Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb-ryhmät täynnä taas jotain nyyhkyilmoituksia, kun ei oo (muka) vara ostaa yhtään lahjaa lapsille

Vierailija
19.12.2022 |

Sitten nyristään kiukkuisena jos joku muistuttaa tuplalapsilisistä...

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin eräästä Facen  ryhmästä  vinkkejä, mistä saa edullisesti  (Meinasin oikeasti pyörtyä Suomalaisessa kirjakaupassa!) taitelijatarvikkeita teinille koska lahjabudjettiin tuli tuhkauurnan mallinen lovi. Rakas kissamme kuoli yllättäen .( Tuohon päälle kahden atoopikon rasvat .

En kerjännyt  mitään, mutta silti muutama ihana ihminen lähetti tyttärelle ilmaiseksi kyniä ja ns mallikäden  <3 

Kissan saa haudata ilmaiseksikin. Kysyy vaan sopivalta maanomistajalta luvan jos ei ole omaa pihaa/mökkiä. Meidänkin metsään on naapurin kissat haudattu.

Minä antaisin myös luvan haudata lemmikin mailleni. Sinne hautaan omatkin. Kulttuuri kuuluu vain muuttuneen sellaiseksi, ettei enää haudata vaan lemmikki pistetään uurnaan. sitä uurnaa sitten säilötään kotona.

Vierailija
62/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut tosi tiukilla elämässä lasten kanssa, kun olin opiskelija ja eronnut.

Silti aina saanut lahjat ja jonkinlaisen joulun tehtyä kun säästänyt muusta. Ei tarvitse olla kalleinta, muistaminen on tärkeintä.

Varmasti tänä vuonna sähköt ym. on yllättäneet monet, mutta pistää silmän nämä fb ilmoitukset, kun joillain ilmoittajilla ripsienpidennykset, rakennekynnet, hienot muotivaatteet...

Sitten ei ole rahaa lasten lahjoihin tai ruokaan. Joillain on kyse vaan siitä, miten priorisoi rahan käyttöä, kun se on tiukilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jääkaappi hajosi, mummo kuoli, koiralla syöpä, meidän lapset ei saa nyt yhtään lahjaa..."

Ja jotkut uskoo...

Jep. Jos asuu vuokralla, niin jääkaappi kuuluu vuokranantajalle. Tai osa kotivakuutukseen. Mummon kuolema = perintöä, koiraan on varaa vain varakkailla.

Mummin kuolema ei ole perintöä, vaan kuolinpesän asioiden hoitoa, mahdollisten laskujen maksuja, virastoissa käymistä.

Vierailija
64/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sillä pitäisi lapsille lahjoja ostaa. Itse suunnittelin maksavani sähkölaskun sillä extralla kun kuukauden ylimääräiset meni jo jouluruokiin ja typerään liukuriin.

Ei nyt ap vaikuta sen fiksummalta kun häntä noin harmittaa jonkun yhden kerran saama ylimääräinen. Lisäksi se raha tulee vasta aaton aattona. Kai te siis pidätte nyt siellä fb:ssä varattuna niitä kaikkia tavaroita siihen perjantaihin että tulevat sitten noutamaan jos tulevat?

Vierailija
65/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskin on ollut vantaan puskaradioissa kun joku kitisee kun kauppa ei antanut ilmaiseksi ostoksia mummulle. Kaikkea ihmiset nykyään vaatiikin. Itselle vaan kaikki muista välittämättä.

Miksi kaupan olisi pitänyt antaa ilmaiseksi?

Koska mummulla ei ollut lompakkoa. Kuulemma olisi mummu tullut myöhemmin maksamaan mutta siinä ajassa olisi varmaan kassa jo menettänyt työnsä.

Olen muutaman kerran myyjän aloitteesta voinut toimia näin. Olikin kortti kotona ja huomasin vasta kassalla. Myyjä tuumi, että tuu joku päivä maksamaan. Menin heti seuraavana päivänä, ettei mene luottamus hukkaan. Kahdessa kaupassa on maksu sovittu näin, tosin viime jutusta on jo viitisen vuotta aikaa.

Yhdessäkään myymälässä missä olen ollut töissä en näin voisi tehdä. Paitsi jos haluan omaksi syykseni sen hävikin. Aina jos kassasta puuttuu, pitää siitä kertoa miksi. Äkkiä lähtisi työ kun siinä lukisi "annoin ostokset ilmaiseksi".

Vierailija
66/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin eräästä Facen  ryhmästä  vinkkejä, mistä saa edullisesti  (Meinasin oikeasti pyörtyä Suomalaisessa kirjakaupassa!) taitelijatarvikkeita teinille koska lahjabudjettiin tuli tuhkauurnan mallinen lovi. Rakas kissamme kuoli yllättäen .( Tuohon päälle kahden atoopikon rasvat .

En kerjännyt  mitään, mutta silti muutama ihana ihminen lähetti tyttärelle ilmaiseksi kyniä ja ns mallikäden  <3 

Kissan saa haudata ilmaiseksikin. Kysyy vaan sopivalta maanomistajalta luvan jos ei ole omaa pihaa/mökkiä. Meidänkin metsään on naapurin kissat haudattu.

Minä antaisin myös luvan haudata lemmikin mailleni. Sinne hautaan omatkin. Kulttuuri kuuluu vain muuttuneen sellaiseksi, ettei enää haudata vaan lemmikki pistetään uurnaan. sitä uurnaa sitten säilötään kotona.

Maa on nyt jäässä. Kuka lainasi pakastinta?

Vierailija
67/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit tiedetään...mummi käyttää eläkkeen viinaan ja maksattaa muilla muut kulut. Mummit ovat suuria ikäluokkia, niillä on päihdeongelma, johon ukit jo kuolivat.

Vierailija
68/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelässä ei ole kuin hiukan pinta jäässä.

Vierailija
69/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskin on ollut vantaan puskaradioissa kun joku kitisee kun kauppa ei antanut ilmaiseksi ostoksia mummulle. Kaikkea ihmiset nykyään vaatiikin. Itselle vaan kaikki muista välittämättä.

Miksi kaupan olisi pitänyt antaa ilmaiseksi?

Koska mummulla ei ollut lompakkoa. Kuulemma olisi mummu tullut myöhemmin maksamaan mutta siinä ajassa olisi varmaan kassa jo menettänyt työnsä.

Olen muutaman kerran myyjän aloitteesta voinut toimia näin. Olikin kortti kotona ja huomasin vasta kassalla. Myyjä tuumi, että tuu joku päivä maksamaan. Menin heti seuraavana päivänä, ettei mene luottamus hukkaan. Kahdessa kaupassa on maksu sovittu näin, tosin viime jutusta on jo viitisen vuotta aikaa.

Yhdessäkään myymälässä missä olen ollut töissä en näin voisi tehdä. Paitsi jos haluan omaksi syykseni sen hävikin. Aina jos kassasta puuttuu, pitää siitä kertoa miksi. Äkkiä lähtisi työ kun siinä lukisi "annoin ostokset ilmaiseksi".

Kyllähän ne ostokset siinä kohtaa jää sinne kauppaa. Pistetään takaisin hyllyyn tai asiakas käy pikimmiten hakemassa korttinsa ja ostokset odottaa sen aikaa kärryssä.

Vierailija
70/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulut ja synttärit tuntuu aina tulevan joillekin vanhemmille yllätyksenä

Suurimmalle osalle tuntuu tulevan ne lapsetkin yllätyksenä, kun niitä pitää koko ajan tehdä lisää vaikka jo valitetaan kun on niin köyhää.

Vierailija
71/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisena tuhkasit kissan -> erittäin kallista

Hankit uurnan -> myös kallista

Itse, vaikka kissaani rakastin, jätin hänet joukkotuhkattavaksi.

Vierailija
72/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa on jäässä. Miksi pakastin?

Vierailija
73/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee tähän kissakeskusteluun niin minun olessa lapsi, äiti heitti kuolleet lemmikkini roskikseen. Sinne vaan kissat ja pienet koirat oli sitten rikas tai köyhä. Ylänuolia luulisin saavan kun moni sitä mieltä että kissan arvokkaampi hävittäminen on turhaa.

Vierailija
74/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jääkaappi hajosi, mummo kuoli, koiralla syöpä, meidän lapset ei saa nyt yhtään lahjaa..."

Ja jotkut uskoo...

Jep. Jos asuu vuokralla, niin jääkaappi kuuluu vuokranantajalle. Tai osa kotivakuutukseen. Mummon kuolema = perintöä, koiraan on varaa vain varakkailla.

Mummolta ei välttämättä jää perintöä. Jos mummo on asunut maalla ok-talossa, perijä joutuu maksamaan perintöveroa ja ei, eivät vanhat ok-talot maalla mene kaupaksi.

Vierailija
75/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reality check kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut uskoo...

Mummolta ei välttämättä jää perintöä. Jos mummo on asunut maalla ok-talossa, perijä joutuu maksamaan perintöveroa ja ei, eivät vanhat ok-talot maalla mene kaupaksi.

Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
76/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhkauurna? Oletko nyt tosissasi?

Tiedätkö kuinka vaikeaa on nykyään haudata lemmikki?

Roskikseen ei saa laittaa, taloyhtiön pihalle ei saa haudata ja paikkakunnalla ei ole lemmikkieläinten hautausmaata.

-eri kuin taiteilijatarvikeostaja

Kuten sanottua, kysyy maanomistajalta luvan. Esim. johonkin sopivaan fb-ryhmään kysymys, jos ei tuttavapiirissä ole, aina löytyy joku jonka metsään voi viedä.

Auto on rikki, eikä ole varaa korjaamoon.

Sika sanoo: Jos maa ei ole jäässä, niin kärsä on kipeä.

Vierailija
77/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu. Mahtava tilaisuus opettaa lapsille, että elämä on muutakin kuin loputtoman rojun haalimista.

Vierailija
78/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa lahja-avustus lapsille. Ensinnäkin, toimeentulotukipäätös tarkastettiin jotta apu menee oikeasti niille joilla tilanne on akuutti.

Oli valtavan suuri apu ja ihana nähdä kuinka ihmisillä on ollut ajatus mukana kun ovat etsineet lahjaa lapsille. Halu ilahduttaa näkyi. Jo n. 15€ oli löytynyt todella hyvä lahja kun ostajalla oli ollut ajatusta mukana.

Täytyy myöntää että yksi lapsista sai surkean lahjan joka ei päätynyt pukinkonttiin ollenkaan. Se oli alle 5€ maksanut b-laatuinen tiffanytyö jossa oli ale tarra. Tästä tuli ajatus että ostaja halunnut ostaa itselleen halvalla hyvän omantunnon eikä ole miettinyt lasta . Vähävaraiset perheet eivät tällaista krääsää todellakaan tarvitse.

Ja mitä tupla lapsilisiin tulee, se on palanut kallistuneeseen ruokaan ja elinkustannuksiin jo monet kerrat.

Vierailija
79/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa lahjoihin, niin sitten pitää sanoa siitä lapsille. Kyllä ne lapset siitä selviävät hengissä. Typerämpää on opettaa lapset lahjoihin, joihin ei oikeasti ole varaa. Lahjojen kerjääminen muilta ei ole ok. 

Vierailija
80/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin lahjan lapselle alle 30e. Ei ole varaa kalliimpaan lahjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan