Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välien katkaisu ex-anoppiin

Vierailija
18.12.2022 |

Olen uudessa suhteessa mutta lasten mummo ahdistaa minua. Ex-anoppi ei ole ikinä pitänyt minusta, ja eron aikaan käännyttikin lapsia minua vastaan, puhui minusta pahaa ja teki perättömiä lasuja. Nyt kun kymmenisen vuotta erosta kulunut aikaa, on tämä anoppi alkanut taas soittelemaan ja esittämään mukavaa, rivien välistä kumminkin paistaa katkeruus ja kontrolloinin tarve minua kohtaan. Ahdistun tämän ihmisen yhteyden toista mutta olen ollut kohtelias ja mukava lasten vuoksi,koska olen pelännyt anopin kostoa jos en vastaa puhelimeen yms. Nyt kumminkin olen päättänyt katkaista nämä välit, jotka eivät anna minulle mitään hyvää ja toisaalta lapsillekkaan ei ole hyväksi kokea tälläistä ilmapiiriä jossa teeskennellään. Nyt tarvitsin vinkkejä kuinka mahdollisimman selkeästi ja asiallisesti välit katkaistaan?

Kommentit (28)

21/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi missään yhteydessä ihmisen kanssa, joka on tehnyt perheestäni aiheettomia lasuja. Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään oikeutta olla elämässäni. Kertoisin myös lapsille, sitten kun he ovat riittävän ikäisiä, mitä on tapahtunut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa pitää lapsenlapsiinsa yhteyttä enemmän kuin kahtena viikonloppuna kuussa. Melko pitkävihainen olet aikuiseksi ihmiseksi. Miksette voi puhua avoimesti ja kerrot mikä loukkasi (lasut) ja jatkatte elämäänne? Miksi pilata välit turhaan? Mitä lapsetkin ajattelevat mummostaan ja oppivat ihmissuhteista jos heidän äitinsä ei osaa toimia järkevästi?

Saa pitää lapsen lapsiin yhteyttä vaikka joka päivä. En ole katkera tälle mummolle, saa mielestäni olla juuri sellainen kun on, hänen läsnäolo ja yhteyden pito ahdistaa minua. Puhuu minulle ikävästi lasten aikana, onko lapsille sitten hyväksi että äiti näyttää esimerkillään että toista saa lytätä ja vähätellä? Mielestäni järkevää on että minä pidän huolta omasta hyvinvoinnistani ja teen omasta mielestäni järkevät ratkaisut. Lapset eivät ole tyhmiä jotka eivät tajuaisi teeskentelyä ja huonoa ilmapiiriä. Lapset saavat ihan itse luoda oman mielikuvan mummostaan, ja luulen että vanhempana ymmärtävät tämän minun ratkaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä että olen ollut vähä sanainen, vastaamatta turhiin viesteihin jne, mutta tämä anoppi ei ymmärrä rajoja vaan jatkaa samaa pommittamista. Viimeksi en vastannut puheluun niin oli käynyt viemässä joulukukan kotiini, kun en vastaa. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjeitä ja niukkaa vastaamistani vaan yrittää sitten miellyttää kahta kauheammin. Koen että ainut vaihtoehto on nyt puhua suoraan ja kaunistelematta.

Voit mennä hänen luokse kahville ja siellä kasvotusten sanoa mielipitesi asiasta.Samalla tehdä rajat! Niin ilma puhdistuu välillänne.Selkään puukotuksesi täällä hänestä, ei auta asiaa yhtään!Opetele olemaan suora kaikille ihmisille,myös EX-anopillesi!

Vierailija
24/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset ovat isäviikonloppuina yleensä aina ex anopilla, isää ei lapset paljon kiinnosta.

Eli ex anoppi on kuitenkin aika merkittävä ihminen lapsillesi. Yrittäisin pitää jonkinlaiset diplomaattiset suhteet häneen.

Voisi tietysti ottaa puheeksi hänen kanssaan mikä suhteessanne ahdistaa, löytyisikö jokin ratkaisu. Puhdistusiko ilma?

Voihan olla että ex anoppi on huomannut sinun merkityksesi lapsille ja oman poikansa välinpitämättömyyden ja siksi haluaisi olla väleissä lastenlastensa vuoksi.

Kyllä mutta on sellainen persoona ettei kunnioita minua eikä rajojani, heittäytyy marttyyriksi eikä osaa avointa keskustelua. Ilmaa olen yrittänyt puhdistaa aikanaan mutta se kääntyi vaan vastaan ja tämä ex-anoppi toisti vaan samaa minun lyttäämistä, eikä ymmärrä omaa osuuttaan. Mun toiveissa välit ovat vain sellaiset että jos joku onnettomuus tms sattuu voi ilmoittaa. Tämä ei mene perille vaan pommittaa varmaan yksinäisyydessään. Toki itse on vastuussa siitä ettei ympärillä ole ihmisiä, mutta rehellisesti en jaksa enää teeskennellä ja hammasta purren olla tekemisissä.

Silloin aikoinaan tilanne on varmasti ollut tulehtunut ja hän on käyttäyttnyt huonosti puolustaessaan poikaansa. Pitäisi muistaa että liitosta, jossa on lapsia, ei eroa vain puolisosta vaan suvusta. Ja olisiko lasuissa ollut perääkin?

Onneksi ei ole tarvinnut erota suvusta. Paperilla kyllä, mutta henkisellä tasolla exän suku on edelleen minun suku ja exän aikaisemmat lapset minun lapsiani.

Vierailija
25/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ex-mies sanoa ettei äitinsä soittele sinulle, kun hän teki joskus lasuja. Ehtii lapsia nähdä erikseen sitten tai sitten lapset eivät mene sinne, jos ahdistaa. Puhelimissa on numeronesto jos muu ei auta ja some-estot. Sopikaa miten toimitte, exän kanssa, jos mummo haluaa soittaa lapselle ja haluaako lapsi ottaa puhelun.

En koe että ex olisi vastuussa oman äitinsä toiminnasta. Mummo näkee kyllä lapsia joka toinen viikonloppu. Ei ymmärrä vihjauksia, olen estänyt sosiaalisessa mediassa ja puheluihin olen alunperin vastaillut koska mummo on enemmän lasten kanssa kuin eksä, että jos on oikeasti jotain huolta tai tapahtumaa siellä ollessa. Joten se ainoa vaihtoehto on kertoa suoraan etten halua olla tekemisissä paitsi jos on sattunut joku onnettomuus tms. Haen enemmän kokemusta kuinka asia esitetään suoraan, kumminkaan syyllistämättä ja niin selkeästi että niitä puheluita ei enää tule. AP.

En oikein usko, että tuollaista välien katkomista tai vähentämistä voi tehdä ilman draamaa. Jos ex-anoppi ei ole pienistäkään vihjeistä ottanut onkeensa, niin hän ei välttämättä tule pitämään siitä kun hän sen jossain vaiheessa tajuaa. Mutta mitäpä siitä? Hetken se kestää ja sitten se tasaantuu.

Vierailija
26/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset ovat isäviikonloppuina yleensä aina ex anopilla, isää ei lapset paljon kiinnosta.

Eli ex anoppi on kuitenkin aika merkittävä ihminen lapsillesi. Yrittäisin pitää jonkinlaiset diplomaattiset suhteet häneen.

Voisi tietysti ottaa puheeksi hänen kanssaan mikä suhteessanne ahdistaa, löytyisikö jokin ratkaisu. Puhdistusiko ilma?

Voihan olla että ex anoppi on huomannut sinun merkityksesi lapsille ja oman poikansa välinpitämättömyyden ja siksi haluaisi olla väleissä lastenlastensa vuoksi.

Kyllä mutta on sellainen persoona ettei kunnioita minua eikä rajojani, heittäytyy marttyyriksi eikä osaa avointa keskustelua. Ilmaa olen yrittänyt puhdistaa aikanaan mutta se kääntyi vaan vastaan ja tämä ex-anoppi toisti vaan samaa minun lyttäämistä, eikä ymmärrä omaa osuuttaan. Mun toiveissa välit ovat vain sellaiset että jos joku onnettomuus tms sattuu voi ilmoittaa. Tämä ei mene perille vaan pommittaa varmaan yksinäisyydessään. Toki itse on vastuussa siitä ettei ympärillä ole ihmisiä, mutta rehellisesti en jaksa enää teeskennellä ja hammasta purren olla tekemisissä.

Ja tämän analyysin teit 10 vuotta myöhemmin?

Ei vaan onhan tässä ollut yhteyden pitoa vuosien varrella ja käytös eikä vahva reagointi ei ole muuttunut mihinkään. Itse olen pitänyt asialinjaa mutta heti haluaa minusta enemmän, ja hienovaraista rajojen asettamista ei ymmärrä vaan haluaa minusta ystävän tms. Yrittää siis kahta kauheammin miellyttää jos puhuu suoraan.

Vierailija
27/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä että olen ollut vähä sanainen, vastaamatta turhiin viesteihin jne, mutta tämä anoppi ei ymmärrä rajoja vaan jatkaa samaa pommittamista. Viimeksi en vastannut puheluun niin oli käynyt viemässä joulukukan kotiini, kun en vastaa. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjeitä ja niukkaa vastaamistani vaan yrittää sitten miellyttää kahta kauheammin. Koen että ainut vaihtoehto on nyt puhua suoraan ja kaunistelematta.

Voit mennä hänen luokse kahville ja siellä kasvotusten sanoa mielipitesi asiasta.Samalla tehdä rajat! Niin ilma puhdistuu välillänne.Selkään puukotuksesi täällä hänestä, ei auta asiaa yhtään!Opetele olemaan suora kaikille ihmisille,myös EX-anopillesi!

Täältä hainkin enemmän vinkkejä hoitaa asia selkeästi. Ja tätä juuri opettelen, tiedän että on oma vikani on ollut vastata ja sietää tätä. Nyt yritän parhaani mukaan kehittyä ja saada vedettyä sen rajan selkeästi kun vihjeet eivät mene perille.

Vierailija
28/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin vain viestin "hei, toivoisin ettet enää soittele minulle turhia puheluita, vain jos lapsilla on oikea hätä, ensisijaisesti voit keskustella poikasi kanssa, mutta minä en koe tarvetta jatkaa meidän yhteydenpitoa enään."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä