Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välien katkaisu ex-anoppiin

Vierailija
18.12.2022 |

Olen uudessa suhteessa mutta lasten mummo ahdistaa minua. Ex-anoppi ei ole ikinä pitänyt minusta, ja eron aikaan käännyttikin lapsia minua vastaan, puhui minusta pahaa ja teki perättömiä lasuja. Nyt kun kymmenisen vuotta erosta kulunut aikaa, on tämä anoppi alkanut taas soittelemaan ja esittämään mukavaa, rivien välistä kumminkin paistaa katkeruus ja kontrolloinin tarve minua kohtaan. Ahdistun tämän ihmisen yhteyden toista mutta olen ollut kohtelias ja mukava lasten vuoksi,koska olen pelännyt anopin kostoa jos en vastaa puhelimeen yms. Nyt kumminkin olen päättänyt katkaista nämä välit, jotka eivät anna minulle mitään hyvää ja toisaalta lapsillekkaan ei ole hyväksi kokea tälläistä ilmapiiriä jossa teeskennellään. Nyt tarvitsin vinkkejä kuinka mahdollisimman selkeästi ja asiallisesti välit katkaistaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi ei pidä lapsrnlapsiin yhteyttä oman lapsensa kautta?

Vierailija
2/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä. Haluaa kumminkin jostain syystä olla minuun yhteydessä. AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoista, että ylipäätään olet jatkuvasti ex-anopin kanssa tekemisissä. Itse olen nähnyt anopin kerran, kun hain lapset isältään ja ex-anoppi oli siellä, ja erosta on jo 2,5 vuotta. Lapset näkevät isän puolen mummiaan silloin, kun ovat isällään.

Eli mitäs jos vaan vetäydyt, eli et vaan pidä yhteyttä ja jos anoppi pitää, niin vastailet lyhyesti ja välttelevästi ja jos ehdottaa tapaamista, niin sanot, että nyt ei sovi. Ei kai se ex-anoppi sua kauaa jaksa pommittaa, jos olet vähäsanainen ja välttelevä? Voit myös ehdottaa ex-anopille, että nyt ei sovi tapaaminen, mutta voisitko sopia lasten tapaamisesta isän hoitovuorolla, jos isälle sopisi silloin.

Vierailija
4/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä hänet. Lapsesi lienevät jo niin isoja, että he voivat pitää yhteyttä itse sen verran kuin haluavat ja jos mummo ei tätä sulata, että sinä et kuulu tähän kuvioon hänen haluamallaan tavalla niin mitä sitten? 

Vierailija
5/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapset olleet mummon kanssa tekemisissä eron jälkeen? Lapset ei vissiin ihan pieniä enää, jos erosta 10 vuotta. Käykö lasten isä lasten kanssa mummon luona? Jos ei lapset ole olleet missään tekemisissä mummon kanssa 10 vuoteen, niin eivätköhän he itse voi päättää, mitä tekevät mummon suhteen. Onko mummo ollut synttäreillä, rippijuhlissa yms? Sinun ei tosiaankaan ole mikään pakko olla yhteydessä ex-anoppiin. Sanot vain, ettet koe tarvetta olla yhteydessä. Voit myös sanoa, että aiheettomat lasut loukkasivat aikoinaan, ettet halua enää sellaista. Miten hän kostaisi?

Vierailija
6/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on juuri siinä että olen ollut vähä sanainen, vastaamatta turhiin viesteihin jne, mutta tämä anoppi ei ymmärrä rajoja vaan jatkaa samaa pommittamista. Viimeksi en vastannut puheluun niin oli käynyt viemässä joulukukan kotiini, kun en vastaa. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjeitä ja niukkaa vastaamistani vaan yrittää sitten miellyttää kahta kauheammin. Koen että ainut vaihtoehto on nyt puhua suoraan ja kaunistelematta.

Vierailija
7/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä että olen ollut vähä sanainen, vastaamatta turhiin viesteihin jne, mutta tämä anoppi ei ymmärrä rajoja vaan jatkaa samaa pommittamista. Viimeksi en vastannut puheluun niin oli käynyt viemässä joulukukan kotiini, kun en vastaa. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjeitä ja niukkaa vastaamistani vaan yrittää sitten miellyttää kahta kauheammin. Koen että ainut vaihtoehto on nyt puhua suoraan ja kaunistelematta.

Sitten teet niin. Ei siinä ole mitään väärää. 

Vierailija
8/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis tosi paljon mummolaan, yleensä kaikki isä viikonloput, isää ei niinkään ole lapset kiinnostaneet. AP.

Vierailija
9/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja kun erosimme miehen kanssa, sen jälkeen oli kolmekymmentä vuotta anoppiin

hyvät välit, kunnes hän kuoli.  Olin myös hautajaisissa.  Nykyinen mieheni ei koskaan pannut pahakseen

yhteydenpitoa ex-anoppiini ja hänelläkin on hyvät välit anoppiinsa edelleen.

Vierailija
10/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja kun erosimme miehen kanssa, sen jälkeen oli kolmekymmentä vuotta anoppiin

hyvät välit, kunnes hän kuoli.  Olin myös hautajaisissa.  Nykyinen mieheni ei koskaan pannut pahakseen

yhteydenpitoa ex-anoppiini ja hänelläkin on hyvät välit anoppiinsa edelleen.

No tosi kiva kuulla. 

Vierailija
11/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä sitten oli avoin ja hyvä suhde, toisin kun tässä tilanteessa

Vierailija
12/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ex-mies sanoa ettei äitinsä soittele sinulle, kun hän teki joskus lasuja. Ehtii lapsia nähdä erikseen sitten tai sitten lapset eivät mene sinne, jos ahdistaa. Puhelimissa on numeronesto jos muu ei auta ja some-estot. Sopikaa miten toimitte, exän kanssa, jos mummo haluaa soittaa lapselle ja haluaako lapsi ottaa puhelun.

Vierailija
13/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ex-mies sanoa ettei äitinsä soittele sinulle, kun hän teki joskus lasuja. Ehtii lapsia nähdä erikseen sitten tai sitten lapset eivät mene sinne, jos ahdistaa. Puhelimissa on numeronesto jos muu ei auta ja some-estot. Sopikaa miten toimitte, exän kanssa, jos mummo haluaa soittaa lapselle ja haluaako lapsi ottaa puhelun.

En koe että ex olisi vastuussa oman äitinsä toiminnasta. Mummo näkee kyllä lapsia joka toinen viikonloppu. Ei ymmärrä vihjauksia, olen estänyt sosiaalisessa mediassa ja puheluihin olen alunperin vastaillut koska mummo on enemmän lasten kanssa kuin eksä, että jos on oikeasti jotain huolta tai tapahtumaa siellä ollessa. Joten se ainoa vaihtoehto on kertoa suoraan etten halua olla tekemisissä paitsi jos on sattunut joku onnettomuus tms. Haen enemmän kokemusta kuinka asia esitetään suoraan, kumminkaan syyllistämättä ja niin selkeästi että niitä puheluita ei enää tule. AP.

Vierailija
14/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti loukkaantuu muttei ole sinun vastuullasi.

Vierailija
15/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset ovat isäviikonloppuina yleensä aina ex anopilla, isää ei lapset paljon kiinnosta.

Eli ex anoppi on kuitenkin aika merkittävä ihminen lapsillesi. Yrittäisin pitää jonkinlaiset diplomaattiset suhteet häneen.

Voisi tietysti ottaa puheeksi hänen kanssaan mikä suhteessanne ahdistaa, löytyisikö jokin ratkaisu. Puhdistusiko ilma?

Voihan olla että ex anoppi on huomannut sinun merkityksesi lapsille ja oman poikansa välinpitämättömyyden ja siksi haluaisi olla väleissä lastenlastensa vuoksi.

Vierailija
16/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas erikoista, että ylipäätään olet jatkuvasti ex-anopin kanssa tekemisissä. Itse olen nähnyt anopin kerran, kun hain lapset isältään ja ex-anoppi oli siellä, ja erosta on jo 2,5 vuotta. Lapset näkevät isän puolen mummiaan silloin, kun ovat isällään.

.

Ihmiset hoitaa asiat eri tavoin. Meillä minä olen se, joka on pitänyt huolta, että lapsilla on yhteys isovanhempiinsa molemmin puolin. Ex-appivanhempien kanssa on hyvät ja asialliset välit. Tai appiukon kanssa oli, hän kuoli pari vuotta sitten. Anoppi on hoitokodissa ja vierailen hänen luona varmaan enemmän kuin omat lapsensa, joskus lasten kanssa ja joskus ilman (otan koiran mukaan, se on hänestä mukavaa).

Välit lasten isään on myös asialliset. Me jaetaan vanhemmus, vaikka parisuhde päättyikin.

Erikoista? Ehkä. Mutta lasten kannalta tervettä.

Vierailija
17/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset ovat isäviikonloppuina yleensä aina ex anopilla, isää ei lapset paljon kiinnosta.

Eli ex anoppi on kuitenkin aika merkittävä ihminen lapsillesi. Yrittäisin pitää jonkinlaiset diplomaattiset suhteet häneen.

Voisi tietysti ottaa puheeksi hänen kanssaan mikä suhteessanne ahdistaa, löytyisikö jokin ratkaisu. Puhdistusiko ilma?

Voihan olla että ex anoppi on huomannut sinun merkityksesi lapsille ja oman poikansa välinpitämättömyyden ja siksi haluaisi olla väleissä lastenlastensa vuoksi.

Kyllä mutta on sellainen persoona ettei kunnioita minua eikä rajojani, heittäytyy marttyyriksi eikä osaa avointa keskustelua. Ilmaa olen yrittänyt puhdistaa aikanaan mutta se kääntyi vaan vastaan ja tämä ex-anoppi toisti vaan samaa minun lyttäämistä, eikä ymmärrä omaa osuuttaan. Mun toiveissa välit ovat vain sellaiset että jos joku onnettomuus tms sattuu voi ilmoittaa. Tämä ei mene perille vaan pommittaa varmaan yksinäisyydessään. Toki itse on vastuussa siitä ettei ympärillä ole ihmisiä, mutta rehellisesti en jaksa enää teeskennellä ja hammasta purren olla tekemisissä.

Vierailija
18/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa pitää lapsenlapsiinsa yhteyttä enemmän kuin kahtena viikonloppuna kuussa. Melko pitkävihainen olet aikuiseksi ihmiseksi. Miksette voi puhua avoimesti ja kerrot mikä loukkasi (lasut) ja jatkatte elämäänne? Miksi pilata välit turhaan? Mitä lapsetkin ajattelevat mummostaan ja oppivat ihmissuhteista jos heidän äitinsä ei osaa toimia järkevästi?

Vierailija
19/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta on sellainen persoona ettei kunnioita minua eikä rajojani, heittäytyy marttyyriksi eikä osaa avointa keskustelua. Ilmaa olen yrittänyt puhdistaa aikanaan mutta se kääntyi vaan vastaan ja tämä ex-anoppi toisti vaan samaa minun lyttäämistä, eikä ymmärrä omaa osuuttaan. Mun toiveissa välit ovat vain sellaiset että jos joku onnettomuus tms sattuu voi ilmoittaa. Tämä ei mene perille vaan pommittaa varmaan yksinäisyydessään. Toki itse on vastuussa siitä ettei ympärillä ole ihmisiä, mutta rehellisesti en jaksa enää teeskennellä ja hammasta purren olla tekemisissä.

Ja tämän analyysin teit 10 vuotta myöhemmin?

Vierailija
20/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin aikoinaan tilanne on varmasti ollut tulehtunut ja hän on käyttäyttnyt huonosti puolustaessaan poikaansa. Pitäisi muistaa että liitosta, jossa on lapsia, ei eroa vain puolisosta vaan suvusta. Ja olisiko lasuissa ollut perääkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme