Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole koskaan asukriisiä kapselivaatekaapin ansiosta

Vierailija
18.12.2022 |

En käytä housuja ollenkaan, paitsi ulkoillessa/urheillessa. Lapselivaatekaappiin ei kuulu yhtäkään vaatetta missä olisi kuosi. Vain yksivärisiä.

Hameita arkeen on a-linjaiset yksiväriset hameet, joita on helppo yhdistää oikeastaan mihin vain yläosaan. Helman pituus aina peittää vähintään polven. Minulla on 5 hametta: Ruskea, sininen, vihreä, harmaa, musta. Paitoja on myös 5: punainen, valkoinen, musta, sininen, harmaa. Kaikki värit ovat murrettuja sopivat toistensa kanssa yhteen.

Mekkoja käytän pääasiassa kuitenkin. Tyköistuvia ja ryhdikkäästä kankaasta. Arkena mattapintaisia ja arkisista materiaaleista. Juhlaan kimmeltäviä tai kiiltäviä juhlavasta kankaasta. Minulla on 10 arkimekkoa ja 10 juhlamekkoa.

Kaikkiin kenkiin on yhteenkuuluva laukku (tyyli, väri, materiaali). Arkikenkiin arkilaukku ja juhlakenkiin juhlalaukku. Talvikengissä minulla on kaksi värivaihtoehtoa (musta ja ruskea nahka), joista molemmista on matalakorkoinen ja korkeakorkoinen vaihtoehto.

Talvitakkeja löytyy toppatakista villakangastakkiin ja trenssiin. Värejä on monta. Vihreä, musta, punainen, valkoinen, sininen, beige. Kaikkiin kaulahuiveihin saman värinen päähine. Värejä on näissäkin monta.

Päivitän ja huollan vaatteet säännöllisesti. Omistan paljon vaatteita, huiveja, hattuja, kenkiä ja laukkuja jotka eivät ole osa tätä kapselivaatekaappia, mutta ovat ihana lisä maustamaan asukokonaisuutta. Niissä on sitten näyttävämpiä värejä ja kuoseja.

Perusrunko on kuitenkin rakennettu huolellisesti vuosien saatossa. Vaatteet on ostettu tarkkaan harkiten ja valittu huolella. Rima on ollut korkealla. Nyt minulla ei ole koskaan tilannetta, mihin en löytäisi jotain päällepantavaa ja säästyn siltäkin stressiltä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? Kehuskella vaatteilla?

Kuulostaa älyttömän tylsältä, aina samanlainen asu, väri vaihtuu, mitä järkeä!

Rumat ne vaatteilla koreilee

Vierailija
22/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo kapselivaatekaappi saattaa vaikuttaa tylsältä ja neuroottiselta näin aukikirjoitettuna, mutta käytännössä se on todella kätevä. Asuun voi heittää erikoisen hatun, huivin tai laukun jos tuntuu tylsältä ja kaipaa huomiota. Minulla on niitäkin juuri tätä varten. On myös erikoisempia vaatteita (väri, kuosi, malli, materiaali), jotka ei sovi tuohon kapseliin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko typerämpää sanaa kuin kapselivaatekaappi, miksei voi sanoa yhteensopiva puvusto, ei montaa kirjainta enempää ja kertoo miten pukeutuu eikä kuljeta pilleri päässä ja kapselikaappi selässä.

Vierailija
24/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että kapselikaapin idea on, että pelkästään sillä pärjää ja saa aikaan erilaisia asukokonaisuuksia.

Ap kertoo kapselikaappinsa sisällön ja mainitsee lopussa että lisäksi on paljon vaatteita, huiveja jne.. Jos on toimiva kapselikaappi, mihin tarvitaan sen lisäksi paljon vaatteita?

Vierailija
25/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tylsältä. Ja neuroottiselta jopa. Ap:lle olisi varmaan kauhea kriisi jos joutuisi laittamaan päälleen pinkin paidan tms.

Miksi olisi kauheaa? Omistan hyvinkin erikoisia vaatteita kapselivaatekaapin lisäksi. Ap

Vierailija
26/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että kapselikaapin idea on, että pelkästään sillä pärjää ja saa aikaan erilaisia asukokonaisuuksia.

Ap kertoo kapselikaappinsa sisällön ja mainitsee lopussa että lisäksi on paljon vaatteita, huiveja jne.. Jos on toimiva kapselikaappi, mihin tarvitaan sen lisäksi paljon vaatteita?

Koska itse kyllästyn helposti (ja koska voin). Esim tänään lähdin asioille ihan vain mustassa mekossa ja mustissa saappaissa, sattuivatpahan käteen ensimmäisenä. Tykkään vaihtelusta, mutta jos minulle ei olisi hyvää runkoa, kuluisi vaatteiden etsimiseen paljon enemmän aikaa. Ap

Vierailija
27/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
28/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tylsältä. Ja neuroottiselta jopa. Ap:lle olisi varmaan kauhea kriisi jos joutuisi laittamaan päälleen pinkin paidan tms.

Miksi olisi kauheaa? Omistan hyvinkin erikoisia vaatteita kapselivaatekaapin lisäksi. Ap

En saa nyt kiinni, miksi julkaisit tämän. Sinulla on ensinnäkin suurensuuri kapselivaatekaappi ja sen lisäksi mielettömästi muita vaatteita ja asusteita. Hienoa! Mutta miksi meidän täytyy saada tietää tämä?

Vierailija
29/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että suurinta osaa ärsyttää tämä minun aloitukseni. Yrittäkää kuitenkin suhtautua keskusteluun asiallisesti, eikä tuolla tavalla tahallaan väärinymmärtämällä ja vääntämällä. Aikuinen osaa keskustella vaikka joku asia vähän harmittaisi.

Kapselivaatekaappi voi olla pieni tai suuri. Sen idea on, että sieltä löytyvät vaatteet toimivat keskenään ja vaatekaapista löytyy asu eri tilaisuuksiin.

Kapselivaatekaapin ei tarvitse olla tylsä, voit koota sen vaikka neonväreistä halutessasi. Paida voivat olla tosi rimpsuisua, hameet myös, kunhan sopivat yhteen idean mukaisesti. Mekot voivat olla vielä vauhdikkaampia, koska ne ovat asu yksinään. Ap

Vierailija
30/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä alusasut?

Kuinka monet rintaliivit, alushousut, niiden värit ja mallit, materiaalit, entä löytyykö korsettia ja sukkanauhoja, alushamosia kenties myös?

Leidi tietää, että hyvä ja itsevarma olo ja huoliteltu kokonaisuus lähtee alusvaatteista.

Vierailija
31/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä alusasut?

Kuinka monet rintaliivit, alushousut, niiden värit ja mallit, materiaalit, entä löytyykö korsettia ja sukkanauhoja, alushamosia kenties myös?

Leidi tietää, että hyvä ja itsevarma olo ja huoliteltu kokonaisuus lähtee alusvaatteista.

Kaikkia alusvaatteita on musta ja vaalea beige eli 2kpl kutakin:

- T-paitaliivit

- muotoileva alustoppi

- muotoilevat housut

- alusmekko

- alushame

- alushousuja eri paljon mallisia

Lisäksi sukkahousuja eri värisiä ja paksuisia. Ap

Vierailija
32/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen.

Kyse ei ole kapselivaatekaapista, jos vaatteita on paljon yhteensopivien vaatekappaleiden lisäksi, vaan suuresta vaatevarastosta, jossa monista, muttei suinkaan kaikista, vaatteista voi muodostaa asukokonaisuuksia.

Vierailija
33/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tästä aloituksesta, se huokuu vaatimatonta ja samalla jotenkin hersyvää itsetyytyväisyyttä.

Vierailija
34/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen.

Kyse ei ole kapselivaatekaapista, jos vaatteita on paljon yhteensopivien vaatekappaleiden lisäksi, vaan suuresta vaatevarastosta, jossa monista, muttei suinkaan kaikista, vaatteista voi muodostaa asukokonaisuuksia.

Kapseli muodostuu tietystä osasta vaatteita ja tällä pärjäisin erinomaisesti vuoden jokaisessa tilaisuudessa.

Sivussa olevat vaatteet ovat lähinnä designia ja vintageaarteita. Ne eivät kuulu kapselivaatekaappiin. Ap

Vierailija
35/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tästä aloituksesta, se huokuu vaatimatonta ja samalla jotenkin hersyvää itsetyytyväisyyttä.

Hauska kuulla, siltä minusta tuntuukin. Ap

Vierailija
36/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että suurinta osaa ärsyttää tämä minun aloitukseni. Yrittäkää kuitenkin suhtautua keskusteluun asiallisesti, eikä tuolla tavalla tahallaan väärinymmärtämällä ja vääntämällä. Aikuinen osaa keskustella vaikka joku asia vähän harmittaisi.

Kapselivaatekaappi voi olla pieni tai suuri. Sen idea on, että sieltä löytyvät vaatteet toimivat keskenään ja vaatekaapista löytyy asu eri tilaisuuksiin.

Kapselivaatekaapin ei tarvitse olla tylsä, voit koota sen vaikka neonväreistä halutessasi. Paida voivat olla tosi rimpsuisua, hameet myös, kunhan sopivat yhteen idean mukaisesti. Mekot voivat olla vielä vauhdikkaampia, koska ne ovat asu yksinään. Ap

Itse toivoisin, että tajuaisit, mikä useaa tässä luultavasti ärsyttää. Ensinnäkin monella ei ole varaa tuollaiseen, varsinkaan laadukkaaseen kapselivaatevarastoon. Itse taas ajattelen, etten voi joka päivä sitoutua tyylikkääseen murretun sävyiseen asukokonaisuuteen. Minulla on erivärisiä, -tyylisiä ja -materiaalisia farkkuja, mekkoja, puseroita, hameita ja vaikka mitä pontsoja, iltapukuja ja kaapuja eri tilanteisiin ja mielialoihin, ja se on juuri hyvä. Ei ole ongelmaa valita aamulla. Tyylisi kirjoittaa ja neuvoa on myös hieman alentuva, minkä takia viestisi ei välttämättä mene perille niin kuin haluaisit.

Vierailija
37/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei auennut tämä aloitus. Olisit vaikka kysynyt, onko muilla kapselivaatteet ja mitä sisältää ja kuinka usein muutat sitä.

Itse rakastan vaatteita ja niitä on paljon. En kuitenkaan koe vaatekriisiä, vaikka ei ole kapselivaatekaappia.

Vierailija
38/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin, että tajuaisit, mikä useaa tässä luultavasti ärsyttää. Ensinnäkin monella ei ole varaa tuollaiseen, varsinkaan laadukkaaseen kapselivaatevarastoon. Itse taas ajattelen, etten voi joka päivä sitoutua tyylikkääseen murretun sävyiseen asukokonaisuuteen. Minulla on erivärisiä, -tyylisiä ja -materiaalisia farkkuja, mekkoja, puseroita, hameita ja vaikka mitä pontsoja, iltapukuja ja kaapuja eri tilanteisiin ja mielialoihin, ja se on juuri hyvä. Ei ole ongelmaa valita aamulla. Tyylisi kirjoittaa ja neuvoa on myös hieman alentuva, minkä takia viestisi ei välttämättä mene perille niin kuin haluaisit.

Ymmärrän kyllä miksi ärsyttää, mutta en koe sitä omaksi asiakseni ottaa selvitettäväksi. Aikuinen ymmärtää olevansa vastuussa itse omasta ärsyyntymisestään, tunteenhallinnasta ja huomion sekä energian kohdistamisesta. En minä.

Tyylini ei ole alentuva, tosin sen (ja minkä tahansa k-raudan mainoksesta lakiuudistuksiin) voi toki halutessaan sellaiseksi tulkita. Tämäkään asia ei ole minun vastuullani, vaan jokaisen omalla.

Vierailija
39/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen.

Kapseli muodostuu tietystä osasta vaatteita ja tällä pärjäisin erinomaisesti vuoden jokaisessa tilaisuudessa.

Sivussa olevat vaatteet ovat lähinnä designia ja vintageaarteita. Ne eivät kuulu kapselivaatekaappiin. Ap

Aikaisempi kirjoittaja on oikeassa. Sulla ei ole kapselivaatekaappia, jos siihen kuuluvat vaatteet muodostavat vain osan vaatevarastostasi. Kapselivaatekaapin idea on juuri se, että vaatteiden kpl-määrä on rajattu ja niukka (ei kahtakymmentä mekkoa todellakaan, eikä yhtään vaatetta, joka on vain juhlavaate tai vain arkivaate. Eikä neljiä talvikenkiä, herra paratkoon!). Sitten on vähän eri koulukuntia siihen, lasketaanko asusteet mukaan kpl-määrään vai ei, mutta ei niitäkään ole tarkoitus olla kuin pari hyvin harkittua. Myös värivalintasi on aika runsaat.

MUTTA vaatekaappisi kuulostaa hyvältä ja harkitulta. Ei kaikille kapseliajattelu sovi, eikä siinä ole mitään pahaa. En itsekään tykkäisi niin tiukkaan rajatusta vaatevalikoimasta.

Vierailija
40/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa että, on kyllä mahtavaa huomata että joku on täydellisen täydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän