Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole koskaan asukriisiä kapselivaatekaapin ansiosta

Vierailija
18.12.2022 |

En käytä housuja ollenkaan, paitsi ulkoillessa/urheillessa. Lapselivaatekaappiin ei kuulu yhtäkään vaatetta missä olisi kuosi. Vain yksivärisiä.

Hameita arkeen on a-linjaiset yksiväriset hameet, joita on helppo yhdistää oikeastaan mihin vain yläosaan. Helman pituus aina peittää vähintään polven. Minulla on 5 hametta: Ruskea, sininen, vihreä, harmaa, musta. Paitoja on myös 5: punainen, valkoinen, musta, sininen, harmaa. Kaikki värit ovat murrettuja sopivat toistensa kanssa yhteen.

Mekkoja käytän pääasiassa kuitenkin. Tyköistuvia ja ryhdikkäästä kankaasta. Arkena mattapintaisia ja arkisista materiaaleista. Juhlaan kimmeltäviä tai kiiltäviä juhlavasta kankaasta. Minulla on 10 arkimekkoa ja 10 juhlamekkoa.

Kaikkiin kenkiin on yhteenkuuluva laukku (tyyli, väri, materiaali). Arkikenkiin arkilaukku ja juhlakenkiin juhlalaukku. Talvikengissä minulla on kaksi värivaihtoehtoa (musta ja ruskea nahka), joista molemmista on matalakorkoinen ja korkeakorkoinen vaihtoehto.

Talvitakkeja löytyy toppatakista villakangastakkiin ja trenssiin. Värejä on monta. Vihreä, musta, punainen, valkoinen, sininen, beige. Kaikkiin kaulahuiveihin saman värinen päähine. Värejä on näissäkin monta.

Päivitän ja huollan vaatteet säännöllisesti. Omistan paljon vaatteita, huiveja, hattuja, kenkiä ja laukkuja jotka eivät ole osa tätä kapselivaatekaappia, mutta ovat ihana lisä maustamaan asukokonaisuutta. Niissä on sitten näyttävämpiä värejä ja kuoseja.

Perusrunko on kuitenkin rakennettu huolellisesti vuosien saatossa. Vaatteet on ostettu tarkkaan harkiten ja valittu huolella. Rima on ollut korkealla. Nyt minulla ei ole koskaan tilannetta, mihin en löytäisi jotain päällepantavaa ja säästyn siltäkin stressiltä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä onko horoskooppisi neitsyt 😁Itse olen, samanlainen pikkutarkka listaaja.

Kapselipukeutuminen kiinnostaa ja sitä kohti olen menossa. Turhat rönsyilyt ovat jääneet vaateostoksissa pois. Nyt on helpompaa ja tunnen olevani tyylikkäämpi.

Vierailija
62/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksahtaa autismilta.

Minäkin ajattelin, että kuulostaa vähän Aspergerilta, jos päätösten tekeminen vaatteista on niin vaikeaa, että siihen tarvitsee systeemin.

Kieltämättä myös yksityiskohtainen omien vaatteiden luettelointi kuulostaa aika oudolta, varsinkin kun ap pitää pääasiassa mekkoja, kun niin todella harvat naiset pitää nykyään töissä mekkoja, enintään hametta ja puseroa. Sikäli vaikea ottaa mallia, jota hän ilmeisesti haluaa antaa.

Tämä on arvoituksellinen aloitus: onko oma vaatekaappi jollekulle noin tärkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa että, on kyllä mahtavaa huomata että joku on täydellisen täydellinen.

Ei sellaista ole olemassakaan, mutta kiitos kuitenkin. Ap

Taidat tosiaan olla Asperger, kun et tunnista ironiaa.

Vierailija
64/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

metatöitä,metatöitä..

Vierailija
65/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kapseli tuo jos käytät kapselin ulkopuolella olevia vaatteita silloin, kun tietty kapseli on käytösssä

Vierailija
66/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 mekkoa on mielestäni paljon. 

Paitsi, jos ihminen käyttää pelkästään mekkoja, eikä housuja. Silloin määrä on järkevähkö

Vierailija
67/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aloitus ja lapselliset, ikävät kommentit. Ap, älä ota itseesi.

Minulla on aika hyvä ja toimiva puvusto kapseli ja millä nimellä sitä haluaa kutsua. Toinen ongelma liittyy juhlavaatteisiin, varsinkin tumma puku -koodilla on hyvin vaikea löytää valmisvaatteita. Toinen ongelma on arkisempi. Mistä löytyisi yksivärinen harmaa naisten neulepusero? V-aukkoinen, riittävän pitkä, ei liian tiukka mutta hiukan naisellinen kuitenkin. Bisnespukeutumiseen sopiva eli sileää neulosta, ei liian paksua eikä liian ohutta, ei missään tapauksessa läpikuultavaa. Ihan tavallinen, hyvä neulepusero siis. Jos jostain löytyy, voisin heti ostaa myös mustan, viininpunaisen ja sähkönsinisen.

Vierailija
68/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ilmeisesti pysynyt samassa painossa pitkään. Itsellä ongelma, että pelkään että öihin tai lahdun ja vaatteet ei enää sovikaan. En ole paljoa jojoillut mutta on kyllä 20 vuoden aikana tullut 10 kg lisää. Ei mahdu enää lukiovaatteet. En uskaltaisi pienituloisena (vaikkakin säännölliset tulot, vakityö) panostaa noin paljon kun pelkäisi että kroppa muuttuu.

Vierailija
69/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaam.

Otan aina ovessa kiinni olevan LSD kapselin ja heti näyttää mustia tpaitoja pursuava kaappi värikylläiseltä

Vierailija
70/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää oli jotenkin ihana juttu.

Vierailija
71/76 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladatkaa kuuden euron Stylebook-app ja kuvatkaa vaatteenne hyvässä valossa valkeaa lakanaa vasten. Itse ostin rautalankahenkareita ja käänsin sen päästä oven yläreunan läpi menevän koukun. Lakana on jo oven päällä toiselta puolesta maalarinteipillä kiinni ennen kuvauksen alkua.

Laitan vaatteen kiinni toisessa henkarissa oven yläreunassa roikkuvaan henkariin. Tarvittaessa laitan vaikka nuppineuloilla vaatetta hieman levälleen, että saa selvän mistä on kyse. Sitten kuvaan, rajaan ja siirrän Stylebookin vaatekaappiin.

Olen ahkeroinut projektin parissa ja teetän appilla kerran viikossa kymmenen erilaista asuyhdistelmää. Näin kerta toisensa jälkeen ja vaatevarasto tulee käytyä samalla läpi.

Nyt katson vaatteitani toisin silmin. Olen tehnyt appiin rönttävaatekategorian ja sitä ei yhdistetä ikinä muiden vaatteiden kanssa. Enää ei tee mieli ostaa yhtään mitään uutta, koska saan aina halutessani uusia ehdotuksia omista vaatteistani tehdyistä asuyhdistelmistä.

Appissa on myös toivomuspuoli ja sinne lataan inspiraatiokuvia. En tiedä, kuinka tekoäly ottaa ne huomioon rakentaessaan minulle uusia yhdistelmiä. Olen iloinen jokaisesta kuukaudesta, jolloin saan päivitettyä käyttämäni vaatteet kalenteriin.

Ihaninta on se, että enää en pakkaa reissulle vaatteen varavaatetta ja joudu kantamaan älytöntä tavaramäärää ympäriinsä.

Tietenkin minustakin olisi ihanaa saada puvusto, jota käyttää loppuiän. Nyt olen hyvällä matkalla kun käytän kaikkea, mitä jo nyt omistan. Halu ostaa uusia vaatteita on hävinnyt tyystin.

Vierailija
72/76 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun minullakaan ei ole koskaan minkäänlaista asukriisiä vaikkei kapselivaatekaappia olekaan.

Vierailija
73/76 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vähän vaatteita, että koko vaatekaappi on yksi kapseli. Tällä hetkellä käytän vain mustia leveälahkeisia tai cargomallisia housuja ja valkoisia t-paitoja lyhyillä tai pitkillä hihoilla. Helppoa.

Ps. Mulla on se diagnoosi, josta täällä on vihjailtu

Vierailija
74/76 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kapselivaatekaapin ideasta, mutta käytännössä tämä ei vaan toimi itselle. Näin keskivartalolihavana on vaikea löytää sopivia vaatteita ylipäätään. Jos kaupassa joku mahtuu päälle ja rahat riittää, niin se on otettava. Tykkään väreistä, mutta riippuu mielentilasta, haluanko erottua kirkkaalla paidalla muiden joukosta. Välillä haluan, välillä en. Sen takia on hyvä, että on kaapissa vähän valinnanvaraa, eikä kaikki vain hillittyjä värejä.

Vierailija
75/76 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kapselivaatekaapin ideasta, ja ostan vain vaatteita, jotka sopivat mulla jo olemassaoleviin. Mutta vihaan beigeä, harmaata, mustaa ja muita minimalistien ja kapselistien rakastamia epävärejä. Ne on niin tylsiä ja ankeita. 

Vierailija
76/76 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä alusasut?

Kuinka monet rintaliivit, alushousut, niiden värit ja mallit, materiaalit, entä löytyykö korsettia ja sukkanauhoja, alushamosia kenties myös?

Leidi tietää, että hyvä ja itsevarma olo ja huoliteltu kokonaisuus lähtee alusvaatteista.

Kaikkia alusvaatteita on musta ja vaalea beige eli 2kpl kutakin:

- T-paitaliivit

- muotoileva alustoppi

- muotoilevat housut

- alusmekko

- alushame

- alushousuja eri paljon mallisia

Lisäksi sukkahousuja eri värisiä ja paksuisia. Ap

En usko, että kysyjä tarkoitti, että vastaisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi