Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitaja irtisanoi itsensä kesken ruuhkan

Vierailija
18.12.2022 |

Saako näin edes tehdä

Sairaanhoitaja Joonas, 29, otti lopputilin kesken "saatanallisen" päivystyskaaoksen Helsingissä "Ihmisiä tulee ovista ja ikkunoista"

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5598866

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa porukkaa siellä on niin kuin missä tahansa rakenuksessa. Ei työt kiinnosta kun pitäisi saada wappailla ja chattailla keskellä päivää. Tai ryystää kahvia tunnin verran kun lounastauko oli vain puolitoista tuntia. Ammattitaitoa kun kehittäisivät ja oppisivat säätelemään tunteitaan niin sujuisi työtkin.

Vierailija
62/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä ei ole sietokykyä ja kaikki pitäisi olla paremmin kuin oppikirjoissa. Toisilla nesteet kihahtaa päähän muita pahemmin ja vaativat erityiskohtelua. Kun ei käy niin lähdetään joko sairastamaan tai vaikka kesken päivän ulos koko paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29-vuotias pojannulikka. Vapailla markkinoilla tuollaista ei enää kukaan palkkaisi, maine kyllä kiertäisi. Hoitoalalla mikä tahansa menee, joten ei ongelmia.

Meinaatko, että parempi vaan jaksaa ja tehdä työ huonosti vaikka potilaiden elämän kustannuksella. Hoitajan työ ei ole ihan yhdentekevää.

Vierailija
64/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29-vuotias pojannulikka. Vapailla markkinoilla tuollaista ei enää kukaan palkkaisi, maine kyllä kiertäisi. Hoitoalalla mikä tahansa menee, joten ei ongelmia.

Meinaatko, että parempi vaan jaksaa ja tehdä työ huonosti vaikka potilaiden elämän kustannuksella. Hoitajan työ ei ole ihan yhdentekevää.

Mukava että ottaa vastuun omasta itsestään. Vaikka olisi saanut silti miettiä irtisanomisaikaa. Toki sitä ei kerrota jos halutaan peitellä. Mutta jos ei itsellä suju niin tekee asialle jotain.

On paljon, paljon hoitajia, jotka purkavat itseään potilaisiin ja työn jälki ei yllä edes oppikirjojen ohjeiden mukaisiin työtehtäviin. Monimutkaisemmista puhumattakaan.

Vierailija
65/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskaa porukkaa siellä on niin kuin missä tahansa rakenuksessa. Ei työt kiinnosta kun pitäisi saada wappailla ja chattailla keskellä päivää. Tai ryystää kahvia tunnin verran kun lounastauko oli vain puolitoista tuntia. Ammattitaitoa kun kehittäisivät ja oppisivat säätelemään tunteitaan niin sujuisi työtkin.

Tämä. Tunteikasta sakkia. Itketään ja itketään, ja puretaan asiat ihan kenelle tahansa vaikka väkisin.

Vierailija
66/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka olisi itse valittanut piilossa ja vähemmän piilossa miten rankkaa työ on. Ja nyt repäisi ja valitti vielä näkyvämmin. Eihän nuo osaa kuin hakea huomiota sille miten ei itse pysty työtehtäviinsä. Milloinkahan media lopettaa itkuvirret eikä anna enää huomiota. Ei riittänyt liksankorotuksetkaan.

Vierailija
67/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava että ottaa vastuun omasta itsestään. Vaikka olisi saanut silti miettiä irtisanomisaikaa. Toki sitä ei kerrota jos halutaan peitellä. Mutta jos ei itsellä suju niin tekee asialle jotain.

On paljon, paljon hoitajia, jotka purkavat itseään potilaisiin ja työn jälki ei yllä edes oppikirjojen ohjeiden mukaisiin työtehtäviin. Monimutkaisemmista puhumattakaan.

En lukenut koko uutista, mutta tilanteessa voi olla paljon kertynyttä kuormitusta taustalla. Hoitajalla voi olla unettomia öitä, oeräkkäisiä vuoroja, työkavereitten "saikuttelua" ja omakin elämä. Turha näistä on täällä vääntää, tietäjät tietää. Muut ryhtykööt itse hoitajaksi.

Vierailija
68/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomisaika

No hän menettää sen irtisanomusajan palkan.

Eihän siinä muuta.

Ja kuule, ap kyllä noin saa tehdä, mutta tällä kaverilla paloi pinnn

lopullisesti.

Niinkus useimmilla työntekijöistä, , e jotka ovat 1990-luvulla syntyneet.

Pää ei kestä, eikä kestä, eikä nsakuntokaan.

Tämäkin tyyppi ois voinut hakea apua jaksamiseensa, ajoissa.

Ei nämä nuoremmat polvet rupee painamaan duunia tukka putkella ja kovan paineen alla

Vanhemman polven työntekijät ovat tottuneet tekemään töitä lapsesta lähtien, ei heille työelämä ole mikään kauhistus.

Ja tuokin kaveri saa välittömästi töitä omalta alaltaan.

Jostain muualta, kuin päivystyksestä.

Päivystys on aivan oma *alansa* sairaaloissa.

Kaikista ei ole työskentelemään siellä ollenkaan.

Vierailija
69/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomisaika

Eihän siinä muuta.

lopullisesti.

Ei nämä nuoremmat polvet rupee painamaan duunia tukka putkella ja kovan paineen alla

Vanhemman polven työntekijät ovat tottuneet tekemään töitä lapsesta lähtien, ei heille työelämä ole mikään kauhistus.

Vanhemman polven työntekijät ovat juuri niitä jotka eivät jaksa ja tekevät kevennettyä työtä yleensä. Nuorimmilla hajoaa pää.

Vierailija
70/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ties vaikka olisi itse valittanut piilossa ja vähemmän piilossa miten rankkaa työ on. Ja nyt repäisi ja valitti vielä näkyvämmin. Eihän nuo osaa kuin hakea huomiota sille miten ei itse pysty työtehtäviinsä. Milloinkahan media lopettaa itkuvirret eikä anna enää huomiota. Ei riittänyt liksankorotuksetkaan.

Tuon minäkin tiesin ettei raha tuo jaksamista. Lähdin itsekin ja ajattelin, että jokainen hoitakoon itse omat omaisensa kun pelkkää moittimista vaan tulee.

Joulun aikoihin tuppaa tulemaan vältettävissä olevia turhanaikaisia päivystystapauksia kuten pikkujoulukohellukset hiprakassa. Vanhuksille keksitään jouluksi mielellään jotakin oiretta, että saadaan ne pois haittaamasta omaa joulunviettoa.

Vierailija
71/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein samalla tavalla. Ei se sairaanhoitajan työ mikään orjan homma ole. Irtisanoutuminen on ihan vapaaehtoista millin vain. Joulun jälkeen alan etsimään sairaanhoitajan töitä Norjasta. Tai ei niitä oikein tarvitse edes etsiä, kun headhunterit hoitavat asian. Voi valita mihin menee. Liksa ja työolot huomattavasti parempia, joten miksi ei, kun on nuori vasta valmistunnut eikä ole vielä perhettäkään. 

Tänne vaan, täällä meitä jo on paljon.

Itse lähdin jo aikoja sitten ennen kuin tilanne meni näin pahaksi. Totta kai raha ja työolot täällä houkutti.

Töitä löytyy,. Myös keikkatöihin voi tulla, meillä tällä hetkellä yksi joka käy keikoilla ja on sitten kotona Suomessa jonkin aikaa koska mies on siellä työssä. Ruotsalaisia käy paljon keikkatöissä, jonkin verran tanskalaisiakin.

Eikös Norjassa asumisen ja elämisen kalleus syö kaiken palkan?

Ei, vaan tienaa korkeammista kuluista huolimatta paremmin. Säästöön jää siis suhteessa enemmän, jopa ottaen huomioon korkeamman hintatason.

Vierailija
72/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus ja hyväksikäytetyksi tuleminen ei ole synonyymi velvollisuuden tunteelle.

Olen nähnyt useista syistä lukuisia hoitajia viime vuosina omien kolhujen ja muiden sairastelun takia.

Hädän hetkellä on rauhoittavaa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka osaa työnsä ja tekee sen hyvin.

On täysin käsittämätöntä, että sitä vasten näiden palkkausta ja työehtoja ei saada kohdalleen.

Näillä ihmisillä on hirveä vastuu koko ajan, ja väsymys ja alipalkkauksen motivaatiokuoppa ei todellakaan ole mikään kannustin. Sitä ei varsinkaan paranna se, että syyllistetään ulkoapäin.

Jos joku lähtee "ruuhkassa", kiipäisitkö itse mäelle, jos tsunami on tulossa?

Kai sitä nyt varsinkin terveyden alan ammattilainen osaa lukea oman kehonsa merkkejä, kun jaksamisen raja lähestyy. Jos ette muista, niistä voi tulla pitkään kestäviä ongelmia itse tilanteen jälkeen.

Vierailija
73/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että eniten tässä painaa se psykologisesti, että asiat eivät toimi ja kukaan ei tee mitään vaikka ratkaisut olisivat selviä jos joku kävisi katsomassa paikanpäällä mitä siellä tapahtuu. Se syö miestä (ja naista), joka on ratkaisukeskeinen ja aktiivinen kuten ensihoitajat yleensä ovat.

Vierailija
74/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemiseen oppii kun päivän hämmästelee. Jos ei sitä kestä niin ei kestä. Hyvä että lopetti kun tuli oma raja vastaan.

Vierailija
75/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisempana on tiedossa vuodenvaihteen jälkeen soteen siirtyminen. Hullunmyllyä tiedossa koko kevääksi, siihen päälle jo olemassaolevat asiakasruuhkat ja pula henkilöstöstä.

Vierailija
76/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The_Purge kirjoitti:

Kyllä sairaanhoitajilla pitää olla oikeuksia... on ihme että meillä edes on enää yhtään sairaanhoitajaa jäljellä kun otetaan huomioon mm. se että täällä on suorastaan rikollisesti pakotettu hoitajat ottamaan hyvin vaarallisiksi todettuja koronarokotteita (sydänkuolemat yms. ympäri maailman)...

Suorastaan ihailen hoitajia että kaikesta huolimatta teitä on vielä töissä ympäri Suomea, kiitos todella paljon teille ja itse olen saanut aina ystävällistä palvelua ja tukea hoitajilta, teette aivan mahtavaa työtä...

Hoitajien pitäisi vastata tuleen tulella. Älkää suostuko enää yhteenkään rokotukseen, edes influenssarokotukseen. Älkää ilmestykö paikalle, jos on epäinhimillisiä työvuoroja.

Alapeukku, koska todellakin otan rokotukset suojaamaan itseäni. Kuulun riskiryhmään, enkä riskeeraa terveydelläni. Olen sairastanut lapsena vesirokon, tuhkarokon ja sikotaudin. Nykyään niitä vastaan on rokotukset ja uskoisin että aika moni on antanut rokotuttaa lapsensa ko. tauteja vastaan. Ihme rokotusvastaisuutta.

Mä kuulun myös riskiryhmään, mutta kolme koronarokotusta olen ottanut vain sen takia, että pystyn tekemään hoitajana töitä. Koronan olen sairastanut kolmesta rokotuksesta huolimatta eikä ollut lievä. Koskaan en ole sairastanut influenssaa, mutta sekin rokotus pitänyt ottaa pakotettuna.

Suorastaan sairasta, että hoitajilla ei ole itsemääräämisoikeutta rokotuksien suhteen. Tulee aika hemmetin monta influenssarokotusta elämän aikana jos koko työelämänsä ajan on hoitoalalla.

Vierailija
77/77 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomisaika

Eihän siinä muuta.

lopullisesti.

Ei ne keski-ikäiset ihmiset ole välttämättä sen jaksavampia kuin nuoretkaan.

Puoliso lähti just metallialan firmasta kun ei enää kestänyt laiskoja työkavereitaan. Kukaan ei oikein töitä tehnyt, nuoret räplää kännyköitä ja vanhemmat työntekijät kuluttivat aikaansa sorvaillen omia juttujaan kotiinsa firman piikkiin tai istuivat kahvilla ja odottavat eläkepäiviään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme