Miksi sairaanhoitaja irtisanoi itsensä kesken ruuhkan
Saako näin edes tehdä
Sairaanhoitaja Joonas, 29, otti lopputilin kesken "saatanallisen" päivystyskaaoksen Helsingissä "Ihmisiä tulee ovista ja ikkunoista"
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannessa kirjoitti:
Onko yksityisellä puolella samat ongelmat?
Ongelmat yksityisellä ei ole samanlaisia kuin päivystyksessä mutta ei sielläkään työtä aina koeta mielekkääksi. Kiirettä yksityisessä päivystyksessä harvemmin on samalla tavalla kuin julkisella puolella.
Yksityisellä sairaanhoitajista tehdään kassaneitejä, se on hoitotyöstä kaukana mutta ihan mukavaa
Toiset tykkää kassaneidin työstä kaikki ei.
Järkevä mies. Jonkun on näytettävä esimerkkiä, muut seuraa sitten perässä. Hymistelyllä mikään ei muutu, konkretiaa asioihin niin kenties jotain alkaa rakenteissa liikahtelemaan.
Onnea jatkoon Joonas🙏😊Teit parhaasi.
Vierailija kirjoitti:
29-vuotias pojannulikka. Vapailla markkinoilla tuollaista ei enää kukaan palkkaisi, maine kyllä kiertäisi. Hoitoalalla mikä tahansa menee, joten ei ongelmia.
Hahah, siellä taas impo-Pena 60v tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
29-vuotias pojannulikka. Vapailla markkinoilla tuollaista ei enää kukaan palkkaisi, maine kyllä kiertäisi. Hoitoalalla mikä tahansa menee, joten ei ongelmia.
Vapailla markkinoilla arvostetaan itseensä luottavia ja oman arvonsa tuntevia työntekijöitä. Ei nahjuksia jotka jäävät ekaan työpaikkaansa loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
HUSsin johto ja päättäjät on yksin vastuussa. Ei rivityöntekijät jotka uupuvat työtaakan alle.
Aika paljon valtaa heillä jos heidän päätöksistään johtuu se että päivystykset on kriisissä ympäri Suomen.
Kyllä sairaanhoitajilla pitää olla oikeuksia... on ihme että meillä edes on enää yhtään sairaanhoitajaa jäljellä kun otetaan huomioon mm. se että täällä on suorastaan rikollisesti pakotettu hoitajat ottamaan hyvin vaarallisiksi todettuja koronarokotteita (sydänkuolemat yms. ympäri maailman)...
Suorastaan ihailen hoitajia että kaikesta huolimatta teitä on vielä töissä ympäri Suomea, kiitos todella paljon teille ja itse olen saanut aina ystävällistä palvelua ja tukea hoitajilta, teette aivan mahtavaa työtä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomisaika
Koeajalla voi lähteä heti. Jutusta ei käynyt ilmi kauanko hän oli siellä työskennellyt.
Etkö sä osaa lukea? Vuoden verran on Joonas siellä työskennellyt.
Kuka tulee tilalle sitten auttelemaan
Vierailija kirjoitti:
Minä tein samalla tavalla. Ei se sairaanhoitajan työ mikään orjan homma ole. Irtisanoutuminen on ihan vapaaehtoista millin vain. Joulun jälkeen alan etsimään sairaanhoitajan töitä Norjasta. Tai ei niitä oikein tarvitse edes etsiä, kun headhunterit hoitavat asian. Voi valita mihin menee. Liksa ja työolot huomattavasti parempia, joten miksi ei, kun on nuori vasta valmistunnut eikä ole vielä perhettäkään.
Tänne vaan, täällä meitä jo on paljon.
Itse lähdin jo aikoja sitten ennen kuin tilanne meni näin pahaksi. Totta kai raha ja työolot täällä houkutti.
Töitä löytyy,. Myös keikkatöihin voi tulla, meillä tällä hetkellä yksi joka käy keikoilla ja on sitten kotona Suomessa jonkin aikaa koska mies on siellä työssä. Ruotsalaisia käy paljon keikkatöissä, jonkin verran tanskalaisiakin.
Sillä alalla pitää olla aina tuuraajat valmiina. Jos yksi lähtee, on muita tarpeeksi päteviä tulossa. Euroopasta saa myös hoitajia, jos on luvat. Päättäjillä on ollut aikaa hoitaa asioita ja kaaoksia, on edelleen. Ja tarkastajia on varmaan, elleivät nuku.
Justiina726384- kirjoitti:
Kuka tulee tilalle sitten auttelemaan
Auttelemaan ketä? Tuskinpa kukaan haluaa ketään nykyisin autella.
Vierailija kirjoitti:
Sillä alalla pitää olla aina tuuraajat valmiina. Jos yksi lähtee, on muita tarpeeksi päteviä tulossa. Euroopasta saa myös hoitajia, jos on luvat. Päättäjillä on ollut aikaa hoitaa asioita ja kaaoksia, on edelleen. Ja tarkastajia on varmaan, elleivät nuku.
Miksi niitä Euroopasta tulevia hoitajia ei sitten vielä tänne ole tullut?
Mä taas kiinnitin huomiota siihen, että mitä toi hyväkuntoinen mummo tekee tuolla. Itse menen päivystykseen vain todella sairaana tai pahoissa kivuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein samalla tavalla. Ei se sairaanhoitajan työ mikään orjan homma ole. Irtisanoutuminen on ihan vapaaehtoista millin vain. Joulun jälkeen alan etsimään sairaanhoitajan töitä Norjasta. Tai ei niitä oikein tarvitse edes etsiä, kun headhunterit hoitavat asian. Voi valita mihin menee. Liksa ja työolot huomattavasti parempia, joten miksi ei, kun on nuori vasta valmistunnut eikä ole vielä perhettäkään.
Tänne vaan, täällä meitä jo on paljon.
Itse lähdin jo aikoja sitten ennen kuin tilanne meni näin pahaksi. Totta kai raha ja työolot täällä houkutti.
Töitä löytyy,. Myös keikkatöihin voi tulla, meillä tällä hetkellä yksi joka käy keikoilla ja on sitten kotona Suomessa jonkin aikaa koska mies on siellä työssä. Ruotsalaisia käy paljon keikkatöissä, jonkin verran tanskalaisiakin.
Eikös Norjassa asumisen ja elämisen kalleus syö kaiken palkan?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas kiinnitin huomiota siihen, että mitä toi hyväkuntoinen mummo tekee tuolla. Itse menen päivystykseen vain todella sairaana tai pahoissa kivuissa.
"Yksinäiselle ihmiselle se on oikeastaan sama, missä on. Hoito on täällä hyvää ja henkilökunta ystävällistä. He tekevät työnsä nopeasti."
The_Purge kirjoitti:
Kyllä sairaanhoitajilla pitää olla oikeuksia... on ihme että meillä edes on enää yhtään sairaanhoitajaa jäljellä kun otetaan huomioon mm. se että täällä on suorastaan rikollisesti pakotettu hoitajat ottamaan hyvin vaarallisiksi todettuja koronarokotteita (sydänkuolemat yms. ympäri maailman)...
Suorastaan ihailen hoitajia että kaikesta huolimatta teitä on vielä töissä ympäri Suomea, kiitos todella paljon teille ja itse olen saanut aina ystävällistä palvelua ja tukea hoitajilta, teette aivan mahtavaa työtä...
Hoitajien pitäisi vastata tuleen tulella. Älkää suostuko enää yhteenkään rokotukseen, edes influenssarokotukseen. Älkää ilmestykö paikalle, jos on epäinhimillisiä työvuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksinäiselle ihmiselle se on oikeastaan sama, missä on. Hoito on täällä hyvää ja henkilökunta ystävällistä. He tekevät työnsä nopeasti."
Eli seurankaipuuta taas. Voi hemmetti nyt. Vois mennä itsekin kokeilemaan, pääsisikö täyshoitoon, kun vaan ilmaisee yksinäisyytensä. Ei taida onnistua alle 70-vuotiaana.
Yksityisellä sairaanhoitajista tehdään kassaneitejä, se on hoitotyöstä kaukana mutta ihan mukavaa