Ilahtuisetteko oikeesti toisenlaisesta lahjasta?
Yks vuos hommas pojan kummitäti pojalle, tai sinne vuohen.
Arvatkaa tykkäsko poika?
Kommentit (33)
Ei ainakaan lapsille eikä nuorille näitä hyväntekeväisyyslahjoja!
Sain itse ekan vuohen viime jouluna, työtutulta. En oikein tiennyt mitä ajatella, vähän hämmennyin.
Lapseni kummi antoi viime vuonna 5-vuotiaalleni vuohen joululahjaksi. Kieltämättä oli hieman vaikea 5-vuotiaan kypsyystaso huomioiden selittää tämän lahjan idea. Ihan oikeasti, en tiedä kummasta oli kyse, pelkästä oman sädekehän kiillotuksesta vai silkasta kettuilusta. Jos joku ostaisi minulle vuohen tms., asia olisi hieman eri enkä ajattelisi asiasta sen kummempaa.
Jos meillä olisi tapana aikuisten kesken antaa lahjoja, niin ilahtuisin. Lapselle en ostaisi, sillä vaikka olenkin sitä mieltä että myös lasten on hyvä oppia auttamaan niitä joilla ei ole mitään ja että lasten ei pidä saada roinaa ja krääsää tolkuttomasti edes jouluna, niin ehkä en aloittaisi opettamista tällä tavalla.
En tarvitse mitään itselleni. Siksi toivonkin vuohta Afrikkaan tms., jos lahjatoiveita kysellään.
En mä vuohesta ilahtuisi. Ilahtuisin, jos puolestani lahjoitettaisiin tyttöjen koulutukseen.
Mitä koulutetumpia naiset ovat, sitä vähemmän he synnyttävät.
Järkyttykää, olen antanut toisenlaisen lahjan häälahjaksi. (Sittemmin eronnut) pariskunta olikin hyvin tiedostava ja vapaaehtoistyötä teimme tahoillamme.
Sainkin tästä hyvän idean. Toivon tätä mieheltäni, ettei osta jotain pöllöä. Lapselle en tätä lahjaa antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten, jos saisi sitten vaikka antaa sille vuohelle nimen ja saisi silloin tällöin jotain kuvia tai kuulumisia, että miten se siellä Afrikassa elelee, niin silloin tuo voisi olla ihan hauska. Vuohi, joka jo ostohetkellä katoaa kuin pieru Saharaan, ei paljoa jaksa innostaa.
Vuohi elelee siellä nälässä ja janossa ilman asianmukaista hoitoa ja ravintoa, se lypsetään kuiviin ja sitä kohdellaan kaltoin. Lopuksi se h alal- teurastetaan. Tuliko hyvä joulumieli? Mulle ei. Älkää ostako mitään eläviä eläimiä epämääräisiin oloihin.
Minä sain lahjaksi palan ikimetsää (Luonnonperintösäätiö), semmoisesta paikasta mihin mennään kesällä tallustelemaan. Oon tosi iloinen tästä lahjasta <3
Rakastan luontoa ja tuntuu mukavalta että mulla on "oma" pieni pläntti ihanassa paikassa.
Typerä "lahja". Jos saaja sitä toivoo niin ok, mutta muuten se on lähinnä vittuilua ja itsensä korostamista. "Katsopa kuinka hieno ihminen olen kun ostin vuohen Afrikkaan ja laitoin sinun nimesi korttiin".
Lahjoittakaa ympäristönsuojeluun esim. Itämeri on tuossa meidän oma rakas meri lähellä, ei niitä rahoja tarvitse ulkomaille suunnata. Suomesta löytyy myös luonnonsuojelukohteita.
Eläinten lahjoittaminen huonoihin oloihin on kamalinta mitä voisi lahjaksi saada. Koulutusta ne ihmiset jossain kehitysmaissa tarvitsee, ei eläimiä kidutettavaksi.
Kyllä, olen ympäristöalan opiskelija. Jos joku kaveri minulle tuollaisen antaisi, ottaisin mielelläni vastaan. <3 Ei aina ole pakko keksiä jotakin krääsää ja pikkutilpehööriä lahjaksi. Monillahan näyttää olevan vaikeuksia tälläkin palstalla keksiä lahjoja muille, miksi pakolla keksiä materiaa.