Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Patti rinnassa, pelottaa

Vierailija
25.04.2023 |

Eli löysin 2kk sitten rinnasta patin. Oon seuraillut ja ei se oo siitä mihinkään hävinnyt, mitähän tää vois olla? Patti on noin 2 cm, liikkuvainen ja kova. Ja ikää mulla 23 jos merkitystä. Oon niin ahdistunut kun pelkään syöpää

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen lääkäriin. Aikaisen vaiheen rs ei ole kuolemaksi.

Vierailija
2/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Heti.

Tuskin on vakavaa, mutta jos olisikin, varhainen löytö on tärkein tekijä ennusteen kannalta.

Oma kokemus patista rinnassa oli hermosolukasvain eli neurooma. Vaaraton mutta kivulias. Leikattiin pois. Voi olla myös muita vastaavia vaarattomia vaihtoehtoja. Erityisesti koska olet hyvin nuori.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä menossa lääkäriin

Vierailija
4/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajos se on siis mätäpaise. Kunhan se kypsyy niin puristat sen pois. Varsin yleisiä ovat rinnan alueella kun rinnassa rasvaa.

Tk- lääkäri

Vierailija
5/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset, jotka pelkäävät syöpää tai muita sairauksia.

Vierailija
6/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajos se on siis mätäpaise. Kunhan se kypsyy niin puristat sen pois. Varsin yleisiä ovat rinnan alueella kun rinnassa rasvaa.

Tk- lääkäri

Ei tota voi puristaa kun se on rinnan sisällä

Vierailija
7/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
8/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me kuollaan ajallaan. Kukaan ei ole tänne jäänyt palloilemaan. Onneksi elämä on rajallinen aika.

Vierailija
9/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk- lääkäri

Ei tota voi puristaa kun se on rinnan sisällä

Mätäpaise syntyy sisälle ja kypsyessään tulee ihon pinnalle. Sama syntyperä kuin finnillä.

Vierailija
10/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, mutta muista odotellessasi, että rintoihin ja muuallekin tulee patteja, jotka eivät useimmiten ole vakavia. Omalla äidilläni oli patti molemmissa rinnoissa, eikä kumpikaan niistä ollut vakava. Itsellänikin on ollut mm. kainalossa, mutta katosi itsestään. Silti lääkäriin.

Vierailija
11/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun iässä tuskin on syöpäkasvain. Todennäköisesti joku rasvapatti tai tukkeutunut rauhanen.

Vierailija
12/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska sääli on sairaus ja olen sairas.

Vierailija
13/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan nänniksi.

Vierailija
14/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toisaalta olla myös aggressiivinen rintasyöpä josta saattaa jo olla myöhäistä pelastua.

Vierailija
15/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun iässä tuskin on syöpäkasvain. Todennäköisesti joku rasvapatti tai tukkeutunut rauhanen.

Ystävälläni on ollut monta kertaa rinnoissaan patteja. Jokaisella kerralla sellaisen löydettyään hän on käynyt lääkärissä, joka on lähettänyt mammografiaan. Joka kerta on ollut kysymyksessä rasvapatti.

Eli tarkistuttamassa täytyy käydä, mutta ennen tulosten tuloa ei kannata ihan kauheasti pelätä.

Vierailija
16/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella harvinaista että sinun ikäiselläsi olisi rintasyöpä. On ihan tavallista että on kystia ja muita rinnoissa. Minä kävin näitä tutkituttamassa ensimmäisen kerran 19-vuotiaana eikä ollut syöpää.

Käy lääkärissä pian niin ei tarvitse enää miettiä ja sitten seuraatte tilannetta säännöllisesti niin sinulta löydetään ajoissa jos on jotain pahanlaatuista.

Minulle tuli rintasyöpä 45-vuotiaana, hieman leikattiin rintaa mutta siitä selvittiin.

Vierailija
17/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet odottanut kaksi kuukautta patin kanssa? Mene lääkäriin.

Vierailija
18/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ison herneen kokoinen patti rinnassa. Se osoittautui tutkimuksissa tulehtuneeksi rasvasoluksi. Mitään ei tarvinnut tehdä, katosi myöhemmin itsestään.

Käy lääkärissä. Mulle tehtiin rintojen tutkimus ja ultra.

Vierailija
19/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvänen aika sentään seuraile pattia rinnassa noin pitkään, mene lääkäriin. Jos oliskin jotain ikävää, niin ennuste heikkenee vitkuttelusta.

Vierailija
20/22 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan neuvottiin puhelimessa että seuraa liittyykö kuukautiskiertoon ja jos ei oo parin kk päästä lähtenyt niin uudestaan yhteys