Miksi et vie lasta yksityislääkörille vaan kuormitat terveyskeskusta?
Käytin tänään omaa lasta yksityisessä, 15min käynti ja hinta oli 49€. Ei paha hinta ja miten helppoa. Resepti saatiin ja nyt kaikki ok.
Kommentit (57)
Sairastuin viime kesänä Pohjanmaalla lomaillessa. Minulla on vakuutukset ja olisin mielelläni mennyt yksityiselle. Mutta eihän siellä perähikiällä pääse lääkäriin, lähimmät auki olevat yksityiset olivat satojen kilometrien päässä. 998
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin viime kesänä Pohjanmaalla lomaillessa. Minulla on vakuutukset ja olisin mielelläni mennyt yksityiselle. Mutta eihän siellä perähikiällä pääse lääkäriin, lähimmät auki olevat yksityiset olivat satojen kilometrien päässä. 998
Eikö Oulussa ole?
Ei sinne yksityisellekään ihan noin vaan mennä. Kerran ehdittiin lapsen kanssa käydä päivystyksessä viikonloppuaamuna ja poiketa apteekissa kotimatkalla ennen kuin yksikään yksityinen lääkäriasema oli edes auennut.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne yksityisellekään ihan noin vaan mennä. Kerran ehdittiin lapsen kanssa käydä päivystyksessä viikonloppuaamuna ja poiketa apteekissa kotimatkalla ennen kuin yksikään yksityinen lääkäriasema oli edes auennut.
Riippuu kaupungista.
Siitähän niitä veroja maksetaan, että saa viedä julkiselle. Menkööt ne mummot yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla isoilla yksityisillä hoitajat ja lääkärit vastaa ympäri vuorokauden appiensa kautta? Ainakaan mä en koronan takia keväällä joutunut käymään lääkärissä, kun ennen aikaista vuoroa kysyin apin kautta ja epävirallisen testin (ja kuva testistä) pohjalta lääkäri jo kertoi sairaslomasta. En ehtinyt aamukahvia juoda, kun oli työnantajalle jo poissaolotodistus ja käsky viralliseen testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Oulussa ole?
Ymmärrätkö mikä on Pohjanmaa? Se ei ole Oulussa päinkään.
Kuormitan terveyskeskusta? Mikä se terveyskeskuksen tehtävä sitten on, jos ei hoitaa lapsia?
Ei me mitenkään harrasteta lääkärillä käymistä. Eikä lääkärikäynneissä maksa pelkkä käynti. Jos pitää ottaa vaikka verikokeita, ne on aika kalliita maksaa omasta pussista. Nuorempi lapseni on käynyt tänä vuonna terveyskeskuksessa kerran, vanhempi ei kertaakaan. Viime vuonna ei muistaakseni käyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Oulussa ole?
Ymmärrän, ei ole kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla isoilla yksityisillä hoitajat ja lääkärit vastaa ympäri vuorokauden appiensa kautta? Ainakaan mä en koronan takia keväällä joutunut käymään lääkärissä, kun ennen aikaista vuoroa kysyin apin kautta ja epävirallisen testin (ja kuva testistä) pohjalta lääkäri jo kertoi sairaslomasta. En ehtinyt aamukahvia juoda, kun oli työnantajalle jo poissaolotodistus ja käsky
viralliseen testiin.
Kyllä yhteyden saa 24h/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Oulussa ole?
Ymmärrän, ei ole kaukana.
Itse ehdottaisin ensimmäisenä Vaasaa, jos just Pohjanmaalla haluaa isommassa kaupungissa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Oulussa ole?
No sehän riippuu mistä suunnasta katsoo. Ja onhan Oulu Pohjois-Pohjanmaalla. Mutta joo, voi Ähtäristä tai vaikka Lapualta hetken aikaa ajaa Ouluun. Vai tarkoitettiinko nyt vain Pohjanmaata? Eikö Vaasassa oikeasti ole mitään? Eikös siellä joskus ollut ruotsinkielinen lääkiskin?
Miksi terveydenhuolto on, ellei voi hakea apua? Tietysti saa ja pitää hakea apua. Ne mummot kuormittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Oulussa ole?
🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla isoilla yksityisillä hoitajat ja lääkärit vastaa ympäri vuorokauden appiensa kautta? Ainakaan mä en koronan takia keväällä joutunut käymään lääkärissä, kun ennen aikaista vuoroa kysyin apin kautta ja epävirallisen testin (ja kuva testistä) pohjalta lääkäri jo kertoi sairaslomasta. En ehtinyt aamukahvia juoda, kun oli työnantajalle jo poissaolotodistus ja käsky viralliseen testiin.
On kyllä, mutta kaikkia asioita ei voi etänä hoitaa, kuten esim. murtunutta raajaa.
Köyhä menee lääkäriin sitten kun on pakko.kunnalliseen tietysti silloinkin kun se on halvin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa halpa varsinkin viikonloppukäynniksi... 🤔 Meillä keskisuuressa kaupungissa maksoi vartin reissu lääkärikeskuksessa melkein 90 egeä ihan arki-iltanakin.
Samaa mietin, provolta haiskahtaa... Johan se niin kutsuttu toimistomaksukin on vähintään parikymppiä siihen varsinaisen lääkärikäynnin hinnan päälle - enpä usko, että lauantaina yksityisellä lääkärikäynnin hinta olisi reilu kaksikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa halpa varsinkin viikonloppukäynniksi... 🤔 Meillä keskisuuressa kaupungissa maksoi vartin reissu lääkärikeskuksessa melkein 90 egeä ihan arki-iltanakin.
Samaa mietin, provolta haiskahtaa... Johan se niin kutsuttu toimistomaksukin on vähintään parikymppiä siihen varsinaisen lääkärikäynnin hinnan päälle - enpä usko, että lauantaina yksityisellä lääkärikäynnin hinta olisi reilu kaksikymppiä.
Olisiko ollut Black Friday tarjous? Päivystävä lastenlääkäri viiskymppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut Black Friday tarjous? Päivystävä lastenlääkäri viiskymppiä?
Eikö se aikanaan lööppeihin noussut pahviin kirjoitettu ilmoitus nuorella virolaisella naisella ollut pilu viiskymppiä?
Muksuilla kaiken-vara-vakuutukset, vajaa 500€/vuosi (kaksi lasta) ja lekurin omavastuu yhteensä 100€/vuosi. Siksi yksityiselle. Aina.