Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykykorona - oireet vs tavallinen flunssa

Vierailija
17.12.2022 |

Mitä eroa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan koronatesti puhdas. Voiko silti olla korona? Voimaton olo, kuten yleensä flunssassa. Kurkku ollut kipeä, hiukan yskittää.

Ap[/quote

Etkö enää muista, muitakin flunssia on olemassa. Kaikki ei ole koronaa, itse olin kuumeessa alkuviikon ja ei ollut koronaa.

Vierailija
22/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä 3vkoa sitten valkoiset peitteet kurkussa (raaputa pois itse, se on vaan ruokaa sanoi lääkäri😡), jäätävä kurkkukipu 10pv, kuumetta ja räkätauti.

Miehellä viimeviikolla kurkkukipua ja flunssan oireet. Ei kuumetta

Itsellä parhaillaan poskiontelot tukossa, flunssainen olo ja hytinää, ei kuumetta. Sekoillut ihan arkipäiväisissä jutuissa, aivot ei toimi

Kaikilla pos kotitesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitestillä todettu korona alkoi epämääräisellä palan tunteella kurkussa ja lievällä yskällä. Seuraavana päivänä nousi hiukan toista vuorokautta kestänyt kuume, lisäksi lihaskipuja ja vannemainen päänsärky. Tässäkään vaiheessa testi ei vielä ollut positiivinen, vaan vasta seuraavana päivänä. Minulla oli enemmän tukkoisuutta kuin varsinaista nuhaa, ja yskäkin hävisi viikon kuluessa. Tavallinen flunssa alkaa minulla yleensä nielun ja kurkun kivulla ja nuhalla, ja yskä tulee vasta loppuvaiheessa, joskus ei lainkaan.

Vierailija
24/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvin monenlainen, lähes oireettomasta flunssasta kuolemaan on skaala. Flunssaan verrattuna pahempi, koska koronavirusta voi jäädä elimistöön häiritsemään joitain toimintoja, tai voi tulla jälkioireita.

Vierailija
25/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottomaton ja pari päivää sitten nousi nopeasti kuume mutta ei kurkkukipua tai yskää, vain lihassärkyä. Testin mukaan ei (vieläkään) koronaa ja nyt olo on jo täysin normaali, vain nenä välillä vuotaa.

Vierailija
26/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vaihtelua aika paljon. 

Alkuperäisen tiedon mukaan mun olisi riskiryhmäläisenä (1 tyypin diabetes) suurinpiirtein pitänyt kuolla, mutta kun sain koronan niin olin hieman lämpöilevä yhden päivän ja siinä se oli. Samassa taloudessa asuva äitini (nuorehko 50 v, mutta ylipainoinen, ei perussairauksia) oli useamman päivän kipeä eikä pystynyt tekemään mitään. Muuten en olisi omilla oireillani edes tehnyt testiä.

Ja toiset voinee verrata koronaa flunssaan/vilustumiseen, toiset enemmän influenssaan.

Vierailija
27/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelytehtävä teille kaikille:

Mistä julkisuudessa esiintyneestä tiedosta voi päätellä nämä asiat koskien koronaa:

1) Virus on kiinalaisten kehittämä

2) He eivät halunneet että korona pääsisi leviämään (ainakaan vielä)

Tätä päättelyä ei olisi voinut tehdä ensimmäisen 6kk aikana viruksen vapautumisesta.

Vierailija
28/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona itsellä: alkoi roskan tunteella kurkussa ja pienellä yskällä. Seuraavana päivänä vähän limaa kurkussa ja kuumetta. Vannemainen päänsärky, johon ei lääkkeet auttaneet, kesti pari päivää. Yleisesti voimaton, hengästynyt ja väsynyt olo. Oireet kesti nelisen päivää, kuumetta oli pari päivää, väsynyt olo viikon.

Positiivinen koronatesti syljestä tuli heti. Puolisolla oireet alkoivat päivää myöhemmin. Muuten samoja mutta päälle flunssainen ja räkäinen olo. Kestänyt myös pidempään. 7 päivä menossa.

Vierailija
29/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme tartuntaa. Ensimmäisen kanssa oli lihas- ja silmäsärkyä sekä yhden päivän kurkkukipua ja kuumetta. Toisen ja kolmannen tartunnan kohdalla ei ollut oireita juuri ollenkaan. Väsymystä kun oikein tunnusteli. Minulla on siis influenssat olleet pahempia silloin harvoin kun olen sairastanut. Ikävää kurkkukipua useamman päivän. En ole ottanut influenssa- tai koronarokotteita.

Vierailija
30/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli juuri koronan jälkitautina tulleeseen keuhkokuumeeseen ja hänellä oli korkea kuume, hengenahdistusta ja kipuja ja kovaa yskää sekä jälkitautina keuhkokuume

Osanottoni.

Vierailija
31/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia oireita on ainoastaan niillä jotka menivät ottamaan koronarokotteita... kaikki tietävät että koronarokotteet ovat aiheuttaneet mitä erilaisempia oireita ja pitkittävät ja pahentavat koronan oireita... muilla ei ole mitään huolta...

Vierailija
32/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti rokotettuna sairastuin, 2-3 päivää oli olo kuin olisin mukiloitu, kuume sahasi max 38 ja outo korkean kuumeinen tunne silloinkin kun sitä ei ollut. Muuten lievät flunssaoireet. Yskä joka jatkui pari viikkoa samoin kuin poikkeuksellinen väsyneisyys.

En kyennyt alussa lähtemään ostamaan testiä, myöhemmin ajattelin etten viitsi ku se ei ehkä sitten enää näkyisi. En oikeastaan halunnut tietää koska neljäs rokotusmahdollisuus oli lähellä. Rokottajalle kerroin asian, hän sanoi että kun ei ole todettu niin se on yhtä kuin ei ole ollut vaikka käytännössä olisikin ja rokotus ei ole haitaksi oli miten oli. Ei tullut rokotuksesta vaivoja.

Vierailija
33/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut kaksi koronaa. Molemmissa tukkoisuus, kurkkukipu, maku- ja hajuaisti pari päivää poissa. Oireiden kesto noin 4-5 päivää.

Flunssassa tulee räkää, nousee kuume, lihaskipuja, kipeä ja raihnainen olo. Oireiden kesto 3-6 päivää.

Meillä 3 henkinen perhe sairasti koronan huhtikuussa ja jokaisella oli vähän erilaiset oireet. Teinillä oli kova päänsärky ja etenkin silmien takaa särki. Miehellä oli vähän särkyjä ja tukkonen & vetämätön olo. Minulla oli taas kuume yli 38 ja leposyke yli 100.

Makuaisti ei tainnut mennä kenelläkään.

Vierailija
34/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni muuten korona näkyi testeissä vasta viidentenä sairaspäivänä (lievästi sairastanut nuhainen ja yskäinen). Miehellä, jolla oli kuumeinen tauti, näkyi heti ekana päivänä.

Vierailija
35/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kurkunpäässä ärtymystä ja kirvelyä, sitten alkoi yskä jossa notkeaa limaa muodostuu, melko helppo yskiä. Perinteistä nuhakuumeen nielun takaosan kirvelevää kurkkukipua ei ole ollut.

Parin päivän päästä alkoi vähitellen vetinen nuha ja nenän limakalvojen voimakas kirvely ihan ikeniä myöten. Melko tuskaisan rasittava nuha ja yskä lopulta ja sitten neljän päivän kuluttua lähti yön aikana haju- ja makuaisti lähes täysin. Suussa ikävä nihkeä kuivan metallinen tyhjä maku. Ilmeisesti siis koronaa vaikka ei ole testattu koska ikinä ei ole nuha noin täysin hajuaistia vienyt.

Yskä ja nuha jatkuu edelkeen melko tasaisena. Muutokset oireissa melko hitaita. Ei pahemmin kuumetta ensimmäisen parin päivän aikana, sitten etenkin öisin hieman, vilun tunteen kera.