Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykykorona - oireet vs tavallinen flunssa

Vierailija
17.12.2022 |

Mitä eroa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt koronatesti positiivinen. 2 päivää ollut kova yskä ja kurkkukipu. Nyt kurkku ei kestäisi edes vesitilkkaa ja koko rintakehä tulessa. Kuumetta ei ole ollut eikä lihassärkyä.

Vierailija
2/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama, mut lisäksi haju- ja makuaisti muutokset. 

Vierailija
4/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama, muttei kurkkukipua ollenkaan, kun taas normaali flunssassa ei pysty nielemään mitään.

Vierailija
5/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vielä jauhatte jostain koronasta!

Vierailija
6/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nykykorona ole kovin erilainen kuin vanha korona. Osalle oireeton ja osa kuolee ja kaikkea siltä väliltä. Suurin ero flunssaan ovat ne jälkioireet, veritulpat, sydänvaivat, keuhkovauriot, long covid etc. Jälkioireet voivat tulla, vaikka itse tauti olisi vain kevyt nuha.

Vierailija
7/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan koronatesti puhdas. Voiko silti olla korona? Voimaton olo, kuten yleensä flunssassa. Kurkku ollut kipeä, hiukan yskittää.

Ap

Vierailija
8/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä, kuume, kurkkukipu joiden lisäksi makuaisti täysin poissa vaikkei nuhaa. Tyhmä olo, sanat hukassa, ajatus epäloogista ja poukkoilevaa, unet levottomia, aivot ylikierroksilla. Huimaus, heikotus, huono olo pienen liikkumisen jälkeen. Kognitiivisia oireita. Ei tunnu ollenkaan samalta kuin flunssassa.

Vierailija
9/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te vielä jauhatte jostain koronasta!

Ihan hyvä että joku jauhaa.Pitää muistaa jos alvarin yskii ei riitä yhteisessä tilassa tai pienessä voimistelusalissa sanoa aikuisen ihmisen: Ei tää koronaa, mua vaan muten yskittää ja yskii keuhkoja pihalle. Haloo hei vetäjät ryhmä likunnan kuin eri kerhojen!On kyettävä sanomaan heti: Ole ystävälinen lähde kotia.Palaa takaisin kun yskä menyt ohi tai flunssasi.

Vierailija
10/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan koronatesti puhdas. Voiko silti olla korona? Voimaton olo, kuten yleensä flunssassa. Kurkku ollut kipeä, hiukan yskittää.

Ap

Voi olla, juuri noin alkoi ja siitä 2 päivän päästä vasta testi positiivinen. Tee kotitesti heti aamulla herättyäsi.

Vierailija
11/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi huomannut mistään mitään eroa ellei testi olisi paljastanut sitä koronaksi. Se oli kuin olisi ollut kunnon flunssa; kuumetta ja räkä valuu ym.

Vierailija
12/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi olla, juuri noin alkoi ja siitä 2 päivän päästä vasta testi positiivinen. Tee kotitesti heti aamulla herättyäsi.

Tein, oli nega. Ap

Vierailija
13/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli juuri koronan jälkitautina tulleeseen keuhkokuumeeseen ja hänellä oli korkea kuume, hengenahdistusta ja kipuja ja kovaa yskää sekä jälkitautina keuhkokuume

Vierailija
14/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli juuri koronan jälkitautina tulleeseen keuhkokuumeeseen ja hänellä oli korkea kuume, hengenahdistusta ja kipuja ja kovaa yskää sekä jälkitautina keuhkokuume

Oliko ottanut piikkejä?

Isälläni oli 3 rokotusta.

Vierailija
15/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli parina päivänä omituisen nihkeä ja jäykkä olo, ja lisäksi pientä päänsärkyä. Eilen huomasin että hajuaisti on lähes olematon, kun nuuhkin avonaista kanelipurkkia. Kaipa se sitten oli tai on vieläkin koronaa. Olisi kai pitänyt ottaa ne rokotukset niin tuolta pieneltä kiusalta olisi ehkä säästynyt.

BTW, tämä saattaa olla yksi lääketieteellisen tutkimuksen viimeaikaisia pohjanoteerauksia:

Vierailija
16/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskivut ilman kuumetta, pientä lämpöä. Edellisessä flunssassa kunnon kuume. Koronassa myös karmea yskä ja nuha.

Vierailija
17/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut kaksi koronaa. Molemmissa tukkoisuus, kurkkukipu, maku- ja hajuaisti pari päivää poissa. Oireiden kesto noin 4-5 päivää.

Flunssassa tulee räkää, nousee kuume, lihaskipuja, kipeä ja raihnainen olo. Oireiden kesto 3-6 päivää.

Vierailija
18/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ottanut piikkejä?

Äärimmäisen epätodennäköistä, että piikitetty noin sairastuisi. Paitsi tietysti, jos ei ole saanut aikaiseksi huolehtia suojaa ajan tasalle.

Rokottamattomalta tuo kuulostaa.

Vierailija
19/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton. Itselläni oli lämpöä, yskä, vesinuha, pahat ilmavaivat, löysähkö vatsa. Ihmeellistä heikotusta ja kovaa nälkää oli myös. Jälkikäteen tuli väsymys, sydämentykytys ja aivosumua. Sinänsä minulla on ollut paljon pahempiakin räkätauteja, mutta toipuminen tuntuu kestävän kauan. Nyt on kulunut kuukausi, mutta en ole vieläkään 100% kunnossa.

Vierailija
20/35 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan lokakuussa. Aluksi tuntui normaalilta flunssalta, mutta sitten nousi kuume (yli 38) ja olin huomattavasti kipeämpi kuin tavallisessa flunssassa. Muuten oli yskää ja nuhaa, jotka eivät olleet kovin pahoja. Nuha alkoi parantua vasta, kun kuume laski. Olin viikon poissa töistä vs. normiflunssan muutama päivä. Kokonaan paraneminen kesti noin kolme viikkoa, ts. viikon flunssaa pidempään.

Olen perusterve ja olen ottanut kolme rokotusta.