Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jouluna aikuisten lautapelit

Vierailija
17.12.2022 |

Ärsyttää jo valmiiksi, kun joulupäivänä on taas perinteeksi muodostunut aikuisten lautapeli-ilta. Kyseessä siis miehen sisarusten järkkäämä juttu. En voi sietää lautapelejä (joku Alias tai Trivial Pursuit voi mennä joskus harvoin). Nämä pelit on sellaisia, että porukka istuu vaan hiljaa jopa tuntikausia. Vaivaannuttavaa. Olen ehdottanut miehelle, että jäisin kotiin tai tekisin jotain muuta, kun ei vaan kiinnosta, mutta mies loukkaantuu... Eli menen sinne taas istuskelemaan ja hörppimään glögiä ja katsomaan telkkua, kun en halua pelata. Pääasia kuulemma, että olen läsnä.

Kommentit (288)

Vierailija
141/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän teitä molempia. Jos oman lapsuudenperheeni kanssa pelailtaisiin, niin haluaisin olla heidän kanssaan. Niin harvoin olla sillä tavoin yhdessä. Meillä se olisi kyllä hersyvää pölöttelyä, mutta pointtini on yhdessäolossa.

Toisaalta olen vahvasti oman tieni kulkija ja joulut olen ottanut lapsen syntymän jälkeen siltä kantilta, että en tee mitään epämieluisaa. Haluan olla iloinen äiti jouluna. Niinpä me ollaan vain oman porukan kesken.

On ihan ymmärrettävää, jos haluaa viettää pitkää peli-iltaa sisarustensa kanssa. Mutta ei se ole puolisolle sama asia olla toisen sisarusten kanssa yöhön asti, kun ei itse tykkää pelaamisesta.

On ihan ok lähteä aikaisemmin kotiin.

Vierailija
142/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautapelit on henkisesti jälkeenjääneiden ihmisten ajanvietettä. Piste.

No ei pidä paikkaansa. Itse asiassa ilahdun aina, kun löydän ihmisen, joka pitää pelaamisesta. Siitä tietää heti, että ei ole ihan tyhjäpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautapelit on henkisesti jälkeenjääneiden ihmisten ajanvietettä. Piste.

Millainen ajanviete sopisi henkisesti erittäin edistyneelle, jollainen olen? Olen erehtynyt pelaamaan lautapelejä, mutta en missään tapauksessa haluan antaa väärää signaalia itsestäni, joten vaihdan lautapeleistä toiseen mielenkiinnon kohteeseen heti, kun kerrot, mikä se voisi olla edellä esitelty näkökulma huomioon ottaen.

Vierailija
144/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap haluaisit sitten aikuisten tekevän yhdessä tuon ajan?

No, ihan vaikka juteltaisiin. Eivät he juurikaan puhu mitään pelaamisen aikana. Ap

Ettekö te ole jo jutelleet yhteisen ruoanlaiton ja syömisen aikana?

Vierailija
145/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joku muukaan ei tykkää lautapeleistä.

Kun aloimme seurustelemaan, mies tykkäsi kyläillä veljensä ja tämän tyttöystävän luona pelaamassa. Heistä oli todella ällistyttävää, että joku ei tykännyt trivial pursuitista tai muista peleistä.

Oloni oli tosi vaivautunut, kun kieltäydyin.

Pelasivat aina tuntikausia.

Lopulta en lähtenyt enää matkaan.

Toki pelasin lasten kanssa sitten pelit siksi, kun se kuului heidän lapsuuteen. Mutta nykyään taas kieltäydyn kylmästi.

Siskoni kertoo aina, et heillä koulun viettoon kuuluu lautapelien pelaaminen perheenä ja lasten puolisoiden kanssa ja piste. Sielläkin kävi niin, että eräs pariskunta lopetti heillä koulun vieton, kun juuri siskoni oma aikuinen lapsi uskalsi vihdoin sanoa, että ei ole koskaan tykännyt tuntien pakkojököttämisestä pelien ääressä. Siskoni sai raivarit, että se on perinne, meillä pelataan, piste.

Kaikki vain eivät tykkää istua tunteja hiljaa pelaamassa pelejä, jotka ei tippaakaan kiinnosta

Vierailija
146/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja missä vietätte aaton ja tapanin? Kenen toiveiden mukaan ne menee?

Vierailija
147/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää kotio mököttämään

Kyllä mieluusti jäisinkin katsomaan leffoja ym. Mutta siellä on ensiksi jouluruoka (jonks tekoon mekin osallistumme) ja sauna, joka on ihan jees ja sitten alkaa se pelailu. Ap

Etkö sitten saa olla osallistumatta ja hörppiä sitä glögiä vaikka kirjaa lukien? Kaikissa kyläpaikoissa missä olen itse joulua viettänyt, on jokainen saanut aina itse päättää mitä tekee. Usein on pelailtu jotain, mutta kenekään ei ole pakko osallistua jos ei halua. Samalla tavalla sitä voi siellä kyläpaikassakin lueskella joululahjakirjaa tai katsoa vaikka leffaa.

Vierailija
148/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aika keskeistä asian arvioimisen kannalta.

Vierailija
149/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, kammoan ajatustakin joulunvietosta anoppilassa. Onneksi en ikinä siihen suostunut eikä mieskään sitä suoraan sanoen kaivannut sitä hulinaa.

Kun nuorina muutimme yhteen, olimme kahtena jouluna minun vanhempieni luona, siellä ei ollut muita (siskoani ja hänen miestään). Sitten jo tuntui, että haluamme viettää joulun keskenämme. Pari joulua meni niin, ja sitten saimme kaksoset. Lasten kanssa olemme aina viettäneet oman perhejoulun. Edelleen, kun he ovat jo kolmekymppisiä perheettömiä. Olisi kyllä ihanaa, jos pariutuisivat ja alkaisivat viettää omiakin joulujaan, mutta ei ole näköpiirissä.

Onneksti et suostunut aikanaan! Herranjumala sentään, anoppilassa joulu, ihan hirveää! Tietenkään miehesi ei siitä loukkaantunut, miehet ei välitä omista vanhemmistaan ollenkaan ja niille on ihan sama, miten paljon se vaimo niitä inhoaa. Ja jaksa vaan vihjailla niille lapsillekin, että olisi jo aika häipyä. Pahoittelut, että tuli kaksi kerralla, on vaikeampi päästä eroon, kuin yhdestä. Kohta se jo aika jättää miehestäsikin, niin saat olla ihan yksin. Ja niitä mahdollisia lapsenlapsia et tietenkään hoida! Ei isovanhemmat ole mitään lapsenpiikoja!

Vierailija
150/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta kysyisin, että onko mukana myös lapsia? Tuntuu nimittäin oudolta, jos aikuiset pelaavat tuntitolkulla pelejä eikä lapsia sinä aikana huomioitaisi mitenkään kun varmaan keskitytään vaan peleihin.

Ei ole. Miehen sisarusten lapset ovat mummulassa, kuten aina joulupäivänä. Menevät sinne, kun on syöty ja saunottu porukalla. Ap

Säälin näitä mummua ja ukkia. Onko ihan varmaa, että he haluavat olla lapsikatraan lapsenvahteina joka stnan joulupäivä ja yö ja seuraava päivä siihen asti, kunnes krapulaiset vanhemmat tulevat kakaroitaan hakemaan?

Miksi säälit? Entäpä jos he jopa pitävät (!) lapsenlapsistaan ja odottavat joulua heidän kanssaan?

Vierailija
151/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, ap lopetti vastaamisen, kun olisi pitänyt kertoa, että hänen sukulaisillaan heidän tavallaan.

Vierailija
152/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää aina lautapelit. Kun ei itse ole peli-ihminen ollenkaan, on todella pitkästyttävää seurata sitä tuntikausien kököttämistä. Aina jossain illanistujaisissa joku saa sen idean että hei nyt pelataan, ja siitä alkaa mun piina, kun ei kehtaa siitä paikasta kotiinkaan lähteä.

Oma syy. Mene mukaan pelaamaan.

Ei kai kukaan aikuinen tosissaan odota että porukan illanistujaisissa tehdään aina pelkästään niitä omia lempijuttuja. Kannattaisi vähän avartaa sitä mieltä.

Vierailija
153/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sun päätettävissä kumpi teistä ottaa nokkiinsa. Se että sä teet jotain mitä et välttämättä niin suuresti halua ei oo kenenkään muun vika.

Lähtökohtaisesti olettaisin, että ainakin nyt jollain tavalla ne jotka osallistuu niihin peleihin myös haluaa pelata niitä, niin mikä se sun ratkaisu tähän olis? Se että ne ei tee jotain mitä ne haluaa, koska sä et halua sitä tehdä?

Vierailija
154/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, ap lopetti vastaamisen, kun olisi pitänyt kertoa, että hänen sukulaisillaan heidän tavallaan.

Kas kun en ehtinyt vastaamaan. Aattona ollaan käyty syömässä ja saunomassa minun vanhemmillani (asuvat lähellä) ja illaksi kotiin. Joulupäivänä mennään tuonne miehen sisaruksille, jossa syödään/saunotaan ja on se peli-ilta ja jäädään yöksi. Tapanina, kun ollaan herätty miehen sukulaisilta ollaan menty ihan vaan kotiin. Että enemmän kyllä ollaan miehen sukulaisten kanssa. Ap

Vierailija
155/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on pelannut yhtä lautapeliä, ei pitänyt siitä ja sen perusteella on päättänyt että ei pidä mistään lautapelistä.

Kannattaisiko ottaa yksi askel taaksepäin ja pohtia uudestaan?

Vierailija
156/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää lautapeleistä, niin miten tykkäät viettää aikaa porukalla?

Vierailija
157/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on pelannut yhtä lautapeliä, ei pitänyt siitä ja sen perusteella on päättänyt että ei pidä mistään lautapelistä.

Kannattaisiko ottaa yksi askel taaksepäin ja pohtia uudestaan?

Ihan sama, mutta inhoan lautapelejä. En halua pelata lautapelejä oli ne sitten mitä hyvänsä. Voin pelata jotain Aliasta ja vaikka Kimbleä yhden pelin verran kohteliaisuudesta, mutta minua ei saa istumaan ja pohtimaan tuntikausiksi jotain strategiapeliä, joka ei kiinnosta yhtään millään tavalla. Ap

Vierailija
158/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelataan afrikan tähti 2022 versiota. Kaksi vetää kännit ja pelaa normaalisti, muut ovat ringissä ympärillä ja paheksuvat äänekkäästi.

Vierailija
159/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tykkää lautapeleistä, niin miten tykkäät viettää aikaa porukalla?

Tykkään esimerkiksi jutella ihmisten kanssa. Yritätkö nyt sanoa, ettei ole muuta illanviettotapaa kuin lautapelit? Ap

Vierailija
160/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pelataan afrikan tähti 2022 versiota. Kaksi vetää kännit ja pelaa normaalisti, muut ovat ringissä ympärillä ja paheksuvat äänekkäästi.

Mitä ne muut siis paheksuu? Sitä, kun 2 pelaa Afrikan tähteä ja juo?