Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tesla model X kulutus talvella

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto
16.12.2022 |

Työjoa ja kaupunkiajoa nyt kaksi viikkoa takana. Keskikulutus tällaisessa kaupunkiajossa jossa pisin siirtyminen oli alle 20 kilometria.

Keskikulutus 33,42kwh. Esilämmitystä käytetty muutaman kerran.
Keli testatessa ollut - 2 asteesta - 18 asteeseen.

Tähäm ei ole laskettu lataushäviötä tai muuta vaan data auton tietokoneelta.

Maksan kotisähköstä tällähetkellä 0,28e/kwh + siirto 0,067e/kwh

Eli yhsteensä 0,347e/kwh

0,342 x 33,47kwh = 11,4 euroa satasella. + lataushäviöstä aiheutunut kulutus mikä on noin 15-20% tuosta.

Eli reilu 13 euroa maksaa 100km.

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laitettiin kanssa Tesla kolmonen myyntiin mutta ei oikein mene kaupaksi. Nettiauto on nykyään niitä pullollaan.

Vierailija
102/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä laitettiin kanssa Tesla kolmonen myyntiin mutta ei oikein mene kaupaksi. Nettiauto on nykyään niitä pullollaan.

Teppo: miksi sun mies myy teslaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä talvi rasittaa ainakin meillä kantamaa huolella; WLTP 330km on käytännössä 150km näillä pakkasilla. Pientä range-ahdistusta pukkaa väkisinkin.

Tämä toimintamatka ahdisti mua eniten ennen ja nyt vielä hintapolitiikka. Taidanpa edelleen pysyä vain bensa autoissa. 😅

Vierailija
104/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltä että paljonko meidän model X vie satasella ja se sanoin että 30-35 kilovattia suurinpiirtein.

Teppo: mikä sun miehen nimi on?

Kyllä täällä on muitakin kirjoittajia kuin vain sinä ja minä. Tämä on ensimmäinen viestini tähän ketjuun.

Hah - just joo Teppo 😂

Olet trollannut tänään(kin) satoja viestejä ja olet ainoa trolli tällä foorumille 😆

Ihan sama mitä mielisairaana uskot. Minulla on muutakin elämää kuin vauva-palsta. Päinvastoin kuin sinulla, sebbo.

Aivan, sinulla on myös Suomi24 ja sähköautolla ajava miesystävä

Mielenkiintoista. Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta naisen kanssa, ja minulla on kolme lastakin. Perheellä on kaksi bensa-autoa.

Mielikuvitus-vaimo ja mielikuvitus-lapset. Miesystävä sentään taitaa olla todellinen, kun ajaa sähköautolla ja kysyt hänen mielipiteitään

Etkö sebbo oikeasti ymmärrä olevasi mielisairas? Vieläkö juopottelet yhtä paljon?

Vuosien poikkeukselliset, raskaat harjoitukset ovat myös vaikuttaneet kalloni rakenteeseen. Otsani rakenne on muuttunut, ja otsan sivuille, ihon alle, on kasvanut ikäänkuin kaaravat "sarvet", jotka ovat noin kahdeksan senttiä pitkät. Myös koko otsan etuosa on työntynyt aavistuksen ulospäin. Huomasin näiden sarvien alut muutama vuosi sitten, ja nyt ne erottuvat jo selvästi ja ovat muidenkin havaittavissa. Ehkä se johtuu siitä, että olen vaatinut aivoiltani sellaisia suoritteita, joita ei normaalisti kukaan omilta aivoiltaan vaadi, tai ole vielä vaatinut koskaan, ja aivot ovat vastanneet niihin vaatimuksiin lisäämällä aivokurkiaisen synapsimäärää ja samalla sen tiedonsiirtokykyä, jotta oikean- ja vasemman aivolohkon välinen tiedonsiirto on tehostunut.

Niin. Aivot tosiaan kehittyvät kun harjoitellaan soittamista. Soiton harjoittelu on paras keino aivojen massan kehittämiseen ja uusien hermoyhteyksien luomiseen.

Kun tekee harjoituksia, joita kukaan ei ole koskaan aiemmin tehnyt, saavutetaan tuloksia joita ei koskaan aiemmin olla nähty.

Vierailija
105/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä talvi rasittaa ainakin meillä kantamaa huolella; WLTP 330km on käytännössä 150km näillä pakkasilla. Pientä range-ahdistusta pukkaa väkisinkin.

Tämä toimintamatka ahdisti mua eniten ennen ja nyt vielä hintapolitiikka. Taidanpa edelleen pysyä vain bensa autoissa. 😅

Alkoiko Teppo sinuakin ahdistaa samaan aikaan, kun miesystäväsi sai ahdistuksen?

Vierailija
106/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Ei mene enään kaupaksi.

Vierailija
107/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Tepon miesystävän Teslassa on vikana, kun ei mene kaupaksi?

Vierailija
108/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymistä."

https://www.narsisminuhrientuki.fi/

Vierailija
109/325 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teppo ei osaa olla trollaamatta edes, kun miesystävä esittelee teslaansa ostajakandidaateille

Vierailija
110/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt ri kyllä kannata enään sähköautoon siirtyä.

Mulla se on nyt riesana itsellä eikä viitsis myydä poiskaan kun on niin paljon velkaa jäljellä.

Vierailija
111/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt ri kyllä kannata enään sähköautoon siirtyä.

Mulla se on nyt riesana itsellä eikä viitsis myydä poiskaan kun on niin paljon velkaa jäljellä.

Joo nyt ei kyllä kannata enää psykoosilääkkeisiin siirtyä.

Mulla se on nyt riesana itsellä eikä viitsis karata poiskaan kun on niin paljon suljettua osastoa jäljellä

Vierailija
112/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi A3 diesel, kulutus 4l/100km

Vierailija
113/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuollainen pikkuinen katiska ei kuluttaisi mitään, niin kukaan tesla-kuski ei siihen koskisi pitkällä tikullakaan

Vierailija
114/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuollainen pikkuinen katiska ei kuluttaisi mitään, niin kukaan tesla-kuski ei siihen koskisi pitkällä tikullakaan

Luuletkos että antaisin koskeakaan? Minä ajan itselleni sopivalla autolla, sinulla on naapureita varten ostettu ylihintainen patterikotelo

Vierailija
115/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Jaris kuluttaa lyhyen matkan kaupunkiajossa näin pakkasella 5,5 litraa satasella, siis rahassa nykyisillä bensanhinnoilla alle kympin.

Vierailija
116/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 20v vanha diesel Skoda veis varmaan 6l pikkuajossa, dieselveron kanssa tulee jotain 18 eur/100km, kun ajaa 10000 km/vuosi. 

Vierailija
117/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia on kulutuslukemat talvella. Ajattelin, että kai nyt sähkövatkaimet alle 30kwh/100km menee, mutta ei näemmä onnistu. Oma Honda kuluttaa sen alle 8l/100, joten sähkärin voi näillä sähkönhinnoilla unohtaa.

Ja onhan se isänmaallinen teko ajaa polttiksella, eikä kuluttaa niukkaa sähköä näin sähköpulan aikaan. Katsellaan sähkistä sitten kun OL3 pelaa, eli 2024.

Eikö tuo 30 kWh kuitenkin vastaa noin 3 litran öljyn kulutusta? Öljylitrahan oli 10 kWh.

Eli tuon kokoiseksi todella taloudellinen auto säästä huolimatta.

Sähkön hinta on vähän korkeana, mutta energian hinnat vaihtelee. Jos sähkön hinnat nousee bensaan nähden vielä alkaa markkinat korjaamaan, kun väki tuottaa aggregaateilla halvempaa sähköä. Vaikka aggregaatit tuskin pääsee 40% hyötysuhteeseen, joku huomaa, että talvella se 60% häviö on lämpöä ja laittaa aggregaatin sisälle, pakoputki ulos.

Vierailija
118/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolkkarin kulutus seka-ajossa noin 7 litraa 100sella. Bensa nyt 1,8e/litra. Eli 12,6e/100 kilsaa. Auto on uusi ja hinta puolet teslasta 😂

Tämähän on perinteinen lada-mersu-vertailu. Toinen on halpa katiska ja toinen salaman nopea luxus-auto

No eihän volkkari ole salaman nopea tai luxus. Katiska passaa kyllä aika hyvin Teslaan. Loukuttaa tietynlaiset miehet rahoitusyhtiöön.

Vierailija
119/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kalliiksi mennyt sähköautoilu. Itsellä menee talvella sen 35-42kwh/100km

Vierailija
120/325 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kalliiksi mennyt sähköautoilu. Itsellä menee talvella sen 35-42kwh/100km

Teppo: oletko alkanut ajaa miehesi sähköautolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi