Tesla model X kulutus talvella
Työjoa ja kaupunkiajoa nyt kaksi viikkoa takana. Keskikulutus tällaisessa kaupunkiajossa jossa pisin siirtyminen oli alle 20 kilometria.
Keskikulutus 33,42kwh. Esilämmitystä käytetty muutaman kerran.
Keli testatessa ollut - 2 asteesta - 18 asteeseen.
Tähäm ei ole laskettu lataushäviötä tai muuta vaan data auton tietokoneelta.
Maksan kotisähköstä tällähetkellä 0,28e/kwh + siirto 0,067e/kwh
Eli yhsteensä 0,347e/kwh
0,342 x 33,47kwh = 11,4 euroa satasella. + lataushäviöstä aiheutunut kulutus mikä on noin 15-20% tuosta.
Eli reilu 13 euroa maksaa 100km.
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltä että paljonko meidän model X vie satasella ja se sanoin että 30-35 kilovattia suurinpiirtein.
Teppo: mikä sun miehen nimi on?
Kyllä täällä on muitakin kirjoittajia kuin vain sinä ja minä. Tämä on ensimmäinen viestini tähän ketjuun.
Hah - just joo Teppo 😂
Olet trollannut tänään(kin) satoja viestejä ja olet ainoa trolli tällä foorumille 😆
Ihan sama mitä mielisairaana uskot. Minulla on muutakin elämää kuin vauva-palsta. Päinvastoin kuin sinulla, sebbo.
Aivan, sinulla on myös Suomi24 ja sähköautolla ajava miesystävä
Mielenkiintoista. Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta naisen kanssa, ja minulla on kolme lastakin. Perheellä on kaksi bensa-autoa.
Hei sähköpelle, onko sulla edes ajokorttia oikeasti???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin itselleni tuli vähän puskista sähköauton kulut. Jo pelkästään hankintahinta on kova. Sitten kaikki latausongelmat ja reissaaminen on hankalaa.
Tämä. Tähän asti vaikuttaa sähköautoja ostaneen vain ne joilla on kiinnostusta testailla kaikkea uutta. Suurimmalle osalle auton pitää kuitenkin olla jotain ihan muuta ja hidas lataus ja huono kantama tekevät autosta heti lähes käyttökelvottoman kun sen ensimmäinen funktio on arjen helpottaja.
Tästä kans täysin samaa mieltä
Mitä te vastaatte noille idiooteille??? Antakaa niiden olla.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Fiiatilla pääsee halvemmalla ja fiiatti on kestänyt 25 v.
Montako mielikuvitusautolla sinulla on Teppo 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole kuin yksi idiootti trolli - Teppo 😀
Vierailija kirjoitti:
On käsittämätön taito osata soittaa väärin oikein", on kommentti jonka sain, ja joka kuvaa asiaa hyvin.
"Äijä on virtuoosi", on toinen kommentti, joka hiveli itseäni aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla Model X on melkoisen iso auto että ei kannata verrata Toyota Corollan kulutukseen. Kyllä tollanen iso 3.0 turbodiesel melkoisesti dieseliä syö.
Lukemat ovat silti mielestäni melko kovia verrattuna Model 3/Y malleihin. Mutta massaa tuossa autossa piisaa.
Diisselissä ei koneen koko ja tehot vaikuta kulutukseen juuri yhtään. Bensassa toisin.
Kyllä dieselin kulutuskin nousee kun auto on iso ja painava. Vähemmän kuin bensa-autossa mutta jonkun verran.
Kyllä talvi rasittaa ainakin meillä kantamaa huolella; WLTP 330km on käytännössä 150km näillä pakkasilla. Pientä range-ahdistusta pukkaa väkisinkin.
Mun sähköautokoleilu kans tuli päätökseen. En ihan heti olisi valmis enään vaihtamaan takaisin sähköautoon.
Tyypillinen "automiästen" ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käsittämätön taito osata soittaa väärin oikein", on kommentti jonka sain, ja joka kuvaa asiaa hyvin.
"Äijä on virtuoosi", on toinen kommentti, joka hiveli itseäni aikoinaan.
Hei, sähkö-sebbo.
Se "Teppo" (jota olet siis vainonnut ja mustamaalannut jo yli 20 vuotta) on siis improvisaatiovirtuoosi ja motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa.
https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/some-improvisatio…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole kuin yksi idiootti trolli - Teppo 😀
Ja sinä näet mielisairaana vihaamasi tepon viestejä joka puolella, sähkö-sebbo.
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltä että paljonko meidän model X vie satasella ja se sanoin että 30-35 kilovattia suurinpiirtein.
Kyllä täällä on muitakin kirjoittajia kuin vain sinä ja minä. Tämä on ensimmäinen viestini tähän ketjuun.
Hah - just joo Teppo 😂
Olet trollannut tänään(kin) satoja viestejä ja olet ainoa trolli tällä foorumille 😆
Ihan sama mitä mielisairaana uskot. Minulla on muutakin elämää kuin vauva-palsta. Päinvastoin kuin sinulla, sebbo.
Mielenkiintoista. Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta naisen kanssa, ja minulla on kolme lastakin. Perheellä on kaksi bensa-autoa.
Mielikuvitus-vaimo ja mielikuvitus-lapset. Miesystävä sentään taitaa olla todellinen, kun ajaa sähköautolla ja kysyt hänen mielipiteitään
Onpa sähkäreitä, joiden range putoaa vain 3% alle kahdenkymmenen asteen pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä talvi rasittaa ainakin meillä kantamaa huolella; WLTP 330km on käytännössä 150km näillä pakkasilla. Pientä range-ahdistusta pukkaa väkisinkin.
Range aharistus ja jatkuva lataus lopetti myös meirän perheen sähköautoilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Range aharistus ja jatkuva lataus lopetti myös meirän perheen sähköautoilut.
Tuliko Tepon miesystävälle ahdistus 😱
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah - just joo Teppo 😂
Mielikuvitus-vaimo ja mielikuvitus-lapset. Miesystävä sentään taitaa olla todellinen, kun ajaa sähköautolla ja kysyt hänen mielipiteitään
Etkö sebbo oikeasti ymmärrä olevasi mielisairas? Vieläkö juopottelet yhtä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah - just joo Teppo 😂
Etkö sebbo oikeasti ymmärrä olevasi mielisairas? Vieläkö juopottelet yhtä paljon?
Vuosien poikkeukselliset, raskaat harjoitukset ovat myös vaikuttaneet kalloni rakenteeseen. Otsani rakenne on muuttunut, ja otsan sivuille, ihon alle, on kasvanut ikäänkuin kaaravat "sarvet", jotka ovat noin kahdeksan senttiä pitkät. Myös koko otsan etuosa on työntynyt aavistuksen ulospäin. Huomasin näiden sarvien alut muutama vuosi sitten, ja nyt ne erottuvat jo selvästi ja ovat muidenkin havaittavissa. Ehkä se johtuu siitä, että olen vaatinut aivoiltani sellaisia suoritteita, joita ei normaalisti kukaan omilta aivoiltaan vaadi, tai ole vielä vaatinut koskaan, ja aivot ovat vastanneet niihin vaatimuksiin lisäämällä aivokurkiaisen synapsimäärää ja samalla sen tiedonsiirtokykyä, jotta oikean- ja vasemman aivolohkon välinen tiedonsiirto on tehostunut.
Muutama avohoitopotilas pilaa kaikki ketjut