Ratkaisu Tinderin aiheuttamaan turhautuneisuuteen
Mobiilisovellusten – joista suosituin on Tinder – käyttö deittailussa aiheuttaa suurta turhautuneisuutta niin miehissä kuin naisissa. Syyt tähän ovat ilmeiset, eikä selvää ratkaisua varmaankaan saada koskaan. Sitä turhautuneisuutta on kuitenkin mahdollista vähentää, jos sekä miehet että naiset ymmärtävät pelikentän, ja muuttavat käytöstään.
Tinder on omiaan luomaan väärän mielikuvan siitä, että vaihtoehtoja on loputtomasti. Aluksi on kuitenkin tiedostettava, että sukupuolet (joita on kaksi) sortuvat erilaiseen virheeseen kokiessaan vaihtoehtoja olevan loputtomasti. Kumpikin johtaa huonoon lopputulokseen.
Miesten virhe: vaihtoehtoja on loputtomasti, joten maistan kaikkia enkä lopulta valitse mitään (koska ei tarvitse).
Naisten virhe: vaihtoehtoja on loputtomasti, joten valitsen joukosta vain sen absoluuttisesti parhaan miettimättä lainkaan, että kaikki muut naiset pyrkivät tekemään samoin. Myöskään en välitä siitä, mitä tämä absoluuttisesti paras itse haluaa.
Kun sitten toisensa tapaavat mies, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti, ja toisaalta nainen, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti, saadaan juuri se tilanne, joka Tinderissä nähdään. Kaikki naiset deittailevat samoja miehiä, jotka eivät sitten lopulta valitse ketään.
Ulkopuolelle jää huima massa miehiä, jotka eivät saa mitään katsellen (syystäkin) kateellisina vierestä naisten ja muutamien eliittiurosten menoa. Tämä turhautuneisuus sitten pulpahtelee pintaan eri tavoin, kuten netissä katkerina vuodatuksina ja baarissa nopeina huoritteluina saatujen pakkien jälkeen. Moinen ei ole hyväksyttävää käytöstä, mutta sitä voi ymmärtää.
Tämä on siis tilanne. Mikä avuksi? Ne muutamat eliittimiehet eivät varmasti muuta tapojaan, koska ovat täysin tyytyväisiä tilanteeseensa. On siis suunnattava katse miesten suureen massaan, ja niihin naisiin.
Miesten suuren massan kannattaa suhtautua Tinderiin hällä väliä -asenteella, ja käyttää siihen aikaansa ehkä enimmillään 10 minuuttia päivässä. Samaan aikaan kannattaa pyrkiä kohottamaan omaa markkina-arvoa genetiikan, taloudellisen tilanteen ja sosiaalisten valmiuksien puitteissa. Siinä sivussa se oma elämänlaatu nousee muutenkin, kun on fyysisesti hyvässä kunnossa, henkilökohtainen talous mallillaan ja sosiaalisia kontakteja pidetään yllä.
Naisten kannattaa ymmärtää pelikentän luonne, ja ennen kaikkea miettiä valintaprosessia etukäteen. Mitä olen etsimässä? Mitä tämä etsimäni kohde on etsimässä? Miten korkeatasoista miestä minulla on varaa vaatia? Kun edellä mainittuihin kysymyksiin on vastattu, seuraa se vaikein vaihe: ensifiiliksistä välittämättä valitaan kylmällä harkinnalla vain sellaisia miehiä, joita on aidosti mahdollista sitouttaa parisuhteeseen ja perheen perustamiseen (jos siis sellaista haluaa). Niin sanottu vitosen nainen pystyy aivan varmasti rakastumaan kutosen mieheen.
Lopuksi on kaiken aikaa pidettävä kristallinkirkkaana mielessä, että kaikista suunnitelmista ja markkina-arvon nostamisista huolimatta voi hyvinkin olla, ettei kumppania löydy sieltä Tinderistä. Palvelu kun rakennetaan bisnes mielessä. Toisin sanoen ajatellen, että ihmiset pysyvät siellä ikuisesti ja käyttävät mahdollisimman paljon rahaa.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Tinder edes näytä kaikkia profiileja toisilleen. Algoritmi oppii nopeasti ihmisten tasot ja preferenssit, ja bisneksen kannalta on huono asia jos ihmiset löytävät toisensa ja poistuvat palvelusta.
Toisaalta onko hyvää businestä, jos käyttäjät ei maksa tai edes halua käyttää palvelua, mikä ei toimi? Vaikka jokainen Tinderiä nyt käyttävä pariutuisi seuraavan kuukauden aikana, niin ei käyttäjät mihinkään loppuisi koska joka päivä tulee uusia sinkkuja. Toki helppo syyttää algoritmia, etten sen takia pariudu.
Se algoritmin kikkailu on ihan oikeasti yksi asiaan vaikuttava juttu. Kyse ei siis ole vain kateellisten panettelusta. Tavallinen käyttäjä ei asialle mitään voi, mutta se kannattaa tiedostaa.
Olen huomannut, että tää on aihe, josta ihmiset vähän provosoituu, koska se sisältää ajatuksen, että jokainen on jotain tasoa, tunnusti sitä tai ei.
Toisaalta Suomessa Tinderin käyttäjiä on niin vähän, että aika pian itsekukin on sen oman hakualueen haetun ikäiset selannut läpi. Oletuksena piiloon jäävät ne maksulliset käyttäjät, jotka valinneet ettei heitä näytetä kaikille.
Joo ja ei. Helsingin kantakaupungissa asuvana 30+ ikäisenä sinkkuna ihmettelin toisinaan kun Tinder ilmoitti, että alueelta on miehet loppu, ei profiileja näytettäväksi, vaikka mulla sentään oli ne kilsatkin jotain 50 ja ikähaarukka 30-45. Vaikka kuinka oletettaisiin, että ok, siinä oli kaikki alueella vakituisesti asuvat sinkkumiehet niin kyllähän Helsingin seudulla nyt jo ihan turistit, työmatkalaiset ja muu läpikulkuliikenne tekee sen, että uusia profiileja tulee jatkuvasti. Vaan ei, niin oli kuulkaa miesväki ehtynyt koko Uudeltamaalta.
Itselläni paras ratkaisu: roskakoriin kaikki tindertit.
Joka ikisen kumppanini olen kohdannut ihan irl, ja naimisissakin sellaisen kanssa.
Postimyynnistä en osta mitään, en varsinkaan seurustelukumppania saati elämäntoveria.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat alkaneet myös lähestyä miehiä oikeassa elämässä.
Paras tyyli tämä, tosin tästäkin seuraa saamattomien u lien itku kun "naiset eivät uskalla/itsetuntonsa ei riitä lähestyä, tms." seliseliharhoja, vaikka karu totuus useimmiten vain, että _juuri tätä miestä ei haluta_ (lähestyä).
Vierailija kirjoitti:
Itselläni paras ratkaisu: roskakoriin kaikki tindertit.
Joka ikisen kumppanini olen kohdannut ihan irl, ja naimisissakin sellaisen kanssa.
Postimyynnistä en osta mitään, en varsinkaan seurustelukumppania saati elämäntoveria.
Ja millä vuosikymmenellä tämä viimeisin pariutuminen tapahtui? Ymmärsitkö mitään tuosta aiemmasta viestistä, jossa huomautettiin, että kaikilla ei välttämättä ole arjessa minkäänlaisia luontevia tilaisuuksia seuranhakuun? Kaupan kassajonossako tässä pitäisi alkaa vilkuttaa silmää?
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat alkaneet myös lähestyä miehiä oikeassa elämässä.
Naiset ovat tehneet näin aina.
Jos itselleen kerjää sukupuolitauteja, tinderöinti on järkevä ratkaisu. Siellä nimittäin on näitä sarjanussijoita aikamoinen liuta nykyään.
Aloituksen tekstiseinä voidaan korvata tällä:
Miehiä on Tinderin käyttäjistä 80-90 prosenttia.
Tinderin naiset eivät millään ehdi tavata näitä kaikkia miehiä, eikä heille edes näytetä kaikkia profiileja.
Jos tämän onnistuu pitämään mielessään, voi kokeilla Tinderiä.
Mä saan tinderissä naisilta huomiota ja en tietenkään muuta elämääni vaikeammaksi. Naisilla on yleisesti ottaen ongelmana, ettei heillä itsellään ole harmainta aavistusta mitä he haluavat ja keitä he ovat. Moni on akateeminen, mutta mikä määritelmä se sellainen on? Kuka sinä olet? Olen sen ja sen ikäinen, akateemin, lapset, koulu, asunto, asema jne. Lähinnä säälittää että määritellään itseys ulkoisten asioiden kautta ja jopa materian. Harrastan näiden kanssa kerran seksiä ja sanon heipat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Tinder edes näytä kaikkia profiileja toisilleen. Algoritmi oppii nopeasti ihmisten tasot ja preferenssit, ja bisneksen kannalta on huono asia jos ihmiset löytävät toisensa ja poistuvat palvelusta.
Toisaalta onko hyvää businestä, jos käyttäjät ei maksa tai edes halua käyttää palvelua, mikä ei toimi? Vaikka jokainen Tinderiä nyt käyttävä pariutuisi seuraavan kuukauden aikana, niin ei käyttäjät mihinkään loppuisi koska joka päivä tulee uusia sinkkuja. Toki helppo syyttää algoritmia, etten sen takia pariudu.
Se algoritmin kikkailu on ihan oikeasti yksi asiaan vaikuttava juttu. Kyse ei siis ole vain kateellisten panettelusta. Tavallinen käyttäjä ei asialle mitään voi, mutta se kannattaa tiedostaa.
Olen huomannut, että tää on aihe, josta ihmiset vähän provosoituu, koska se sisältää ajatuksen, että jokainen on jotain tasoa, tunnusti sitä tai ei.
Toisaalta Suomessa Tinderin käyttäjiä on niin vähän, että aika pian itsekukin on sen oman hakualueen haetun ikäiset selannut läpi. Oletuksena piiloon jäävät ne maksulliset käyttäjät, jotka valinneet ettei heitä näytetä kaikille.
Joo ja ei. Helsingin kantakaupungissa asuvana 30+ ikäisenä sinkkuna ihmettelin toisinaan kun Tinder ilmoitti, että alueelta on miehet loppu, ei profiileja näytettäväksi, vaikka mulla sentään oli ne kilsatkin jotain 50 ja ikähaarukka 30-45. Vaikka kuinka oletettaisiin, että ok, siinä oli kaikki alueella vakituisesti asuvat sinkkumiehet niin kyllähän Helsingin seudulla nyt jo ihan turistit, työmatkalaiset ja muu läpikulkuliikenne tekee sen, että uusia profiileja tulee jatkuvasti. Vaan ei, niin oli kuulkaa miesväki ehtynyt koko Uudeltamaalta.
Nyt kun mietin niin toi aluehan käsittää myös mm. Helsinki-Vantaan lentokentän, jonka läpi kulkee paljon konetta vaihtavia tai esim. Lappiin jatkavia turisteja, jotka taatusti käyttää wifiä kentällä. Silti en muista, että Tinder olisi koskaan tarjonnut tällaista ihan selkeästi turistilta vaikuttavaa profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan tinderissä naisilta huomiota ja en tietenkään muuta elämääni vaikeammaksi. Naisilla on yleisesti ottaen ongelmana, ettei heillä itsellään ole harmainta aavistusta mitä he haluavat ja keitä he ovat. Moni on akateeminen, mutta mikä määritelmä se sellainen on? Kuka sinä olet? Olen sen ja sen ikäinen, akateemin, lapset, koulu, asunto, asema jne. Lähinnä säälittää että määritellään itseys ulkoisten asioiden kautta ja jopa materian. Harrastan näiden kanssa kerran seksiä ja sanon heipat.
Et harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten suuri massa ei ohjaa sitä "eliittiurosten" pientä joukkoa pidättäytymään dippaamasta tikkuaan jokaiseen koloon? Tuntuu nimittäin, että miesten suuret massat vain hurraavat, jos "eliittiurokset" kaatavat naisia, mutta monen kanssa ollut nainen on ala-arvoinen ihmisenä.
Sinulla on erikoinen kuva miten ihmiset toimivat keskenään. Miten sinä naisena ohjaat muita naisia toimimaan sinun mielesi mukaisesti?
Itse en etsi rikasta, komeaa, palomieslentäjää vaan marginaalisempaa älykkönörttiä. No eipä niitä montaa ole ja arvatenkin moni muukin kaltaiseni fiksu ernumimmi on samoilla apajilla. Ne on kuulkaa aika lailla varattuja tai sitten näitä pölyämyreitä.
Ja millaisia miehiä Tinderissä ja irl on tarjolla? No perus lätkäjätkää ja bilettävää billebeinomulqvistia, landemölliä ja nazzzipersua. Niitä kyllä on mutta harvalle koulutetulle naiselle nuo kelpaavat.
Eli lyhyesti: naiset hakevat sellaisia miehiä joita on aika vähän. Suurin osa miehistä taas ei välitä naisessa muusta kuin ulkonäöstä, ei niitä kiinnosta millaisesta kirjallisuudesta nainen tykkää.
Moni perustylsä mies (joita on olen treffannut Tinderin kautta) voikin paljastua hyvinkin fiksuksi ja persoonalliseksi mutta profiili ja yleinen habitus hukkuu massaan. Harmi, sillä näistä voisi löytyä samanhenkistä seuraa jos toisivat esiin muutakin kuin "urheilu-matkustus-sauna" kiinnostuksen kohteet. Kerro ihmeessä jos olet kiinnostunut keskiaikaisesta runoudesta, SE on hot, ei se että tykkäät käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta niiden kauttakulkevienkin tulee täällä ollessaa palvelua käyttää, että sijainti rekisteröityy. Itsellä ainekin valittu, että sijaintipalvelu ei ole 24/7 käytössä vaan vain sovellusta käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mietin niin toi aluehan käsittää myös mm. Helsinki-Vantaan lentokentän, jonka läpi kulkee paljon konetta vaihtavia tai esim. Lappiin jatkavia turisteja, jotka taatusti käyttää wifiä kentällä. Silti en muista, että Tinder olisi koskaan tarjonnut tällaista ihan selkeästi turistilta vaikuttavaa profiilia.
Sitähän emme tiedä kauanko sinun tulee alueella olla, jotta sijainniksesi päivitetään tämä alue. Itselle on tullut matchejä ihmisten kanssa, jotka ovat sitten jo satojen kilsojen päässä. Ovat minusta tykänneet täällä ja profiilin perusteella oletin heidän olevan paikallisia. Sitten kertovat olleensa vain työmatkalla pk-seudulla ja asuvat esim. Tampereella.
Olen joskus mietiskellyt miten Suomeen saataisiin enemmän materiaalia joka pärjää kansainvälisessä kilpailussa, tieteessä, urheilussa, taiteessa jne.
Väistämättä tulee mieleen eläinten jalostus jossa lajille saadaan muutamalla syklillä halutut ominaisuudet. Ihmisellä etiikka on estänyt vastaavan.
Mitä jos ratkaistaisiin samalla kaksi ongelmaa ?
1) Eliittimiehet velvoitetaan luovuttamaan s**ermaa, vapaaseen käyttöön. Tinderin algoritmit kertovat suoraan ketkä kuuluvat tähän joukkoon.
2) Naiset velvoitetaan ottamaan tasoisensa mies elämänkumppaniksi.
3) Tavismiehet jotka valitaan parisuhteeseen velvoitetaan kasvattamaan omien lisäksi yksi lapsi jossa vaimo on käyttänyt 1):n tuotosta.
Väitän : Suomeen syntyisi nopeasti sellaisia huippuyksilöitä joita sillä ei nyt ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten suuri massa ei ohjaa sitä "eliittiurosten" pientä joukkoa pidättäytymään dippaamasta tikkuaan jokaiseen koloon?
Jos "miehet" olisivat hierarkkisesti johdettu organisaatio tyyliin armeija, voisi moinen onnistuakin ylipäällikön päiväkäskyllä. Näin ei kuitenkaan ole, joten jäljelle jää yksilötasolla oman toiminnan muokkaaminen. Oli sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en etsi rikasta, komeaa, palomieslentäjää vaan marginaalisempaa älykkönörttiä. No eipä niitä montaa ole ja arvatenkin moni muukin kaltaiseni fiksu ernumimmi on samoilla apajilla. Ne on kuulkaa aika lailla varattuja tai sitten näitä pölyämyreitä.
Ja millaisia miehiä Tinderissä ja irl on tarjolla? No perus lätkäjätkää ja bilettävää billebeinomulqvistia, landemölliä ja nazzzipersua. Niitä kyllä on mutta harvalle koulutetulle naiselle nuo kelpaavat.
Eli lyhyesti: naiset hakevat sellaisia miehiä joita on aika vähän. Suurin osa miehistä taas ei välitä naisessa muusta kuin ulkonäöstä, ei niitä kiinnosta millaisesta kirjallisuudesta nainen tykkää.
Moni perustylsä mies (joita on olen treffannut Tinderin kautta) voikin paljastua hyvinkin fiksuksi ja persoonalliseksi mutta profiili ja yleinen habitus hukkuu massaan. Harmi, sillä näistä voisi löytyä samanhenkistä seuraa jos toisivat esiin muutakin kuin "urheilu-matkustus-sauna" kiinnostuksen kohteet. Kerro ihmeessä jos olet kiinnostunut keskiaikaisesta runoudesta, SE on hot, ei se että tykkäät käydä salilla.
Täsmälleen tämän havaitsin itse. Tarjonta oli oudon jakautunutta juuri näin että siellä oli nää mainitut karvanoppa-salimaket ja toisaalta silloin tällöin joku ihme jetsetteri tai sellaista esittävä. Itseni kaltaisia miehiä ei tullut vastaan oikeastaan yhtään. Ehkä ne sitten kaikki ovat parisuhteessa, tai sitten en näe niiden profiileja.
Vierailija kirjoitti:
2) Naiset velvoitetaan ottamaan tasoisensa mies elämänkumppaniksi.
Mitä nyt pariskuntia katsoo, niin tämä toteutuu jo. Tasotkin on toki kovin suhteellisia, kun klauneinkin missi on minulle nolla jos hän tupakoi, haluaa lapsia tai omistaa karvaisen lemmikin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne naiset edes ole siellä tinderissä, ylivoimainen enemmistö käyttäjistä on miehiä. Nainen joko ei mene ollenkaan tai poistuu nopeasti miesten huonon käytöksen tai viimeistään yhden maistelukokemuksen jälkeen.
Paskapuhetta, samoja naisten naamoja siellä pyörii vuodesta toiseen etsien sitä kympin tasoista miestä ja vähempi ei kelpaa.
Oikea ratkaisu Tinderin aiheuttamaan turhautuneisuuteen: Poistu Tinderistä, jos se turhauttaa/ahdistaa, siellä ei ole mikään pakko olla.
Voitte hajaantua, täällä ei ole mitään uutta nähtävää.