Onko kaikilla talvitakki
Minulla ei ole. Käytössä on ollut kymmenen vuotta poikani takki, jota hän oli käyttänyt kymmenen vuotta ennen minua.
Takki oli lämmin ja laadukas 20 vuotta, mutta tuli tiensä päähän.
Kommentit (38)
Sama tilanne tavallaan. Ei riitä rahat oikeasti laadukkaisiin vaatteisiin enää.
Etkö halua talvitakkia? Itse oon löytänyt 10€:lla kirpparilta vaikka mitä takkeja; nyt käytössä musta villakangastakki ja ulkoillessa perus toppatakki. Maksoivat yhteensä 15€
Vierailija kirjoitti:
Minun lämpimin takkini on kevyttoppatakki, jota käytän sitten kun on yli kymmenen astetta pakkasta. Muuten käytössä on ohut syystakki.
Ihan kiva. Asun Rovaniemellä. Täällä pakkanen huitelee tammikuussa keveästi alle -30 astetta pitkään.
Talvitakkeja saa edulisesti köyhäkin jos tarve vaatii Vida, Pelastusarmejan kirpputori mymälät.Kierätyskeskus,Ei ole rahasta enää kiinni ne.Voit mennä kysymään vaikka diakonsalaitos löytyykö vanhaa talvitakkia sinulle ilmaisiksi tai kirkon diakonilta?Tai pyyttä tori fi.Ilmaista talvitakkia.
Ai kaikilla Suomen yli 5 miljoonalla kansalaisella. Mitenkähän se selvitetään?
Vierailija kirjoitti:
Etkö halua talvitakkia? Itse oon löytänyt 10€:lla kirpparilta vaikka mitä takkeja; nyt käytössä musta villakangastakki ja ulkoillessa perus toppatakki. Maksoivat yhteensä 15€
Oikeasti luulet että etsin villalangastakkia? Tällä hetkellä puen ylleni lämpökerraston noin niinkuin vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Talvitakkeja saa edulisesti köyhäkin jos tarve vaatii Vida, Pelastusarmejan kirpputori mymälät.Kierätyskeskus,Ei ole rahasta enää kiinni ne.Voit mennä kysymään vaikka diakonsalaitos löytyykö vanhaa talvitakkia sinulle ilmaisiksi tai kirkon diakonilta?Tai pyyttä tori fi.Ilmaista talvitakkia.
Kirjoitat huonosti. Miksi minun pitäisi mennä kyselemään avustuksia, jos palkkani ei riitä edes kunnolliseen talvitakkiin?
30 asteen pakkasilla en lähtisi mihinkään vaan ilmoittaisin olevani sairauslomalla. -20 pakkasta on siinä ja siinä kestääkö lähteä ulos halvoilla varusteilla.
Odotan ilmastomuutosta leutoihin talviin ja kyllä vituttaa nää kamalat pakkaset ja inhoan niitä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat huonosti. Miksi minun pitäisi mennä kyselemään avustuksia, jos palkkani ei riitä edes kunnolliseen talvitakkiin?
Jep. Jotain on vialla Suomen maassa, kun palkka ei riitä.
Jos on kiinalaisen lapsen kokoa niin voi jotain kirppareilta saada mutta ei kukaan lihava ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lämpimin takkini on kevyttoppatakki, jota käytän sitten kun on yli kymmenen astetta pakkasta. Muuten käytössä on ohut syystakki.
Ihan kiva. Asun Rovaniemellä. Täällä pakkanen huitelee tammikuussa keveästi alle -30 astetta pitkään.
No itse asun Turussa, täällä ei kovin paljon tarvitse kärsiä tulipalopakkasista.
Vierailija kirjoitti:
Ai kaikilla Suomen yli 5 miljoonalla kansalaisella. Mitenkähän se selvitetään?
Monella tänne saapuneella kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiinalaisen lapsen kokoa niin voi jotain kirppareilta saada mutta ei kukaan lihava ainakaan.
Minä olen pullukka, ja löydän kirppareilta vaatteita ihan hyvin. Toki sitten voi olla jo haastavaa, jos painaa yli sata kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asun Turussa, täällä ei kovin paljon tarvitse kärsiä tulipalopakkasista.
Vaikutat niin fiksulta, että kaikki Pohjois-Suomessa asuvat haluavat muuttaa Turkuun ja monet niistä naapuriisi.
Käytän yleensä pakkasillakin villakangastakkia. Tosin se on lämmin ja laadukas eli materiaalissa on paljon oikeaa villaa (eikä pelkkiä keinokuituja). Omistan toppatakinkin, jonka ostin vuosia sitten kirpputorilta, mutten enää pidä sen väristä. Se on superpakkasten varalle.
Iso lämmin kaulaliina auttaa pärjäämään villakangastakilla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jotain täytyy tapahtua. Kyllä palkalla pitää tulla toimeen.
Nykyään se tarkoittaa ilmeisesti sitä, ettei ole varaa ostaa talvitakkia?
Melko irvokasta, kun ottaa huomioon ilmastovyöhykkeen.
Olen iloinen, ettå ihmiset löytävät kirpputoreilta vaatteita. Niin teen itsekin.
Työssäkäyvänä ihmisenä ihmettelen sitä, mihin aikani menee? Teen työni hyvin, mutta palkkani ei riitä edes talvitakkiin.
Kellä kaikilla? Suomalaisilla, eurooppalaisilla, kaikilla maailman ihmisillä?? Mulla on kahdeksan talvitakkia näin nopeasti laskettuna.
Minulla on toistakymmentä talvitakkia. Kesätakkeja on ainakin tuplasti.