Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 videoklippiä piti tehdä paskaduunin rekryprosessissa. Sitten tulee viikkojen jälkeen viesti, kiitti mut ei kiitti. Miten tätä nykypäivän työnhakuhelvettiä kestää?

Vierailija
15.12.2022 |

Piip soikoon, että surettaa. Jotenkin nöyryytetty olo tulee, kun käytin niihin niin hemmetisti aikaa ja vaivaa. Tulee sellainen olo, että naamaraja sitten kai tulikin vastaan. Ja kyseessä aivan tavallinen, perusduunarin työ.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan hae työpaikkoja, joihin vaaditaan videoita. En ole media-alan ammattilainen.

Olen media-alan ammattilainen, enkä koskaan ole tehnyt itsestäni videota. Enkä tee.

Vierailija
82/87 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin rekryprosesseihin jo vuosia sitten aikana ennen videoklippejä ja ryhdyin yrittäjäksi. Pääsin eroon kaikesta teeskentelystä ja vakuuttelemisesta.

Asiakassuhteeni käynnistävät joko niin, että mulle soitetaan (suositusten kautta) tai jonkun vinkin pohjalta pistän muutaman rivin sähköpostin jollekin ja ehdotan sähköpostin loppuun tapaamista. Tapaamisessa keskustellaan asiakkaan tarpeista ja minun osaamisestani sekä mahdollisen yhteistyön sisällöstä. Riittää, että osaan hommani ja tiedän, mistä puhun - ei tarvitse esim. esittää, että jonkun firman hilavitkutin on juuri se kiinnostavin juttu minulle. Helpottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai johonkin lähärin tai tarhatädin vakanssien tarvitaan nykyään video? 😆🤣😁😂😄😅😃😀

Tarvitaan kuule ihan elektroniikkapajoillekin ja kysymyksiä voi olla 15-20 alakysymyksineen. Ja paperista ei saa lukea, vaan katsoa kameraan ja ladella vastaukset ulkomuistista.

Huutonaurua, vai vielä ulkomuistista. Paperista lukisin monotoonisella äänellä.

Vaikea lukea, kun katse on koko ajan kamerassa.

Vierailija
84/87 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rekrytoijat hakee noilla persoonallisuustesteilläkin? Niitäkin nyt kassa ja siivous jne hanttihommiin

Vierailija
85/87 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rekrytoijat hakee noilla persoonallisuustesteilläkin? Niitäkin nyt kassa ja siivous jne hanttihommiin

No oisko vaiks esim sitä et miten sopeutuu työ yhteisoon.

Vierailija
86/87 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oisko vaiks esim sitä et miten sopeutuu työ yhteisoon.

Kaikkihan noissa persoonallisuustesteissä vastaa sen mukaan, mitä olettaa työnantajan haluavan kuulla. Eikö kattava työhaastattelu olisi parempi ja säästäisi kaikkien aikaa? Haastattelussa on vaikeampi kenenkään feikata.

Vierailija
87/87 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkeskuksessa laittanut kasaan Intertrafon muuntajia muutama tuhat kappaletta, huomasin et Intertrafo hakee työntekijöitä (muuntajien valmistus). Eli samoja muuntajia mitä olen laittanut kasaan jo muutaman tuhat kappaletta työkeskuksessa. Mainitsin työhakemuksessa sen et olen kasannut teidän muuntajia tuhansia, ja laitoin 2 suosittelijan yhteystiedot. Intertrafon kaverit viel jopa tuntee nämä mun 2 suosittelijaa todella hyvin. Hain Intertrafoon hommiin kun olin samaan aikaan töissä työkeskuksessa. Eli hain töitä vaikka olin töissä. Tuolta ei koskaan kuulunut pihaustakaan.

Tää jos mikä on jo koomista. Eli ei riittänyt kaikki tuo kokemus heidän omista muuntajista eikä 2 suosittelijaa.

Esimerkkinä vaan se et työnantajille kun ei mikään riitä.

Kokoonpanosta 4v kokemus ja 2 suosittelijaa, osaan käyttää 20 erilaista työkonetta. Olen toiminut opastajana uusille työntekijöille ja kouluttanut työkoneiden käyttöön. Olen ollut kokoonpanossa luottamusmies kenelle annetaan haastavat työt.

Mutta mikään ei riitä työnantajille.

Jatkan omaan viestiin, hain tuotantotyöhön. Haastis meni loistavasti ja mulle jo esiteltiin yrityksen tiloja. Ja haastattelija lupas olla yhteydes mun suosittelijaan (viime viikon perjantaihin mennessä), suosittelijalle ei oo vieläkään soitettu ja mulle ei myöskään ole tullut mitään puhelua taikka viestiä. Oli kuulemma kova tarve saada nopeasti työntekijöitä, ja yrityksellä olikin suorahaku (eli ei sekotettu henkilöstö vuokraus firmoja soppaan), olin valmis heti aloittamaan työt. Mutta ei pihaustakaan kuulu saatana. Oli kuulemma kova kiire tuotannossa ja käsiä tarvitaan nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme