Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän perheessä käytetään maitoa?

Vierailija
15.12.2022 |

Entä mitä laatua? Luomua vai vapaan lehmän?

Meillä maitoa kuluu n. 2 litraa päivässä. Ruokailut, kahvimaitona, joskus jopa janojuomana. Meillä vaihtelee laadut välillä. Usein Valion vapaanlehmän luomua, kun sitä myydään 1,75 litran pakkauksissa.

Ps. Tämä ei ole maitovihaajien ketju.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän. Mies käyttää kahvissa pari kertaa päivässä. Lapsi saa juoda kaakaossa pari kertaa viikossa mukillisen. Sinistä maitoa ostetaan.

Vierailija
62/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 litraa päivässä, kevytmaitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lapsia, joten maito tuoteita emme käytä lainkaan.Allerkiat ymm.Maidosta!

Purkistako ne d-vitamiinit otatte. 

Kahden murtuman jälkeen sairaanhoitaja ehdotti luun tiheyden mittausta ja minulla oli aika pitkä aikakausi kun join vain rasvattomia maitoja kun se oli muotia. Luuntiheys oli alentunut niin sain jotain calcid pillereitä 

D purkista ja liikuntaa tarpeeksi usein. Syöpähoitojen, maidottomuuden ja aikaisten vaihtareidenkin jälkeen luuntiheys priimaa.

Vierailija
64/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi juo kaurajuomaa. Lehmänmaitoa meillä ei juoda. Voiko turhempaa ja epäterveellisempää olla kuin lehmänmaidon juominen?

Huom! Tämä ei ollut maitovihaajien ketju!

En mä lehmänmaitoa vihaa, mutta pahanmakuista se on.

Vierailija
65/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään maitoa yleensä pelkästään kahviin, joten ehkä litra viikossa. Joskus harvoin tarvitsee maitoa myös leipomiseen tai ruoanlaittoon, mutta nämä ovat yksittäistapauksia. 

Vierailija
66/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan rasvatonta maitoa, litra kestää sinkulla kolmisen viikkoa kun käytän vain kahvimaitona ja kahvia juon vain aamuisin. Pienet jämät purkista menee viemäriin.

Ostaisin puolen litran purkkeja mutta ei saa rasvatonta.

Jouluksi ostan liran punaista, saa riisipuuron.

Vierailija
67/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko meidät perheeksi; minä ja kissa?

Meillä ei kulu maitoa ollenkaan. 

Silloin kun tyttäreni vielä asui kotona, sama homma, 0 litraa. 

Vierailija
68/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin noin litra viikossa, mieluimmin alle kuin yli. UHT maito käytössä säilyvyyden vuoksi.

Vierailija
69/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, kun ilmaiseksi saadaan. Kolme aikuista ja yksi lapsi kuluttaa pari ämpärillistä viikossa tankkimaitoa. Ei sitä pelkästään juoda, vaan sitä kuluu kaikkeen mihin tarvitaan maitotuotteita. Teen itse tuosta raakamaidosta kermaa, viiliä, jugurttia, smetanaa, voita.

Vierailija
70/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on niittyviski :). Käytän vain kahvin valkaisussa, sitäkin nykyään vähempi, koska onnistuin tavoitteessani vähentää kahvin kulutusta puolella, joten milkkiäkin menee tosi vähän n.litra/viikko.

Hmm..makaronilaatikkoon olen muuten myös laittanut maitoa, mutta seuraavan kerran kun makaronilaatikon teen varioin jotain muuta munamaidon tilalle.

Vierailija
71/71 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista on niittyviski :). Käytän vain kahvin valkaisussa, sitäkin nykyään vähempi, koska onnistuin tavoitteessani vähentää kahvin kulutusta puolella, joten milkkiäkin menee tosi vähän n.litra/viikko.

Hmm..makaronilaatikkoon olen muuten myös laittanut maitoa, mutta seuraavan kerran kun makaronilaatikon teen varioin jotain muuta munamaidon tilalle.

Munamaidossa maidon voi korvata lihaliemellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä