Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietojenkäsittelytiedettä työn ohessa?

Vierailija
15.12.2022 |

Onko jollakulla kokemuksia tkt:n opiskelusta aikuisiällä päivätyön ohella? Itseäni kiinnostaisi lähteä kouluttautumaan alalle, joko toiveissa siirtyä sille joskus kokonaan tai siirtyä nykyisessä työssä ICT-alan hommiin. Katselin opintopolusta ja tkt:n kandiohjelma vaikutti mätsäävän kaikkein eniten siihen mitä haen, mutta sitä ei juuri taideta tarjota monimuotona. Kuulen siis mielelläni vertailua eri tutkinnoista, niitähän alalla kyllä riittää. Avoinkin voisi olla periaatteessa vaihtoehto

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa siellä tekee töitä alan firmoissa samalla kun opiskelee, ainakin alkuvuosien jälkeen. itsekin tein, alkuun osa-aikaisena ja parin ekan opintovuoden jälkeen kokoaikaisena (opiskelin maisteriksi asti). Nykyään on aika hyvin monimuoto-opetusta (etää), mutta on myös läsnäolopakkoa jonkin verran, eli työn jota tekee samaan aikaan pitäisi olla sillä lailla joustavaa, että välillä voi päivällä käydä yliopistolla tarvittaessa. 

Vierailija
2/4 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suoritin 25 op ihan huvikseni. Helppoa kuin heinänteko. Täällä usein väitetään, että avoin on helpompaa, mutta enemmän siinä oli tutkinto-opiskelijoita mukana kuin muita. Nuo oli tosin alkeet, mutta suoritin lisäksi matikkaa peruskurssin eikä sekään vaikea ollut. Toki mulle matikka on ollut aina helpohkoa. Avoimessa on paljon it-alan kursseja kokonaan verkossa, kerää ensin niitä ja samalla voit kokeilla, miten lähtee. Ne sitten luetaan hyväksi ja muutenkin kannattaa alkuun yrittääkin avoimen polkua. Mullakin oli ajatus vaihtaa, mutta sitten tuli päivätyöhön vähän lisää vastuuta ja hommat monipuolistui, niin jätin homman toistaiseksi jäihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voit mennä alan töihin ilman koulutusta. Mun miehen työpaikalle ainakin on palkattu ties mitä päiväkodintätejä ja sairaanhoitajia ilman mitään alan koulutusta. Se firma on kouluttanut niistä "pilviosaajia" jollain omilla kursseillaan jonka jälkeen he suorittaa pilvipalvelusertifikaatteja, ja sitten kun on serti niin töihin vaan. 

Vierailija
4/4 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suoritin 25 op ihan huvikseni. Helppoa kuin heinänteko. Täällä usein väitetään, että avoin on helpompaa, mutta enemmän siinä oli tutkinto-opiskelijoita mukana kuin muita. Nuo oli tosin alkeet, mutta suoritin lisäksi matikkaa peruskurssin eikä sekään vaikea ollut. Toki mulle matikka on ollut aina helpohkoa. Avoimessa on paljon it-alan kursseja kokonaan verkossa, kerää ensin niitä ja samalla voit kokeilla, miten lähtee. Ne sitten luetaan hyväksi ja muutenkin kannattaa alkuun yrittääkin avoimen polkua. Mullakin oli ajatus vaihtaa, mutta sitten tuli päivätyöhön vähän lisää vastuuta ja hommat monipuolistui, niin jätin homman toistaiseksi jäihin. 

Opiskelitko sä missä avoimessa? Se alkaa kuulostamaan ihan hyvältä vaihtoehdolta. Mulla on siis ihan hyvä vakipaikka, mutta etenemismahdollisuudet saattaa loppua tulevaisuudessa ja ajattelin siksi hankkia lisää osaamista varalle. Meillä kyllä työnantaja saattaa joustaa, varsinkin kun pystyn perustelemaan kuinka tkt olisi nykyisissäkin hommissa hyödyksi

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä