Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän perheessä käytetään maitoa?

Vierailija
15.12.2022 |

Entä mitä laatua? Luomua vai vapaan lehmän?

Meillä maitoa kuluu n. 2 litraa päivässä. Ruokailut, kahvimaitona, joskus jopa janojuomana. Meillä vaihtelee laadut välillä. Usein Valion vapaanlehmän luomua, kun sitä myydään 1,75 litran pakkauksissa.

Ps. Tämä ei ole maitovihaajien ketju.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää = hapatettu maito, menee lähes 1 litra päivässä. Yhden hengen talous. Juokaa ihmiset piimää, tekee hyvää vatsalle. Maitoa en juo ollenkaan.

Vierailija
22/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä litra viikossa kevytmaitojuomaa.Leipomiseen on laktoositonta maitojauhetta.Kaksi aikuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lapsia, joten maito tuoteita emme käytä lainkaan.Allerkiat ymm.Maidosta!

Purkistako ne d-vitamiinit otatte. 

Kahden murtuman jälkeen sairaanhoitaja ehdotti luun tiheyden mittausta ja minulla oli aika pitkä aikakausi kun join vain rasvattomia maitoja kun se oli muotia. Luuntiheys oli alentunut niin sain jotain calcid pillereitä 

Vierailija
24/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lapsia, joten maito tuoteita emme käytä lainkaan.Allerkiat ymm.Maidosta!

Kahden murtuman jälkeen sairaanhoitaja ehdotti luun tiheyden mittausta ja minulla oli aika pitkä aikakausi kun join vain rasvattomia maitoja kun se oli muotia. Luuntiheys oli alentunut niin sain jotain calcid pillereitä 

Kaikkien suomalaisten kannattaisi ottaa d-vitamiinia purkista ainakin talviaikaan, maitoa pitäisi juoda älyttömästi että sitä saisi tarpeeksi.

Vierailija
25/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

About desi per kahvikuppi (eli max 3dl päivässä), lapsen iltapuuroon desi. Kevytmaitoa.

Vierailija
26/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari litraa yleensä ostetaan kerralla ja se riittää joskus viikoksi joskus ei, riippuen mitä ruokaa tehdään. Lapset juo maitoa ruuan kanssa ja minä kahvissa, mutta lapset syö lounaan koulussa ja päikyssä ja minä juon kahvit kolmena päivänä viikossa työpaikalla, joten arkena se kulutus ei ole kovin iso. Heti jos lapset on kotona niin kulutus kasvaa.

Vierailija
27/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari litraa yleensä ostetaan kerralla ja se riittää joskus viikoksi joskus ei, riippuen mitä ruokaa tehdään. Lapset juo maitoa ruuan kanssa ja minä kahvissa, mutta lapset syö lounaan koulussa ja päikyssä ja minä juon kahvit kolmena päivänä viikossa työpaikalla, joten arkena se kulutus ei ole kovin iso. Heti jos lapset on kotona niin kulutus kasvaa.

Ja perus kevytmaitoa, paitsi joskus puuroon täysmaitoa/kiehumaitoa. 2 aikuista ja 2 lasta.

Vierailija
28/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari litraa vuodessa. Perheessä myös kaksi teini-ikäistä, jotka vieroittivat itsensä maidosta jo alakouluikäisinä.

Vierailija
29/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunista saa D vitamiiniä kuten myös juustoista. Juustoissa on enemmän kuin maidossa.

Vierailija
30/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loraus kahviin ja lapsen puuron keitän maitoon. Meillä käytetään kauramaitoa.

Vierailija
31/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta litraa päivässä, rasvatonta ja kevyttä. Olemme terveitä kuin pukit, ja erittäin urheilullisia.

Vierailija
32/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien suomalaisten kannattaisi ottaa d-vitamiinia purkista ainakin talviaikaan, maitoa pitäisi juoda älyttömästi että sitä saisi tarpeeksi.

No ei tarvitse juoda älyttömästi. Litrankin kun juo, niin sillä jo ylittyy päivän tarve reilusti, etenkin kun d-vitamiinia saa muualtakin.

Vierailija
33/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1,5 dl päivässä. Sen verran laitan maitia, nun keitän aamupuuron (ja loput vettä). Laktoositonta maitoa ostan, kevytmaitona tai rasvattomana. Nykyään enemmän kevyttä, kun ostan puolen litran purkkeja.

Taloudessa vain yksi ihminen.

Vierailija
34/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse juoda älyttömästi. Litrankin kun juo, niin sillä jo ylittyy päivän tarve reilusti, etenkin kun d-vitamiinia saa muualtakin.

Litra on aika älyttömästi joka päivä juotuna. Suomessa on myös monien tahojen mukaan liian pienet D-vitamiinin saantisuositukset.

Vierailija
35/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta litraa päivässä, rasvatonta ja kevyttä. Olemme terveitä kuin pukit, ja erittäin urheilullisia.

Meilläkin liikkuvat lapset. Mielestäni tärkeää, että lapset saavat ravintojuomasta proteiinia, kalsiumia ja D-vitamiinia. Terveitä ovat olleet! Ja siis maitona yleensä Valion kevytmaito 1,75 l. Maitoa kuluu n. 2 l päivässä.

Vierailija
36/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä mutta minä en syönyt koulussa juurikaan mitään kun oli niin pahaa se ruoka muuta kuin näkkileipää ja kotona ei ollut mitään ruokaa muuta kuin maksalaatikkoa lämmitettiin ja vettä. Mitään vitamiineja ei saatu purkista. 

Vierailija
37/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista maitoa semmoinen 5dl per päivä.

Vierailija
38/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana join 3,5 litraa päivässä kevytmaitoa, hieman vanhempana siirryin täysmaitoon, mutta silloin join enää kaksi litraa päivässä. Sitten kun hintaero täysmaidolla ja kevytmaidolla kasvoi liian suureksi, palasin kevytmaitoon. Sillä jatkoin 2-2,5 litran päivätahtia, kunnes tämä inflaatio ajoi säästämään kaikesta. Nyt menee litra-puolitoista päivässä.

Lapset kuluttavat vain pari-kolme litraa viikossa eli kokonaiskulutus on tällä hetkellä alle 15 litraa viikossa.

Minä ja lapset ollaan laihoja ja terveitä.

Vierailija
39/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin jos teen ruokaa johon maitoa tulee, ehkä 2-3 litraa per kuukausi menee Juustoportin vapaiden lehmien maitoa.

Vierailija
40/71 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunista saa D vitamiiniä kuten myös juustoista. Juustoissa on enemmän kuin maidossa.

Meillä ei ollut ikinä munia eikä juustoja. Pelkällä perunalla elettiin ja meidät lapset olisi pitänyt huostaanottaa mutta kukaan ei siihen aikaan puuttunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan