Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä vuokratalojen asukkaat valittaa joka kanavalla kun talojen kävelytiet ei ole aurattu. ONKO MAHDOTONTA ottaa LAPIO omaan KÄTEEN?

Vierailija
15.12.2022 |

Niin omistava luokkakin tekee omakotitaloissaan

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrataloissa kiinteistönhuollosta maksetaan, joten on ihan oikeutettua odottaa, että kiinteistönhuolto tekee mitä on tilattu.

Vierailija
2/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa mennä itse kolaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka korvaa jos tulee tapaturma ?

Vierailija
4/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen vastaa hallitsemastaan huoneistosta ja varastokomerosta, kaikki muu on ohjeistettu miten pitää toimia milloinkin, esim. pesutuvan käyttö.

Vierailija
5/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä saat lapion tai kolan tähän hätään?

Vierailija
6/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omistustaloyhtiö. Ei tuolla mitään lapioita ole.

Vierailija
7/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Kuka korvaa jos tulee tapaturma ?

Vuokralainen itse, ja korvaa myös jos aiheuttaa toiselle tai taloyhtiölle, kotivakuutuskaan ei välttämättä auta siinä. 

Vierailija
8/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aiemmin sivistyneiden ja maksukykyisten ihmisten pienkerrostalossa. Tietysti oli sopimukset huoltoyhtiön kanssa, mutta jos "lumikaaos"-tapauksessa huoltoyhtiö ei ehtinyt ajoissa lumitöihin, niin totta kai asukkaat itse (ml. minä) teimme tarvittavat lumityöt jotta pääsi kulkemaan. Ilmeisesti liikaa vaadittu muiden taskuilla jatkuvasti kärkkyvältä kansanosalta.

Vierailija
9/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omistustaloyhtiö. Ei tuolla mitään lapioita ole.

Miksi ei ole? Taloyhtiön hallitus ei taida olla aivan tehtäviensä tasalla.

Vierailija
10/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tullut tiistaina aivan sairaasti. Jotkut asukkaat luulee , että lumet ollaan juuri heidän kadulta auraamassa. Ei mene jakeluun se , että Helsinki on iso alue. Meidän talon pihapoliisi jo heti valittamassa asiasta. 

Vierailija
11/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä maksetaan että piha aurataan, niin sitten sitä ei itse kolailla.

Kuitenkaan sitä maksettua rahaa ei saa takaisin.

Vierailija
12/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah voisi muuttaa vuokrakorsujen parkkipaikat lumenkaatopaikoiksi kun ei sieltä kukaan aamuisin edes töihin lähde.

Tukehdu pas*asi hajuun, täältä lähdetään töihin siinä missä muualtakin! En ole koskaan halunnut olla pankin orja, pidän rahani itse! Maksan mitä maksan mutten huoh olkoon, et tajua kuitenkaan...

Vierailija
13/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne maahanmuuttajatkin ihan YLE uutisissakin takavuonna kuvattu lapiomassa mutta kun kamera sammui niin lapiot varastettiin.

Vierailija
14/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin talonpoikaisjärkeä omaava ymmärtää, ettei huoltoyhtiöt millään kerkiä tällaisissa poikkeusoloissa jokaista pihaa ja polkua auraamaan heti aamulla, ennen kuin kermaperseet lähtevät töihin tai baariin aamuoluelle. Taloyhtiöille tulisi aika kalliiksi, jos huoltofirmat pitäisivät töissä niin paljon henkilöstöä ympäri vuoden, että se riittäisi nopeaan palveluun poikkeusoloissakin, joita ilmaantuu ehkä muutamana päivänä vuodessa/kolmessa vuodessa? Joustavuutta, hyvät immeiset!

Vierailija
15/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ukrainalaiset.

Mene itse ensin, läskiperse,

Vierailija
16/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin aiemmin sivistyneiden ja maksukykyisten ihmisten pienkerrostalossa. Tietysti oli sopimukset huoltoyhtiön kanssa, mutta jos "lumikaaos"-tapauksessa huoltoyhtiö ei ehtinyt ajoissa lumitöihin, niin totta kai asukkaat itse (ml. minä) teimme tarvittavat lumityöt jotta pääsi kulkemaan. Ilmeisesti liikaa vaadittu muiden taskuilla jatkuvasti kärkkyvältä kansanosalta.

Juu eli tilanne on ihan sama...

Vierailija
17/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiöllä ei ole lapiota tai lumikolaa.

Vierailija
18/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänsairaat ei saa tehdä lumitöitä voi tulla sydäri,vanhempien ihmisten taloissa tämä voi olla ongelma.

Vierailija
19/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut palvelun ja odotan, että saan rahoilleni vastinetta.

Omakotiasuja.

Vierailija
20/21 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä asuvat maksavat siitä kiinteistöhuollosta osana vuokraansa. Miksi siis pitäisi mennä ilmaiseksi tekemään työt joista jollekin toiselle maksetaan mutta joka ei saa töitään hoidettua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän