Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat kokevat käsissään olevan pommi milloin mistäkin ayystä- näin vanhempana sanon että koululaitoksen ainoa pommi on nykyinen opettajakunta!

Vierailija
14.12.2022 |

Vanhempien olisi tärkeää tutustua kasvatustieteen nykysuuntauksiin niin laajemmin ymmärrettäisiin millainen katastrofi koululaitoksenme- tällä hetkellä on!
Koulussa keskiverto lapsi ei saa opetusta, häntä vain säilötään eikä huomioida- esimerkiksi matematiikkaa lapsi ei opi itsestään, vaikka lukemisen oppisikin.
Kauhea on opettajiemme alennustila!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki, miksi se johtuu juuri opettajista? Ja miten itse opettaisit esim. mainitsemaasi matematiikkaa 30 oppilaan ryhmälle, jossa 10:llä on tehostetun tuen paperit, kahdella yksilöllistetyt oppimistavoitteet ja 13 heistä on S2-oppilaita.

Vierailija
2/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla aivan liikaa naisia. Lisäksi paljon typerää tyhjäpäiväistä wilmailua ym. Yleiset idioottituulet puhaltavat opetushallituksessa politiikassa ja koko yhteiskunnassa. Yksinkertaisesti vain kuvaava esimerkki nykysuomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo 70-luvulla vanhan kansakunna ope, joka ei osannut opettaa matikkaa eikä äidinkieltä kunnolla. Seiskalle mennessä en tiennyt edes mikä on origo, kyläkoulusta tulleet oppilaat tiesivät. Kympin sain matikasta, kun sain nämä paremmin opetetut kiinni. Ala-asteella / kansakoulussa oli kasi, ope alensi numeroa kun tein tehtäviä etukäteen. Kävin vuoden kansakoulua ja sitten peruskoulua. 

Vierailija
4/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kun joka luokassa on useampi opettaja että ketä siellä pitää seurata?

Naurettavaa valittaa isoista luokkakoista, samat luokkakoot olivat jo  70-luvulla, se oli 32 se raja ettei tarvitse luokkaa jakaa ja milloin se silloin oli jaettu ei siis ollut joka tunti, vaan paljon tehtiin asioita koulussa isommalla porukalla, useampi luokka yhdessä yhden opettajan johdolla.

Minusta koulu on pilattu sillä, että siellä ei enää opeteta. Opetuksen oletetaan tapahtuvan kotona ja ajatellaan, että vanhemmat osallistuvat lapsen koulutyöhön hyvinkin aktiivisesti. Ei aiemmin ajateltu, että vanhemmat auttelevat kotona läksyissä ja kuulustelevat kokeisiin. Ne piti tehdä itse ja taito tähän opittiin siellä koulussa.

Vierailija
5/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki, miksi se johtuu juuri opettajista? Ja miten itse opettaisit esim. mainitsemaasi matematiikkaa 30 oppilaan ryhmälle, jossa 10:llä on tehostetun tuen paperit, kahdella yksilöllistetyt oppimistavoitteet ja 13 heistä on S2-oppilaita.

Mikseivät opettajat vaadi muutosta? Siis oikeasti vaadi, eikä vain jupise ja pidä kahvitauon mittaisia lakkoja joka kolmas vuosi?

Vierailija
6/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per seilevät umpipalikat vanhemmat ovat se suurin pommi. Työntäkää ne kakarat takaisin sinne mistä ovat tulleet kun ette osaa kasvattaa.

Vierailija
7/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat noudattavat ylhäältä tulevaa ohjeistusta. Kun opetusministeriössä joku saa jonkun idioottiajatuksen päähänsä, laaditaan uusi, idioottimainen laki, jota opettajien on sitten noudatettava. Papereita kirjoitellaan, inkluusiota lisätään, ilmiöoppimista pukkaa, luokkakokoja suurennetaan. Sitten ihmetellään kilvan, kun Pisa-tulokset laskee kuin lehmänhäntä. Kun ne viisaat päättäjät ei koskaan ole kiinnostuneita kuulemaan kentän mielipiteitä asioihin. Mitäpä jos ap hakeutuisit sinne ministeriöön töihin ja laittaisit tuulemaan.

Vierailija
8/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jo 70-luvulla vanhan kansakunna ope, joka ei osannut opettaa matikkaa eikä äidinkieltä kunnolla. Seiskalle mennessä en tiennyt edes mikä on origo, kyläkoulusta tulleet oppilaat tiesivät. Kympin sain matikasta, kun sain nämä paremmin opetetut kiinni. Ala-asteella / kansakoulussa oli kasi, ope alensi numeroa kun tein tehtäviä etukäteen. Kävin vuoden kansakoulua ja sitten peruskoulua. 

:D muistan saman kun etukäteen tekemisestä tangaistiin. Kyllä täytyy olla sairaan tyhmä ihminen jos sellasesta rähjää. Pikemmin voisi kehua ja kannustaa.

Vierailija
9/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kun joka luokassa on useampi opettaja että ketä siellä pitää seurata?

Naurettavaa valittaa isoista luokkakoista, samat luokkakoot olivat jo  70-luvulla, se oli 32 se raja ettei tarvitse luokkaa jakaa ja milloin se silloin oli jaettu ei siis ollut joka tunti, vaan paljon tehtiin asioita koulussa isommalla porukalla, useampi luokka yhdessä yhden opettajan johdolla.

Minusta koulu on pilattu sillä, että siellä ei enää opeteta. Opetuksen oletetaan tapahtuvan kotona ja ajatellaan, että vanhemmat osallistuvat lapsen koulutyöhön hyvinkin aktiivisesti. Ei aiemmin ajateltu, että vanhemmat auttelevat kotona läksyissä ja kuulustelevat kokeisiin. Ne piti tehdä itse ja taito tähän opittiin siellä koulussa.

Mun luokalla oli oppikoulussa seiskytluvulla 39 oppilasta luokkakuvan mukaan.

Vierailija
10/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiöoppiminen pois. Luokkahuoneet ja pulpetit takaisin.

Erityisluokat takaisin ja kieltä osaamattomat erilliseen opetukseen.

Vierailija
11/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta on paljon opettajia, jotka eivät persoonansa vuoksi sovellu edes alalle, koska he pääsevät opettajakoulutukseen hyvien arvosanojen vuoksi.

Minusta opettajan ammatissa ratkaisee enemmän persoona, sillä ei peruskoulun opetus ole mitään rakettitiedettä. Lukio ja muut tietenkin erikseen.

Suuren aukon pätevien ja hyvien opettajien joukkoon tekivät suuret ikäluokat ja 50-luvulla syntyneet, jotka ovat jääneet eläkkeelle, jotka osasivat olla lasten kanssa ja ratkaista ongelmatilanteet. Sama ongelma päiväkodissa.

Meillä on kolme koululaista ja kyllä se on joka syksyinen jännitys, millainen opettaja sattuu kohdalle.

Jotkut opettajat saavat omalla persoonallaan lapsen huippusuorituksiin ja oppimiseen, joka kantaa pitkälle lukioon ja ammattikoulutukseen, jopa työelämään.

Ja juuri näille opettajille ammattitaito pitäisi huomioida palkkauksena, lisää liksaa reilusti, nyt saavat saman palkan kun ne opettajat, joiden ammattitaito menee rimaa hipoen.

Myös jonkinlainen tulosvastuu myös opettajille.

Vierailija
12/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär oli Helsingissä peruskoulussa v.2009 ja luokalla oppilaita 34.

Loistava opettaja, jopa läksyt tehtiin koulussa, kun opettaja jäi oppituntien jälkeen tekemään omia hommiaan. Ei käytöshäiriöitä tunnilla. Lapsilla oppisen ilo ja hyvät tulokset ja arvosanat. Loistava ja ammattinsa osaava miesopettaja, jota muistellaan edelleen rakkaudella.

Vierailija
13/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi opettajaa syyttää kaikesta, mutta ei opettajakaan kenenkään päähän väkisin saa tietoja. On oppilaita, jotka ovat suunnilleen kerran viikossa paikalla, mutta silti he odottavat hyviä arvosanoja. Opettajalla ei tänä päivänä ole juuri minkäälaista auktoriteettiä. Hänelle voi huudella mitä sattuu ja olla tekemättä mitään, jos ei huvita.  Sitten syy on opettajan, kun oma mussukka ei ole oppinut tai saa huonon todistuksen. 

Mitenkä sitten selitätte sen, että opettajat itsekin uupuvat ....

Vierailija
14/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkkakin on niin huono tänä päivänä, että sen takia ei kannata itseään loppuun vetää.  Kukaan ei tule auttamaan, jos sairastut, etkä saa enää laskuja maksettua. Itselläni palkka on noin 3.000 euroa/kuukausi, eikä ole mitään pitkiä kesälomia. 

Vierailija
15/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä omia hommia opettaja teki päivien loputtua? Todennäköisesti hän valmisteli seuraavan päivän tunteja tai tarkasti kokeita/tehtäviä. Eivät ne ole opettajan omia hommia.

Mun tytär oli Helsingissä peruskoulussa v.2009 ja luokalla oppilaita 34.

Loistava opettaja, jopa läksyt tehtiin koulussa, kun opettaja jäi oppituntien jälkeen tekemään omia hommiaan. Ei käytöshäiriöitä tunnilla. Lapsilla oppisen ilo ja hyvät tulokset ja arvosanat. Loistava ja ammattinsa osaava miesopettaja, jota muistellaan edelleen rakkaudella.

Vierailija
16/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä vaan laita omaa lastasi sellaiseen kouluun, jossa on nykyisenlainen opettajakunta.  Et varmaan halua pilata lapsesi elämää ja tulevaisuutta, sillä nykyajan opettajat ovat piikoja/renkejä, joita voi juoksuttaa miten haluaa.

Vierailija
17/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta on paljon opettajia, jotka eivät persoonansa vuoksi sovellu edes alalle, koska he pääsevät opettajakoulutukseen hyvien arvosanojen vuoksi.

Minusta opettajan ammatissa ratkaisee enemmän persoona, sillä ei peruskoulun opetus ole mitään rakettitiedettä. Lukio ja muut tietenkin erikseen.

Suuren aukon pätevien ja hyvien opettajien joukkoon tekivät suuret ikäluokat ja 50-luvulla syntyneet, jotka ovat jääneet eläkkeelle, jotka osasivat olla lasten kanssa ja ratkaista ongelmatilanteet. Sama ongelma päiväkodissa.

Meillä on kolme koululaista ja kyllä se on joka syksyinen jännitys, millainen opettaja sattuu kohdalle.

Jotkut opettajat saavat omalla persoonallaan lapsen huippusuorituksiin ja oppimiseen, joka kantaa pitkälle lukioon ja ammattikoulutukseen, jopa työelämään.

Ja juuri näille opettajille ammattitaito pitäisi huomioida palkkauksena, lisää liksaa reilusti, nyt saavat saman palkan kun ne opettajat, joiden ammattitaito menee rimaa hipoen.

Myös jonkinlainen tulosvastuu myös opettajille.

Opettajalla ei ole mikään ihmeellinen palkka. Kuinka moni tänä päivänä tekee työtä enää kutsumuksesta. Suurin osa tekee sitä leipänsä tienaamiseksi. Opettajan palkka on sen verran huono ettei sinne enää hakeudu parhaimmisto. He menevät johonkin sellaiseen työhön, jossa tulee toimeen ilman kituutusta. 

Vierailija
18/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihme ettei opetusmetodeja koskaan tutkita, ympäristöä ja aikataluja, vaan aina lapsissa vika olevinaan. Kasarilla oli ainakin meidän luokassa ihan rauhallista useimmiten, koska opettaja piti järjestystä yllä ja osasi opettaa omalla tavallaan lapsille sopivasti (myös elämää osasi opettaa). Mutta oli silloinkin opella huonot puolet myös. 

Vierailija
19/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset naureskelee partaansa, tällä menolla alkaa yksityiskouluja nousta kuin sieniä sateella.

Vanhempana ymmärrän todellakin kysynnän.

Meidän kuopus on loppuvuoden lapsi, joka on vielä lisäksi ikäistään nuoremman oloinen. Päiväkodissa hänellä on tarvittu tehostettu tuki.

Koulun alku hirvittää, kun kaikki tuen tarpeessa olevat lapset inkluusion hengessä laitetaan jo valmiiksi liitoksistaan repeilevälle normiluokalle. Rauhallisena ajatuksiinsa uppoutuvana poikana ei tule herättämään opettajassa minkäänlaista huomioita, joten mitään tukea ei tule koulussa oppimiseen saamaan. Nyt tehdään kovasti töitä, että saataisiin lapsen koulun aloitusta lykättyä vuodella ja edes vähän kypsempänä tuohon hullunmyllyyn.

Vierailija
20/27 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset naureskelee partaansa, tällä menolla alkaa yksityiskouluja nousta kuin sieniä sateella.

Vanhempana ymmärrän todellakin kysynnän.

Meidän kuopus on loppuvuoden lapsi, joka on vielä lisäksi ikäistään nuoremman oloinen. Päiväkodissa hänellä on tarvittu tehostettu tuki.

Koulun alku hirvittää, kun kaikki tuen tarpeessa olevat lapset inkluusion hengessä laitetaan jo valmiiksi liitoksistaan repeilevälle normiluokalle. Rauhallisena ajatuksiinsa uppoutuvana poikana ei tule herättämään opettajassa minkäänlaista huomioita, joten mitään tukea ei tule koulussa oppimiseen saamaan. Nyt tehdään kovasti töitä, että saataisiin lapsen koulun aloitusta lykättyä vuodella ja edes vähän kypsempänä tuohon hullunmyllyyn.

No miten se yksi opettaja pystyy repeämään joka paikkaan, jos on paljon lapsia ja jokainen tarvitsee apua ja tukea. Itse olen opettaja, mutta tiedän, millaista on opettaa koulussa. Sen takia opetin omaa lastani kotona koulun päätteeksi aina. Minunkin lapseni on/oli rauhallinen ja hiljainen. Vaikka kuinka haluaisi opettajana tukea ja auttaa kaikkia, ei voimavarat riitä. Jos taas vetää itsensä loppuun, ei mistään saa apua.