Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menette autolla ostoskeskukseen / isoon markettiin, niin laitatteko talvellakin ohuen syystakin päälle?

Vierailija
14.12.2022 |

Minä laitan ohuen syystakin päälle tuollaisille reissuille, joissa en ole sekuntiakaan ulkona. Meillä on siis kerrostalon alla lämmin parkkihalli kotona.
Kuljen sitten tuntikaupalla lämpimässä ostoskeskuksessa syystakissani. Ei tulis mieleenkään laittaa toppatakkia, jonka pistän, kun lähden ulos pakkaseen.

Tämän takia meillä ei koskaan pistetä varastoon talveksi syystakkejakaan. Lapsillekin sanon, jos mennään tekemään ostoskeskus tai iso markettireissu (Prisma ym.), että nyt ei toppatakkii päälle, kun ollaan koko ajan sisällä +20 asteessa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni tai otan takin pois, jos olen kaupassa kauan. Turvavöissä paksu takki on turvallisuusriski.

Vierailija
2/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina sellaiset vaatteet, että pärjää jonkin aikaa ulkona, jos vaikka auto hajoaa. Joidenkin mielestä turhaa, mutta näin silti toimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan, koska meillä autossa kylmä. Riisun sen kuitenkin heti pois kaupassa. En pysty olemaan talvivaatteissa useimmissa kaupoissa tai ostoskeskuksissa. Tuskallisen kuuma ja samalla osa ihmisistä toppatakeissa ja pipoissaan, kaulahuivit tiukasti köytettynä.

Vierailija
4/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan toppatakin mutta jätän sen autoon ja shoppailen hupparissa. 

Vierailija
5/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntikaupalla missään kauppakeskuksessa ja varaudun aina talvella siihen, että jokin voi katkaista matkan, kunnon kengät ja takki päällä. 

Vierailija
6/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa hämmästyttää nää ostoskeskuksissa pyörivät paksuissa talvitakeissaan, eniten säälittää lapset haalareissaan ja jopa pipoissaan sisätiloissa.

Vierailija
7/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa hämmästyttää nää ostoskeskuksissa pyörivät paksuissa talvitakeissaan, eniten säälittää lapset haalareissaan ja jopa pipoissaan sisätiloissa.

No kaikilla ei ole autoa, me kuljetaan bussilla ja  lapsella on toppahaalari. Tosin avaan  vetoketjun kokonaan ja otan  myös pipon sekä lapaset pois kun pääsemme ostoskeskukseen.

Vierailija
8/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko yks vaihtoehto, että ois se syystakki autossa vaihtoa varten odottamassa?

Eli teille, jotka ajatte ensin pitkän matkan jossain jumalan selän takana ja auto on kylmä lähtiessä, niin toppatakki päällä sen takia, jos jää tien varteen.

Ja sitten ostoskeskuksen lämpimässä hallissa heittää noppaa vaan toppatakin takapenkille ja pistää ohuen syystakin sinne sisätiloihin päälle?

Meillä täällä Helsingissä on vain 5 min matka ostoskeskukseen, jotenka todellakin menen syystakissa hallista halliin. Toppatakki on kävelyreissuille ulos.

Vierailija
9/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me nyt kukin saadaan pitää sellaista takkia kuin halutaan ilman, että kenenkään tarvii siihen silmiään pyöritellä ja ihmetellä?

Vierailija
10/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täyttä tuskaa kiertää toppatakissa joku hiton Prisma tai vastaava tai käydä shoppailemassa vaatteita. 

Vierailija
11/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita takkia ollenkaan, en työmatkallekaan. Mutta syksystä kevääseen mulla on toppahousut ja -takki, pipo, hanskat ja huivi autossa, jos matkalla tapahtuu jotain. Kengät on sään mukaan.

Joskus sitten vkl tarvii hakea vaatteet ensin lämpenemään, jos lähdetäänkin pulkkamäkeen tms :) . Yleensä kuljen villakangastakissa jos tiedän että joudun oleilemaan ulkona, sillon sitten voi olla 2 takkia reissussa.

Vierailija
12/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä kaupoissa aikaa tuntikausia.

Vierailija
13/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saatan kipaista kauppaan silloin vaikka villapaitasillaan, mutta talvella aina toppavaatteet autossa mukana jos sattuu vaikka auto hajoamaan tien päälle, niin ei jäädy kuoliaaksi.

Vierailija
14/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina sellaiset vaatteet, että pärjää jonkin aikaa ulkona, jos vaikka auto hajoaa. Joidenkin mielestä turhaa, mutta näin silti toimin.

Mulla on paksumpi varatakki autossa tätä varten.

Vierailija
15/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, olen joutunut tuollaiseen tilanteeseen kireällä pakkasella ja hyvin nopeasti tulee vaarallisen kylmä odotellessa jos auto ei tuota lämpöä. Syrjemmässä ei pääse mihinkään sisätiloihin lämmittelemään.Tuolloin oli onneksi kunnon talvivaatetta päällä.

Tämän vuoksi Suomen oloissa suositellaan säilyttämään autossa myös lämmintä peitettä ja kunnon käsineitä, vaikkei niitä ajaessa käytettäisi.

Vierailija
16/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai autossa pitää olla toppatakki ja hanskat, varsinkin syrjäseudulla.

Nyt olikin kyse siitä, että niissä -20 asteen kylmyyttä kestävissä vermeissä ei tarvitse sellaisenaan siirtyä sisälle ostoskeskuksiin kävelemään +20 asteen lämpöön.

Vierailija
17/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sellaisen talvitakin, jolla pärjää ulkonakin. Suunnitelmat voi aina muuttua, ja vaikka aikataulu olisi tiukka eikä mahdollistaisi tarkoituksellisia muutoksia, aina voi joutua esim. kolariin tai sellaiseen tilanteeseen, jossa ei voi vaan ajaa ohi vaan on pakko pysähtyä antamaan ensiapua tai auttamaan jotenkin muuten.

Vierailija
18/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikkuu talvella autolla, pitää aina olla päällä tai mukana vaatteet, joissa selviytyy kyseisessä säässä 1-3 tuntia.

Minulla on autossa talvella aina mukana lämmin takki, päähine, käsineet ym. Lisäksi auton takapenkillä on kaksi lämmintä isoa villahuopaa, jos joudun esimerkiksi kolaripaikalle ja avun tulo viivästyy.

Vierailija
19/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no palellako pitäisi? Minä näet en kärsi lainkaan paksussa talvitakissani.

Vierailija
20/26 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy isoissa marketeissa enkä kauppakeskuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme