YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??
Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.
Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.
Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.
Mites teillä?
Kommentit (1199)
Menkää töihin! Menkää töihin!
Pois turhat terveydenhoitopalvelut ja sen sellaiset...
Kaikki mukaan kiky-talkoisiin ja jonottamaan KOP:in osakkeita Aleksanterinkadun konttoriin edessä.
Työttömällä ei ole rahaa.
Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa.
Olin ripulitaudissa töissä.
Älkää nyt perkele menkö TYKSiin ellei ole aivan tosi kyseessä. Hstorian pahin hengitystieinfektiotilanne. Lukekaa uutisista lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha. Mäkin olen tänä vuonna siirtynyt kunnalliselle puolelle kun maksukyky on vähentynyt.
Sitä varttenhan ne on että niitä julkisia käytetään. Ei ketään voi tasa-arvon vuoksi pakottaa itse kustannettavasti yksityiselle puolelle vaikka olis multimiljardööri.
Sitä varten yjteiskunta kerää veroja että peruspalvelut järjestää eikä sitä varten että saadaan maalimaa halailla.
En ole multimiljardööri tirskahdus taisin olla työtön tuolloin mutta mutkin ehdotettiin yksityiselle. Jopa lapseni. Itseasiassa pakotettiin. Olispa taas mehukas juttu julkisuuteen. Ensimmäisiä kertoja jo 20 vuotta sitten.
Mitä sitten vaikka joskus käynytkin. Tarkoittaako että aina pitää käydä? Tuolin pitäisi täysin olla valittavissa.
En ole kertaakaan uskonut sitä paskaa, että meillä on niin ja niin paljon kiire ja ne emme voi sitä tai tätä. En ikinä. En edes vihastu niistä kysymyksistä vaan katsoisin kun halpaa makkaraa jos emme olisi puhelimessa.
Onko sinulla mahdollisuus työterveyteen? Kerran lapsen kanssa suoraan sanoi että kehoittaisin menemään yksityiselle. Siinä on vähön että whaaaaat?
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt perkele menkö TYKSiin ellei ole aivan tosi kyseessä. Hstorian pahin hengitystieinfektiotilanne. Lukekaa uutisista lisää.
Uskoo kuka haluaa.
Itsen opiskelen Norjaa ja muutan sinne. Hoitajia arvostetaan siellä ja maksetaan jopa hyvää palkkaa myös
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika jo aktivoida eutanasia laki ja antaa mahdollisuus päästä kärsimyksistä vaikka köyhille, työttömille, narkeille, juopoille ja mielisairaille. Voi olla että Suomi muuttuisi paremmaksi paikaksi elää kun väkeä hiukan vähennettäisiin.
Olen kohtelias, eläkeläiset ottaa aina ensin, sinä jonon kärjessä. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...
No ei kai kukaan typerys mene sinne flunssan tai ripulin takia. Viimeksi kun kävin itse, minulla oli paha allerginen reaktio, muutamalla oli murtumia, mummoilla oli dementiaa ja isoin joukko oli päihtyneitä narkkareita, joilla oli päässä pimahtanut.
Kyllä menee. Olin päivystyksessä silmävamman takia Seinäjoella. Edellä istui vatsakipuun saikkua hakevia kaupungin työntekijöitä, jotka eivät pääse työterveyteen. Tuollainen pitäisi olla laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ap rahaa niin on varaa köyhän käydä yksityisellä,idiootti.
Jos on esimerkiksi 30 vuotias, niin luulisi että olisi ehtinyt säästämään sen muutaman satasen mitä lääkärikäynti maksaa yksityisellä.
Ai niin, eihän omaan terveydenhoitoon riitä rahaa, kun kaikki menee alkoholiin, tupakkaan ja rahapeleihin...
Ja jos ei mene rahat edellämainittuihin ja on samat tulot niin voi käyttää julkisia terveydenhuolto palveluita? Tai jos vaikka tienaa enemmän mutta pistää rahat jemmaan tai kuntosaliin saa käyttää julkisia palveluita?
Entäs jos on säästänyt rahoja mutta 600€ juurihoidon sijaan haluaisi käyttää tuon johonkin matkalippuun ja juurihoito julkisella mitä n. 200€. Jää400€ lippuun tai jemmasn siihen pahan päivän varalle mitä aina toitotetaan. Mitä teet jos känny hajoaa, auto tarvitsee huollon, kodinkone hajoaa blaa blaa, tiedetään vain pienituloisten huolia.
Suomessa pitäisi nimenomaan panostaa tuohon erikoissairaanhoidon ja päivystyksen sujuvuuteen. Ei riitä että menet yksityiselle koska siellä ei loppujen lopuksi hoideta juuri mitään vaan kaikki vähänkin vaativampi toimenpide tehdään sairaaloissa.
Linkattu uutinen joulukuulta 2022 eli runsas kaksi vuotta vanha. Tapu **tun tapu clickbaitista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tätä asiaa hoideta rahalla? Ruotsissa ensihoitajat saavat 5000€/kk ja lisät päälle. Muuten ei olisi tekijöitä.
Ei ruotsissa käytetä euroja
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän se nyt ole ratkaisu, että mennään yksityiselle, kun julkinen puoli on hoidettu huonosti. Siksi me maksetaan veroja, että tämmöiset toimisivat. Nyt hallitus pistää typerät maailmanparannukset jäihin ja keskittyy olennaiseen, kiitos.
Juurikin näin. Uudenmaan veronmaksajien on aktivoiduttava ja vaadittava valtiontasausmaksujen kohtuullistamista. Ei voi mennä niin, että Etelä-Suomessa maksetaan suurin osa valtion menoista eikä mitään jää käteen. Mitä ihmettä varten jotain maakuntien kaupunkien lentoja tuetaan verovaroin? Miten tappiollinen pikkukunta voi kustantaa kalliin keikkalääkärinsä? Entäs valtiolliset maataloustuet Lappiin? Rahat takaisin sinne, missä ne tuotetaan ja jätetään kehitystyöhankkeet ja muut syrjäseutujen maailmanparannukset syrjään.
Meillä työnantajan henkilöstön peruspakettiin kuuluu myös lasten terveydenhoito. Ihan kiva pikkuetu, kun lapsen voi käyttää siistillä ja rauhallisella yksityisellä lääkäriasemalla eikä tarvitse odotella. Työnantajankin etu, kun ei tarvitse odotella missään päivystyksessä mihin harva viitsii ottaa työkonetta mukaan.
Mulla on se käsitys, että julkisella käyvät vain ns. kakkosluokan kansalaiset ja niistäkin vain harvat pääsevät lääkärille.
Se on pitkälti väestörakenteellinen ongelma, vanhuksillahan niitä vaivoja eniten on ja meillä on paljon vanhuksia resursseihin nähden. Ihminen saadaan nykyään elämään pitkään, mutta ei ole oikein ratkaisua siihen että miten se resurssien ja huoltosuhteen puolesta hoidetaan. Tarvittaisiin nyt joku teknologinen läpimurto tähän kohtaan, ehkä tekoäly sen kohta tuo koska on jo havaittu että ainakin diagnosointipuolella se on jo ihmislääkäriä tehokkaampi.
Ei ole rahaa maksaa yksityiselle. Terveysvakuutusta en saa koska on ikää ja sairauksia jo valmiiksi.
Onko kukaan vielä sanonut mitään Marie Antoinette-politiikasta?
Ap on kuin tuo mestattu Ranskan kuningatar, joka kuulemma kehotti nälkää näkeviä pariisilaisia syömään leivoksia, jos näillä ei kerran ole leipää.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun Riikka saksii pikkarit vaihdossa.
Ketju on aloitettu ja ko ylen uutinen on vuodelta 2022, jolloin Sanna Marin oli vielä pääministeri.
Kuka näitä vanhoja ketjuja nostelee, typerää!
Sellaista se on kun Riikka saksii pikkarit vaihdossa.