Olipa kiva taas huomata olevansa se lapsi josta ei välitetä....
Olen jostain syystä ollut vanhempieni silmissä jotenkin epäsuosittu jo iät ja ajat. No, yksi syy on se, että sanon mitä ajattelen (oli aikoinaan perintöriitoja kun mummo kuoli jne.) ja toinen syy kuulemma se, että me asutaan niin kaukana (eli 15 kilometrin päässä). Siskoni ja veljeni asuvat lähempänä, muutaman kilsan päässä. No, ymmärrän toki että ramppaavat vanhemmillani tästäkin syystä useammin mutta sitä en ymmärrä, että kun äsken soitin kysyäksi monelta huomenna voi tulla isänpäiväkahville sain kuulla, että " kenellekään" muulle ei ole sopinut sunnuntai joten siskoni ja veljeni perheineen tulevat tänään klo 16! Me ollaan tyttäreni kanssa järjestetty jo muuta menoa kun ei meiltä todellakaan ole kysytty mistään ajankohdista mitään! Meitä ei siis ajateltu pyytää ollenkaan, ei tänään eikä huomenna! Onhan isänikin sentään tyttäreni vaari ja ollaan totuttu jotenkin muistamaan. Tai ainakin olin ajatellut, että käydään kaikki. No, ei tämä ole eka eikä vika kerta mutta kyllä loukkasi taas. Kaikkea kivaa tässä on ollut kuten esim. kun vaarini kuoli ei sisko, veli taikka vanhempani kertoneet mulle vaan kuulin sen vasta kun itse soitin siskolle kysyäkseni kuulumisia. Tosi kiva. Emme taida mennä huomennakaan, sen verran rupesi tympimään.
Kommentit (6)
Jos ette huomenna viitsi enää mennä niin soita kumminkin isänpäiväpuhelu isällesi. Äitisi ja siskosi huonokäytös ei ole isäsi syytä.
Mulla eri tilanne, kun olen ainoa lapsi. Mutta jos lohduttaa niin meillä näin: Olen pyytänyt vanhempani meille huomenna syömään, matkaa n.30 km, molemmilla autot ja molemmat terveitä työssäkäyviä ihmisiä. Meillä viisi aikas pientä lasta, eikä huvita lähteä ahtaaseen kaksioon kahville. Eli suuttuivat kai kun pyysin meille, enkä luvannut lähteä sinne... Ole nyt tässä mieliksi!
Isäsi ehkä pahoittaa mielensä jos et käy lainkaan.
Eivätkä kuulemma olleet ajatelleet viettää isänpäivää ollenkaan, meidän perheessä ei näitä tämmöisiä arvosteta ollenkaan vaan siskoni ja veljeni olivat kuulemma itse soittaneet ja ehdottaneet tätä päivää. Todella ärsyttävää, että kukaan ei voinut edes yhtä tekstiviestiä laittaa!!! Kun luulin tietenkin, että tänään aletaan kaikki sopia monelta huomenna nähdään.
Olen kanssa alkanut harkita joulujen viettoa oman isäni luona, kun avokkinsa lapset saa n. 20 pakettia ja meidän lapset yhden ja nekin kauheen parkumisen jälkeen