Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen maidon juominen on paljon luonnollisempaa

Vierailija
11.11.2006 |

kuin lehmänmaidon. Eikö ole hullua juoda vieraan lajin lapselle kuuluvaa maitoa vielä aikuisiässä?

Kuinka moni tätä ajattelee, kun kantaa perheelleen niitä maitoja kaupasta? Lehmänmaitoa ei ole pakko juoda. Eihän me juoda sian- tai koiranmaitoakaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen (ja olemme) kovin laktoosi-intolerantikkoja.

Vierailija
2/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin söisin ihmisen lihaa kuin sian lihaa, yöksikayök.

Musta ois kyllä tosi paljon kivempaa ostaa sian maitoa kaupasta kuin lehmän, mutta tosiaan kaikkein mieluiten ostaisin ap:n maitoa. Voisitko perustaa meijerin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmiselle elintärkeät proteiinit, kalsium jne helposti imeytyvässä muodossa. Pelkällä vedellä kuolee jonkin ajan kuluttua.....

Maitoa; vuohen, lehmän, kamelin on juotu kautta aikojen. Kyllä mä juon mielummin lehmän maitoa kuin teollisesti soijasta tai kaurasta prosessoitua.

Vierailija
4/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luonnollinen olotila on se ettei se voi aikuisena juoda maitoa. Silti hyvin pärjätään. :)

Vierailija
5/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajityypillisellä tavalla. Ollaan pakotettuna paikallaan, tehdään joka vuosi uusi vasikka ja teuraaksi päästään jo nelivuotiaana. Ei se ole helppoa tuo lehmän osa. :(

Luonnossa lehmä antaisi vasikalleen maitoa vuoden, nyt se ei käytännössä imetä omaa lastaan ollenkaan. Ja voitte vain kuvitella, että kuuluisiko eläimen liikkua enemmän kuin pari askelta.

Onhan se maito hieno luonnontuote, mutta millä hinnalla? Kärsimystä se tuottaa näille eläimille.

Vierailija
6/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäisin ne saa olla ulkona, olot on paljon hienommat kuin Hesan pultsareilla

ihan mielelläni käyn katsomassa mistä maito ja liha tulee

Vierailija
7/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen EI tarvitse maitoa mihinkään. Minä en ole puoli vuotta täytettyäni ja äitini lopetettua imetyksen juonut pisaraakaan maitoa ja hyvin olen pärjännyt. Olen terve, hoikka, hyväihoinen, paksuhiuksinen eikä minulta ole koskaan murtunut luita tai ollut muita vastaavia ongelmia. Maito on imeväisten juoma, kalsiumia saa muualtakin.

Vierailija
8/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta sen juomista ja mistä sitten saatais jäätelöä ja kermaa ja vanukkaita :)

Vierailija
9/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätelöitä, kermoja, vanukkaita, jugurttia jne. Ovat parempia kuin maitoversiot ja sopivat ihmisellekin paremmin. :)

Monet yhtiöt saavat liikaa tilaa mediassa ja ihmisillä on luulo ettei ilman maitoa ja lihaa voi elää. Se on suuri vale, vaikka niin monet niin kuvittelevatkin.

Vierailija
10/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jäätelöitä, kermoja, vanukkaita, jugurttia jne. Ovat parempia kuin maitoversiot ja sopivat ihmisellekin paremmin. :)

Monet yhtiöt saavat liikaa tilaa mediassa ja ihmisillä on luulo ettei ilman maitoa ja lihaa voi elää. Se on suuri vale, vaikka niin monet niin kuvittelevatkin.

Oletko katsonut kuinka paljon lisäaineita ko. tuotteet sisältävät. Perustele parempi sopivuus ihmiselle.

Vierailija
11/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo vuosia ostanut ainoastaan luomumaitoa. Luomulehmät jaloittelevat ulkona talvisinkin ja syövät luonnonmukaisia rehuja. Katsoin yhden dokumentin luomueläimistä ja niillä oli kaikinpuolin paremmat oltavat. Mun mielestä ne luomuvasikat saa imeä äidin tissiäkin, ellen väärin muista?

Vierailija
12/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin maidosta tai noista " korvikkeista" . Luomuvasikat saa vissiin olla pari päivää oman äidin tissillä ennen vieroitusta.

Vierailija
13/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
14/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lajityypillisellä tavalla. Ollaan pakotettuna paikallaan, tehdään joka vuosi uusi vasikka ja teuraaksi päästään jo nelivuotiaana. Ei se ole helppoa tuo lehmän osa. :(

Luonnossa lehmä antaisi vasikalleen maitoa vuoden, nyt se ei käytännössä imetä omaa lastaan ollenkaan. Ja voitte vain kuvitella, että kuuluisiko eläimen liikkua enemmän kuin pari askelta.

Onhan se maito hieno luonnontuote, mutta millä hinnalla? Kärsimystä se tuottaa näille eläimille.

Lehmät ovat ulkona koko kesän, ensin ovat päivisin ulkona, kun on lämmintä, sitten koko vuorokauden ja sitten alkusyksystä vielä päivät, kun on lämmintä. Talvella ne on sisällä.

Vasikoita kyllä tehdään vuosittain.

Lehmiä ei kyllä teurasteta neljän vuoden jälkeen vaan ne kyllä kuolevat vanhuuttaan tai sitten poikimahalvaukseen ym.

Kyllä niille vasikoille annetaan sitä emän maitoa.

T. maatilalla kasvanut