Ostatteko aikuisille sisaruksillenne ja vanhemmillenne joululahjat, entä saatteko heiltä lahjan ?
Kommentit (11)
meidän lapset saavat. Me ostamme mummille ja tädeille runsaat lahjat lastemme puolesta, koska nämä auttavat lastenhoidossa ja sitten veljenpojalle, koska on lapsi.
Eli aikuiset eivät meillä vaihda lahjoja keskenään.
riittää niin paljon hankkimista jo omille lapsille, puolisolle, kummilapsille.
eli ostan lahjan sisaruksilleni ja vanhemmilleni
vanhemmat, neljä kummilastamme, neljä omaa lastamme, ...
Ikää minulla ja sisaruksillani jo 32-41 vuotta.
yhdelle. Jotenkin toivoisin, että mieheni pikkusiskotkin olisivat jo kypsiä siihen sopimukseen, ettei aikuisten kesken tarvitsisi jouluna lahjoja kauheasti vaihdella.
Miksi joulun takia pitää kauheasti ostaa krääsää???? En ymmärrä en...
JOkaisella on omat perheet ja lapset, jokaisella on läjä kummilapsia, joissa on riittävästi muistamista. Ei aikuinen kaipaa kymmeniä paketteja jouluna, mikä olisi seuraus, jos kaikki ostelisivat kaikille. Omille vanhemmillemme kyllä ostamme.
Yleensä jos vietämme aikaa äitini luona ostan " kaikille lahjan" eli sisaruksilleni suklaata, viiniä tms, joka kuitenkin nautitaan yleensä yhdessä Tapaninpäivään mennessä. Joskus jos olen sattunut törmäämään hyvään henkilökohtaiseen lahjaan ostan sen sisaruksilleni. Lahja voi olla euron ja parin sadan euron väliltä. Jos en mainiota lahjaa ole nähnyt, en osta yleensä mitään paitsi noita " yhteislahjoja" ...
Jos emme näe jouluna en yleensä osta lahjojakaan. Paitsi alle 18 vuotiaille.
Äidille ja anopille ostan " aina" joulukukat 20-40 € hintaluokasta. Muille sukulaisille (tädit, enot, kummitäti) en osta mitään.
Yleensä saan äidiltäni villasukat joululahjoiksi, koska olen villasukkien suurkuluttaja. Ja äitini tietää lahjan olevan mieluinen. Anopilta en muista mitä olen saanut lahjoiksi, ehkäpä suklaata tms. Lahjan olen kuitenkin joka vuosi saanut.
Sisaruksiltani saan joskus lahjoja, joskus en. Lahjojen arvot vaihtelevat eurosta sataan euroon.
Olemme yrittäneet päästä tuosta lahjojen jakelusta eroon, mutta joskus tulee vielä sorruttua lahjojen ostamiseen.
Mikä kysymys...