Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei ymmärrä, että minulla on työaika

Vierailija
13.12.2022 |

Teen etätyötä kotona. Vaimo ja alle 1v lapsi ovat kotona.

Aloitan työpäivän aamulla, mitä ennen teen tunnin aamutoimia, omaa syömistä ja lapsen aamutoimista osan.

Työpäivän aikana hoidan lasta välillä, mutta keskimäärin ehkä noin puoli tuntia. Nipistän sen ruokatauosta.

Työaikani on joka päivä 7,5 tuntia plus ruokatauko. Ainakin pari kertaa viikossa on joku meno, välillä pakollinen, välillä ei niin pakollinen, mutta joiden takia pitää olla joko kesken päivän pois tai sitten lyhentää työpäivää lopusta tai alusta. Viikottain tulee monta tuntia vajausta työaikaan tästä syystä.

Ongelma on lähinnä siinä, että kun otan puheeksi että ne muutama tunti töitä pitäisi tehdä takaisin jossain välissä, niin tälle ei ymmärrystä heru, "koska teen niin paljon töitä muutenkin". Siis teen normaalia kokopäivätyöaikaa. Vaimolla on niin rankkaa koko päivän joka päivä lapsen kanssa, että hänen pitää saada omaa aikaa, parisuhdeaikaa, koko perheen yhteistä aikaa ja retkiä, pitää tehdä paljon kotityötä, käydä kylässä, muiden pitää käydä meillä kylässä. En siis voi ilman riitaa tehdä niitä tunteja arki-illalla, koska oma aika ja kotityöt sekä lapsen nukkumaan menon jälkeen parisuhdeaika. Enkä myöskään viikonloppuna, koska retket, kylässä käynnit, sekä myös silloin kotityöt ym. Vaihtoehtoni on siis elää tästä asiasta kiukuttelevan vaimon kanssa, tai huijata työnantajaa, kun ei sitä työaikaakaan pysty pudottamaan tuota muutamaa tuntia viikottain. En ole heittäytynyt tossun alle, vaan teen ne tunnit pois milloin missäkin välissä. Jos lähtisin huijauksen tielle, voisi sillä olla paljon katastrofaalisempia seurauksia koko perheelle. Taloudellisesti ei ole varaa virallisesti osapäiväiseen työhön ja uutta joustavaa työpaikkaa ei ole niin vain tarjolla. Ei niitä työpaikkoja oikeasti tuosta noin vain vaihdeta.

Lähinnä kyselisin, että olenko tässä nyt itse ihan kohtuuton, kun mielestäni tulen jo aika paljon vastaan, kun ylipäätään voin tehdä etätöitä ja siten nollaan kaiken työmatka-ajan (noin 1h/päivä olisivat) ja hoidan lasta päivittäin kesken työajan, helpottaakseni vaimon työmäärää edes vähän. Lisäksi yleensä suostun myös näihin ei-pakollisiin menoihin, joiden vuoksi työpäivä usein katkeaa, aina huomauttaen että tämä on sitten pois myöhemmästä "vapaa-ajasta".

Kommentit (584)

Vierailija
41/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mennä tunti aamutoimiin? Tuosta saa helposti jo 7h viikossa lisätyöaikaa. Itse ainakin pystyn sen kahvikupin juomaan ja leivän syömään samalla kun luen sähköpostit. 

Vierailija
42/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toimistolla kun vaimo oli kotona lapsen kanssa. Kahden aikaa alkoi tulla marinaviestejä kun en ole kotona. Sanoin sitten kerran että voin jäädä kotiin, mee sää töihin. "Millä me sitten eletään!"

Saatanan idiootti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi päiväkotiin.

Miksi 1v lapsi pitäisi laittaa päiväkotiin, jollei molempien vanhempien työssäkäynti ole taloudellisesti pakkotilanne?

Vierailija
44/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli koronapandemian alkuaikoina sama tilanne kun jäin etätöihin. Mun mies oli siis se osapuoli joka ei tajunnut että teen oikeasti töitä päivällä. Hän itse on täysin toisenlaisessa asemassa hyvätuloisena yrittäjänä, eikä hänelle oikeasti koskaan oikein mennyt jakeluun se että tein töitä. Tuntui jotenkin jopa vähättelevältä se asenne. Parempi olla toimistolla työpaikalla siis jos toinen ei vaan hiffaa. 

Myönnän jo kommenttiani aloittaessa, että käyn tällä palstalla työpäiväni aikana. Silti teen työssäni koko ajan tulosta ja en pelkästään saavuta vaan ylitän tavoitteeni. Nämä ovat kuitenkin vain muutaman minuutin pyrähdyksiä kahvi- ja lounastauoilla tai tehtävästä toiseen vaihtaessa.

Mutta en osaisi kuvitellakaan puolisoni odottavan minulta edes kotitöitä, saati lapsenhoitoa, työaikana! Sulkeudun aamulla kahdeksan jälkeen aamiaiseni kanssa tänne omaan työhuoneeseeni. Iltapäivällä käyn lämmittämässä ja syömässä lounasta keittiössä (tai syön sen koneen äärellä ja samalla surffaan somessa ja täällä), muutoin käyn päivän mittaan vain vessassa, hakemassa lisää teetä tai iltapäivällä välipalaa. Samalla saatan vaihtaa pari sanaa puolisoni kanssa, jos hän sattuu olemaan keittiössä.

Eikä hän onneksi edes odota, että työpäiväni aikana laittaisin pyykkiä koneeseen tai ripustaisin kuivumaan tai tyhjentelisin astianpesukonetta tms. Enhän minä niitä toimistollakaan tekisi! Ja on kummankin etu, että minulle jää vuorokaudessa reilu tunti lisää vapaa-aikaa, kun vältyn matkustamasta toimistolle. Pääsen valoisana aikana koiran kanssa lenkille (paitsi tähän aikaan, kun pimeä tulee jo ennen neljää) ja jaksan illalla tehdä oman osuuteni kotitöistä.

Mä kyllä vähän odotin mieheltäni, että kun etänä on, niin ehtii laittaa pyykkärin päälle aamulla ja/tai tiskikoneen.

Mä lähden töihin ajoissa, etten viitti vielä niin aikaisin laittaa pyykkikonetta päälle, ettei täällä porukka joudu linkousääniin heräämään liian aikaisin. Olen toisinaan jopa "ladannut" koneet valmiiksi, että päälle vaan, kun silmät aukeaa.

Mä voin kyllä ripustaa ne pyykit, kun mä tuun.

Kerran on kumpikin tapahtunut nyt puolentoista vuoden aikana. En ole asiasta kummosesti maininnut.

Toisinaan vaan ihmetyttää meidän erilaiset tavat. Tiedän, että jos olen kotona koneet pyörii ja tauoilla tapahtuu jotain muuta(pöytien, kaappien ovien pyyhintää, roskisten vientiä..). Siinä sivussa, ettei sitten mene illan mahdollinen yhteinen aika tuommoisiin helposti hoidettaviin kotitöihin. :)

Meillä mies odottaa myös samoja asioita tapahtuvan. Hän on parempipalkkaisesssa työssä, mutta työ ei kuitenkaan ole niin sitovaa. Päivällä on pitempiä taukoja ja mies ehtii puuhailla näiden aikana kaikenlaista jos on etänä. Itselläni työ taas on osaksi päivystysluonteista, johon kuuluu ihmisten ongelmien ratkominen. Osa työajasa taas on keskittymistä vaativaa tekstin tuottamista vieraalla kielellä. Päivystysluonteisina päivinä ei välttämättä ole yhtään taukoa koko päivänä. Jos joskus on puoli tuntia niin siinä välissä vien koirat ulos. Tekstin tuottamiseen liittyvillä tehtävillä taas on tiukat määräajat ja syventyssäni en taas malta pitää taukoa kun dead line painaa päälle. Muutaman kerran on ollut tiukkaa keskustelua siitä miksi en voi esim. leikata ruohoa tai tehdä lumitöitä etäpäivänä.

Tämä on pitänyt vääntää rautalangasta myös isovanhemmille. En ehdi seurustemaan, kuljettamaan lääkäriin tai hakemaan Gigantista tarjousvatkainta etäpäivänä vaikka olenkin vain kotona.

Vierailija
45/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole työaikaa. Olen yhdessä niistä harvoista ammateista mitkä on lailla säädetty työajan ulkopuolelle. Meni itselläkin tosi kauan opettaa vaimo siihen, että etäpäivällä teen töitä. Ja vaikka en tekisikään, niin en ole hänen komenneltavissaan. Jos istun sohvalla niin kerään voimia seuraavaan ponnistukseen tai teen ajatustyötä. Silloin ei tulla keskeyttämään.

Pappi?

Vierailija
46/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyläily ja toisten kylään kutsuminen kuulostaa aika turhalta. Voihan vaimo yksin kyläillä jos se on niin tärkeää.

Vierailija
47/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli koronapandemian alkuaikoina sama tilanne kun jäin etätöihin. Mun mies oli siis se osapuoli joka ei tajunnut että teen oikeasti töitä päivällä. Hän itse on täysin toisenlaisessa asemassa hyvätuloisena yrittäjänä, eikä hänelle oikeasti koskaan oikein mennyt jakeluun se että tein töitä. Tuntui jotenkin jopa vähättelevältä se asenne. Parempi olla toimistolla työpaikalla siis jos toinen ei vaan hiffaa. 

Myönnän jo kommenttiani aloittaessa, että käyn tällä palstalla työpäiväni aikana. Silti teen työssäni koko ajan tulosta ja en pelkästään saavuta vaan ylitän tavoitteeni. Nämä ovat kuitenkin vain muutaman minuutin pyrähdyksiä kahvi- ja lounastauoilla tai tehtävästä toiseen vaihtaessa.

Mutta en osaisi kuvitellakaan puolisoni odottavan minulta edes kotitöitä, saati lapsenhoitoa, työaikana! Sulkeudun aamulla kahdeksan jälkeen aamiaiseni kanssa tänne omaan työhuoneeseeni. Iltapäivällä käyn lämmittämässä ja syömässä lounasta keittiössä (tai syön sen koneen äärellä ja samalla surffaan somessa ja täällä), muutoin käyn päivän mittaan vain vessassa, hakemassa lisää teetä tai iltapäivällä välipalaa. Samalla saatan vaihtaa pari sanaa puolisoni kanssa, jos hän sattuu olemaan keittiössä.

Eikä hän onneksi edes odota, että työpäiväni aikana laittaisin pyykkiä koneeseen tai ripustaisin kuivumaan tai tyhjentelisin astianpesukonetta tms. Enhän minä niitä toimistollakaan tekisi! Ja on kummankin etu, että minulle jää vuorokaudessa reilu tunti lisää vapaa-aikaa, kun vältyn matkustamasta toimistolle. Pääsen valoisana aikana koiran kanssa lenkille (paitsi tähän aikaan, kun pimeä tulee jo ennen neljää) ja jaksan illalla tehdä oman osuuteni kotitöistä.

Mä kyllä vähän odotin mieheltäni, että kun etänä on, niin ehtii laittaa pyykkärin päälle aamulla ja/tai tiskikoneen.

Mä lähden töihin ajoissa, etten viitti vielä niin aikaisin laittaa pyykkikonetta päälle, ettei täällä porukka joudu linkousääniin heräämään liian aikaisin. Olen toisinaan jopa "ladannut" koneet valmiiksi, että päälle vaan, kun silmät aukeaa.

Kerran on kumpikin tapahtunut nyt puolentoista vuoden aikana. En ole asiasta kummosesti maininnut.

Toisinaan vaan ihmetyttää meidän erilaiset tavat. Tiedän, että jos olen kotona koneet pyörii ja tauoilla tapahtuu jotain muuta(pöytien, kaappien ovien pyyhintää, roskisten vientiä..). Siinä sivussa, ettei sitten mene illan mahdollinen yhteinen aika tuommoisiin helposti hoidettaviin kotitöihin. :)

Meillä mies odottaa myös samoja asioita tapahtuvan. Hän on parempipalkkaisesssa työssä, mutta työ ei kuitenkaan ole niin sitovaa. Päivällä on pitempiä taukoja ja mies ehtii puuhailla näiden aikana kaikenlaista jos on etänä. Itselläni työ taas on osaksi päivystysluonteista, johon kuuluu ihmisten ongelmien ratkominen. Osa työajasa taas on keskittymistä vaativaa tekstin tuottamista vieraalla kielellä. Päivystysluonteisina päivinä ei välttämättä ole yhtään taukoa koko päivänä. Jos joskus on puoli tuntia niin siinä välissä vien koirat ulos. Tekstin tuottamiseen liittyvillä tehtävillä taas on tiukat määräajat ja syventyssäni en taas malta pitää taukoa kun dead line painaa päälle. Muutaman kerran on ollut tiukkaa keskustelua siitä miksi en voi esim. leikata ruohoa tai tehdä lumitöitä etäpäivänä.

Tämä on pitänyt vääntää rautalangasta myös isovanhemmille. En ehdi seurustemaan, kuljettamaan lääkäriin tai hakemaan Gigantista tarjousvatkainta etäpäivänä vaikka olenkin vain kotona.

Kyllä varmaan voit tehdä nuo asiat työajan päätyttyä :) Tuskinpa olet 24/7 etätöissä kuitenkaan. nekin jotka eivät ole etätöissä tekevät työpäivinään muutakin kuin töitä 7-16. Työpäivän jälkeen on vuorossa  kaupassakäynnit, lumen luomiset jne.

Vierailija
48/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan voit tehdä nuo asiat työajan päätyttyä :) Tuskinpa olet 24/7 etätöissä kuitenkaan. nekin jotka eivät ole etätöissä tekevät työpäivinään muutakin kuin töitä 7-16. Työpäivän jälkeen on vuorossa  kaupassakäynnit, lumen luomiset jne.

Tottakai! Ja teenkin. Ei kai tässä siitä ollut kyse. Kyse on nimenomaan siitä että hän odottaa minun työni olevan yhtä joustavaa kuin omansa. Hänen mielestään nuo ovat juuri niitä helposti hoidettavia kotitöitä, jotka voisi hoitaa työpäivän aikana, että esim. pääsisimme perjantaina aikaisemmin lähtemään mökille. On onneksi oppinut jo että millaista työni on kun olemme etäilleet mökiltä käsin ja kumpikin on ollut etänä. Ei ole kyse erilaisista tavoista kuten tuossa lainamassani kommentissa, vaan erilaisesta työstä.

Vierailija
49/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei meinaa millään tajuta ylipäätään sitä, että teen töitä, kun en tee "rankkaa tehdastyötä" (eli mies istuu/yrittää pysyä hereillä valvomossa ja pari kertaa päivässä joutuu selvittämään jotain ongelmaa linjastolla - surffaa, pelaa puhelimella tms suuren osan työajastaan). Itse teen "vaativaa asiantuntijatyötä" josta maksetaan sen mukainen palkkakin - ja se tarkoittaa myös sitä, että mun työpäiväni EI välttämättä ala klo 8 ja pääty klo 16.00, vaan mulla voi alkaa työmatka esimerkiksi klo 4.00 aamulla (tai viimeksi lähti kone kentältä klo 5.30 tms joten ainoa järkevä vaihtoehto näillä lumisateilla oli ajaa illalla auto parkkihalliin kentälle ja yöpyä se muutama tunti hotellissa firman piikkiin) ja kokous voi alkaa vaikkapa klo 18.00 kun jossainpäin maailmaa se onkin ihan hyvä hetki aloittaa kokous. Tai asiakaskohteeseen mennään keskellä yötä, koska silloin siellä ne viat/häiriöt esiintyy.

Lisätäänpä tähän vielä 95% etätyö. Joo ei mene miehen kalloon, että minä teen töitä kotona ollessanikin. Jotenkin aivan mahdoton hänen ymmärtää se, että mun työssäni naputellaan läppäriä tuntitolkulla ("Sähän surffaat koneella koko päivän, niin sähän voit hyvin katsoa sieltä sen ja sen ja sen ja sen...." sori, palomuuri estää). Tai soittelen kymmeneen eri paikkaan, tai vien autot katsastukseen, huoltoon, pesuun, kouluun ja anopille. Tai jotain. Ok, jos anoppia ei saa puhelimella kiinni, niin tottakai käyn katsomassa ysikymppisen mummelin voinnin ruokatunnillani (15km matkaa suuntaansa, onnistuu - jos mulla ylipäätään on sinä päivänä ruokatuntia, onneksi puhelimella pystyy osallistumaan kokouksiin) - mutta en todellakaan käy kesken päivän ostamassa Gigantista herralle pelituolia, kun se sattuu olemaan siellä tarjouksessa. Itse ajaa siitä ohi iltapäivällä töiden jälkeen, mutta on kuulemma niin rasittavaa käydä siellä... Kas kummaa kun mua sen ei pitäisi rasittaa ollenkaan, että ajan huvinvuoksi 50km keskellä päivää...

Jotenkin ei mene kalloon se, että Teams- tai Zoom-kokous on kokous, ja siihen on osallistuttava ihan yhtä lailla kuin jos istuisin muiden kanssa samassa kokoushuoneessa. Tai jos mulla on työpuhelu kesken, niin mä en vaan voi lopettaa sitä ja kuunnella miehen työkuulumisia (kuinka Jaska oli joutunut valvomaan yöllä kun vaimo on masentunut ja lapsi valvotti).

Joo, olisi pitänyt silloin teininä tajuta valita akateemisesti suuntautunut puoliso eikä atleettista supermallia.

Vierailija
50/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani ovat täysin sinun puolella, ap.

Vaimolla on kohtuuttomia vaatimuksia eikä hän ymmärrä sitä, että olet kotona, mutta kuitenkin töissä.

Saadaksesi työrauhan sinun on ehkä siirryttävä tekemään työpäiväsi toiseen ympäristöön.

En ymmärrä mitä ihmeen kyläilyjä ja vieraita teillä pitäisi viikoittain olla.

"Henkireikiä" teillä molemmilla on tietysti hyvä olla, sekä yhdessä että erikseen.

Oletan että lapsi nukkuu vielä useita tunteja päivässä (1-2 päiväunet) Mitä vaimo silloin tekee?

Vierailija
51/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat kotona käyttöön työaikakellon (riittävän isolla näytöllä), jonka täppäät päälle ja pois aina siten, että vaimokin joka kerta työsi keskeyttäessään näkee, miten se vaikuttaa päivän työaikakertymään. Selität vaimolle, että joko työajasta pidetään kiinni, tai kohta ei ole töitä ollenkaan.

Tämä! Tosin mä en tiedä mikä on työaikakello, Olisin ehdottanut yhtä aanelosta jääkaapin oveen, mihin merkkaat reaaliaikaisesti  kun aloitat ja lopetat jonkin työrupeaman ja lasket päivä- tai viikkotasolla, että tunnit tulee täyteen.

Tai no joo tuo työaikakello kuulostaa kyllä paremmalta.

Tai sitten toimistolle tai johonkin muuhun etätyötilaan, kirjasto ainakin mainittu täällä.

Vierailija
52/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin, että vaimo saattoi kesken työpäivän tuoda lapsen syliin, että voitko katsoa vauvaa hetken, hänen pitää tehdä sitä ja tätä. Mitä milloinkin. Lisäksi piti auttaa milloin missäkin kotityössä kesken päivän ja olla valmis keskustelemaan päivän uutisista kesken työnteon. Tämä oli lähes jokapäiväistä ja häiritsi keskittymistä. Teen kuitenkin vaativaa työtä, joka edellyttää syventymistä.

Siirryin tekemään töitä pelkästään toimistolla. Työt sujuu paremmin näin ja vaimokin on oppinut selviytymään ilman apuani päivisin. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
53/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä tunti aamutoimiin? Tuosta saa helposti jo 7h viikossa lisätyöaikaa. Itse ainakin pystyn sen kahvikupin juomaan ja leivän syömään samalla kun luen sähköpostit. 

Meidän 1-vuotias saattaa hyvinkin syödä aamupuuroa 45 min. Ja ei siis lusikoi itse vaan pitää syöttää. Joten ei ole mielestäni mitenkään kummallista, jos tunti lapsen ja omissa aamutoimissa vierähtää.

Vierailija
54/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vetele. Lapsen kanssa on raskasta kun siinä on kiinni 24/7, joten isä käyttää omat perhevapaansa kun tarve vaatii ja kun ne on käytetty, pitää olla (toisen ainakin) töissä. Jos se ei kotona onnistu niin toimistolle sitten ja illalla jaetaan lapsen hoitovastuu.

Vierailija
55/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia, joten tilanne siinä mielessä erilainen. Mies on ollut koronan alusta asti etätöissä, itse en etätöitä pysty työnkuvan takia tekemään. Olen tällä hetkellä päiväaikaisessa kokoaikatyössä, mutta etätyöaikana on ollut myös sellaisia päiviä, jolloin olen ollut päivällä kotona (mutta mahdollisesti myöhemmin töihin lähdössä) miehen ollessa etätöissä.

Meillä on tehty niin, että mies on noudattanut työajan ja vapaa-ajan eroa yhtä säntillisesti kuin toimistolla ollessaan. Kun on työhuoneessa ja ovi kiinni, tekee töitä. Ilmaantuu sieltä pitämään ruokiksen ja 2 kahvitaukoa, joiden aikana voidaan jutella ja voi myös vaikka tyhjentää tiskikonetta tms pikaista kotityötä. Muulloinkin voi huudella oven läpi lyhyitä asioita, paitsi jos miehellä on palaveri, jotka ilmoittaa etukäteen. Mutta pääosin kuitenkin työt työnä ja töiden jälkeen sitten työkone kiinni ja työhuoneen ovi auki. Selkeää.

Vierailija
56/584 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA NE LASKUT MAKSAA

Vierailija
57/584 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se homma toimi niin, että siinä pyöritään perheen mukana ja tehdään töitä jossain väleissä. Sillä noin tehden perhe ei tiedä milloin olet töissä ja milloin et.

Ja mitä päivällä olevia menoja on jatkuvasti? Jos olisit toimistolla, niin hyppäisitkö sieltäkin noille päivämenoillesi?

Olen eri, mutta minä nimenomaan hoidan kaikki asiat toimistolla ollessa ja etätöissä teen vaan kiltisti töitä koko päivän. Toimistolla ollessa käyn kaupassa, postissa tai jos on jotain muuta asiaa hoidettavan, kun kaikki liikkeet ovat siinä vieressä. Hoidan asiat siis vähän pitemmällä kahvitauolla. 

Vierailija
58/584 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai noinkin voi tehdä? Minä hiippailen hiljaa kotona etten häiritse kun miehellä ei ole työaikaa ja tekee kaikki illat töitä.

Ainoastaan yrittäjillä ei ole työaikaa. Se oli ihan sun oma päätös valita sellainen tuomaan hilloa sun taskuihis

Vierailija
59/584 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toimistolle

Vierailija
60/584 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kertoi hoitavansa jotain "aamutoimia", syövänsä ja auttavansa vauvan syöttämisessä. Kyllä noihin helposti menee tunti. Mulla menee jo omiin aamuhommiini tunti - vähän yli (riippuen olenko etänä vai lähdenkö toimistolle) enkä tee muuta kuin syön aamupalan, luen samalla digilehden, hoidan vessa-asiat ja konttorille lähtiessä laittaudun vähän. Kato ihmiset on erilaisia. Toiset tarvitsevat aamulla enemmän aikaa kuin toiset, mä en voisi lähteä syömättä yhtään mihinkään ja tarvitsen jonkin aikaa saadakseni itseni muutenkin käyntiin. Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka suunnilleen vaatteita pukiessaan ryystää samalla aamukahvia ja ovat vartin päästä heräämisestä jo liikkeellä.

Mutta APn tilanteeseen: suosittelisin minäkin toimistopäiviä, ainakin ajoittain. Tämän sanon itse äitinä, etätyötä paljon tehneenä tietotyöläisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi