Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Salakuuntelua, sähköistä häirintää, manipulointia joukkovainoamiseen uskova kokee olevansa vihamielisen ryhmän uhri

Vierailija
13.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20005887

Artikkelissa viitataan suomalaisten joukkovainoamisen uhrien asiaa ajavaan yhdistykseen mainitsematta sen nimeä. Se on Suomen joukkovainotut ry.

Mutta mielenkiintoista, että ihan Ylen artikkeli tuosta vaietusta aiheesta, kun täälläkin aina poistetaan nopeasti keskusteluita gang stalkingista eli joukkovainoamisesta.

Kommentit (362)

Vierailija
281/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaisi jos ei harmittaisi apn puolesta. Eli jos näen poliisiauton ajavan ohi, on se selvä merkki siitä että minua vainotaan? Vai miten ap selittää sen että kun poliisiautot ajavat hänen ohi, se on vainoamista, mutta kun samalla ajavat lukemattomien muiden ihmisten ohi, on se vaan tavallista?

Vierailija
282/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinä joukkovainon kohde! Onko sinulla omakohtaista kokemusta homokaasusta?

Tästä raportoi jo 80-luvulla Paavo Rissanen.

https://evvk.com/homokaasu/homokaasu.html

Minusta on hyvinkin luultavaa, että katuteatterista seuraava askel on homokaasun levittäminen ilmastointikanavien ja liesituulettimen kautta targetoidun yksilön asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn harhaisuuden huomaa jo siinä, jos kokee että tuo artikkeli jotenkin puoltaa tai ymmärtää näitä "vainottuja". Artikkelissa vaan kerrotaan että jotkut kokevat näin, mutta ei sitä väitetä todeksi.

Vierailija
284/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuri käy samaan aikaan vessassa, mitä väliä? Jos naapuri lähtee ulkoilemaan samaan aikaan, mitä sitten? Jos poliisi seuraa ottamatta sen lähempää kontaktia niin miten se haittaa sinua? Jos asiakkaat parveilee Lidlissä, so what? Älä keskity niihin asiakkaisiin vaan ostoksiisi. Jos kaupan kassa hymyilee oudosti, hymyile takasin. Kaikki kuvailemasi tilanteet ovat periaatteessa harmittomia, eikö? Kukaan ei ota sinuun kontaktia, katsekontaktia ei lasketa. Käytännössä et ole noissa tilanteissa minkäänlaisessa vaarassa, joten miksi et ohita asiaa olankohautuksella ja jatka elämääsi? Nyt annat noiden tapahtumien ahdistaa itseäsi ja mielenterveytesi alkaa järkkyä. Sitä "ne" juuri haluaakin. Miksi annat niille niiden haluamaansa. Ghostaa ne lopullisesti ja jatka elämää ilman turhaa pelkoa. Todellista hengenvaaraa en havaitse. Ja jos tuntuu, että ihmiset katsovat sinua, mieti hetki käyttäydytkö jotenkin, sori nyt vaan, harhaisesti pälyillen peurana ajovaloissa vähän kaikkia.

Minäkin ymmärtäisin, jos tämä "vainoaminen" olisi jotenkin oikeasti konkreettista, kuten suora kotirauhan rikkominen, mystinen tavaroiden hajottelu tms. mutta että tällaista täysin normaalia arkista toimintaa, jota ihan jokainen kokee.

Vierailija
285/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso aina naamaa äläkä mitään autoa tai muuta. Kyllä selviää, millaisia outoilmeisiä reppanoita sitä tarvitsisi muka kavahtaa. Pakoautoja kaikki.

Vierailija
286/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun innoittamana olen alkanut seuraamaan elämääni vähän tarkemmin. Havaintoja tältä viikolta: poliisiauto ajoi tänään minun edellä kun olin tulossa kaupasta kotiin. Myös toissapäivänä poliisiauto ajoi edessäni kun olin menossa johonkin. Sattumaako? Yhtenä iltana menin lähi-Alepaan. Yhtään ihmistä en nähnyt kassalla enkä missään sisään mentyäni, mutta kun olin itse menossa kassalle, jonossa oli ainakin 5 ennen minua. Parveilua? Eräänä päivänä kun putsasin lumia autosta, niin ihan kuin ohikulkija olisi pysähtynyt ja kuvannut minua vai katsoiko vaan sattumalta kännykäänsä. Tuskin.

Alkakaa tarkkailla ympäristöä. Teitäkin saatetaaan vainota. Ette vain vielä ole tajunnut sitä :)

Vierailija
287/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn harhaisuuden huomaa jo siinä, jos kokee että tuo artikkeli jotenkin puoltaa tai ymmärtää näitä "vainottuja". Artikkelissa vaan kerrotaan että jotkut kokevat näin, mutta ei sitä väitetä todeksi.

Tässä ketjussa tehdään näköjään koko ajan oletuksia minusta, jotka eivät pidä ollenkaan paikkaansa.

En koe niin, vaan pidän artikkelia ns. vahinkojen minimoimisena (damage control).

Suomessa ja maailmalla on paljon aktivistiryhmiä, jotka ovat levittäneet tietoisuutta asiasta ja YK:n ihmisoikeusjärjestökin jo tunnustaa ilmiön. Tuossa esimerkiksi esim. amerikkalaisen NGO:n raportti organisoidun vainoamisen uhrien todistuksista, jonka OHCHR julkaisi sivuillaan:

https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Issues/Torture/Call…

Kaikki tämä on luonut medialle painetta uutisoida vihdoin asiasta. Mutta kun siitä uutisoidaan, ne se tehdään juuri noin, että joukkovainoamisen uhrit leimataan ilman asian perusteellisempaa tutkimista mielisairaiksi. Samalla tavalla valtamedia uutisoi usein ns. salaliittoteorioista.

Sitä tarkoittaa damage control. Tuollaisista artikkeleista käytetään Amerikassa usein sanaa hit piece.

Vierailija
288/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi kysymys: Miksi? Miksi valtava määrä ihmisiä käyttäisi aikaansa ja resursseja jonkun nobodyn seuraamiseen?

Vierailija
289/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaisi jos ei harmittaisi apn puolesta. Eli jos näen poliisiauton ajavan ohi, on se selvä merkki siitä että minua vainotaan? Vai miten ap selittää sen että kun poliisiautot ajavat hänen ohi, se on vainoamista, mutta kun samalla ajavat lukemattomien muiden ihmisten ohi, on se vaan tavallista?

Lue läpi tuo, siis oikeasti:

http://indietarget.blogspot.com/2020/02/kiistajan-logiikkaa-poliisiauto…

Vastaan siinä sekä tuohon että kaikki muihin olkiukkoihin, joita minulle on aina esitetty poliisivainoamiseen liittyen.

Vierailija
290/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain yksi kysymys: Miksi? Miksi valtava määrä ihmisiä käyttäisi aikaansa ja resursseja jonkun nobodyn seuraamiseen?

Tuohon on vastattu tässä ja lukemattomissa muissa ketjuissa jo tuhanteen kertaan, mutta aina joku jankkaaja kysyy sen aina uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
291/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko jollain selitystä siihen, miksi joukkovainoamisen uhriksi itseään väittävää pitää uhkailla, jos se on vain mielisairas ja sen jutut vain harhoja? Täällä kun kävi niin keväällä 2015:

http://indietarget.blogspot.com/2016/06/keskusteluketju-jossa-sain.html

Vähän outoa, että jollekin tehdään tappouhkaus vain sen takia, että se sanoo olevansa organisoidun vainoamisen uhri, jos väitteissä ei ole mitään perää.

Tuo ei ole tappouhkausta nähnytkään, en käyttäisi tuota argumenttina koska se vain murentaa asemaasi entisestään.

Ai kun kokemuksistaan joukkovainoamisen uhrina kirjoittavalle sanotaan, että elinaikaodote karkaa käsistä, jos hän jatkaa kirjoittamista ja että jos hän haluaa, että sen takia jokin ulkopuolinen nainen vaikkapa särkyy, niin se ei ole uhkailemista. 

Ja miten ihmeessä selität tuon lauseen jonkin ulkopuolisen naisen särkymisestä? Mitäköhän se voisi tarkoittaa, tuleeko jotain mieleen?

Jos minä olisin vain mielisairas harhoistaan kirjoittava henkilö, minkä ihmeen takia tuollainen kommentti. Ymmärrän mielisairaaksi haukkumiset, mutta tuo kommentti on vähintäänkin erikoinen. 

Voi hurja, internetissä oli erikoinen kommentti. Koska kukaan ei koskaan kirjoita keskustelupalstalle sinne tänne kaikenlaista sekavaa settiä, tajunnanvirtaa, kännissä läpällä, mitään tulkinnanvaraista saati kommentoi kaikkea mahdollista. Paitsi kerran vuonna 2015 sinun ketjuusi ja meidän kaikkien muiden pitää nyt kollektiivisesti selittää sinulle mitä joku tarkoitti, arvailla ja pohtia oikein mitä-miksi-kuka-häh.

Luulisi että oikein useita blogeja pitäneenä, kymmeniä vuosia keskustelupalstoille kirjoitelleena ja kovana kansalaisaktivistina olisit törmännyt jos jonkinlaisiin sepustuksiin ihan kaikenlaisista aiheista. Niitä saa kirjoittaa muutkin kuin sinä, vaikka mielisairaat ja harhaiset tai sinua sellaiseksi epäilevät.

Vierailija
292/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on vastattu tässä ja lukemattomissa muissa ketjuissa jo tuhanteen kertaan, mutta aina joku jankkaaja kysyy sen aina uudestaan ja uudestaan.

Mielenkiinnolla selailin ja totta, sitä on kysytty useasti. Yhtäkään juuri tuohon kysymykseen vastaavaa viestiä ei sen sijaan löytynyt, asian vierestä paljonkin.

Vierailija
293/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka kirjoitat blogia joukkovainoamisesta, on sinulla hoitokontaktia mielenterveyspuolelle, ja oletko sairastunut joskus psykoosiin?

Todennäköisesti et oma-aloitteisesti hae itsellesi apua, mutta jos mietit omaa mielialaasi ja ahdistuksen tunteita, niin voisitko ajatella, että joku oikeasti haluaisi auttaa sinua? Voimia joka tapauksessa, arvaan että voit todella huonosti.

Kuten olen blogissa ja tässä ketjussa kertonut, minut vietiin vuosia sitten pakkohoitoon, koska olin puhunut vainoamisesta joillekin ihmisille. M1-lähetteessä ihan luki, että potilas uskoo psykoottisesti, että autoilla seurataan ym. Ja diagnoosiksi tuli määrittelemätön psykoottinen häiriö, joka tosiaan perustui ihan puhtaasti siihen, että olin sanonut, että minua vainotaan. Mt-viranomaisilla on lukkoon lyöty lähtoletus, että mitään sellaista vainoamista ei voi tapahtua, joten potilas todetaan automaattisesti harhaiseksi ja/tai psykoottiseksi. Mitään muista ns. psykoosin tai psykoottisen sairauden oireita ei ollut, joten siksi juuri tuo määrittelemätön häiriö. Vaikuttaa vähän samalta kuin hiipivä skitsofrenia, jota diagnosoitiin Neuvostoliitossa toisinajattelijoille.

Minä ja muut joukkovainoamisen kohteet saavat apua kansalaisjärjestöltä ja muilta toimijoilta, jotka ajavat asiaa mm. vaatimalla asiasta viralllisia tutkimuksia. Vainotut tarvitsevat oikeudellista apua, ei tällainen ole oikeusvaltion toimintaa, että kaikki asiasta valittavat ja rikosilmoituksia tekevät ohjataan lähes automaattisesti mt-palveluiden piiriin.

Hyvänen aika, YK:n ihmisoikeusjärjestökin on jo monella tavalla tunnustanut tämän ilmiön olemassaolon, ja erityisen aktiivinen asiassa on ollut Nils Melzer, joka on YK:n erityisesittelijä kidutusasioissa.

https://www.ohchr.org/en/special-procedures/sr-torture/nils-melzer

Vierailija
294/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha lätistä syistä kun niitä ei kaikki mukana olijat edes tiedä. Heille kerrotaan vääriä syitä. Esim. monesti on jotain uhriin liittyviä salaisuuksia joita peitellään, jotka olisivat haitallisia esim. jopa korkeassa asemassa oleville.. Sitä suurempi hässäkkä, mitä enemmän peiteltävää.

Metodit on hyvin tiedossa ja niitä monia myös käytetään. Rikollista, inhottavaa, uskomatonta.

Oikeasti nämä reppanat eivät tiedä mitään oikeita salaisuuksia. Toimittajat paljastavat jatkuvasti päättäjille kiusallisia asioita eikä heitä vainota.

Ja jos ja kun tätä tapahtuu, siitä jää yleensä todisteita.

Vierailija
295/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
296/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla ystävämielinen joukko omasta mielestään, mutta aika harva haluaa olla gang stalkingin kohteena, vaikka olisi "hyvällä" vaan.

Vierailija
297/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko jollain selitystä siihen, miksi joukkovainoamisen uhriksi itseään väittävää pitää uhkailla, jos se on vain mielisairas ja sen jutut vain harhoja? Täällä kun kävi niin keväällä 2015:

http://indietarget.blogspot.com/2016/06/keskusteluketju-jossa-sain.html

Vähän outoa, että jollekin tehdään tappouhkaus vain sen takia, että se sanoo olevansa organisoidun vainoamisen uhri, jos väitteissä ei ole mitään perää.

Tuo ei ole tappouhkausta nähnytkään, en käyttäisi tuota argumenttina koska se vain murentaa asemaasi entisestään.

Ai kun kokemuksistaan joukkovainoamisen uhrina kirjoittavalle sanotaan, että elinaikaodote karkaa käsistä, jos hän jatkaa kirjoittamista ja että jos hän haluaa, että sen takia jokin ulkopuolinen nainen vaikkapa särkyy, niin se ei ole uhkailemista. 

Ja miten ihmeessä selität tuon lauseen jonkin ulkopuolisen naisen särkymisestä? Mitäköhän se voisi tarkoittaa, tuleeko jotain mieleen?

Jos minä olisin vain mielisairas harhoistaan kirjoittava henkilö, minkä ihmeen takia tuollainen kommentti. Ymmärrän mielisairaaksi haukkumiset, mutta tuo kommentti on vähintäänkin erikoinen. 

Voi hurja, internetissä oli erikoinen kommentti. Koska kukaan ei koskaan kirjoita keskustelupalstalle sinne tänne kaikenlaista sekavaa settiä, tajunnanvirtaa, kännissä läpällä, mitään tulkinnanvaraista saati kommentoi kaikkea mahdollista. Paitsi kerran vuonna 2015 sinun ketjuusi ja meidän kaikkien muiden pitää nyt kollektiivisesti selittää sinulle mitä joku tarkoitti, arvailla ja pohtia oikein mitä-miksi-kuka-häh.

Luulisi että oikein useita blogeja pitäneenä, kymmeniä vuosia keskustelupalstoille kirjoitelleena ja kovana kansalaisaktivistina olisit törmännyt jos jonkinlaisiin sepustuksiin ihan kaikenlaisista aiheista. Niitä saa kirjoittaa muutkin kuin sinä, vaikka mielisairaat ja harhaiset tai sinua sellaiseksi epäilevät.

Kuka tahansa voi nähdä, että ei se ollut läppä, vaan nokkelasti muotoiltu laiton uhkaus, jossa uhkailtiin myös muita kuin kirjoittajaa itseään. Tiedäthän että uhkaukset esitetään usein tosimaailmassakin epäsuorasti: joku rikollinen voi esim. uhkailla jonkun miehen perhettä siihen suuntaan vihjailemalla. 

Tuo jäi ainoaksi tuollaiseksi uhkaukseksi, vaikka olen kirjoittanut asiasta monille palstoille jo vuosia. Jos asiaa vähän spekuloi, niin tuo saattoi olla sitä, että vainoamisen organisoijat kokeilivat, miten reagoisin uhkaukseen, lopettaisinko siitä kirjoittamisen jne. Tuota mieltä oli esim. yksi minun aktivistikaveri, jonka kanssa eilen juttelin asiasta. Olin siis alkanut kirjoittaa asiasta blogissa ja palstoilla 2014 syksyllä ja keväällä 2015 keskustelu esim. poliisiautoilla vainoamisesta oli ihan uutta.

Vierailija
298/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mukavia juttuja kirjoitti:

Voihan se olla ystävämielinen joukko omasta mielestään, mutta aika harva haluaa olla gang stalkingin kohteena, vaikka olisi "hyvällä" vaan.

Kuka sen organisoi ja mistä noi vainoajat rekrytoidaan? "Haemme vainoajia M Möttöselle. Oma auto plussaa"?

Vierailija
299/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla selailin ja totta, sitä on kysytty useasti. Yhtäkään juuri tuohon kysymykseen vastaavaa viestiä ei sen sijaan löytynyt, asian vierestä paljonkin.

Minulla on tässäkin ketjussa tuohon useita vastauksia, ellei niitä ole poistettu. 

Mutta kertauksen vuoksi:

DDR:stä on dokumentoitu historiallinen ennakkotapaus, että toisinajattelijoita vainottiin psykologisilla keinoilla, jotka olivat samankaltaisia kuin gang stalkingissa, jota nykyään näyttää olevan erityisen paljon USA:ssa, jossa on lukuisia suuria tiedusteluoganisaatioita.

Stasin vainoamat eivät suinkaan olleet välttämättä mitään valtiosalaisuuksien paljastajia tai korkean profiiliin henkilöitä, vaan monet tavallisia ihmisiä, jotka vastustivat hallintoa, eli kansalaisaktivisteja. Stasi kohdisti vainoa erityisesti henkilöihin, jotka nähtiin potentiaalisina vaikuttajina. Sellainen on henkilö, jolla on vakaumus ja joka on lisäksi älykäs, taitava puhumaan tai kirjoittamaan, persoonaltaan sellainen, että hänellä on kysy saada ihmisiä mukaan. Valtakoneisto voi pitää sellaisen henkilöä uhkana vallalleen ja siksi häntä vainotaan.

Itse olen toisinajattelija, kansalaisaktivisti ja taitava kirjoittaja, ja siten ehkä vallankäyttäjien mielestä potentiaalinen vaikuttaja. Se voi olla syy, miksi minut on valittu kohteeksi.

Joku voi sanoa, että eihän Suomessa voi tapahtua sellaista, koska Suomi ei ole kommunistidiktatuuri. Mutta ei asia ole noin mustavalkoinen, kyllä Suomessakin on hallinnon mädännäisyyttä ja vallankäyttäjiä, jotka haluavat pitää vallastaan tiukasti kiinni keinoja kaihtamatta. Kautta historian ja kaikkialla maailmassa toisinajattelijat ovat joutuneet erilaisten vainojen kohteeksi, se on ihan peruskauraa. Suomalaiset usein vain luottavat sinisilmäisesti siihen, että täällä ei ole samanlaisia vallankäyttäjiä kuin esim. kommunisti- tai fasistidiktatuureissa.

Vierailija
300/362 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kummemmin en ota gs:än kantaa, tosin on hyvä, että uutisoidaan monipuolisesti yhteiskunnan ilmiöitä.

Mutta aikoinaan homoseksuaaliväestöä jokseenkin vainottiin, pidettiin rikollisena ja sairautena ihan jopa valtiotasolla. Monen kohtalo saattoi olla lohduton. Nykyaikana on pridekulkueita ja tämä historia voi tuntua äärettömän vieraalta.

Mielenterveysongelmat koskettavat pääasiassa köyhiä naisia, odotan aikaa jolloin vietettäisiin omia pridekulkueita näiden kunniaksi. Moni heistä elää syrjäytettynä, eristettynä ja vailla turvaverkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi