Nainen, saatko hyvää palkkaa? Millä alalla olet?
Haluaisin tietää, mille alalle kannattaa kouluttautua, jotta saisi hyvän palkan. Olen kaikissa aineissa keskihyvä. Voisin hakeutua vaikka teknisille aloille. Serkkuni on konemestarina, ja palkka hyvä. Toinen on ns. taidealalla, ei edes mielestäni kovin lahjakas, ja surkea palkka.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
NAISET!!!! EI 50 000 € VUOSIPALKKA OLE HYVÄ PALKKA! MITÄ IHMETTÄ TE OIKEIN LUULETTE?
Hikinen 50 000 € vuodessa on arkipäivää tehdastyössä ja miehille. HYVÄ palkka on yli 100 000 € vuodessa.
Jep. Siksi en ilmoittautunutkaan tähän ketjuun. Saan vain viitisen tonnia kuussa.
Viisasta on kyllä lähteä ns. raha edellä, kuten joku kertoi, valitsemaan ammattiaan. Rahan kun voi "vaihtaa" mm. parempaan asuinalueeseen, parempaan terveydenhoitoon, parempaan turvallisuuteen, eli parempaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen minäkin naisten intoa lähteä pienipalkkaisille aloille. Ajattelevatko he edelleen, että mies maksaa loppuelämän. Missä on kunnianhimo ja pitkäjänteisyys?
Lähipiirissä on parikin katkeraa pienipalkkaista viisikymppistä naista, jotka katuvat uravalintaansa.
Ohjataanko tyttöjä tahallaan valitsemaan pienipalkkaisia töitä?No eivät.
Just mietin yhtä tuttavaperhettä. Heitä on kolme sisarrusta. Kaksi lähihoitajaa ja yksi sairaanhoitaja. Ovat luonteeltaan hoivaihmisiä.
Heillä kaikilla on useampi lapsi. Ehkä naisvaltaisella alalla on helpompi saada pitkä äitiysloma.Helpompi saada pitkä äitiysloma? Se on kuule ihan joka alalla mahdollista.
Ei vain ole. Äitiyslomalla oleva työntekijä on kirous yrittäjälle.
Mikä sinusta on pitkä äitiysloma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen myyntityötä teknisellä alalla. Palkka hieman vaihtelee kuukausittain, mutta tänä vuonna esimerkiksi tienaan n. 50 000€ bruttona.
Heh, anoppi on lähihoitaja ja tekee tänä vuonna 80 000 euron tilin.
Vaan millä määrällä työtunteja?
Itse pääsisin helposti ylikin, mutta se tarkoittaisi, että viettäisin työssä yli 40h viikko. Ei kiitos.
Ihan tyytyväinen olen, lähes 40 vuotta työuraa takana ja johtajana ict hommissa. Vuosiansiot pyörii noin 150.000 euron paikkeilla ja tuleva eläke, joka alkaa parin vuoden päästä on noin 6.000 e/kk.
Suosittelen kaikille naisille, jos matikkapäätä löytyy, niin teknisen alan koulutus ja työt kannattaa ainakin taloudellisesti.
N63
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyytyväinen olen, lähes 40 vuotta työuraa takana ja johtajana ict hommissa. Vuosiansiot pyörii noin 150.000 euron paikkeilla ja tuleva eläke, joka alkaa parin vuoden päästä on noin 6.000 e/kk.
Suosittelen kaikille naisille, jos matikkapäätä löytyy, niin teknisen alan koulutus ja työt kannattaa ainakin taloudellisesti.
N63
Mitä koulutusta ja hyväpalkkaista ammattia suosittelet heille joilla ei ole matikkapäätä?
Päätoimittaja, koulutus VTM, vuosiansiot 120000 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N63Mitä koulutusta ja hyväpalkkaista ammattia suosittelet heille joilla ei ole matikkapäätä?
Oikeustiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NAISET!!!! EI 50 000 € VUOSIPALKKA OLE HYVÄ PALKKA! MITÄ IHMETTÄ TE OIKEIN LUULETTE?
Hikinen 50 000 € vuodessa on arkipäivää tehdastyössä ja miehille. HYVÄ palkka on yli 100 000 € vuodessa.Hikinen sohvallamakaava työtön huutelee katkeruuttaan. Nainen ei saa tienata, nainen ei saa pärjätä omillaan. Taas meitä sorretaan!!!!!!!
Eikai tuosta ollut kysymys. Kyllä mäkin ihmettelen miten te pidätte keskipalkkaa hyvänä palkkana.
Näin minäkin tuon ymmärsin, en käsitä miten joku luki tuon päinvastoin. Siinähän kannustettiin tähtäämään korkeammalle kuin pelkkään keskipalkkaan.
Olen lukion lehtori. Vuosipalkka 70-75 000. Hyvät lomaedut myös :) Toki mä olen jo ollut yli 20 vuotta eli ikälisät tapissa.
Rahaa tärkeämpää on monelle työn mielekkyys. En minä ainakaan haluaisi tehdä töitä, joissa en viihdy.
Olen erikoispsykologi ja mulla on oma yritys, tienaan noin 13000€/kk. Varmasti moni oli sitä mieltä, että lääkäri musta olisi pitänyt tulla, mutta kun ei kiinnostanut yhtään.[/quote]
Sulla on hyvin palikat kasassa. Onkohan niin, että monella alalla vois päästä parempiin tuloihin esim. liiketoiminnalla. Yrittäjäkoulutus pitäisi olla koulussa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen myyntityötä teknisellä alalla. Palkka hieman vaihtelee kuukausittain, mutta tänä vuonna esimerkiksi tienaan n. 50 000€ bruttona.
Itse pääsisin helposti ylikin, mutta se tarkoittaisi, että viettäisin työssä yli 40h viikko. Ei kiitos.
Jos on hyvin tarkka työtunneistaan, ei ehkä kannata haaveilla korkeista ansioista. Ei äkkiä tule mieleen mitään alaa jolla voisi edetä tiukasti 8-16 työajasta kiinni pitämällä. Kun on saavuttanut hyvän aseman se saattaa olla jossain määrin mahdollista, mutta siinä "uraportailla kiipeämisvaiheessa" pitää olla valmis olemaan joustava ainakin tiettyyn rajaan asti.
Software Architect, palkka 5700 e/kk. Koulutus FM, tietojenkäsittelytiede.
Työn mielekkyys on tärkeää, mutta onkohan niin, että hyvä palkka lisää jo sellaisenaan työn mielekkyyttä. Ainakin on enemmän rahaa tehdä mielekkäitä asioita sitten vapaa-aikana.
Itselle merkitsee paljon palkka ja kyky tehdä itsenäisesti töitä. Onneksi työpaikallani pidetään tärkeänä, että saavuttaa määrälliset ja laadulliset tavoitteet ( tarkistetaan viikottain) mutta työn saa itse tehdä itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsisin helposti ylikin, mutta se tarkoittaisi, että viettäisin työssä yli 40h viikko. Ei kiitos.Jos on hyvin tarkka työtunneistaan, ei ehkä kannata haaveilla korkeista ansioista. Ei äkkiä tule mieleen mitään alaa jolla voisi edetä tiukasti 8-16 työajasta kiinni pitämällä. Kun on saavuttanut hyvän aseman se saattaa olla jossain määrin mahdollista, mutta siinä "uraportailla kiipeämisvaiheessa" pitää olla valmis olemaan joustava ainakin tiettyyn rajaan asti.
Mutta on myös aloja, joilla on aika hyvä palkka vaikkei etenisi koskaan uralla minnekään. Itse olen koodari, enkä halua edetä tästä mihinkään koskaan. Palkkaa tulee joka kuukausi 4400 e/kk, enkä koskaan tee ylitöitä tai opiskele vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Viisasta on kyllä lähteä ns. raha edellä, kuten joku kertoi, valitsemaan ammattiaan. Rahan kun voi "vaihtaa" mm. parempaan asuinalueeseen, parempaan terveydenhoitoon, parempaan turvallisuuteen, eli parempaan elämään.
Kaikki tuo parempi kumoutuu jos työ vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsisin helposti ylikin, mutta se tarkoittaisi, että viettäisin työssä yli 40h viikko. Ei kiitos.Jos on hyvin tarkka työtunneistaan, ei ehkä kannata haaveilla korkeista ansioista. Ei äkkiä tule mieleen mitään alaa jolla voisi edetä tiukasti 8-16 työajasta kiinni pitämällä. Kun on saavuttanut hyvän aseman se saattaa olla jossain määrin mahdollista, mutta siinä "uraportailla kiipeämisvaiheessa" pitää olla valmis olemaan joustava ainakin tiettyyn rajaan asti.
Mutta on myös aloja, joilla on aika hyvä palkka vaikkei etenisi koskaan uralla minnekään. Itse olen koodari, enkä halua edetä tästä mihinkään koskaan. Palkkaa tulee joka kuukausi 4400 e/kk, enkä koskaan tee ylitöitä tai opiskele vapaa-ajalla.
Kiva jos miellät tuon itsellesi hyväksi palkaksi, mutta itse ajattelen hyvän olevan vähintään tuplat tuosta. Eli puhumme vähän eri tason palkoista :).
Vierailija kirjoitti:
Rahaa tärkeämpää on monelle työn mielekkyys. En minä ainakaan haluaisi tehdä töitä, joissa en viihdy.
Olen erikoispsykologi ja mulla on oma yritys, tienaan noin 13000€/kk. Varmasti moni oli sitä mieltä, että lääkäri musta olisi pitänyt tulla, mutta kun ei kiinnostanut yhtään.
Sulla on hyvin palikat kasassa. Onkohan niin, että monella alalla vois päästä parempiin tuloihin esim. liiketoiminnalla. Yrittäjäkoulutus pitäisi olla koulussa kaikille.
Psyka on yksi niistä harvoista aloista (ainakin silloin kun mä opiskelin), jossa yrittäjyys ja johtaminen on ns. vapaa sivuaine. Mä luin cumun henkilöstöjohtamisessa ja yrittäjyydestä.
Joo ensin pitäisi määritellä mikä on hyvä palkka. 50te on aika helppo saavuttaa, 100te vaatii jo vähän enemmän suunnittelua.
Itse työskentelen it-alalla freelancerina, ja tämä vuonna nostin tuloja reilu 200 tuhatta (en asu suomessa, vaan toisessa Euroopan maassa josta teen etänä töitä kolmanteen). It-alallakin on toki mahdollista jäädä pienipalkkaiseksi jos esim jumii samaan rooliin jonnekin pienelle paikkakunnalle. Silloin voi olla vielä 15 vuoden kokemuksellakin jumissa jossain suomalaisen keskipalkan tienoilla. Mutta jos valitsee liiketoiminta-alan rahakkaammalta puolelta (esim teollisuusjärjestelmät), keskittyy uralla etenemiseen, ja mielellään on valmis muuttamaan (maata), pääsee jo erittäinkin hyville ansioille.