Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, saatko hyvää palkkaa? Millä alalla olet?

Vierailija
13.12.2022 |

Haluaisin tietää, mille alalle kannattaa kouluttautua, jotta saisi hyvän palkan. Olen kaikissa aineissa keskihyvä. Voisin hakeutua vaikka teknisille aloille. Serkkuni on konemestarina, ja palkka hyvä. Toinen on ns. taidealalla, ei edes mielestäni kovin lahjakas, ja surkea palkka.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin yli keskiarvopalkan, brutto n. 4500 nyt. IT-alalla työskentelen, ja tiedän, ettei palkkani ole edes huippuluokkaa alan palkkatasoon nähden.

Vierailija
2/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ihmetellyt, miksi monet tytöt hakeutuvat "tykkään tästä"-ajattelu edellä tekemään elämän tärkeintä päätöstä. Itse hakeuduin rakennusalalle raha edellä. Tyytyväinen olen ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myyntityötä teknisellä alalla. Palkka hieman vaihtelee kuukausittain, mutta tänä vuonna esimerkiksi tienaan n. 50 000€ bruttona.

Vierailija
4/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni "kielsi" minua hakeutumasta pienen palkan vuoksi mm. hoitoalalle, lääkäriksi kun ei minusta ollut enkä ollut kovin hoivaava luonteeltanikaan. Kouluttauduin liike-elämään ja bonuksineen palkka ollut vuosien ajan keskimäärin 4000 - 9000 e kuukaudessa, riippuen bonuksista. Muita etuja mm. auto ja palkkiomatkat.

Vierailija
5/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkkani on reilut 5200 euroa kk, olen logistiikkavastaava, koulutukseltani automaatioasentaja ja insinööri. Tässä työssä olen ollut 7 vuotta, nyt olen vanhempainvapaalla viimeisiä viikkoja ja palaan töihin tammikuun puolivälissä. Työnantajani on kv. pörssiyhtiö, jossa on käytössä tulospalkkiot. Ne ovat vaihdelleet 7 vuoden aikana 3000 eurosta lähes 12000 euroon.

Vierailija
6/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella sektorilla. Keskipalkka, katsoin juuri palkkalaskelmaa että noin 43 000 euroa vuositulot. Onneksi on sen päälle muuta tuloa (erilaisia palkkioita) niin, että kokonaisansiot tältä vuodelta tulevat olemaan jonkin verran yli 50 000 e.

Vierailija
7/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen myyntityötä teknisellä alalla. Palkka hieman vaihtelee kuukausittain, mutta tänä vuonna esimerkiksi tienaan n. 50 000€ bruttona.

Heh, anoppi on lähihoitaja ja tekee tänä vuonna 80 000 euron tilin.

Vierailija
8/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja teen käsitöitä harrastuksena. Joskus saan rahaakin niistä.

Tulot pienet, muutamia satasia kuussa.

Olen ihan tyytyväinen. Ei ole vaihtoehtojakaan tähän elämäntilanteeseen.

Vierailija
9/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISET!!!! EI 50 000 € VUOSIPALKKA OLE HYVÄ PALKKA! MITÄ IHMETTÄ TE OIKEIN LUULETTE?

Hikinen 50 000 € vuodessa on arkipäivää tehdastyössä ja miehille. HYVÄ palkka on yli 100 000 € vuodessa.

Vierailija
10/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen minäkin naisten intoa lähteä pienipalkkaisille aloille. Ajattelevatko he edelleen, että mies maksaa loppuelämän. Missä on kunnianhimo ja pitkäjänteisyys?

Lähipiirissä on parikin katkeraa pienipalkkaista viisikymppistä naista, jotka katuvat uravalintaansa.

Ohjataanko tyttöjä tahallaan valitsemaan pienipalkkaisia töitä?

Vierailija
11/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen minäkin naisten intoa lähteä pienipalkkaisille aloille. Ajattelevatko he edelleen, että mies maksaa loppuelämän. Missä on kunnianhimo ja pitkäjänteisyys?

Lähipiirissä on parikin katkeraa pienipalkkaista viisikymppistä naista, jotka katuvat uravalintaansa.

Minua ohjattiin kotoa pienipalkkaiselle alalle haukkumalla ja lyttäämällä ettei minusta muuhun ole. Opinnoissa ei autettu/kannustettu taloudellisesti tai muutenkaan. Ei silloin aikana ennen nettiä lähdetty noin vain muuttamaan yksin maalta kaupunkiin ja opiskelemaan. Kyllä, olen katkera pienipalkkainen viisikymppinen. Kyllä myös siihen, että hyvätuloinen puoliso käytännössä elättää.

Vierailija
12/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAISET!!!! EI 50 000 € VUOSIPALKKA OLE HYVÄ PALKKA! MITÄ IHMETTÄ TE OIKEIN LUULETTE?

Hikinen 50 000 € vuodessa on arkipäivää tehdastyössä ja miehille. HYVÄ palkka on yli 100 000 € vuodessa.

Hikinen sohvallamakaava työtön huutelee katkeruuttaan. Nainen ei saa tienata, nainen ei saa pärjätä omillaan.  Taas meitä sorretaan!!!!!!!

Vierailija
13/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät.

Just mietin yhtä tuttavaperhettä. Heitä on kolme sisarrusta. Kaksi lähihoitajaa ja yksi sairaanhoitaja. Ovat luonteeltaan hoivaihmisiä.

Heillä kaikilla on useampi lapsi. Ehkä naisvaltaisella alalla on helpompi saada pitkä äitiysloma.

Vierailija
14/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pystyy samaan kuin miehetkin. Eri asia on, haluavatko.

Vierailija
15/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyvä palkka? Minun vuosiansio on 70k€.. nykyisessä paikassa on vain kiinteä kuukausipalkka mutta jonkin verran toki tulee työmatkoja, joiden km-korvaushan on verovapaata.

Toki tavoittelen vielä suurempaa mutta tähän hetkeen ihan jees.

Olen koulutukseltani FM luonnontieteistä mutta teen työtä tekniikan alalla. Tarkemmin en titteliä paljasta koska meitä ei niin montaa Suomessa ole ja piirit pienet. Yksityisellä firmalla töissä.

N37

Vierailija
16/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät.

Just mietin yhtä tuttavaperhettä. Heitä on kolme sisarrusta. Kaksi lähihoitajaa ja yksi sairaanhoitaja. Ovat luonteeltaan hoivaihmisiä.

Heillä kaikilla on useampi lapsi. Ehkä naisvaltaisella alalla on helpompi saada pitkä äitiysloma.

Helpompi saada pitkä äitiysloma? Se on kuule ihan joka alalla mahdollista.

Vierailija
17/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikinen sohvallamakaava työtön huutelee katkeruuttaan. Nainen ei saa tienata, nainen ei saa pärjätä omillaan.  Taas meitä sorretaan!!!!!!!

Eikai tuosta ollut kysymys. Kyllä mäkin ihmettelen miten te pidätte keskipalkkaa hyvänä palkkana. Itse olen keskipalkkainen ja keski-ikäinen (noin 48000 €/vuosi) akateemisen loppututkinnon suorittanut henkilö, jonka 2 vanhinta lasta on suorittavassa tehdastyössä ja molemmat tienaavat sellaiset 70 000 € / vuosi, vaikka ovat vasta vähän päälle parikymppisiä. Toki tuossa on ylityötäkin, mut eihän tässä sitä kysytty.

Vierailija
18/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen ehtii vielä lisätä koulutustaan ja hakeutua paremmille markkinoille. Naapurissa on hoitotyön koulutuksen omaava nainen, joka pyörittää melkoista hoivanbusinessta.

Siinä ainakin nainen taitaa elättää miehensä.

Vierailija
19/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät.

Helpompi saada pitkä äitiysloma? Se on kuule ihan joka alalla mahdollista.

Ei vain ole. Äitiyslomalla oleva työntekijä on kirous yrittäjälle.

Vierailija
20/54 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa tärkeämpää on monelle työn mielekkyys. En minä ainakaan haluaisi tehdä töitä, joissa en viihdy.

Olen erikoispsykologi ja mulla on oma yritys, tienaan noin 13000€/kk. Varmasti moni oli sitä mieltä, että lääkäri musta olisi pitänyt tulla, mutta kun ei kiinnostanut yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän