Nuorten huumekuolemat ovat nousussa.....
.... ja vieläkin mietitään pitäisikö huumeet laillistaa. Ei se laillistaminen vähennä käyttöä eikä vähennä ongelmia.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattirikollinen onnistui koukuttamaan koviin huumeisiin. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen tapaus. Voidaan tietysti ajatella, että jos 12-vuotias käyttää päihteitä, ongelmia on muuallakin kuin vain päihteidenkäytössä.
Subutex koukuttaa jo viikon päivittäiskäytöllä, ja riippuvuus on yksi voimakkaimpia päihderiippuvuuksia maailmassa. Suurin osa Subutex-riippuvaisista menetetään.
Kuinka monen vuoden ajan Subutex-riippuvaisten pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita, ennen kuin narkomaanille annetaan aineet ilmaiseksi yhteiskunnan toimesta, että ei tarvitse enää tehdä rikoksia rahoittaakseen Subutex-huumeen käytön?
Pitäisi löytää keinot ettei Subutex ylipäätään leviä nuorten käyttöön.
Varmaankin, mutta se näyttää olevan vaikeaa, koska kovien huumeiden käyttö on moninkertaistunut Suomessa muutamassa vuodessa.
Osaatko vastata kysymykseeni?
Eli kuinka monen vuoden ajan Subutex-riippuvaisten pitää ensin rikastuttaa huumekauppiaita, ennen kuin narkomaanille annetaan aineet ilmaiseksi yhteiskunnan toimesta, että ei tarvitse enää tehdä rikoksia rahoittaakseen Subutex-huumeen käytön?
Yhteiskunnan ei tarvitse antaa narkkareille yhtään mitään.
Maksaahan yhteiskunta alkoholistien juopottelunkin erilaisten tukien muodossa. Jos ei maksaisi, alkoholistit tekisivät paljon rikoksia saadakseen omaa huumettaan. Alkoholiriippuvuushan on heroiinin luokkaa, vaikka syntyykin toki hitaammin.
Vain narkkarit puhuvat alkoholihuumeesta. Pitää olla tosi alkoholiriippuvainen että tekisi rikoksia saadakseen juotavaa.
Jos yhteiskunta ei rahoittaisi alkoholistien juopottelua, alkoholistit tekisivät paljon rikoksia alkoholihuumetta saadakseen. Alkoholiriippuvuushan on heroiinin luokkaa, vaikka syntyykin toki hitaammin.
Ihan samat tuet ne narkitkin saavat kuin juopot. Keksi jotain parempaa.
Alkoholi tosin on laillisena paljon edullisempaa kuin kovat huumeet.
Suomessa kuulemma alkoholin käyttäjiä holhotaan, ja alkoholia saa 9.00 - 21.00 kioskeista, kaupoista, huoltoasemilta ja Alkoista. Missähän se "holhous" näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä nuorten huumeiden käyttöön johtava paha olo oikein kumpuaa? Eikä lapsuuden ja nuoruuden pitäisi olla elämän onnellisinta aikaa?
Narsistien lapsilla on ainakin pääsääntöisesti erilaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia, joista narsisti syyttää kaikkea muuta paitsi itseään, vaikka ongelmat johtuvat lapsuudessa koetusta väkivallasta. Jokainen narsistihan on väkivaltainen, mutta yleensä vain läheisiään kohtaan.
Narsismi on pahimpia pään vikoja mikä ihmisellä voi olla. Väkivaltaisia riehujia jokainen. Ulkopuolisille esitellään kiiltokuvamaista kuorta ja kotona perheenjäsenet saa turpaansa, mutta siitä ei saa puhua tai tulee lisää turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun narkkarit tekevät itsestään selvää, niin narkkareista päästään eroon. Mihin niitä tarvittaisikaan?
Tämä on se, mitä suurin osa varmaan ajattelee, mutta ei ilkeä sanoa ääneen! Kieltämättä itsekin ajattelen niin, ettäsuurimnaksi osaksi se on oma valinta, joka aiheuttaa KOHTUUTONTA kärsimystä muille ja tulee KOHTUUTTOMAN kalliiksi yhteiskunnalle. Lisäksi toipuminen kunnon veronmaksajaksi on niin epätodennäköistä niin monen kohdalla, että ehkä se luonnollinen poistuma olisi parempi..............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun narkkarit tekevät itsestään selvää, niin narkkareista päästään eroon. Mihin niitä tarvittaisikaan?
Kirjoittaisitko näin jos kyseessä olisi oma läheisesi. On helppoa kirjoittaa jos asia ei kosketa itseään.
Jokainen voi toimia niin, ettei läheiset ja varsinkaan lapset eivät ryhdy narkkariksi. Kunnollinen kasvatus valvonta ja oikeat arvot ja moraalinen selkäranka vastustaa joukon painetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se, mitä suurin osa varmaan ajattelee, mutta ei ilkeä sanoa ääneen! Kieltämättä itsekin ajattelen niin, ettäsuurimnaksi osaksi se on oma valinta, joka aiheuttaa KOHTUUTONTA kärsimystä muille ja tulee KOHTUUTTOMAN kalliiksi yhteiskunnalle. Lisäksi toipuminen kunnon veronmaksajaksi on niin epätodennäköistä niin monen kohdalla, että ehkä se luonnollinen poistuma olisi parempi..............
Siihen nähden, että kovien huumeiden käyttäjiä on Suomessa yli 40 000 ja määrä on kasvanut nopeasti ja kasvaa koko ajan, kuolemantapauksia on hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaisitko näin jos kyseessä olisi oma läheisesi. On helppoa kirjoittaa jos asia ei kosketa itseään.
Jokainen voi toimia niin, ettei läheiset ja varsinkaan lapset eivät ryhdy narkkariksi. Kunnollinen kasvatus valvonta ja oikeat arvot ja moraalinen selkäranka vastustaa joukon painetta
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
- Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika
Minusta on hienoa, että pitkään jatkuneen perheväkivallan voi muuttaa lopulta miljoonaluokan huumevalistushuijaukseksi, ja voi syyttää "huumeita" kaikesta. Näin ei tarvitse pohtia omaa käytöstä päihde- ja mielenterveysongelmien taustatekijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Mitäpä muuta narkkarit tekisikään kuin syyttelevät huumeiden käytöstään toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta narkkarit tekisikään kuin syyttelevät huumeiden käytöstään toisia.
Kyllä monen narkomaanin taustalta löytyy lapsuudessa koettua perheväkivaltaa ja turvattomuutta. Mutta eihän väkivaltainen narsisti itsessään mitään vikaa näe kun pahoinpitelee lapsiaan ja läheisiään. Muillehan narsisti ei uskalla yleensä sanoa edes poikkipuolista sanaa.
Minua ei häiritse jos entistä useampi kuolisi laillistamisen myötä, pelkkää luonnonvalintaa.
Sen sijaan huumehörhöjen tekemät rikokset kuten varkaudet aiheuttaa suurta haittaa myös muille. Jos huumeet laillistetaan, varkaudet ihan varmasti lisääntyisi, samoin rattijuopumukset huumeissa. Eli automurrot, pyörävarkaudet jne lisääntyisi, ja liikenteessä entistä enemmän hulluja.
Siksi vastustan laillistamista.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse jos entistä useampi kuolisi laillistamisen myötä, pelkkää luonnonvalintaa.
Sen sijaan huumehörhöjen tekemät rikokset kuten varkaudet aiheuttaa suurta haittaa myös muille. Jos huumeet laillistetaan, varkaudet ihan varmasti lisääntyisi, samoin rattijuopumukset huumeissa. Eli automurrot, pyörävarkaudet jne lisääntyisi, ja liikenteessä entistä enemmän hulluja.
Missään ei ole taidettu olla laillistamassakaan kaikkia huumeita.
Laittomuudestahan nämä ongelmat johtuu, ei huumeista itsestään. Epäpuhtaudet ja vaihtelevat pitoisuudet ne tappaa ja nämähän ovat puhtaasti laittomuuden aiheuttamia ongelmia. Lisäksi apua ei uskalleta hakea kun siitä rankaistaan. Eivät ole vaikeita asioita, mutta moralisti ei edes halua nähdä oikeita ongelmia saatika ratkaisuja.
Helpompi räyhätä ja syyttää huumeita vaan kaikesta, usein vieläpä kännissä ja sätkä hampaissa.
Nuorisokin muuten kiinnostuu kaikesta kielletystä joten laittomuus takaa aina uusia ja uusia riippuvaisia.
Ja nuo rikokset, kuten varkaudet, murrot jne. ovat myös puhtaasti laittomuuden aiheuttamia, koska juuri laittomuus nostaa hinnat pilviin ja pudottaa laadun pohjamutiin. Alkoholinkin kieltolain aikaan alkoholi aiheutti rikoksia ja vasta laillisuus poisti ne.
Keinohan se on tuokin pitää oma pää toiminnassa, etäännyttää itsensä ongelmista pauhaamalla kuinka ongelmaiset voisivat vain kuolla, kuinka itselle tai lähipiirissä ei niin koskaan voisi tapahtua jne. Mutta kun tuota tapahtuu ja se voi tapahtua vaikka kenelle, se ei ole yksistään vanhempien, kavereiden, koulun tai käyttäjän itsensä kontolla. Kaikki vaikuttaa.
Toivottavasti tajuaisitte ainakin pitää nuo päänne kiinni ja mielipiteenne ominanne siinä kohtaa jos jollekulle läheisellenne noin kävisi. Millään tavalla nuo ajatuksenne että annetaan kuolla pois tai ei meidän perheessä-paasaus ei ole rakentavia, eivät auta asiaa joten pysykää hiljaa jos siihen kykenisitte? Toivottavasti kukaan teidän läheinen ei ikinä sorru, sääliksi kävisi ja kyllä ymmärtäisi ettei toivoa muutoksesta olisi kun tuollainen tukijoukko olisi takana.
Vierailija kirjoitti:
Laittomuudestahan nämä ongelmat johtuu, ei huumeista itsestään. Epäpuhtaudet ja vaihtelevat pitoisuudet ne tappaa ja nämähän ovat puhtaasti laittomuuden aiheuttamia ongelmia. Lisäksi apua ei uskalleta hakea kun siitä rangaistaan. Eivät ole vaikeita asioita, mutta moralisti ei edes halua nähdä oikeita ongelmia saatika ratkaisuja.
Helpompi räyhätä ja syyttää huumeita vaan kaikesta, usein vieläpä kännissä ja sätkä hampaissa.
Nuorisokin muuten kiinnostuu kaikesta kielletystä joten laittomuus takaa aina uusia ja uusia riippuvaisia.
Ei Suomessa ole ikinä rangaistu apua hakevaa ja katkolle pyrkivää huumeiden käyttäjää.
Vierailija kirjoitti:
Laittomuudestahan nämä ongelmat johtuu, ei huumeista itsestään. Epäpuhtaudet ja vaihtelevat pitoisuudet ne tappaa ja nämähän ovat puhtaasti laittomuuden aiheuttamia ongelmia. Lisäksi apua ei uskalleta hakea kun siitä rankaistaan. Eivät ole vaikeita asioita, mutta moralisti ei edes halua nähdä oikeita ongelmia saatika ratkaisuja.
Vasta oli lehtijuttu tytöstä, joka kuoli huumeisiin koska kaverit eivät bileissä uskaltaneet tämän takia soittaa ajoissa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mutta yksinkertaiset luuleen käytöstä rankaisemisen lopettamista laillistamiseksi. Tosin niillehän kannabis on yhtä kuin huumeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, tuo ei ole se, mitä suurin osa ajattelee, muttei ilkeä sanoa. Ihan hirveää, että sinä ajattelet noin, ja että noin ajattelevia löytyy muutama muukin. Miten kehtaatte toivoa toisten kuolemaa? En pystyisi nukkumaan öitäni, jos ajattelisin noin - paitsi ehkä jos huijaisin itseäni kuvittelemalla että kaikki muutkin oikeasti on näin julmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mutta yksinkertaiset luuleen käytöstä rankaisemisen lopettamista laillistamiseksi. Tosin niillehän kannabis on yhtä kuin huumeet.
Tämähän se ois, miksi ihmiset mesoaa "huumeiden laillistamisesta Suomessa" kun ainoa mitä on oikeasti edes alettu nostaa pöydälle on kannabiksen ei edes laillistaminen vaan dekriminalisaatio?
Ihan samat tuet ne narkitkin saavat kuin juopot. Keksi jotain parempaa.