Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat tuoksut talossa, leivoin juuri isänpäiväkakun ja odottelen että pääsen täyttämään kunhan vähän jäähtyy. Sitten pitäkin alkaa pottuja kuorimaan... meinasin tehdä valkosipulikermaperunoita NAM :) ja possun sisäfileestä pihvit... ja salaatin... Että tälläiset herkut täällä :)

Mies lähti mökillä piipahtamaan poikien päikkäreitä nyt nukkuessa. Meillä vielä vesipumppu järvessä ja aikas pakko saada se sieltä nyt ylös... ettei ihan jäädy. Vanha rakkine on ja toimiikin miten toimii... mutta ei sitä viitsi sinne jättää turhanpäiten särkymään. On vaan mökille vähän ajamista ja mies ollu niin paljon töissä, ettei paljon ole sinne suunnalle kerennyt.

Kävin lukasemassa tuolla lokalaisia... niitä viimeisiä kärvistelijöitä. Jotenkin vaan niin jännä lukea, kun miettii että itsellä oli vuosi sitten sellainen ihan pikkuinen nyytti kotona :) Ja kohta taas pikkunyyttiä saa kiikutella :) :)

Mies tuossa funtsaili juuri talvilomaa, että milloin ottaisi. Olispa ihanaa saada se siihen synnytyksen tuntumaan... mutta viikko kun lomaa vaan, niin hankala on mennä arvailee milloin tää muksu syntyy!

Meillä pojat syntyneet kummatkin hieman ennen la (toinen 4pv ja toinen 2pv) joten en oikein osaa varautua varmaan kunnolla tuohon ylimenoon... vaikka hyvin voisi mennäkkin!!!

Viimeksi aika mainiosti ajoitin miehenkin mielestä synnytyksen, sillä hänellä alkoi lokakuussa 4vk kesälomaa maanantaina ja sitten ma-ti välisenä yönä lähdettiin synnyttämään :) Niiku olis jotenkin ollutkin mun päätöksestä kiinni :)

Noista liikkeistä/äänistä oli puhetta... mulla alkaa mahassa liikkumiset aina kun talo hiljenee ja lapset saa nukkumaan. Ihan kuin havahtuis tää massunasukki siihen hiljaisuuteen... et mihis kaikki hävis?!

Ja eilen oli sitten maha suunnillee tulessa ja vähän supistelikin kun tuo pienempi ei meinannu rauhottua nukkumaan ja oli pakko rauhoitella sitä sylissä... paino senverran mahaa, ettei tainnut mahanasukki olla kovinkaan mielissään. Hankalaa tulee varmaan olemaan tuo loppu aika kun tuo mein pienempi sellanen äidin poika ja syliin pitää päästä aika usein... ja siinähän ei sitten istuta paikallaan/nätisti vaan kiehnätään :(

Onneksi on neuvola ja itseasiassa lääkärineuvola 1½ viikon kuluttua... saa siellä sitten vähän tarkempaa tilanne tietoa...

Välillä nyt viimepäivinä nimittäin maha ollut aika arka ja muutamia supistuksia tullut ja tosiaan, vähän kuin mahaa polttelisi pikkasen... ikävä tunne... sellaista menkkamaista kipua...

Mutta nyt sen kakun kimppuun :)

t. K@tju

Vierailija
22/23 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sin-na: Jäin miettimään tuota synnytystä jos nämä kivut jatkuvat loppuun saakka.

Minulle sanottiin toisen lapsen syntymän jälkeen, että jos kolmatta teet niin tod.näk. käynnistetään etuajassa. Syynä oli neitokaisen paino 4145g (esikoinenkin 3955g) ja synnytys oli todella nopea, vain 2h 5min. Siihen vielä mahdollinen raskausmyrkytys joka on uhannut molempien raskauksien lopussa.

Miten ihmeessä sitä ennättää kipulääkettä ottamaan :) Paitsi tietty jos käynnistetään niin sittenhän on tilanne toinen. Jos annetaan odottaa omalla ajallaan käynnistyvää synnytystä niin mahdollisuus on nopeaan synnytykseen eikä viime kerrallakaan ennätetty antamaan mitään.. tuli luomusynnytys.

Täytynee jutella äitiyspolilla sitten kun sinne on asiaa, ettei jää liikaa miettimään.

Mulla vaivat kuulostaa ihan samanlaisilta kuin sinullakin, aamut on tosiaan vielä suht helppoja mutta illasta on tuskaa. Olo on kaikkea muuta kuin mukava. Miten me hoidellaan joululahjaostokset?

Zeldatar 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessakin vatsan pintaa koski tässä vaiheessa..

Mitä lien,inhottavaa kuitenkin.Tukivyö tai tukihousut suureksi avuksi onneksi!!

Olen leiponut urakalla.eilen väänsin Omenaisen kuivakakun,ja litran pullataikinan.Tänään on koossa suklaabostonkakku,puolukkamuffinssit ja puolukkavispipuuroa.Ihan hassu leipomisvimma päällä=)

Arki alkaa mulla toden teolla.Mies lähtee töihin 18.sta kotona vietetyn viikon jälkeen(ensin 5 viikoa kesälomaa johon piiiitkä saikkari päälle),huomenna aamulla klo 05.15.

Aamujen pyöritys jää siis harteilleni yksin.Nyt vaan on tottunut niin hyvää kun mies tässä ollut että vaikea varmaan taas tottua,mutta eiköhän taas ala sujua.Ja vaatii tietenkin totuttautumista miehellenikin=)

Napa voi hyvin ja paisuu=)

Leanna ja viisikko sekä sissi rv 21+