Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset vai omat rahat, kun toisella on huomattava määrä omaisuutta?

Vierailija
12.12.2022 |

Miten kannattaa toimia? Muutetaan pian yhteen miehen omistamaan taloon mikä velaton. Miehellä on vuosien ajan ollut hyväpalkkainen vakityö, on säästöjä, muuta omaisuutta ja lisätuloja saa sivubisneksillä. Minulla ei ole säästöjä ja olen työtön mutta en kuitenkaan rahaton tai maksuhäiriöinen. Mies tietää tilanteen ja haluan välttää loukut.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisin siivellä ja tekisin ruokaa miehen maksamilla ruuvilla.

Ruuilla kait vai syötkö ruuvia?

Ruuvilla palstalta opittu muotisana.

Vierailija
22/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukko tuo rahan pöytään, minä hoidan talouden. ei sitä kiinnosta laskujen maksu, siivous tai ruuan laitto, niin on sovittu, että minä teen "tylsät" hommat ja hän ne rahoittaa. win-win suhde toiminut 25 vuotta. ukko sanoi jo seurusteluaikana, että saan jäädä kotiäidiksi jos niin tahdon. tein minä töitäkin, että eläke olisi edes muutaman satasen sitten joskus. jos kaikki menisi pieleen, niin tasan pannaan kaikki omaisuus. tämäkin oli ukon ehdotus ja paperit on laadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sellainen tilanne että minä omistan talon ja sen lisäksi metsää, puolisolla ei omaisuutta, tulot kummallakin lähes samat. Maksan asumiskulut ja remontit, muut kulut maksetaan suurinpiirtein puoliksi, kummallakin  on omat tilit.

Kai nyt sentään mies maksaa vuokraa? En antaisi asua ilmaiseksi. T. kerrasta oppinut

Ei tietenkään maksa, en ottanut häntä vuokralaiseksi. Samat kulut minulla olisi vaikka asuisin yksin.

Vierailija
24/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kumpikin maksaa omat menonsa, yhteistä omaisuutta eikä siten yhteiseen omaisuuteen liittyviä kuluja ei ole. Maksan puolet sähkölaskusta ja jätemaksusta, mutta en remonteista, koska ne kohdistuvat miehen omistamaan kiinteistöön.

Minä olen se huonompituloinen ja elämme minun tulojeni mukaista elintasoa.

Eikös tuo ole typerää? Mieheltä jää moni asia kokematta kun syö vain puuroa ja käy lomalla keravalla.

Miksi tuo olisi typerää? Voisihan mies mennä Singaporeen, jos haluaa, en minä ole koskaan kieltänyt. Tai ostaa kalliin auton, ei se ole minulta pois.

Vierailija
25/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi tuollaiseen liittoon. Mies kuitenkin ajattelee rumasti ja kylmästi selän takana ja laskee senttejä.

Elämä köyhän miehen kanssa ei ole hauskaa vaan pelkkää kurjuutta ja ainaista kituuttamista. Sitäkö haluat?

Vierailija
26/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kulut tulisi maksaa puoliksi, oli tuloerot kuinka suuret tahansa. Jos siis molemmat työelämässä. Miehen omaisuuteen tai säästöihin en koskisi, eivät kuuluisi minulle. 

En ole rahanhimoisena miehen omaisuuteen vajoamassa, koska se on miehen tienaamaa omaisuutta, mutta en mitenkään pysty maksamaan 50/50 menetelmällä, koska tulot ovat pienemmät.

Vierailija
27/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo on hoitsu, hoitsun palkalla.

Minä tienaan raksalla sen verta että nimi on lehdessä kerta vuoteen, joka vuosi.

Asuntolainan maksamme puoliksi, minä maksan loput. Autot, ruuat, remontit, vakuutukset,lomat jne.

Lapset kun oli pieniä, vaimo oli kotona lasten kanssa, silloin minä maksoin kaiken.

Tällä sapluunalla on menty jo yli 20 vuotta ja hyvin toimii, kertaakaan ei ole tarvinnut rahasta riidellä.

Ero jos tulee, on vaimolla puolet talosta ja omat säästönsä mitä kerryttää koko ajan.

Lisäksi hän vie sen mitä tasinkoa saa, avioehtoa ei ole.

Eikä ole niin väliksikään, mua nyt ei raha silleen kiinnosta, kunhan peli on reilua.

Vierailija
28/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin miehelle sisäköksi. Maksaisin kotitöillä miehelle. Antaisin iloa makuuhuoneen puolella ja toteuttaisin miehen fantasioita.

Vierailija
29/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta on, että molemmilla on aina omat rahat. Aivan sama millainen suhde on.

Vierailija
30/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein parasta on, että molemmilla on aina omat rahat. Aivan sama millainen suhde on.

Miten sä voit sen tietää mikä kenellekin on parasta?

Vierailija
31/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli puolisolla on enemmän rahaa kuin minulla niin yhteiset rahat, jos minulla on enemmän kuin puolisolla niin omat. Miksi tehdä tahallaan persnettoa?

Et oo tosissas :D Hauska siis oli!

Vierailija
32/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi tuollaiseen liittoon. Mies kuitenkin ajattelee rumasti ja kylmästi selän takana ja laskee senttejä.

Elämä köyhän miehen kanssa ei ole hauskaa vaan pelkkää kurjuutta ja ainaista kituuttamista. Sitäkö haluat?

Hauskaa? Sitäkö elämän pitäisi ensisijaisesti olla? Voi teitä kolmekymppisiä... Ei ole ihme ettei pysyviä suhteita tule, kun hauskaa vaan pitäis olla.

Vierailija
33/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rahat mutta pyytäisin miestä maksamaan isomman osuuden menoista.

Tätähän ap varmaan tarkoittaa. Ei kai muuten ole varakkaan iehen matkassa.

Vierailija
34/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle noin, ni sitten sulle se on noin. Ihmiset ajattelee niin eri tavoilla rahastakin, eikä se väärin ole.

Meillä mies saa paljon parempaa palkkaa, mutta minä olen saanut paljon enemmän perintöä, jota on laitettu kotiimme. Se maksaa kellä rahaa milloinkin on, ei nillitetä suuntaan tai toiseen. Omat tilit mutta yhteiset rahat.

Vierailija
35/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat ja omat tilit, kumpikin ostaa mitä haluaa ja kun erotaan otetaan ne omat tavarat mukaan eikä riidellä. Helppoa.

Vierailija
36/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle noin, ni sitten sulle se on noin. Ihmiset ajattelee niin eri tavoilla rahastakin, eikä se väärin ole.

Meillä mies saa paljon parempaa palkkaa, mutta minä olen saanut paljon enemmän perintöä, jota on laitettu kotiimme. Se maksaa kellä rahaa milloinkin on, ei nillitetä suuntaan tai toiseen. Omat tilit mutta yhteiset rahat.

Tossahan on juuri helppo k....... varakkaampaa maksamaan maksutilanteessa sanomalla mulla ei ole nyt rahaa, kun kasvattaa sitä tiliään.

Vierailija
37/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietenkin elättää sinua, maksaa talon kulut ja vie lomalle. Sinä voit kokata, tehdä ruokaa ja pestä pyykit.

Vierailija
38/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva sisäkkö kirjoitti:

Alkaisin miehelle sisäköksi. Maksaisin kotitöillä miehelle. Antaisin iloa makuuhuoneen puolella ja toteuttaisin miehen fantasioita.

Mies ei ole mikään pervo vaan minua arvostava ja kunnioittava herrasmies.

Vierailija
39/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rahat ja omat tilit, kumpikin ostaa mitä haluaa ja kun erotaan otetaan ne omat tavarat mukaan eikä riidellä. Helppoa.

Noinko kaikki palstamammat elävät? Me aiomme olla yhdessä kunnes kuolema erottaa.

Vierailija
40/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus, että parisuhde ei vaan toimi jos siinä eletään kahta eri elintasoa. Jos ei halua maksaa puolison kuluja ollenkaan tai vastaavasti ei halua olla toisen elättinä niin sitten on etsittävä puoliso jonka rahatilanne ja tulot ovat suunnilleen samat kuin itsellään. En siis sano, että kaiken on oltava yhteistä ja tietysti on naimisiin mennessä järkevää tehdä avioehto mutta se, että toinen käy ravintoloissa, kahviloissa, teatterissa, elokuvissa, konserteissa ja matkustelee maailmalla tai ihan vaan syö kotona kalliita ruokia ja toisella ei ole varaa ja hän samaan aikaan nyhvää kaiken ajan kotona ja syö halvinta alennuksesta ostettua ruokaa ei vaan pidemmän päälle tule toimimaan.

Jos joskus saatte lapsia ja tilanne on edelleen rahan puolesta sama niin viekö mies lapset ravintolaan ja sanotte kylmästi lapsille, että äiti jää kotiin kun ei ole varaa maksaa omaa annostaan. Tai isä ja lapset lähtee reissuun ja äiti jää kotiin kun ei voi maksaa osaansa. Ei sellainen vaan toimi. Eli parisuhteessa on hyväksyttävä, että rikkaampi maksaa myös toisen kuluja ja jos tämä ei ole rikkaammalle ok niin sitten on etsittävä paremmin itselle sopiva puoliso. Köyhempi maksaa sen minkä pystyy eikä parisuhteessa jäädä velkaa ja muistutella toista, että sen ja senkin maksoin ja sinä et siihenkään pystynyt osallistumaan. Tietty molemmilla on myös omia menoja, ymmärrän sen ja rikkaampi käy joskus toki omien kavereiden kanssa eri paikoissa ilman köyhempää puolisoa mutta noin yleisesti ottaen en näe tulevaisuutta suhteilla joissa on eri elintasot.