Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiset vai omat rahat, kun toisella on huomattava määrä omaisuutta?

Vierailija
12.12.2022 |

Miten kannattaa toimia? Muutetaan pian yhteen miehen omistamaan taloon mikä velaton. Miehellä on vuosien ajan ollut hyväpalkkainen vakityö, on säästöjä, muuta omaisuutta ja lisätuloja saa sivubisneksillä. Minulla ei ole säästöjä ja olen työtön mutta en kuitenkaan rahaton tai maksuhäiriöinen. Mies tietää tilanteen ja haluan välttää loukut.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan teidän kahden välinen sopimus, miten toimitte. Mutta sopikaa etukäteen, ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
2/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset ja omat. Yhteinen tili, jonne kumpikin laittaa tietyn omiin tuloihin suhteutetun summan rahaa, joka kattaa yhteiset kulut. Ja sulla jää omalle tilille aina jokin osa työttömyysetuudestasi ja miehelle isompi siivu palkastaan. Näin itse toimisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat mutta pyytäisin miestä maksamaan isomman osuuden menoista.

Vierailija
4/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan teidän kahden välinen sopimus, miten toimitte. Mutta sopikaa etukäteen, ettei tule yllätyksiä.

Se tässä onkin tarkoitus.

Vierailija
5/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin siivellä ja tekisin ruokaa miehen maksamilla ruuvilla.

Vierailija
6/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan siivellä elämistä ole jos vastineeksi piikoo.

Vierailija
7/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaan vain yhden lämpimän aterian päivässä miehen maksamilla ruuvilla.

Vierailija
8/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisit kunnolla siivellä ja sanoisit miehelle, että hänen pitää kokata sinulle päivittäin.

Vierailija
9/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuilla kait vai syötkö ruuvia?

Vierailija
10/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erilaiset omaisuudet eivät niinkään ole tasattava asia vaan erilaiset tulot. Me olemme ratkaisseet asian niin, että maksamme laskut tulojemme suhteessa.

Vierailija
11/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaiseen liittoon. Mies kuitenkin ajattelee rumasti ja kylmästi selän takana ja laskee senttejä.

Vierailija
12/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin maksaa omat menonsa, yhteistä omaisuutta eikä siten yhteiseen omaisuuteen liittyviä kuluja ei ole. Maksan puolet sähkölaskusta ja jätemaksusta, mutta en remonteista, koska ne kohdistuvat miehen omistamaan kiinteistöön.

Minä olen se huonompituloinen ja elämme minun tulojeni mukaista elintasoa.

Vierailija
13/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen tilanne että minä omistan talon ja sen lisäksi metsää, puolisolla ei omaisuutta, tulot kummallakin lähes samat. Maksan asumiskulut ja remontit, muut kulut maksetaan suurinpiirtein puoliksi, kummallakin  on omat tilit.

Vierailija
14/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kumpikin maksaa omat menonsa, yhteistä omaisuutta eikä siten yhteiseen omaisuuteen liittyviä kuluja ei ole. Maksan puolet sähkölaskusta ja jätemaksusta, mutta en remonteista, koska ne kohdistuvat miehen omistamaan kiinteistöön.

Minä olen se huonompituloinen ja elämme minun tulojeni mukaista elintasoa.

Eikös tuo ole typerää? Mieheltä jää moni asia kokematta kun syö vain puuroa ja käy lomalla keravalla.

Vierailija
15/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kulut tulisi maksaa puoliksi, oli tuloerot kuinka suuret tahansa. Jos siis molemmat työelämässä. Miehen omaisuuteen tai säästöihin en koskisi, eivät kuuluisi minulle. 

Vierailija
16/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisit kunnolla siivellä ja sanoisit miehelle, että hänen pitää kokata sinulle päivittäin.

Mies tekee pitkää päivää eikä ehdi kokata meille usein. Anoppi tuo meille usein ruokaa.

Vierailija
17/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sellainen tilanne että minä omistan talon ja sen lisäksi metsää, puolisolla ei omaisuutta, tulot kummallakin lähes samat. Maksan asumiskulut ja remontit, muut kulut maksetaan suurinpiirtein puoliksi, kummallakin  on omat tilit.

Kai nyt sentään mies maksaa vuokraa? En antaisi asua ilmaiseksi. T. kerrasta oppinut

Vierailija
18/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa oli tuo tilanne. Silti olin se joka maksoi kaiken ja mies eli mun siivellä vaikka hän oli se varakas ja paljon parempaa palkkaa sai. Yhteenmuutto sai mut näkemään sen miten pihi hän todellisuudessa oli. Ero tuli lähinnä miehen piheilyn vuoksi mikä meni jo sairauden puolelle, ihan pimeetä miten pihi voi ihminen olla.

Nykyisessä suhteessa sama asetelma, että mies varakas ja hyvä palkka ja tällä hetkellä hoidan kotona lapsia. Maksan tuloistani lähinnä omia juttuja, sillä mies haluaa maksaa kaiken.

Eksän kans meillä ei ollut lapsia ja molemmilla oli ns omat rahat joskin mä maksoin paljon miehenkin juttuja ja ostin kaikki meidän ruoat yms matkat ja bensat yms.

Nykyisen kans meillä on yhteiset lapset ja kaikki rahajutut myös yhteiset eli mulla oikeus käyttää miehen rahoja miten haluan. Mies käytännössä maksaa kaiken. Mun vastuu on lapsissa ja kodissa.

Vierailija
19/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin diili: mä ostan ruoat, hoidan enemmistön talon koti-/sisätöistä, sekä teen aamiaiset ja päivällisen. Mies maksaa kaiken muun. Mies omistaa talon ja on parempituloinen. Ennen avioliittoa tehtiin myös viralliset paperit kaikista meidän omistuksista, miten ne jakautuu mahdollisen eron tullessa tai kuolemassa. 

Nää on oikeasti tärkeitä asioita olla hoidettuna siinä kohtaa, kun suhteeseen tulee ongelmia. 

En lähtisi mihinkään suhteeseen ilman pätevää sopimusta. 

Vierailija
20/51 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli puolisolla on enemmän rahaa kuin minulla niin yhteiset rahat, jos minulla on enemmän kuin puolisolla niin omat. Miksi tehdä tahallaan persnettoa?