Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas sukulainen jouluna

Vierailija
12.12.2022 |

Ilokseni perheen joulunviettoon on kutsuttu eräs sukulaisnainen (50v), joka on useimmiten erittäin raskasta seuraa. On hyvin negatiivinen henkilö, arvostelee kaikkia ja kaikkea ääneen, mm. sisustusta, muiden vaatteita ja mitä nyt mieleen juolahtaa, mitään filtteriä ei ole.

Yleensä harvoin kun joudun tätä henkilöä katselemaan, niin nielen sen mitä tekisi mieli tälle sanoa takaisin, mutta yritän vältellä konfliktia.

Onko kellään vinkkejä, kuinka saisin tämän myrkyllisen ihmisen hiljaiseksi, kun hän arvostelee vaikka tekemääni ruokaa, koristeluja tai pahimmassa tapauksessa jotain asiaa minussa? Miten olette toimineet tai sanoneet tällaisille rajattomille juntti-ihmisille että ovat tajunneet pitää mölyt mahassa?

Joulun vietto toisaalla ei tule nyt kysymykseen, joten kaipaisin nimenomaan konkreettisia vinkkejä, kuinka tuollaiseen asennevammaan tulisi reagoida?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hänellä on neurologinen poikkeama kuten asperger? Hän ei itse ymmärrä tekevänsä mitään ihmeellistä. Hänelle pitää sanoa, että toisen kodin/ ulkonäön arvostelu ei ole kohteliasta. Tai että jos ei tykkää jostain ruuasta, niin sen voi jättää syömättä ja ei tarvitse sanoa mitään.

Tai sitten hänellä ei ole ja on vaan sosiaalisesti kömpelö. Ehkä hän oppii, jos sanoo ettei nykyään ole tapana puhua toisille sillä tavoin?

42/45 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on tuollainen. Mitään positiivista ei ikinä löydä yhtään mistään. Ensimmäisenä aina arvostelee minut, ulkonäköni, kotini ja sen jälkeen alkaa luonteesta, käyttäytymisestä ja tavoistani etsimään paranneltavaa. Viimeinen silaus on aina paikat, jossa käymme. Hassu persoona, en muuta voi todeta ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos pääasiassa. Hän pitää yllä monologia aika usein. En vastaile pahemmin hänen juttuihinsa, jollei ole jotain asiallista.

10 vuoteen ei ole onneksi tarvinnut äitiä nähdä. Aivan myrkky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Tuollaiset ihmiset saa sairasta mielihyvää ja luulet olevansa fiksuja, kun kuittailevat jotain omasta mielestään nasevaa muiden asioista tai tavasta elää tai olla. Kumpuaa omasta pahasta olosta, jota pitäisi ammattilaisen hoitaa.

Onko Ap:n sukulainen hoitoalalla? Siellä noita on pilvin pimein, ovat oppineet toisiltaan tuon tavan kommunikoida, luulevat sen olevan normaalia.

Ai kauheeta, mun yks tuttu on hoitoalalla, enkä negatiivisempaa henkilöä tiedä. Jos joku voi mennä pieleen, niin kaikki ne mahdollisuudet otetaan esiin ja hermoillaan viikkojakin. Sit kun kaikki menee hyvin ollaan tasan sen hetken iloisia kunnes jo pohditaan jotain seuraavaa asiaa joka varmasti tulee menemään pieleen. Jossain on jotain vikaa aina ja iso draama päälle kaikesta mistä vain voi. Väsyttävää.

Jos tätä ei mieti, on aivan ihana ihminen.

Vierailija
44/45 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei ole tuollaisten kanssa tekemisissä, joten kanna tilanne itse.

Hänet on kutsuttu paikalle säälistä minun selän takana, joten en pystynyt vaikuttamaan ikävä kyllä asiaan. Minunkin yleisstrategia elämässä on vältellä tuollaisia ihmisiä. Kyselin nyt kuitenkin hyödyllisiä vinkkejä.

Miten sulle voi joku muu kutsua vieraita?

Kutsuja oli varmaan ap:n äiti.

Äideillä tuntuu olevan omituinen kuvitelma, että voivat kutsua vieraita tyttärensä kotiin.

Tai anoppi poikansa kotiin 😌

Vierailija
45/45 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy hänestä kaukana äläkä keskustele.

Tämä on ollut toimintatapani oikeastaan tähän mennessä, mutta tuntuu että se vaan innostaa tätä tyyppiä ja yrittää ärsyttää vain enemmän. Oikeesti tämä henkilö pystyy ärsyttämään toisia vaikka tunteja putkeen, aivan jäätävä tapaus ikävä kyllä. En millään ymmärrä, miksi tämä henkilö on kutsuttu mukaan.

Meille myös kutsuttiin minun tietämättä epämieluisa vieras.

Ilmoitin, että jos hän tulee meille, varaan minulle hotellijoulun ja en ole paikalla.

Kutsuja joutui lopulta ottamaan kotiinsa tämän ikävän vieraan ja viettämään joulun hänen kanssaan kahdestaan.

Älä ole kynnysmatto. Minun kotiini ei tule kuin sellaiset vieraat, jotka itse kutsun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä