Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaa muuttaa, jos ei halua asua enää Helsingissä näiden syiden takia

Vierailija
12.12.2022 |

Olen ajokortiton ja vaikka työpaikka on myös Helsingissä, kestää matkaan julkisilla helposti tunti per suunta (harvinainen ala, työpaikkoja vain pk-seudulla). Eli työmatka on nyt ajallisesti liian pitkä. Toinen syy muuttohaluihin on huono päiväkotitilanne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahessa on lyhyet välimatkat, ei joukkoliikennettä tosin, mutta pyörällä pääsee. Asunnot edullisia ja tyhjiä löytyy enemmän ku tarpeeksi, myyt Helsingistä pienen kämpän ja ostat täältä omakotitalon. Alasta riippuen töitä löytyy kohtuullisesti, lapsiluku pienenee, joten hoitopaikkoja on. Palvelut vähenee, mutta harrastuksia on mukavasti vauvasta vaariin. Turvallinen kaupunki. Ihmisiin tutustuu helposti, mutta ovat kotona viihtyviä. Saa elää rauhassa silleen ku haluaa. Huonot kulkuyhteydet Helsinkiin, mutta et sinne enää haluakkaan.

Vierailija
22/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Östersundom, Nikkilä, Paippinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raahessa on lyhyet välimatkat, ei joukkoliikennettä tosin, mutta pyörällä pääsee. Asunnot edullisia ja tyhjiä löytyy enemmän ku tarpeeksi, myyt Helsingistä pienen kämpän ja ostat täältä omakotitalon. Alasta riippuen töitä löytyy kohtuullisesti, lapsiluku pienenee, joten hoitopaikkoja on. Palvelut vähenee, mutta harrastuksia on mukavasti vauvasta vaariin. Turvallinen kaupunki. Ihmisiin tutustuu helposti, mutta ovat kotona viihtyviä. Saa elää rauhassa silleen ku haluaa. Huonot kulkuyhteydet Helsinkiin, mutta et sinne enää haluakkaan.

Raahesta haluaa mihin tahansa muualle, Helsinkiin tai Tibuktuun.

Vierailija
24/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahteen muutin itse. En voisi olla tyytyväisempi

Suosittelen myös Lahtea, mutta riippuu kuitenkin työpaikan sijainnista. Jos voit kävellä Rautatieasemalta töihin niin sitten.

Vierailija
25/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila, Hiekkaharju

Vierailija
26/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahteen muutin itse. En voisi olla tyytyväisempi

Suosittelen myös Lahtea, mutta riippuu kuitenkin työpaikan sijainnista. Jos voit kävellä Rautatieasemalta töihin niin sitten.

Kai sieltä Lahdessakin pitää raahautua asemalle. Moniko asuu aseman kyljessä.

Vierailija
27/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsin työpaikan läheltä kotia. Nyt on työmatkaa 600m ja lapsella kouluun 350m. 

Mun työpaikalta tämän matkan sisäpuolella kaksiotkin maksaa 350k ja siitä ylöspäin. Ei ole realismia kaikille. Onneksi on etätyöt.

Köyhillä on köyhien ongelmat. Minä nautin lyhyestä työmatkastani. Voi käydä lounaalla kotona tai ravintolassa tai voi vielä etäilläkin.

Vierailija
28/28 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi hankkia se ajokortti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi