Kellään muulla koronaa nyt?
Kommentit (55)
Ottakaa ainakin lasten sairastuessa yhteyttä sairaanhoitoon, jos hän alkaa olla esimerkiki kovin uupunut tai kuumeinen. Itse on vaikea tehdä diagnoosia, kun kaikissa näissä nyt leviävissä taudeissa on hengitystieoireita ja kuumettakin.
Mä en ole 30 vuoteen ollut kertaakaan poissa töistä sairauden takia. Yhdellä lomalla oli vähän kuumetta ja luulin kuolevani, oli niin kauhea olo, eli vissiin en oikein herkästi sairastu618. Kaikki tarjotut rokotteet olen aina ottanut varsinkin jos ilmaiseksi on saanut. Pääsin jopa sellaiseen ryhmään, jossa testataan pneumokokkirokotetta.
Enpä tiedä, mutta ihmisten välinpitämättömyys flunssailun kanssa on jo ihan pöyristyttävää. Kaupungilla tms. aivastellaan (ihan ilmaan vaan), yskitään, kröhitään ja niiskutellaan välinpitämättömämmin kuin ennen pandemiaa. Töihin tullaan kipeänä (!), kurkut karheana jne jne.
Ihmisten luontainen perusvastustuskyky on myös tippunut rajusti, eli ihan perusflunssakin tarttuu tosi helposti.
Itsekään en ollut oikeastaan vuosiin koskaan kipeä, nyt tuntuu että olen lähes jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vakava juttu onkin, niin vähän hymyilytti, kun pelätään pallonpotkimiskisojen turistien tuovan mahdollisest MERS-covidia Qatarista, jos ovat käyneet kamelia-ajelulla.
MERSiin kuolee noin kolmannes sen saajista. Ei ole läheskään
niin tarttuva kuin Covid-19, eikä rokotetta ole. Vaatisi hyvin läheistä yhteyttä joko kameliin tai tartunnan saaneeseen. Sitä on ajoittain ollut liikkeellä arabimaissa, mutta on ilmeisesti pysynyt aisoissa.
On tämä maailma niin hulluksi tullut, että enpä tuonkaan leviämimistä hämmästyisi.
Lähde DM
Hulluksi maailmaa luultiin silloinkin kun ensimmäisistä koronavirustartunnoista alkoi tulla uutisia. Miten kävikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summary: Lower vitamin D in obese people is a consistent finding across age, ethnicity, and geography. This may not always reflect a clinical problem. Obese people need higher loading doses of vitamin D to achieve the same serum 25-hydroxyvitamin D as normal weight.
Kyllähän D-vitamiinin saanti ja jopa lisävalmisteena aiheellinen Suomessa talviaikana, mutta ei sillä nyt mitään tekemistä ole koronatartunnan kanssa.
https://health.ucdavis.edu/news/headlines/what-is-the-link-between-vita…
" What is the link between vitamin D levels and COVID-19?"
" The study is based on data from Israels first two coronavirus waves before vaccines were widely available. It found that people with a vitamin D deficiency are more likely to develop a severe or critical case of COVID-19 compared to people who had sufficient levels of the vitamin in their blood.
Patients with a vitamin D deficiency were 14 times more likely to have a severe or critical case of COVID-19. Additionally, the mortality rate for those with insufficient vitamin D levels was 25.6%, compared with 2.3% among those with adequate levels."
Koronaa edelleen odottelen, tuleekohan koskaan.
t. rokottamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summary: Lower vitamin D in obese people is a consistent finding across age, ethnicity, and geography. This may not always reflect a clinical problem. Obese people need higher loading doses of vitamin D to achieve the same serum 25-hydroxyvitamin D as normal weight.
Kyllähän D-vitamiinin saanti ja jopa lisävalmisteena aiheellinen Suomessa talviaikana, mutta ei sillä nyt mitään tekemistä ole koronatartunnan kanssa.
https://health.ucdavis.edu/news/headlines/what-is-the-link-between-vita…
" What is the link between vitamin D levels and COVID-19?"
" The study is based on data from Israels first two coronavirus waves before vaccines were widely available. It found that people with a vitamin D deficiency are more likely to develop a severe or critical case of COVID-19 compared to people who had sufficient levels of the vitamin in their blood.Patients with a vitamin D deficiency were 14 times more likely to have a severe or critical case of COVID-19. Additionally, the mortality rate for those with insufficient vitamin D levels was 25.6%, compared with 2.3% among those with adequate levels."
Huom! Ennen rokotteita.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35458189/
Vitamin D: A Role Also in Long COVID-19?
" Vitamin D is an immunomodulatory hormone with proven efficacy against various upper respiratory tract infections. Vitamin D can inhibit hyperinflammatory reactions and accelerate the healing process in the affected areas, especially in lung tissue. Moreover, vitamin D deficiency has been associated with the severity and mortality of COVID-19 cases, with a high prevalence of hypovitaminosis D found in patients with COVID-19 and acute respiratory failure. "
Sairastin viikko sitten. Kesti normi flunssaa vähemmän aikaa ja kuumetta max 37C.
Influenssan tartuntamäärät ovat nousseet selvästi – epidemia on nyt käynnistynyt
Jos tapausmäärät kasvavat vahvasti, epidemian huippuviikot voivat pahimmillaan osua vuodenvaihteeseen.
https://www.esaimaa.fi/uutissuomalainen/5589854 (maksumuuri)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole 30 vuoteen ollut kertaakaan poissa töistä sairauden takia. Yhdellä lomalla oli vähän kuumetta ja luulin kuolevani, oli niin kauhea olo, eli vissiin en oikein herkästi sairastu618. Kaikki tarjotut rokotteet olen aina ottanut varsinkin jos ilmaiseksi on saanut. Pääsin jopa sellaiseen ryhmään, jossa testataan pneumokokkirokotetta.
Ilmainen ilmainen! Veroista ne maksetaan, ei ne ole ilmaisia.
Todella hyvä, että taudit kiertää. Siihen pitää vain tottua ja sairastamalla saa vastustuskykyä. Maksamme nyt steriilin karanteeniajan laskua, mutta kohta ollaan taas normaalitilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, mutta ihmisten välinpitämättömyys flunssailun kanssa on jo ihan pöyristyttävää. Kaupungilla tms. aivastellaan (ihan ilmaan vaan), yskitään, kröhitään ja niiskutellaan välinpitämättömämmin kuin ennen pandemiaa. Töihin tullaan kipeänä (!), kurkut karheana jne jne.
Ihmisten luontainen perusvastustuskyky on myös tippunut rajusti, eli ihan perusflunssakin tarttuu tosi helposti.
Itsekään en ollut oikeastaan vuosiin koskaan kipeä, nyt tuntuu että olen lähes jatkuvasti.
Kauan pitää olla kotona jos on flunssainen? Mulla kestänyt flunssa jo kuukauden, olen ollut pari viikkoa töissä, sillä olin pois töistä 2 ekaa viikkoa. Kaikki testit otettu useaan kertaan, ei ole mitään todettua tautia. Töissä on moni muukin flunssassa ja silti töissä.
Olen viimeksi ollut kipeänä maaliskuussa 2020. Eilen ja tänään kova päänsärky ja nyt pää on tulikuuma.