Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön avautunut omalla nimellään ettei hae tosissaan töitä? Taitaa tänään paukkua karenssia hänelle

Louis Karamel
12.12.2022 |

Muuta mahdollisuutta ei ole. On ihan ansaittu karenssi. Töitä pitää hakea työllistyäkseen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009259485.html

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii tule karenssia vaan varoitus. Sitä paitsi eläkeikäinen ei töitä saa vaikka laita 1000 hakemusta niin se on aivan turhaa. Ei ole sellaisia työpaikkoja jonne pääsee helposti töihin. Järki nyt käteen tuohon hommaan. Minä menisin käräjille asti jos työkkärin akat alkais vaatimaan että haen työpaikkaa jonne mulla ei ole kokemusta tai koulutusta. Minusta työkkärin virkaloiset ei voi sanoa mitään siihen minne työtön hakemuksia lähettää jos kerran sellaiset työpaikat on vähissä mistä työttömällä olisi kokemusta.

Vierailija
102/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ja kela itse estävät esim. keikkatöiden tekemisen ja käskevät hakemaan täyspäivätöitä. Itse olen saanut onneksi kuntoutujana vapautuksen näistä hakemisista toistaiseksi kuntoutuksen ajaksi, mutta en tiä sitten...

TYöttömyysetuutta saadaksesi sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä kokoaikatöihin. Saat tehdä osa-aikaisia töitä, mutta et saa kieltäytyä kokoaikatöistä vedoten siihen, että haluat tehdä osa-aikaista ja saada soviteltua etuutta siihen lisänä. Myös työnhakuvelvollisuuden täytät hakemalla osa-aikaistakin määräaikaista työtä.

Oletko se sama tyyppi, joka selittää tuota joka ketjussa ja sanoo sen olevan laissa? Näytä minulle se kohta. Ei nimittäin löydy ainakaan Työttömyysturvalaista. Siellä sanotaan näin:

2 luku (28.12.2012/1001)

Etuuden saamisen yleiset työvoimapoliittiset edellytykset

1 § (28.12.2012/1001)

Työtön työnhakija
Työttömyysetuuteen on tässä laissa säädetyin edellytyksin oikeus kokoaikatyötä hakevalla työttömällä työnhakijalla. Työkyvyttömyyseläkettä osaeläkkeenä saavalla työnhakijalla on oikeus työttömyysetuuteen, vaikka hän ei hae kokoaikatyötä.

--

Minulle ei ole annettu lupaa osoittaa aktiivisuutta osa-aikatyötä hakemalla. Joku tuli toisessa ketjussa minulle kertomaan, että oma virkailijani on väärässä, mutta kun pyysin perusteluja, en saanut vastausta. 

En kaipaa mutua, vaan faktaa ja lakipykälän kohtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen te-keskuksen johtaja on asiasta kuultuaan joutunut kahvitauolla syömään toisenkin pullan mielipahaansa. Onhan se järkyttävää miten heidät kehdattiin nyt häpäistä kertomalla että työnhaku pelkkä vitsi. Te-keskuksen väki on loukattu ja tekee kaikkensa kostaakseen. 

Vierailija
104/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömiä työt kiinnostaa, mutta työnantajia ei kiinnosta palkanmaksu eikä mikään muukaan. Kukaan ei halua tehdä työtä, jos ei palkalla elä yhtään paremmin kuin päivärahoilla. Ei yhtään kukaan! Työtön saa ajatella taloudellista kannattavuutta, ihan kuten yrittäjäkin saa ajatella. Jos se työ ei tuota yhtään mitään, sitä ei kannata tehdä, oli sitten yrittäjä tai työtön.

Alkaa olla laajasti tiedossa, että moni työtön ajattelee näin. Asiaan on olemassa yksinkertainen ratkaisu, nimittäin päivärahojen roima leikkaus.

Tyypillistä! Otetaan köyhältä kaikki pois niin sen on pakko tehdä useampaa törkeän alipalkattua työtä henkensä pitimiksi. Eikä tarvitse maksaa sen suuruista palkkaa että eläisi yhdellä työllä. Jää sille yrittäjälle enemmän miljoonia säästettäväksi ja sijoitettavaksi. Ameriikan malliin, lopetetaan hyvinvointivaltio. Sairaat, jotka eivät saa sairauslomaa eivätkä eläkettä, joutavat kuolla nälkään. Tämäkö se olis sinunkaltaisten ihanne yhteiskunta?

Paljonko työssäsi tuot rahaa yrittäjä-työnantajallesi? Jos tuot vain 100 e/kk, niin ei sinulle kannata maksaa 3000 e palkkaa.

Että jaksatkin hokea tuota. Ei kannata myöskään luulla, että kukaan tekee kokoaikaista työtä sadalla eurolla. 

Vierailija
105/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön muka on työmarkkinoiden käytettävissä kun työmarkkinat ei edes halua palkata työtöntä.

Vierailija
106/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yli 50-vuotiaan on vaikeaa työllistyä niin mites sitten tämän 60v. herran joka jää ensi vuonna eläkkeelle. Maalaisjärki hukassa tässä aktiivimalli kakkosen kanssa.

Vierailija
107/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v herrat voi toimia puhelinmyyjinä vuosia vaikka ne jalat ja kädet ei enää raksatyötä kestäkkään. Siinä on kohtuus ettei anssilla köllötellä vain uunia lämmittämässä jos entinen ammatti ei onnistu enää.

Vierailija
108/108 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60v herrat voi toimia puhelinmyyjinä vuosia vaikka ne jalat ja kädet ei enää raksatyötä kestäkkään. Siinä on kohtuus ettei anssilla köllötellä vain uunia lämmittämässä jos entinen ammatti ei onnistu enää.

Kyllä itsekin ajattelen, että on töitä joita voi tehdä etänä ja pääsee yli 60 vuotiaanakin esim. tämä mainitsemasi puhelinmyynti.

Ja tuntui olevan sana hallussa kun tuollaisen hassunhauskan hakemuskenkin oli kirjaillut.

Olen vasemmiston äänestäjä ja ehdottomasti kannatan sosiaaliturvaa, koska tiedän millaisia työllistymisen esteitä ihmisillä on, mutta tämä juttu kyllä ärsytti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi