Suomalainen hiuslaatu
Miksi Suomalainen hiuslaatu on niin ohut ja päätä myöten heikko?
Kommentit (28)
En tunne kuin kaksi naista, joilla on ohut ja harva tukka. En tiedä missä päin Suomea lirutukka on muka yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat vielä ohennussaksilla ohentavat latvat. Ei hyvä.
Antaapa jokaisen leikkauttaa kuten haluaa.
Itsellä hento suomalainen hiuslaatu. Hoidettuja ihana ja pehmeä. Kauniin värinenkin.
Mulla on melko ohut, mutta raskas tukka. Jos en sitä laita, niin näyttää ohuelta rasvaiselta lirulta, joka valuu päätä myöten. Hiuksia on kuitenkin paljon, eli kun sitten käherrän niin on ihan mahdoton ilmava pörröpehko, jota vielä kerrostan volyymin lisäämiseksi.
Ongelmana on että suomalaiset kampaajat viljelevät tätä "suomalaisilla on niin ohut hiuslaatu" ettei he sitten millään osaa tai suostu kerrostamaan ammattimaisesti ja kauniisti. Pitää itse tehdä nekin työt.
Mun mielestä meillä suomalaisilla ei ole huono hiuslaatu. Se vaan vaikuttaa siltä, koska meillä ei pidetä tärkeänä hiuksiin ( tai lainkaan ulkonäköön) panostamista. Eli ihmiset kulkevat likaisilla hiuksilla, eivät käytä omille hiuksille sopivia tuotteita, parturissa ei käydä siistimässä. Jostain syystä elää sitkeänä myytti, että hiuksia ei saisi pestä edes joka toinen päivä. Niin, mieluummin kuljetaan tuolla p*skasella letillä ja ihmetellään miksi hiukset roikkuu päätä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee tietynlaisten hiusgeenien rikastumisesta tänne? Jotenkin yhteydessä vaaleusgeeneihin, jotka parantavat d-vitamiinin saantia täällä? Kyllä monella suomalaisella on juuri kuvailemasi kaltaiset hiukset. Mulla on suomalaiseksi karhea ja paksu hiuslaatu, ja lapsena muistan ainakin parin hiuksiani käpälöineen vanhemman naishenkilön yllättyneen, miten mulla on niin karhea tukkaa. Myöhemmin lupauduin tekemään tanssiesitystä varten ranskanletin kaverille enkä sitten osannutkaan, koska hänen suomalainen tukkansa eli joidenkin ihan eri lakien mukaan kuin omani, johon olin niitä ranskanlettejä tottunut tekemään.
Missä hiton narkkipiireissä te pyöritte jos muilla kuin teillä on ohut tukka. Suomalaisilla on poikkeuksellisen vahva hiuslaatu.
No ei kyllä ole. :D Ihan yleistietoa, että pohjoismaissa on tietynlaiset piirteet yleisempiä, esim. sekaiho ja juurikin ohuehko, liukas hiuslaatu. Venäläisillä, aasialaisilla, italialaisilla, ranskalaisilla, saksalaisilla, espanjalaisilla, arabialaisille,.... on kaikilla yleisesti ottaen vahvempi hiuslaatu kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee tietynlaisten hiusgeenien rikastumisesta tänne? Jotenkin yhteydessä vaaleusgeeneihin, jotka parantavat d-vitamiinin saantia täällä? Kyllä monella suomalaisella on juuri kuvailemasi kaltaiset hiukset. Mulla on suomalaiseksi karhea ja paksu hiuslaatu, ja lapsena muistan ainakin parin hiuksiani käpälöineen vanhemman naishenkilön yllättyneen, miten mulla on niin karhea tukkaa. Myöhemmin lupauduin tekemään tanssiesitystä varten ranskanletin kaverille enkä sitten osannutkaan, koska hänen suomalainen tukkansa eli joidenkin ihan eri lakien mukaan kuin omani, johon olin niitä ranskanlettejä tottunut tekemään.
Missä hiton narkkipiireissä te pyöritte jos muilla kuin teillä on ohut tukka. Suomalaisilla on poikkeuksellisen vahva hiuslaatu.
No ei kyllä ole. :D Ihan yleistietoa, että pohjoismaissa on tietynlaiset piirteet yleisempiä, esim. sekaiho ja juurikin ohuehko, liukas hiuslaatu. Venäläisillä, aasialaisilla, italialaisilla, ranskalaisilla, saksalaisilla, espanjalaisilla, arabialaisille,.... on kaikilla yleisesti ottaen vahvempi hiuslaatu kuin täällä.
Mitä tarkoittaa "vahva"? Ohuthiuksisella on päänahassa paljon enemmän karvatuppeja kuin paksuhiuksisella ja hiukset saattaa olla hyvinkin tuuheat.
No onhan se totta, että Suomessa on paljon sellaista, mitä ulkomailla kampaajat sanoo "vauvanhiukseksi" jos siellä menee kampaajalle. Eli on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on hyvin ohut, ja kun monella vielä se on piikkisuora ilman yhtään laineikkuutta tai kiharaa, näyttää tukka makaavan hyvin ohuena päänahkaa myöten. Itsellänikin on tällainen tukka. Paljon tarvii aineita, tupeerausta yms. jos sen aikoo juhlaa varten tuuheaksi saada.
Mutta miksi se on tällainen? Tuskinpa siihen vastausta löytyy. Geenit nyt menee miten menee, harvoin pystyy löytämään vastausta miksi.
Mut se liukurijuttu (tapailuvela ei tiennyt mikä liukuri on) oli kyllä tätä aihetta paljon parempi, hitto kun taisi poistua. Sattuiko olemaan sun kynästäsi ap? Jos niin voitaisko mitenkään jatkaa sitä keskustelua? :-D