Te erakkoluonteet, jotka olette pidempään kulkeneet omia polkujanne
Mitä sanoisitte ihmiselle, joka on vasta ymmärtänyt, että elämä voisi olla antoisampaa yksin? Ihmisiä horisontissa, jonkinlaista kanssakäymistä, löyhää yhteisöllisyyttä, mutta pääosin yksineloa?
Itsensä kanssa ajan viettoa, mukavia koti-iltoja, uusia kokemuksia ja hienoja elämyksiä, omassa seurassa.
Olisiko jotain mitä tällaisen henkilön olisi hyvä tietää?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi kaivata neuvoja ja suunnan käyttäjiä.mitä se sinulta on pois? Tässä ketjussa on ollut hyvää ajatuksen vaihtoa, vaikka olen jo hypännyt erakkouteen.
Niinpä. Jotkut ovat ihan vain ilkeitä ja siksi yksin. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Eri asia valita oma polkunsa itseään varten kuin siksi, ettei kykene tulemaan ihmisten kanssa toimeen.
Haluaisin olla enemmän yksin, mutta aviomies häiritsee. Muita ihmissuhteita ei ole.
Onko mitään hyvää kirjaa, paitsi tuo Erakot, faktaa tai fiktiota?
Itse luin toiveissani
Meredith, yksin
joka alkoi mukavana yksinolon kuvauksena. Enempää spoilaamatta häntä alettiin auttaa pois erakkoudesta, itse en nähnyt mitään ongelmaa.
Luin toiveissani myös
Vuosi horroksessa
Enempää spoilaamatta pääosassa oli päihteet. Itse olen lähes raitis niin ei osunut tämäkään.
Haluaisin samaistua johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aihe
Komppi!
Vierailija kirjoitti:
Itse luin toiveissani
Meredith, yksin
joka alkoi mukavana yksinolon kuvauksena. Enempää spoilaamatta häntä alettiin auttaa pois erakkoudesta, itse en nähnyt mitään ongelmaa.Luin toiveissani myös
Vuosi horroksessa
Enempää spoilaamatta pääosassa oli päihteet. Itse olen lähes raitis niin ei osunut tämäkään.Haluaisin samaistua johonkin.
Tuo vuosi horroksessa kiinnostaa. Ilmeisesti fiktiivinen tarina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luin toiveissani
Meredith, yksin
joka alkoi mukavana yksinolon kuvauksena. Enempää spoilaamatta häntä alettiin auttaa pois erakkoudesta, itse en nähnyt mitään ongelmaa.Luin toiveissani myös
Vuosi horroksessa
Enempää spoilaamatta pääosassa oli päihteet. Itse olen lähes raitis niin ei osunut tämäkään.Haluaisin samaistua johonkin.
Tuo vuosi horroksessa kiinnostaa. Ilmeisesti fiktiivinen tarina?
On fiktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse luin toiveissani
Meredith, yksin
Vuosi horroksessa
Onko muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luin toiveissani
Meredith, yksin
Vuosi horroksessa
Onko muita?
In to the wild -elokuva muistaakseni pohjautuu kirjaan. Tosi tarina nuoresta miehestä joka lähtee yksin Alaskaan.
Ei sivarien valitusta jaksa kuunnella ikuisesti.
Ap, varaudu siihen, että välillä tulee huonoja hetkiä, jolloin kyseenalaistat päätöksesi ja koko elämäsi. Ne menevät ohi, älä panikoi.
Kannattaa myös tarkoituksella käydä silloin tällöin "sosialisoimassa", ihmisten ilmoilla. Tulet huomaamaan, ettet menetä mitään. Tavallaan se on surullistakin. Totuus voi tuntua julmalta; että elämä ei olekaan ihania ihmisuhteita ja mukavaa hauskanpitoa yhdessä.
Kun tämän on oivaltanut ja hyväksynyt, ei ole enää tarvetta esittää saati teeskennellä (make believe) mitään, kenellekään. Itselleen on aina syytä olla rehellinen. Muuten erakkoelämä ei voi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, varaudu siihen, että välillä tulee huonoja hetkiä, jolloin kyseenalaistat päätöksesi ja koko elämäsi. Ne menevät ohi, älä panikoi.
Kannattaa myös tarkoituksella käydä silloin tällöin "sosialisoimassa", ihmisten ilmoilla. Tulet huomaamaan, ettet menetä mitään. Tavallaan se on surullistakin. Totuus voi tuntua julmalta; että elämä ei olekaan ihania ihmisuhteita ja mukavaa hauskanpitoa yhdessä.
Kun tämän on oivaltanut ja hyväksynyt, ei ole enää tarvetta esittää saati teeskennellä (make believe) mitään, kenellekään. Itselleen on aina syytä olla rehellinen. Muuten erakkoelämä ei voi onnistua.
No mitä se sitten sinun mielestäsi on? Jotain uskontotuubaa vai?
https://areena.yle.fi/1-862303
Tämäkin erakko kävi kerran vuodessa Ivalossa, biletti menemään.
Naisia oli käynyt välillä, mutta sanoi niille että jos haluavat mennä niin menköön. "Mitäpä minä kenenkään perään kyselemään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi kaivata neuvoja ja suunnan käyttäjiä.mitä se sinulta on pois? Tässä ketjussa on ollut hyvää ajatuksen vaihtoa, vaikka olen jo hypännyt erakkouteen.
Niinpä. Jotkut ovat ihan vain ilkeitä ja siksi yksin. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Eri asia valita oma polkunsa itseään varten kuin siksi, ettei kykene tulemaan ihmisten kanssa toimeen.
Tai, Juicen sanoin: yksinäisyys yksinäisen katkeroiksi pisaroiksi tiivistyy, siinä yksinäisyyden seuraus, siinä on sen syy. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai, Juicen sanoin: yksinäisyys yksinäisen katkeroiksi pisaroiksi tiivistyy, siinä yksinäisyyden seuraus, siinä on sen syy. Ohis
Juice laulaa yksinäisyyden tunteesta. Sitä voi tuntea ilman yksinoloa ja samoin yksin voi olla ilman että tuntee olonsa yksinäiseksi.
Kun itsekseen on, ei tarvi kaikkea keskiluokkaisuuden kulisseja. On ne sitten tiettyä autoa, harrastuksia, sisustusta jne. mitä yleensä hankitaan sopiakseen yleisesti hyväksyttävään muottiin, josta kukaan ei tiedä kuka sen on luonut. Voi olla ihan räätälöidyn korkealuokkainen omassa elämässään ihan vaan itselleen.
Tarvitseeko omasta erakkoudesta tehdä numeroa?
Oikeastaan, sillähän sen aitouden tästäkin erottaa.
Voit törmätä siihen, että ihmiset ajattelevat sun olevan surullinen ja yksinäinen. Itselleni ei ole mikään ongelma olla sinkku. Viihdyn todella hyvin näin. Parisuhde ei ole koskaan ollut minulle mikään tavoite. En menetä yöuniani ajatuksesta, että olen lopun elämääni sinkku. Sinkkuna tai parisuhteessa oleminen ovat tasavertaiset vaihtoehdot. Mutta monille muille parisuhde on tärkeä asia, jotenka he tuppaavat ajattelemaan, että se on sitä myös minulle ja että mä esitän vain vahvaa ja itsekseen viihtyvää sinkkua.
Kannattaa myös miettiä haluatko lapsia (jos olet sen ikäinen, että lapset olisivat nyt tai tulevaisuudessa ajankohtaista). Esim. onko kumppanuusvanhemmuus tai itsellinen äitiys (jos olet naisihmisiä) tai jokin muu vaihtoehtoja tai sellaisia joihin koet pystyväsi.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko omasta erakkoudesta tehdä numeroa?
Oikeastaan, sillähän sen aitouden tästäkin erottaa.
Kerrotko vielä, että miksi arvioit toisten erakkouden aitoutta ja miksi ketään kiinnostaisi sinun tuomiosi hänestä? Ei kuulosta kovin erakkoluontoiselta.
Valitettavasti ei ole tällaisia kykyjä eikä lahjakkuutta oppia. T. Tuo kysyjä