Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te erakkoluonteet, jotka olette pidempään kulkeneet omia polkujanne

Vierailija
11.12.2022 |

Mitä sanoisitte ihmiselle, joka on vasta ymmärtänyt, että elämä voisi olla antoisampaa yksin? Ihmisiä horisontissa, jonkinlaista kanssakäymistä, löyhää yhteisöllisyyttä, mutta pääosin yksineloa?

Itsensä kanssa ajan viettoa, mukavia koti-iltoja, uusia kokemuksia ja hienoja elämyksiä, omassa seurassa.

Olisiko jotain mitä tällaisen henkilön olisi hyvä tietää?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan historiaa, olis pitäny tehä siitä ammatti,

mut käytin yhenkin viikon käymällä läpi englannin kaikki kuninkaat ja hallitsijat yli tuhannen vuoden ajalta.

Nautin siitä viikosta suunnattomasti, mutta ei näitä voi kertoa oikein kenellekkään, kun tulee kauhea "huoli", että etkö tavannut ketään ja etkö käynyt missään? jne.

Jaksa enää kuunnella näitä elämänohjeita, tolvanoilta.

Että kätke onnesi, sen neuvon annan.

Vierailija
42/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan historiaa, olis pitäny tehä siitä ammatti,

mut käytin yhenkin viikon käymällä läpi englannin kaikki kuninkaat ja hallitsijat yli tuhannen vuoden ajalta.

Nautin siitä viikosta suunnattomasti, mutta ei näitä voi kertoa oikein kenellekkään, kun tulee kauhea "huoli", että etkö tavannut ketään ja etkö käynyt missään? jne.

Jaksa enää kuunnella näitä elämänohjeita, tolvanoilta.

Että kätke onnesi, sen neuvon annan.

Harmi ettet tehnyt. Mikä esti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohje: Älä nyt ainakaan vauvapalstalta ohjeita kysy. Elä elämääsi.

No en varsinaisia ohjeita, mutta kiinnostaa toisten ajatukset aiheesta. Sauna lämpiämässä, roikun laiskana netissä odotellessa. Ap

Asuin mökillä "erakkona" muutaman vuoden, mitä nyt 20km kauppaan ajelin. Joskus kävi vieraita, ehkä kerran kuussa. Voin sanoa että sielu lepäsi, oli aikaa ajatella, kellon voi heittää järveen, ei stressannu mikään ja ainahan mökillä jotain puuhaa riittää. Ja saunakin maistuu vaikkapa lumitöiden päälle ihan erilaiselta, kun on itse pilkkonut saunapuut ja kantanut vedet. Ja luonto ympärillä, osana Gaiaa.. oli huippua elämää :)

Vierailija
44/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vapauttava fiilis! Näen kirkkaammin mistä itse pidän ja mitä itse haluan, nyt kun olen irrottanut otteen siitä aatteesta, että toisten mielipiteillä olisi mitään painoarvoa.

Koen, että minulle on avautunut valtavasti mahdollisuuksia kokeilla eri asioita, kun en odota ja toivo siihen ketään kaveriksi mukaan. En kerro kenellekään tekemisiäni enkä toivota kenenkään mielipidettä asioistani tervetulleeksi elämääni.

Olen vapautunut kahleista joissa en tajunnut olevani.

Vierailija
45/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole ohjeita. En osaa sanoa mitään.

Kun ihminen on luonnostaan sellainen, ainakin minun luonteeni on sellainen, ettei halua kontrolloida, käskyttää eikä hallita ketään, se olisi kauhistus.

Lapset tosin tarvitsevat rakkauden ja rajat, mutta puhunkin aikuisista.

Sekin on eri asia, jos viran puolesta esim. opettaa tai johtaa yms.

Vierailija
46/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on luonnostaan sellainen, ainakin minun luonteeni on sellainen, ettei halua kontrolloida, käskyttää eikä hallita ketään, se olisi kauhistus.

Jatkuu;

Introvertti vetäytyy pois, lipuu pois ihmissuhteista jotka eivät perustu hyvään tahtoon ja vapaaehtoisuuteen ja suuntaa katseensa muihin asioihihin. Hän toteaa asiat ja lipuu pois hienotunteisesti. Ei sen enempää halua häiritä, koska kunnioittaa toisen vapaata tahtoa. Eikä selittele, ei vaadi itselleen asioita.

Vierailija
47/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu;

Introvertti vetäytyy pois, lipuu pois ihmissuhteista jotka eivät perustu hyvään tahtoon ja vapaaehtoisuuteen ja suuntaa katseensa muihin asioihihin. Hän toteaa asiat ja lipuu pois hienotunteisesti. Ei sen enempää halua häiritä, koska kunnioittaa toisen vapaata tahtoa. Eikä selittele, ei vaadi itselleen asioita.

Jatkuu;

ystäviä voi olla jopa paljon. Mutta korostan, että ne ovatkin erittäin hyviä tosiystäviä. Ja ne ymmärtävät, eivätkä ihmettele introverttia ihmistä.

Vierailija
48/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti opetella kohtaamaan ja sietämään omia tunteitani, jotka ennen olivat johtaneet muiden miellyttämiseen ja esim. vasten omaa tahtoani jonkun seuraneitinä toimimiseen.

Suurin tunne oli aluksi syyllisyys. Syyllistämistä oli käytetty nuoresta asti sukulaisten taholta manipulointiin ja sama toistui kaverisuhteissa. "Jos et tule tänne heti niin loukkaannun", suoraan tai epäsuorasti ilmaistuna.

Syyllisyys oli aluksi vetää minut takaisin huonoihin kaverisuhteisiin, mutta kun kärvistelin tunteen kanssa medioiden, aloin nähdä miten syyllisyyden naruista oli vedetty minua kuin sätkynukkea. Pässiä narussa. Kehitin syyllisyyden sietokykyäni ja pääsin sen toiselle puolelle. En pidä yllä suhteita velvollisuudesta ja kuuliaisuudesta enää.

Vierailija
49/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti opetella kohtaamaan ja sietämään omia tunteitani, jotka ennen olivat johtaneet muiden miellyttämiseen ja esim. vasten omaa tahtoani jonkun seuraneitinä toimimiseen.

Suurin tunne oli aluksi syyllisyys. Syyllistämistä oli käytetty nuoresta asti sukulaisten taholta manipulointiin ja sama toistui kaverisuhteissa. "Jos et tule tänne heti niin loukkaannun", suoraan tai epäsuorasti ilmaistuna.

Syyllisyys oli aluksi vetää minut takaisin huonoihin kaverisuhteisiin, mutta kun kärvistelin tunteen kanssa medioiden, aloin nähdä miten syyllisyyden naruista oli vedetty minua kuin sätkynukkea. Pässiä narussa. Kehitin syyllisyyden sietokykyäni ja pääsin sen toiselle puolelle. En pidä yllä suhteita velvollisuudesta ja kuuliaisuudesta enää.

Valitettavan tytöt usein kasvatetaan näin.

Vierailija
50/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että ihmiset kokevat uhkana uuden elämäntyylisi. Juurikin tuo edellisen mainitsema syyllistäminen, kun et enää toimi seurana tai tarpeiden täyttäjänä muutenkaan. Se on myös sinun läheisille kasvunpaikka, kun alat elää omaa elämääsi haluamallasi tavalla. Kaikilta tämä ei onnistu vaan alkaa mustamaalaaminen ja syyllistäminen, kun et suostu istumaan siihen muottiin, joka heidän mielissään oli sinulle varattu.

Vierailija
51/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että ihmiset kokevat uhkana uuden elämäntyylisi. Juurikin tuo edellisen mainitsema syyllistäminen, kun et enää toimi seurana tai tarpeiden täyttäjänä muutenkaan. Se on myös sinun läheisille kasvunpaikka, kun alat elää omaa elämääsi haluamallasi tavalla. Kaikilta tämä ei onnistu vaan alkaa mustamaalaaminen ja syyllistäminen, kun et suostu istumaan siihen muottiin, joka heidän mielissään oli sinulle varattu.

Juuri näin, on kyse muiden tarpeista ja muiden odotuksista. On vaikea erottaa sieltä joukosta omat tunteet.

T. Syyllistämisestä kirjoittanut

PS. *Medioiden=meditoiden*

Vierailija
52/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kauppa.intokustannus.fi/kirja/erakot-omintakeisten-suomalaisten…

Loistava opus

Kiitos, aloin kuunnella äänikirjana.

Mitä työtä suosittelette erakolle, jos kullanhuuhdonta ei ole vaihtoehto?

Vierailija
53/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa pitänyt keskittyä aikoinaan ohjelmointiin ja firmaan, joka suosii etätöitä. Olisin unelma-ammatissa, kun pääasiassa työskentelisin yksin ja välillä palavereita joko netissä tai toimipisteellä paikan päällä.

Vierailija
54/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nyt sitten itselleni lumikengät ja alan käydä metsäkävelyillä. Kuvittelin aina, että lumikenkäilyyn tarvii jonkun kaveriksi! No eikä tarvi. Ap

Vierailija
55/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!

Vierailija
56/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap!

Kiitos!

Vierailija
57/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sellainen, joka kysyy muilta neuvoja, EI ole erakkoluonne, vaan ihmisiin ripustautuja. Et pärjää erakkona. Edes kaupungissa.

Vierailija
58/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: sellainen, joka kysyy muilta neuvoja, EI ole erakkoluonne, vaan ihmisiin ripustautuja. Et pärjää erakkona. Edes kaupungissa.

Ap. täsmensi ketjun alkupuolella neuvojen kysymisestä "no en varsinaisia ohjeita, mutta kiinnostaa toisten ajatukset aiheesta."

Vierailija
59/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et pärjää edes täällä

Vierailija
60/97 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kaivata neuvoja ja suunnan käyttäjiä.mitä se sinulta on pois? Tässä ketjussa on ollut hyvää ajatuksen vaihtoa, vaikka olen jo hypännyt erakkouteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän