Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te erakkoluonteet, jotka olette pidempään kulkeneet omia polkujanne

Vierailija
11.12.2022 |

Mitä sanoisitte ihmiselle, joka on vasta ymmärtänyt, että elämä voisi olla antoisampaa yksin? Ihmisiä horisontissa, jonkinlaista kanssakäymistä, löyhää yhteisöllisyyttä, mutta pääosin yksineloa?

Itsensä kanssa ajan viettoa, mukavia koti-iltoja, uusia kokemuksia ja hienoja elämyksiä, omassa seurassa.

Olisiko jotain mitä tällaisen henkilön olisi hyvä tietää?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae se oma juttu ja pskat nakkaa meidän jorinoille.

Vierailija
22/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkona kaikki on jotenkin helpompaa, kun ei tarvitse ottaa muiden aikatauluja huomioon ja jää se kaikki turha säätäminen pois. Saa lähteä shoppailemaan silloin kun siltä tuntuu ja käydä niissä kaupoissa joista itse tykkää. Saa valita ruokapaikan aina omien mieltymysten mukaan. Lenkillä ja muussa kuntoilussa saa tehdä omaan vauhtiin, eikä tarvitse löysäillä tai yrittää mennä lujempaa kuin kykenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Pidä huolta terveydestäsi ja kunnostasi. Yksin eläessä kukaan toinen ei patista esim. harrastamaan liikuntaa säännöllisesti vaan se pitää tehdä itse. Jopa rauhallisista koti-illoista nauttii enemmän kun on hyvässä kunnossa.

Hassua, että olen alkanut syödä paremmin ja kuntoilla enemmän. Olen ostanut uusia ihania vaatteita ja käytän enemmän aikaa ihonhoitoon yms.

Jostain syystä motivaatio tähän on nykyään aivan omaa luokkaansa. Ap

Vaatteet ja ihonhoito eivät tuo parempaa ulkonäköä, vointia ja kuntoa, jos pohjalla ei ole  terveydestä ja kunnosta huolehtimista. On tärkeää peseytyä, pitää vaatteet kunnossa ja suojata ihoaan, mutta siinäpä se. Edullinenkin kasvovoide voi toimia yhtä hyvin kuin hintava.

Vierailija
24/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu olemaan juorujen kohde.

Tämä.  Kannattaa valmistautua myös siihen että lähipiirin ekstrovertit ottaa varmasti itseensä jos heidän seuransa ei kelpaa jollekin, joten heiltä saattaa tulla aikamoista ihmettelyä, juoruilua ja hämmästelyä oikeinelämisohjeineen.

Ei haittaa! Osaan sosiaalista aikidoa, eli ystävällisesti hymyillen suoritan pakollisen kohteliaisuustanssin, ennen kuin pyörähdän ulos kuvioista. En sovi kenenkään kanssa mitään enkä lähde mukaan liian henkilökohtaisiin keskusteluihin. Jos tästä keksivät juoruttavaa, niin siitä vaan! Ap

Vierailija
25/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu olemaan juorujen kohde.

Varmaan jossain tuppukylässä juorutaankin. Mutta jos ryhtyy cityerakoksi (tai toinen ääripää, muuttaa kauas kaikesta), kukaan tuskin edes tietää sun elämäntavasta.

Vierailija
26/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneeseen hyvä vuode ja laadukas petaus niin voi nauttia 'hotelliöistä' 365pv vuodessa.

Vierailija
27/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun juttu on kirppistely, taiteilu ja pilates

Vierailija
28/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puolisoni kanssa molemmat vähän sellaisia yksinäisiä susia, joiden on aina ollut vaikea löytää aidosti samanhenkistä seuraa. Yhdessä meillä on kuitenkin mahtavaa ja vietämmekin aina vapaa-aikamme kaksin tai omissa harrastuksissamme yksin.

Vierailija
29/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen huomio, että vaikka kuinka lataan itsekseni, vain toisen ihmisen kanssa voin nauraa vatsanpohjasta asti. Eli vinkkini on, että jos tykkäät kuplivasta ilosta, kannattaa jättää elämänpiiriin muutama spessutyyppi, joiden seurassa viihdyt aidosti. Ehkä teatterikin voisi toimia, mutta se onkin yhteisöllistä taidetta.

Vierailija
30/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu ainoastaan jos se yksinoleminen on oma valinta ja jos oikeasti on erakkotyyppiä. Jotkut huomaavat erakkoelämää kokeillessaan että se ei sittenkään ole niiden juttu.

Vierailija
31/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun juttu on kirppistely, taiteilu ja pilates <3 Ap

Kuulostaa kivalta. Taiteilu on parasta! Ja unelmointi, isosti.

Itse kirjoitan kirjaa. Ajattelin voittaa Finlandia-palkinnon joku päivä.

T: Cityerakko

Vierailija
32/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellainen huomio, että vaikka kuinka lataan itsekseni, vain toisen ihmisen kanssa voin nauraa vatsanpohjasta asti. Eli vinkkini on, että jos tykkäät kuplivasta ilosta, kannattaa jättää elämänpiiriin muutama spessutyyppi, joiden seurassa viihdyt aidosti. Ehkä teatterikin voisi toimia, mutta se onkin yhteisöllistä taidetta.

Tykkään kyllä! Nauran paljon netissä eri jutuille ja katson paljon stand up komediaa. Olen sekä yksin että seurassa usein kovin nauravainen ja löydän huvittavia puolia vähän kaikesta. Ap

Vierailija
33/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun juttu on kirppistely, taiteilu ja pilates <3 Ap

Kuulostaa kivalta. Taiteilu on parasta! Ja unelmointi, isosti.

Itse kirjoitan kirjaa. Ajattelin voittaa Finlandia-palkinnon joku päivä.

T: Cityerakko

Toivottavasti voitat! Miksipäs ei? Ap

Vierailija
34/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu ainoastaan jos se yksinoleminen on oma valinta ja jos oikeasti on erakkotyyppiä. Jotkut huomaavat erakkoelämää kokeillessaan että se ei sittenkään ole niiden juttu.

Kuulisin mielellään jotain tarinoita, jos sinulla on kertoa. Ap

Vierailija
35/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä miten hyvältä tuntuu. Jotkut länkyttävät, että kyllä jonkin verran täytyy sos. kanssakäymistä olla, ei täydy. Itse päätät.

Vierailija
36/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneeseen hyvä vuode ja laadukas petaus niin voi nauttia 'hotelliöistä' 365pv vuodessa.

Tämä! Ihan parasta.

Vierailija
37/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ihan parasta.

Hyvä idea! Ap

Vierailija
38/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä haluat äläkä kysele sitä muilta. Älä täältäkään, älä edes toisilta erakoilta. Olet ainutlaatuinen yksilö, sinun polkusi on sinun omasi. 

Itse olen 48 v. ja asunut koko ikäni erakkomaisesti. Ei ole ollut tapana kysellä keneltäkään, miten pitäisi elää. Elän miten tahdon itse. Juorut - en ole ihmisten kanssa tekemisissä tarpeeksi, että olisi juorujen aiheeksikaan minusta. Eikä minua kyllä kiinnosta jos jotkut juoruaisikin. 

Vierailija
39/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kauppa.intokustannus.fi/kirja/erakot-omintakeisten-suomalaisten…

Loistava opus

Samaa mieltä! Tämä teos esittelee erakko-elämäntapaa pilke silmäkulmassa. Kirjasta käy ilmi, että erakot eivät ole mitenkään sosiaalisesti outoja, vaan oikein vieraanvaraisia isäntiä/emäntiä, esim. kun kirjailija saapuu heitä haastattelemaan. Ap:nkin kannattaa todellakin lukea tämä hyvänmielen kirja. :)

Vierailija
40/97 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä haluat äläkä kysele sitä muilta. Älä täältäkään, älä edes toisilta erakoilta. Olet ainutlaatuinen yksilö, sinun polkusi on sinun omasi. 

Itse olen 48 v. ja asunut koko ikäni erakkomaisesti. Ei ole ollut tapana kysellä keneltäkään, miten pitäisi elää. Elän miten tahdon itse. Juorut - en ole ihmisten kanssa tekemisissä tarpeeksi, että olisi juorujen aiheeksikaan minusta. Eikä minua kyllä kiinnosta jos jotkut juoruaisikin. 

En ole Ap, mutta ihmettelen miksei saisi kysyä vertaistarinoita muilta erakoilta? Ei se vielä tarkoita, etteikö Ap osaisi tehdä itsenäisiä päätöksiä elämäänsä liittyen. Itsekin mielelläni haastattelen ihmisiä, jotka ovat tehneet itseäni kutkuttavia elämänvalintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi