Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et olisi ollut tekemisissä vanhempasi kanssa 40 vuoteen niin vaatisitko lakiosasi

Vierailija
11.12.2022 |

kun hän kuolee? Miksi? Miksi et?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaatinut, mutta sellainen minulle osoitettiin. En toki kieltäytynytkään.

Ei se sitten ollut lakiosa, vaan normaali perintö, joka tuli ilman testamenttia. Lakiosa pitää aina vaatia mutta jos mitään testamentteja ei ole, perintö menee yleensä normaalin perimysjärjestyksen mukaan. Eri asia sitten toimiiko kaikki perikunnassa lain mukaan. 

Vierailija
42/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaatinut, mutta sellainen minulle osoitettiin. En toki kieltäytynytkään.

Lakiosaa pitää aina vaatia, muuten sitä ei saa. En ymmärrä, miten sinulle on sellainen osoitettu. Lakiosa liittyy aina testamenttiin, jossa rintaperillinen on sivuutettu. Tällöin rintaperillinen voi vaatia lakiosaansa, joka on puolet siitä, mitä hän saisi, jos testamenttia ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään serkkuni toimivan tulevan kärkkymään äitinsä perintöä, vaikka ei ole tavannut häntä yli 40 vuoteen. Häntä on odottamassa yllätys. Olemme järjestäneet etukäteen juristien ja hoivakodin kanssa asiat niin, että tieto hänen äitinsä poismenonsa saavuttaa hänet vasta hänen äitinsä hautajaisten jälkeen. Tämä on ollut hänen äitinsä toive. Sen jälkeen saa selvittää äitinsä järjestämät sotkut yksin. Minkä taakseen jättää, sen edestä päin löytää.

Vierailija
44/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olisi heistäkin sitten jotain apua elämääni.

Vierailija
45/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen se jolla ei ole perintöä jätettäväksi, niin saa vanheta rauhassa.

Vierailija
46/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiosaa pitää aina vaatia, muuten sitä ei saa. En ymmärrä, miten sinulle on sellainen osoitettu. Lakiosa liittyy aina testamenttiin, jossa rintaperillinen on sivuutettu. Tällöin rintaperillinen voi vaatia lakiosaansa, joka on puolet siitä, mitä hän saisi, jos testamenttia ei olisi.

Mitähän rahaa se sitten oli? Perintöä? Ikävää, että leski joitui ottamaan sen takia lainaa.

Vierailija
47/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Kantaisivat edes jotain vastuuta. Noin muutoin ei kyllä kiinnostaisi tuhlata energiaa riitauttamalla testamenttia tmv.

Vierailija
48/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ällöttävä piirre, joka on aika yleinen suomalaisilla, että "tottakai vaatisin". Monilla ihmisillä ei ole minkäänlaista ylpeyttä tai kunniaa. Olemme henkisesti aika itäeurooppalainen kansa. Sama piirre ilmenee myös siten, että pelataan ja nyhdetään kaikki tuet yhteiskunnalta, mitkä mahdollisia on, valitetaan ilmaisesta kouluruoasta, yritetään maksattaa työnantajalla mitä mielikuvituksellisimpia asioita jne...

Vierailija
49/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän rahaa se sitten oli? Perintöä? Ikävää, että leski joitui ottamaan sen takia lainaa.

Jos ei ollut testamenttia, niin perit normaalisti kuolleen vanhempasi.

Vierailija
50/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin syystä, miksi en olisi ollut tekemisissä, ja mikä mahdollisten muiden sisarusten tilanne ja suhde vanhempiin on ollut.

Mikäli vanhemmat olisivat esim hylänneet minut ilman omaa syytäni (vaikkapa tiukka uskonnollinen vakaumus tms) niin vaatisin.

Mun on vaikea kuvitella tuollaisen välirikon syitä omalle kohdalle.

Vierailija
51/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tavannut isääni 30 vuoteen,hänen uuden naisystävän takia. Isä kuoli varattoman vaativan naisen takia. Maksoin hautajaiskulut kuitenkin. Tiedän ettei olisi tarvinnut.

Vierailija
52/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Laittaisin juristin asialle ilmoittamaan etten ota mitään perintöä vastaan. Kun ei ole ollut halua olla vuosikymmeniin tekemisissä niin miksi haluaisin sellaisen ihmisen rahojakaan?

Jos sinulla on lapsia, he ovat seuraavina perimässä. Haluatko heidät siis perintövero- ja byrokratiakuseen siksi, että itselläsi ei ole mynää toimia asiallisesti, vai oletko ihmisenä nin totaaliluuseri, että sulla ei ole vanhempia EIKÄ lapsia?

Onko äitihulluilla jokin kiintiöpaikka palstalla vai onko tämä pure original?

Millainen ihminen kirjoittaa tällaista? Koitahan nyt käyttäytyä asiallisesti aikuinen ihminen. Ei ole mitään syytä alkaa haukkumaan muita. Lapsettomuus on myös monille ihmisille hirvittävä tragedia.

Vierailija
53/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuvitellut, ettei lakiosaa tarvitsisi edes vaatia. No, en vaatisi, jos sen saisin, niin lapsilleni jotenkin keplottelisin.

Tietenkin lakiosa pitää vaatia, jos koko omaisuus on testamentattu jollekin toiselle kuin rintaperilliselle. Jos taas ei ole testamenttia, ei ole lakiosaakaan vasn ihan normaali perinnönjako.

Nou hätä, mähän kirjoitinkin etten vaatisi 👍🏻

Vierailija
54/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, sillä minulla on vielä selkäranka, sielu, ja omatunto jäljellä. Toisin kuin ottajilla.

Vierailija
55/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatisin ja antaisin hyväntekeväisyyteen 

Vierailija
56/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse tehty elämä. En tarvitse kenenkään entisiä tai nykyisiä rahoja.

Vierailija
57/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen siihen oikeutettu. Eikä välirikko tapahtunut minun aloitteestani.

Vierailija
58/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaista varallisuuttaa pesässä on, jos on ihan käteistä tai jotain muuta helposti realisoitavaa niin ottaisin, jos varallisuus olisi osuus jostain pienen paikkakunnan talosta tms niin en kyllä riesakseni ottaisi.

Vierailija
59/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaani kaikki kirjoitukset kuulostavat jotenkin ahneilta...

Jos ei ole perinnön jättäjän kanssa ollut missään väleissä vuosikausiin, niin miksi ei anna koko perinnönkin vaan olla.

Vierailija
60/72 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesän varallisuudesta menevät ensin kaikki mahdolliset kulut. Hautajaiset, perunkirjoitus jne.jne.jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi