Miten voin lahjoittaa auton lapselleni mahdollisimman pienin verokuluin?
Miten kannattaa toimia? Ennakkoperintönä, lahjana vai myydä nimelliseen hintaan?
Kommentit (68)
Verottaja ei kauheesti kysele. Ostin auton käteisellä tyttärellemme ja se nimiin.. Auto maksoi 28000 uutena. Ei ole verotaja soitellut.
Autohan ei näy verotuksessa, joten siirrät vaan kylmästi. Ei kukaan kysele perään. Ihmiset on hassuja, kun pelkää näitä niin paljon. Verottajan ohi rahan siirtäminen on tosi helppoa, kun kyse ei ole miljoonista ja ne miljoonien ihmiset taas käyttää omia asiantuntijoitaan. Tietenkään jättimäisiä tilisiirtoja ei kannata tehdä kerralla ja yhteen paikkaan, mutta suoria siirtoja sijoitustileille, tuonne ja sinne paloissa, niin kohtuullisen kokoisenkin varallisuuden saa lahjoitettua, jos haluaa. Ja niinhän useimmat varakkaat tekee.
Hyvin epätodennäköistä, että verottajaa kiinnostaisi millä varoilla lapsi on hankkinut auton. Auto lapselle ja se siitä.
Endast i världens sista Sovjet republik, Finland, är detta en fråga.
Ennakkoperinnöstä menee lahjavero, eli se on ihan sama onko se muodollisesti ennakkoperintö vai lahja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi hankkikoon itse autonsa.
Olet omistaja ja lapsi vain haltija. Ei mitään veroseuraamuksia. Sitten joskus myöhemmin siirtää omiin nimiin, kun arvo on käytössä laskenut alle verorajan.
Tämä on sairasta miten ihmisten elämää rajoitetaan ja hallitaan verotuksen takia. Jos minä haluan antaa vaikka lapselleni auton lahjaksi niin minulla pitää olla siihen oikeus ilman vero seuraamuksia. Tällä verottamisellahan ei ole mitään muuta virkaa kuin peitellä demareiden ja kommunistien järjetöntä taloudenhoitoa.
Mä pitäisin auton omissa nimissäni ja se lapsi vain ajelisi sillä. Auto olis ikäänkuin pysyväisluonteisessa lainassa. Ei tollasia kukaan vahdi.
Olet auton omistaja ja lapsesi auton käyttäjä. Lapsesi vastaa vakuutuksista, joten ei vaikuta hänen kolarit sinun bonuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sairasta miten ihmisten elämää rajoitetaan ja hallitaan verotuksen takia. Jos minä haluan antaa vaikka lapselleni auton lahjaksi niin minulla pitää olla siihen oikeus ilman vero seuraamuksia. Tällä verottamisellahan ei ole mitään muuta virkaa kuin peitellä demareiden ja kommunistien järjetöntä taloudenhoitoa.
Näinhän se on, mutta toimii hyvin täällä kateuden ihmemaa Suomessa. Eihän tällaista näin pienen yli 5000e> lahjaverotusta ole missään muualla kuin täällä hölmölässä. Esim Ruotsissa ja Norjassa lahjaveroa lähisukulaiselle ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Auto on kolmisen vuotta vanha, maksoi yli 30 000 €.
AP
Myy se auto satasella pojallesi.
Vierailija kirjoitti:
"Myyt" sen lapselle ja teette velkakirjan. Lyhennys vaikka euro kuussa.
Juuri noin ja velkaahan voi lyhentää vuosittain verottoman summan. Jos auto on ollut uutena 30000, se voi olla liikkeestä ulos lähtiessään 20000, eli nyt 15000. Kannattaa jostain autoliikkeestä joka ei halua ko. autoa kysyä tarjous ja käyttää sitä arvon määrityksessä, niin ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä kunhan se automyyjä joka tarjoaa ei ole lähisukulainen.
Otat jonkun sulakkeen irti ettei starttaa ja myyt romuna.
Noinhan ne autokaupat ostaa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin auton ajettavaksi lapselle ja pitäisin omissa nimissä.
Tämä on vakuutuspetos.
"Bulvaanin käyttö ajoneuvojen vakuuttamisessa voi viedä vakuutusturvan kokonaan. Vahingon sattuessa korvaukset saattavat jäädä saamatta.
Yleisintä kikkailu on silloin, kun esimerkiksi rikollinen tai rahojaan piilotteleva maksuhäiriömerkintöjä saanut haluaa rekisteröidä ja vakuuttaa autonsa toisen ihmisen eli bulvaanin nimiin. Menettelyllä vältellään sekä verottajaa että ulosottomiestä.
Myös ns. tavalliset ihmiset käyttävät sukulaisiaan ja perheenjäseniään bulvaaneina. Vakuutusmaksut määräytyvät ajoneuvon rekisteröintipaikkakunnan onnettomuusmäärien mukaan. Harvaan asutulla maaseudulla vakuuttaminen on halvempaa kuin suuressa kaupungissa. Siksi esimerkiksi pojan Harrikka voi olla maalla asuvan vaarin nimissä. Myös bonuksien kerryttämis
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Myyt" sen lapselle ja teette velkakirjan. Lyhennys vaikka euro kuussa.
Juuri noin ja velkaahan voi lyhentää vuosittain verottoman summan. Jos auto on ollut uutena 30000, se voi olla liikkeestä ulos lähtiessään 20000, eli nyt 15000. Kannattaa jostain autoliikkeestä joka ei halua ko. autoa kysyä tarjous ja käyttää sitä arvon määrityksessä, niin ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä kunhan se automyyjä joka tarjoaa ei ole lähisukulainen.
Se että joku random autokauppias tarjoaa kymppitonnien autosta satasen, ei toimi minkäänlaisena arvonmääritystodistuksena. Ei vaikka kuinka saisit sen paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, mutta toimii hyvin täällä kateuden ihmemaa Suomessa. Eihän tällaista näin pienen yli 5000e> lahjaverotusta ole missään muualla kuin täällä hölmölässä. Esim Ruotsissa ja Norjassa lahjaveroa lähisukulaiselle ei ole lainkaan.
Suomi on Euroopan Pohjois-Korea.
Koska täällä ei ole toimivaa viranomaisia valvovaa ja tuomitsevaa järjestelmää (oikeusvaltio) on Suomesta tullut tulevan EU-kommunismiparatiisin koelaboratorio.
Valtio kerää jo tiedot jokaisesta omistetusta napista, jokaisesta pierusta, tuloista, menoista jne... Nyt on ajettu sisään lainsäädäntö, jonka avulla asuntovarallisuus konfiskoitaneen alkaen ensi vuodesta. Et omista mitään ja olet onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita verottomana 4999e, kyllä sillä jonkinmoisen ajokin saa hankittua. Aina parempi tietysti jos molemmat vanhemmat pystyvät lahjoittamaan saman summan.
Autokauppaan suuntaat ja maksa vaikka 10 te autosta käteisellä/tikisrrtona, se varmaan autokaupoille käy. Sitten lahjoita 4990e ja tuolla noin 15te jonkinlaisen auton saa. Viiden tonnin ritskua ei kannata ostaa.
Perheellinen mies kirjoitti:
Verottaja ei kauheesti kysele. Ostin auton käteisellä tyttärellemme ja se nimiin.. Auto maksoi 28000 uutena. Ei ole verotaja soitellut.
Juuri näin. Hyvin toimittu.
Jos lapsi ajaa kolarin iskän autolla ja vastapuolelle korvataan liikennevakuutuksesta, niin vakuutuksen ottajan bonarit tippuu.