Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
961/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse oon jäänyt seisomaan ja odottamaan seuraajaa pari kertaa. Miehen päästyä riittävän lähelle olen lähtenyt juoksemaan miestä kohti. Tässä kohtaa miehet ei oo kertaakaan huomannut mun kädessä olevaa leivinjauhepurkkia.

Oon onnistunut viskaan avoimen purkin sisällön miesten kasvoille huutaen samalla: syövyttävää! Purkissa on suolaa, johon on sekoitettu kutinapulveria sekä chiliä. Toimii.

Vierailija
962/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse oon jäänyt seisomaan ja odottamaan seuraajaa pari kertaa. Miehen päästyä riittävän lähelle olen lähtenyt juoksemaan miestä kohti. Tässä kohtaa miehet ei oo kertaakaan huomannut mun kädessä olevaa leivinjauhepurkkia.

Oon onnistunut viskaan avoimen purkin sisällön miesten kasvoille huutaen samalla: syövyttävää! Purkissa on suolaa, johon on sekoitettu kutinapulveria sekä chiliä. Toimii.

Mutta tässä kohtaa ei saa itse pelätä, vaan pitää pystyä toimimaan rauhallisesti, että jauheseos osuu kasvoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Judo 😂 Naurettavaa vaatteista repimistä. 100 kiloinen körmy ei hievahdakaan kun yrität piipittäen niitä naurettavia liikkeitäsi

Vierailija
964/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työssä ravintolassa, kuljin yöllä kotiin yksin. Minulla oli ravintolasta mukaan ostettu olutpullo kädessä. Sillä olisin kumauttanut hyökkääjää. Kun pääsin kotiin, join oluen.

Vierailija
965/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tää on hauska. Voisi kokeilla.

Joskus nuorena kotibeilessä yksi sammui ja toinen kävi jollain äidin huulipunalla peittelemässä sen namaan. Kun sammunut heräsi hän oli täydessä paniikissa miksi hänen naamansa vuotaa verta ja oli täysin varma että tuntee jotain syövyttävää kipua kasvoissaan. Ihmismieli saa aikaan hauskoja juttuja.

Vierailija
966/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon kuullu tälläsen jutun että jos oksentaa tai ripuloi tahallaan housuu se voi estää seksuaalirikollisen touhut ällö efekti.

Kannattaa kuitenkin ensin varmistua siitä että perässäkävelijä miehellä on pahat aikeet, muuten saa olla koko ajan oksentamassa ja ripuloimassa housuun kun tuolla illalla ulkona kävelee.

Vierailija
967/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Judo 😂 Naurettavaa vaatteista repimistä. 100 kiloinen körmy ei hievahdakaan kun yrität piipittäen niitä naurettavia liikkeitäsi

No se on tuossa kohtaa ihan sama mitä kamppailulajia nainen harrastaa. Vaikka olis vapaaottelumestari niin jos nainen on joku 50-60 kilonen ja mies 100+ kilonen ja pituus eroa se 20-30 senttiä ja mies ei ole mikään rollaattorilla nitkuttava läski, niin se nainen voisi yhtä hyvin yrittää nujertaa katuvalopylvästä ja kokeilla että saako sen nurin.

Vierailija
968/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro tilanteista sen tarkempaa, koska lukijoissa näyttää selvästi olevan ainakin yksi alan himoharrastaja. Ehkä tutkintavankeudessa saa pitää oman puhelimen ja on aikaa tutkia oman harrastuspiirinsä asioita. Mutta väitteeseen, ettei naisia todellisuudessa uhkaisi mitään, voin kertoa omat kokemukset yleisellä tasolla.

-Kerran karannut oudosti käyttäytynyttä kuskia autosta yönpimeään metsään ja eksyttänyt. Siihen aikaan ei ollut kännyköitä.

-Kerran juossut ja eksyttänyt seuraajan kaupungissa yöllä, kun muita ei näkynyt liikkeellä missään. Kännykkä oli apuna, soittelin ihmisille.

-Pari kertaa joutunut ihmisten viihteellisessä kokoontumistilanteessa väistelemään ja pakoilemaan ihan käsiksi käynyttä ahdistelijaa, jotka tosin siinä kunnossa, etteivät ehkä enää vaarallisia ja se ihmisjoukon tuoma turva apuna, vaikkei kukaan varsinaisesti auttanutkaan. Luultavasti joku olisi reagoinut, jos olisin joutunut huutamaan apua.

-Kerran naapurustossa asui mies, jonka kontaktiyritykset koin ahdistavaksi. Joku häiriö sillä oli, ehkä lievä kehitysvamma niinkuin veljelläänkin oli. Mainitsi minut Kerran jopa tyttöystäväkseen, mitä todellakaan en ollut. Eräänä päivänä mietin, miten toimin, jos hän joskus käy käsiksi. Ajattelin, että olisin valmis tappamaankin tai ainakin tähtäämään tämän kuolemaan, jos muu ei auta. Vara-aseet yms valmiina. Seuraavana yönä poliisi tuli kuulustelemaan minua. Mies silloin samanacpnä saanut tapaturmaisesti surmansa. En tiedä, kuulustelivatko myös kaikki muut naapurit systemaattisesti vai oliko mies laajemminkin puhunut minusta tyttöystävänään vai sen takia, että kuolema oli sattunut lähellä asuntoani, vaikkei mies ihan lähinaapurina asunutkaan. Tiettävästi kuolema ei ollut kuitenkaan henkirikos, vaan tapaturma. Itse olin ollut koko päivän ulkona omalla tontilla hommissa ja vastasataneesta lumestakin voi todeta ettei mun jäljet olleet käyneet edes sen rajoilla eikä miehen jäljet mun tontilla. En siitä tapauksesta sen koommin kuullut. Promilleja hänellä oli ollut riittävästi. Itse en alkoa käytä enkä huumeita, tällainen hiljainen varovainen hissukka olen enkä harrasta riskielämää missään suhteessa.

-Työpaikan parkkipaikka siirrettiin vajaan kilometrin päähän. Firmassa keskeytymätön vuorotyö ja naisvaltainen porukka. Jälkikäteen vasta kuulin, että se parkkialue ja puolet reitistä työpaikan ja parkkipaikan välillä oli paikkakunnan "piritori". Minulle ei siinä mitään sattunut, mutta kuulin, että siellä sattui yhtä ja toista. Ihmettelen kyllä työpaikan turvallisuuspäällikön hyväksyntää sille Parkille, kun kuitenkin vuorotyö ja naistyötekijät. No turvallisuuspäälliköllä lienee päivätyö eikä ehkä sitten ajatellut, että jopa parkkipaikka ja matka sinne olisi jotenkin hänen vastuualuettaan myös yöaikaan.

Ketä voisi häiritä, että naiset pohtivat turvallisuuttaan. No tietenkin sellaista miestä, jolla on jotain naisten turvallisuutta vastaan. Ei kai normaali mies häiriinny ajatuksesta, että siskolla, äidillä, tyttöystävällä tai vaimolla on turvallista?

Vierailija
969/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli uhkaava tilanne, pyysin Jumalalta apua. Sen lisäksi levittäydyin ison ja voimakkaan näköiseksi, mies oli suht pienikokoinen ja tuli alamäestä. Hän kääntyi kannoillaan.  

Tää tilanne olis ollut hauska nähdä! Nainen vaappuu kädet sivuille levitettynä ja luulee näyttävänsä suurelta ja voimakkaalta, ja äijä ihmettelee että mitähän hemmettiä tuo touhuaa..?

Vierailija
970/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun on juossut intervallilenkkkejä ja se kello piippaa kovan juoksun päättymisestä just kun on 10 metriä jonkun naislenkkeilijän takana. Pakkohan se on jostain kaivaa vielä voimaa ja juosta 100 m ohi. Ei varmaan näytä hyvältä, kun hirveällä ähinällä ja puhinalla juoksee naisen kiinni ja parkkeeraa sitten suoraan perään. 

Vierailija
971/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilisytetään avan nippua kädessä ja huudetaan nuubialaiselle napakasti: Ei. Sellainen video oli YLE:llä naisille !

Vierailija
972/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän krusifiksin mukana ja "vihkivettä" sitten roiskutan sitä seuraajan päälle ja huudan: Jeesuksen Kristuksen nimessä häivy demoni,poistu demoni palaa takaisin helvettiin!

Tämä on mielenkiintoinen lähestymistapa, jota voisi jopa kokeilla.

Jos/kun onkin vääräuskoinen koira niin eipäs tehoakkaan Ev.lut-loitsut !

Vierailija
973/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on tuossa kohtaa ihan sama mitä kamppailulajia nainen harrastaa. Vaikka olis vapaaottelumestari niin jos nainen on joku 50-60 kilonen ja mies 100+ kilonen ja pituus eroa se 20-30 senttiä ja mies ei ole mikään rollaattorilla nitkuttava läski, niin se nainen voisi yhtä hyvin yrittää nujertaa katuvalopylvästä ja kokeilla että saako sen nurin.

Vaikka minkäkokoisen saa nurin koska kipua välttää sekin 100kg. Hevosenkin saa nurin heilauttamalla, joo ja olen saanut todella. Kyse on tekniikasta. Tosin hevoselle ei tarvi edes aiheuttaa kipua ollenkaan kun kaatuu. Ja sillä on sentään 4 jalkaa- 2 jalka kaatuu aina.Hyökkääjän omalla energialla plus taiten tehtyihin kohtiin tuikkien ja vääntäen. Kylä lähtöö!

Vierailija
974/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena kotibeilessä yksi sammui ja toinen kävi jollain äidin huulipunalla peittelemässä sen namaan. Kun sammunut heräsi hän oli täydessä paniikissa miksi hänen naamansa vuotaa verta ja oli täysin varma että tuntee jotain syövyttävää kipua kasvoissaan. Ihmismieli saa aikaan hauskoja juttuja.

Luultavasti noi miehet on ollut ihan viattomia kulkijoita jotka on ollu omissa ajatuksissaan matkalla kohti kotia eikä ole edes kiinnittänyt tähän ljauhenaiseen mitään huomiota ennen kuin tämä on juossut yhtäkkiä kohti ja heittänyt jauheet naamalle. Kuulostaa vainoharhaiselta tapaukselta. 

Vierailija
975/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli uhkaava tilanne, pyysin Jumalalta apua. Sen lisäksi levittäydyin ison ja voimakkaan näköiseksi, mies oli suht pienikokoinen ja tuli alamäestä. Hän kääntyi kannoillaan.  

Tää tilanne olis ollut hauska nähdä! Nainen vaappuu kädet sivuille levitettynä ja luulee näyttävänsä suurelta ja voimakkaalta, ja äijä ihmettelee että mitähän hemmettiä tuo touhuaa..?

Eli heittäytyy hulluksi, se toimii harva vaanija käy kiinni koska hulluihin kukaan ei halua koskea.

Vierailija
976/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti noi miehet on ollut ihan viattomia kulkijoita jotka on ollu omissa ajatuksissaan matkalla kohti kotia eikä ole edes kiinnittänyt tähän ljauhenaiseen mitään huomiota ennen kuin tämä on juossut yhtäkkiä kohti ja heittänyt jauheet naamalle. Kuulostaa vainoharhaiselta tapaukselta. 

Ei mitään vainoharhaista vaan hauska jekku.

Vierailija
977/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minkäkokoisen saa nurin koska kipua välttää sekin 100kg. Hevosenkin saa nurin heilauttamalla, joo ja olen saanut todella. Kyse on tekniikasta. Tosin hevoselle ei tarvi edes aiheuttaa kipua ollenkaan kun kaatuu. Ja sillä on sentään 4 jalkaa- 2 jalka kaatuu aina.Hyökkääjän omalla energialla plus taiten tehtyihin kohtiin tuikkien ja vääntäen. Kylä lähtöö!

Huomaa noista sinun harhakuvitelmistasi ettet todellakaan ole joutunut todellisen väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi. Toi on tyypillistä että nainen harjoitelee jossain salilla erilaisia liikkeitä vastustajaa vastaan joka ei yritä oikeasti tappaa tai vahingoittaa sinua, vaan ennemminkin myötäilee liikeitä, ja sitten luulee että jos suurikokoinen mies yllättäen hyökkää kadulla kimppuun täydellä voimallaan, niin ne salin opetukset tulisivat välittömästi mieleen ja tuosta noin vaan potku munille ja olkavarsiheitto ja hyökkääjä on välittömästi nujerrettu.  Toi munille potkukin on ihan fantasiaa ja miehen pitäisi seisoa haaraasennossa että toimisi ja silmiin sohiminenkin on aika epätoivoista tommosessa tilanteessa.  Jos hyökkääjä on saman kokoinen kuin itse niin sitten voi olla mahiksia.

Vierailija
978/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mora aina hameen taskussa, tuikkaan sillä pari reikää mieheen

jos käy iholle.

Vierailija
979/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa noista sinun harhakuvitelmistasi ettet todellakaan ole joutunut todellisen väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi. Toi on tyypillistä että nainen harjoitelee jossain salilla erilaisia liikkeitä vastustajaa vastaan joka ei yritä oikeasti tappaa tai vahingoittaa sinua, vaan ennemminkin myötäilee liikeitä, ja sitten luulee että jos suurikokoinen mies yllättäen hyökkää kadulla kimppuun täydellä voimallaan, niin ne salin opetukset tulisivat välittömästi mieleen ja tuosta noin vaan potku munille ja olkavarsiheitto ja hyökkääjä on välittömästi nujerrettu.  Toi munille potkukin on ihan fantasiaa ja miehen pitäisi seisoa haaraasennossa että toimisi ja silmiin sohiminenkin on aika epätoivoista tommosessa tilanteessa.  Jos hyökkääjä on saman kokoinen kuin itse niin sitten voi olla mahiksia.

Ihan ammatillisessa mielessä kysyn, voimaannutko ajatuksesta, että nainen ei voi voittaa miestä vai miksi jankkaat sitä. Jos koet sen voimaannuttava, eikö ole järkevämpää, etsiä tai kehittää pätemiseen syytä, henkilökohtaisella tasolla.

Vierailija
980/1308 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Virpi butthan oli kuuluisa miesten pieksijä. Heitteli aikamiehiä pitkin seiniä tai vetäisi nyrkillä päin näköä jos ei olemus miellyttänyt, baaritiski tyhjeni kun vipe asteli paikalle..

Ne virpin miesten pieksemiset perustu ihan siihen että sillä oli äijäkööri taustalla ja uhri tiesi että jos vetäisee virpin levyksi, niin miesporukka käy päälle, eli turvallisempaa antaa virpin lyödä ja antaa asian olla. Jos butti olis käynyt yksin ilman taustajoukkoja jonkun väärän miehen päälle joka ei olisikaan tilanteeseen alistuvainen, niin huonosti olis virpinkin käynyt vaikka miten sekopää muuten olikin.