NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?
Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.
Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.
Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?
Kommentit (1308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti. Tämä on merkki myös miehelle, että nainen pelkää ja normaali mies ottaa etäisyyttä.
Joskus olen lähtenyt juoksemaan ja takana kävellyt mies on hidastanut. Kaikki eivät ehkä ymmärrä kuinka epämiellyttävää on kulkea ihan lähellä toista ihmistä, jos ei ole muita näköpiirissä.Jos mies lähtee juoksemaan mukaan, ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Alkaisin silloin huutamaan apua kovaan ääneen. Tämä pelottaisi miestä ja herättäisi ehkä jonkun toisen huomion.
Juoksisin ja huutaisin apua.Pitkänä miehenä kävelen hitaammin kuin normaalisti juuri sen takia etten mene liian lähelle naista. En kuitenkaan viitsi kontata sen takia että nainen menisi menojaan, luultavasti toinen nainen päätyisi näköpiiriini ja olisin samassa tilanteessa uudelleen.
Jos nainen kävelee reippaasti tai juoksee, nauran maanisesti ja alan kävelemään normaalia vauhtia. Toivottavasti nainen jaksaa juosta tällöin.
J
Sille ei voi mitään, jos on samalla reitillä ja muita ei ole näköpiirissä. On tietysti epäkohteliasta lähteä juoksemaan toista pakoon. Mutta jos pelottaa, niin pelottaa. Kyllä varmaan kaikki miehet sen ymmärtävät.
Toki, nauran teille kaikille asiasta.
Ei se vain miesvihaanne vähennä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.
Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.
Minäkin kuulun niihin, jotka ovat päättäneet, että mieluummin kuolen kuin tulen raiskatuksi.Tätä elämää on nähty jo niin paljon ja kestetty niin paljon paskaa, että joutaa tästä kuolemaankin, jos sitä ennen säästyy raiskaukselta - ja kenties tekee vähän vahinkoa tyypille, joka tekee vahinkoa muille.
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sinä edes tiedät miltä raisk. joutuminen tuntuu (muutkin saa vastata, jotka ei ole itse kokeneet)? Ei sen takia kannata kuolla, vaikka ei kyllä sitä kokemaankaan suosittele tietenkään. Itse pääsin yli tapahtumasta alle vuodessa terapialla ja olen nuori nainen. Elämä olisi mennyt hukkaan, jos olisin päättänyt päivänä asian vuoksi, josta toipuu kyllä ajankanssa kuten mistä tahansa vakivallan uhriksi joutumisesta.
Monella on sellainen kuva, että se on kuolemaakin pahempi kohtalo, vaikka eivät ole asiaa edes kokeneet.
Näinpä. Järki käteen. Ensi sijassa paettava, mutta ei kannata itssaria tehdä, jos pakoon ei pääse.
Kokemusta on. Ennemmin tapan sen miehen.
Sullahan on sitten helppoa eikä tarvitse pelätä mitään, kun olet noin varma, että onnistut tappamaan ihmisen tilanteessa kuin tilanteessa.
Varmaan sinulla on viidakkoveitsi kädessä koko ajan.
ÄLä ruoki sekopäätä. Se luultavasti on hoitaja, ja tänään antaessaan jollekin piikkiä se käyttää tarpeetonta väkivaltaa ja liian suurta neulaa satuttaakseen miehiä.
Kerro nimesi, niin tulen kastroimaan ihan ilmaiseksi.
Kerro omasi niin katson oletko JulkiTerhikissä
Nössö ei taas kerro omaansa, vaan tekee vastakysymyksen. No, mitäpä sunlaisista palstaräkyttäjistä voi odottaakaan. Puskista huudellaan niin, että sylki roiskuu. Naamatusten et uskalla sanoa mitään tänne kirjoittamaasi yhdellekään naiselle. Tällainen on munaton mies.
-eri
Munaton mies ei näköjään osaa edes lukea. Jos nainen ilmoittaa aikovansa vimmatusti tapella ja tavoitteena olevan tappaa hyökkääjä, tämä ääliö lukee "tulen tappamaan tekijän". Aivoissa vikaa monella eri tavalla. Sotakin on aina tarkoitus voittaa, ei hävitä, mutta aina ei voita. Joskus häviää. Tavoite silti kirkkaana mielessä, jos on kirkas mieli eikä jollain harhoilla ja päihteillä sotkettu.
Nössöpojat pysyvät kotonaan koneen ääressä. Eivät seuraile naisia syrjäisillä eikä taajamaseuduilla. Netissä saattavat stalkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti. Tämä on merkki myös miehelle, että nainen pelkää ja normaali mies ottaa etäisyyttä.
Joskus olen lähtenyt juoksemaan ja takana kävellyt mies on hidastanut. Kaikki eivät ehkä ymmärrä kuinka epämiellyttävää on kulkea ihan lähellä toista ihmistä, jos ei ole muita näköpiirissä.Jos mies lähtee juoksemaan mukaan, ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Alkaisin silloin huutamaan apua kovaan ääneen. Tämä pelottaisi miestä ja herättäisi ehkä jonkun toisen huomion.
Juoksisin ja huutaisin apua.Pitkänä miehenä kävelen hitaammin kuin normaalisti juuri sen takia etten mene liian lähelle naista. En kuitenkaan viitsi kontata sen takia että nainen menisi menojaan, luultavasti toinen nainen päätyisi näköpiiriini ja olisin samassa tilanteessa uudelleen.
Jos nainen kävelee reippaasti tai juoksee, nauran maanisesti ja alan kävelemään normaalia vauhtia. Toivottavasti nainen jaksaa juosta tällöin.
J
Sille ei voi mitään, jos on samalla reitillä ja muita ei ole näköpiirissä. On tietysti epäkohteliasta lähteä juoksemaan toista pakoon. Mutta jos pelottaa, niin pelottaa. Kyllä varmaan kaikki miehet sen ymmärtävät.
Juu, sitähän se, miesvihaa, kun ei halua tulla raiskatuksi ja hakatuksi. Jos oikein kovasti sua rakastaisi, tulisi suorastaan kerjäämään, että raiskaapa mut nyt ja hakkaa sitä ennen.
Helvetti että päästetään noin harhaisia sällejä riehumaan nettiin.
Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.
Sellaset feministin voimafantasiat. Ei kannata uskoa kaikkea mitä näkee nykyleffoissa
Et sä siinä tilanteessa kerkeä mitään ajattelemaan. Se on joko taistele ja pakene tai alistu. Kaikki tapahtuu helvetin nopeasti. Ne on ainoat vaihtoehdot.
T. Se kahteen kertaan ihmeen kautta pelastunutEivät nuo ole ainoa vaihtoehdot. Itsekin sanot, että ihmeen kautta olet pelastunut, joten luulisin sinun tajuavan, että lopputulos voi olla myös taistele ja alistu.
Olet aika typerys ja suorastaan halveksit muita naisia, jos luulet, ettei kukaan vastaan tapellut ole koskaan tullut raiskatuksi.
Nyt sulla on lukemisentaidot hukassa. Aloittaja kysyi mitä tehdä, sä voit joko taistella tai alistua, lopputulos voi silti olla sama. Nää kaivan kännyn ja soitan Häkeen tyypit ei ole koskaan olleet tuollaisessa tilanteessa. Ne on selkeästi vain miettineet asiaa mitä tekisivät. Sulle joskus tapahtunut jotain kun olet niin kiihtyneessä mielentilassa? Suosittelen terapiaa.
Riippuu kenen kanssa on tekemisissä.
Joskus 15-vuotiaana kävelin yöllä kotiin hiukan syrjäisemmällä seudulla.
Lähellä kotia kuulin ääntä. Risteävää polkua pitkin juoksi todella pitkä mustiin pukeutunut mies. Mies pysähtyi tielle eteeni noin 15 metrin päähän ja hänellä oli leipäveitsi kädessä.
Siinä tuijotimme toisiamme ja hän otti askeleita minua kohti. Naama ihan valkoinen ja mustat silmäpussit. Huumeissa.
Seisoin vain paikoillani ja olin ihan rauhallinen.
Jotenkin aavistin, että mies oli niin sekaisin, että olisi voinut tehdä mitä vain.
Polulta kuului ääntä ja tämän miehen takaa juoksi toinen pitkä mies, jolla oli myös veitsi kädessä. Tuijottelija lähti juoksemaan pois toinen mies perässä.
Eipä siinä oikein muuta voinut tehdä kuin olla ihan rauhallinen ja rukoilla universumia avuksi.
Olen poliisilta lähetetty houkutuslintu ja nyt on poliisit tulossa, koska haemme epäilyttävää tyyppiä joka seuraa naisia.
Kilisytä avaimia, nosta käsi ylös ja sano terävästi ei!
Värjäävä suihke on lupavapaa. Pippurisuihkeeseen voi hakea lupaa poliisilta.
Niiden jotka on taistelleet loppuun asti voi olla helpompi antaa itselleen anteeksi. Joskus tappelu on reaktiivista, jolloin tekijäkin vastaavasti käyttää enemmän voimaa. Sitten lamaantuu. Lamaantuneen vagus-hermo ei toimi. Palleahengitys aktivoi vagushermoa.
Voi harjoitella palleahengitystä, hengittää niin syvään että maha liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.
Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.
Minäkin kuulun niihin, jotka ovat päättäneet, että mieluummin kuolen kuin tulen raiskatuksi.Tätä elämää on nähty jo niin paljon ja kestetty niin paljon paskaa, että joutaa tästä kuolemaankin, jos sitä ennen säästyy raiskaukselta - ja kenties tekee vähän vahinkoa tyypille, joka tekee vahinkoa muille.
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sinä edes tiedät miltä raisk. joutuminen tuntuu (muutkin saa vastata, jotka ei ole itse kokeneet)? Ei sen takia kannata kuolla, vaikka ei kyllä sitä kokemaankaan suosittele tietenkään. Itse pääsin yli tapahtumasta alle vuodessa terapialla ja olen nuori nainen. Elämä olisi mennyt hukkaan, jos olisin päättänyt päivänä asian vuoksi, josta toipuu kyllä ajankanssa kuten mistä tahansa vakivallan uhriksi joutumisesta.
Monella on sellainen kuva, että se on kuolemaakin pahempi kohtalo, vaikka eivät ole asiaa edes kokeneet.
Näinpä. Järki käteen. Ensi sijassa paettava, mutta ei kannata itssaria tehdä, jos pakoon ei pääse.
Sullahan on sitten helppoa eikä tarvitse pelätä mitään, kun olet noin varma, että onnistut tappamaan ihmisen tilanteessa kuin tilanteessa.
ÄLä ruoki sekopäätä. Se luultavasti on hoitaja, ja tänään antaessaan jollekin piikkiä se käyttää tarpeetonta väkivaltaa ja liian suurta neulaa satuttaakseen miehiä.
Nössö ei taas kerro omaansa, vaan tekee vastakysymyksen. No, mitäpä sunlaisista palstaräkyttäjistä voi odottaakaan. Puskista huudellaan niin, että sylki roiskuu. Naamatusten et uskalla sanoa mitään tänne kirjoittamaasi yhdellekään naiselle. Tällainen on munaton mies.
-eri
Munaton mies ei näköjään osaa edes lukea. Jos nainen ilmoittaa aikovansa vimmatusti tapella ja tavoitteena olevan tappaa hyökkääjä, tämä ääliö lukee "tulen tappamaan tekijän". Aivoissa vikaa monella eri tavalla. Sotakin on aina tarkoitus voittaa, ei hävitä, mutta aina ei voita. Joskus häviää. Tavoite silti kirkkaana mielessä, jos on kirkas mieli eikä jollain harhoilla ja päihteillä sotkettu.
Nössöpojat pysyvät kotonaan koneen ääressä. Eivät seuraile naisia syrjäisillä eikä taajamaseuduilla. Netissä saattavat stalkata.
Kiitos, olen oikein mielelläni nössöpoika. En usko että vaimonikaan pitäisi jos seurailisin naisia missään.
Sinä tunnut kuitenkin salaa ihannoivan noita miehiä? Osaatko selittää miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J
Juu, sitähän se, miesvihaa, kun ei halua tulla raiskatuksi ja hakatuksi. Jos oikein kovasti sua rakastaisi, tulisi suorastaan kerjäämään, että raiskaapa mut nyt ja hakkaa sitä ennen.
Miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi. Radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä.
Leimaatte miesvihakiimassanne tässäkin keskustelussa kaikki miehet perverseiksi tappajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?
Yksi "nikki" riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J
Miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi. Radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä.
Leimaatte miesvihakiimassanne tässäkin keskustelussa kaikki miehet perverseiksi tappajiksi.
Suurin osa miehistä on. Tämän kommentin kirjoittaja varsinkin. Normaali mies ei ota tällaisia kierroksia siitä, kuinka naiset yrittävät puolustautua sinun kaltaisiasi hulluja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.
Sain kuitenkin kiitokset kun linkitin teille lupavapaat suihkeet, vaikka väititte että suomen naisvihasta johtuen sellaisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J
Suurin osa miehistä on. Tämän kommentin kirjoittaja varsinkin. Normaali mies ei ota tällaisia kierroksia siitä, kuinka naiset yrittävät puolustautua sinun kaltaisiasi hulluja vastaan.
En ota kierroksia, totean väitteesi olevan miesvihaa.
Mitä se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kiitos, olen oikein mielelläni nössöpoika. En usko että vaimonikaan pitäisi jos seurailisin naisia missään.
Sinä tunnut kuitenkin salaa ihannoivan noita miehiä? Osaatko selittää miksi?
Noin sairaalla ihmisellä...
Lisättiin ilmoitus asiattomasta sisällöstä.
Minä käytän tuossa tilanteessa väkivaltaa ja olen aikanaan kerran käyttänytkin. En saanut itse kyseisestä tapauksesta edes sakkoja, vaan kyseinen kusijuusto joutui itse istumaan. Hän oli tulossa väkivaltaisesti päälleni eikä itselläni ollut muuta mahdollisuutta kuin tehdä vastahyökkäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti.
Ajatteletteko te kaikki vain kaunista kesäiltaa, kun teillä on lenkkarit jalassa. Hemmetin vaarallista lähteä juoksemaan talven liukkailla. Siinä on kohta kallo halki ilman ahdistelijaakin.
Kengät pois ja voi juosta ilman kenkiä.
Melkein kaikissa ihmisissä on sen verran pelkoa, että Jumalan, Jeesuksen ja Allahin nimet ravistelee. Melkein kaikki tänne tulevat ovat ainakin lapsena käyneet kirkossa jonkinlaisessa. Todella harva on ateisti. Vaikkeivät pelkää ihmistä, niin Herraa kyllä.
Myös saa apua (enkeleiltä) kun kutsuu.
Huumeissa olijat ovat pelottavia, mutta harvemmin saalistavat.
Olen aina ollut sitä mieltä, että naisena Suomessa on ihan turvallista liikkua itsekseen myöhälläkin. Toki yksittäisiä häiriköitä on saattanut olla, muttei kovin usein eikä mitään kovin pelottavaa. Tänä vuonna olen kuitenkin saanut osakseni niin monia kummallisia lähestymisyrityksiä matkallani keskustasta kotiin, että olen joutunut hyäksymään nykyisen uhkaavan ilmapiirin ja olen todella varuillani.
Tuoreimmat ja traumaattisimmat kokemukset tapahtuivat samana iltana kaksi kuukautta sitten, kun lähdin kaverin synttäreiltä vähän matkan päässä olevaa bussipysäkkiä kohti. Juhlapaikalta lähtiessäni lähistöllä oli auto pysäköitynä, ja autosta kysyi murtaen suomea puhuva mies, tarvitsenko kyydin kotiin. Sanoin miehelle, ettei hänellä selvästikään ole taksikylttiä autossaan, eli en nouse hänen kyytiinsä. Mies väitti vastaan ja perusteli, että hänellä on vaimo ja lapsiakin, joten olen ihan turvassa hänen kanssaan. Sitten hän otti puhelimen esiin ja sanoi näyttävänsä kuvan lapsistaan. Kun katseeni osui puhelimen näyttöön, hän siirsi puhelimen sivuun ja näin hänen istuvan autossa housut kintuissa ja toisella kädellä hän kosketteli itseään. Järkytyin ja sain tokaistua, että unohdin laukkuni juhlapaikalle, ja palasin kiireesti takaisin.
Kun uskalsin uudemman kerran lähteä bussille, auto oli onneksi poissa. Pääsin jo pidemmän matkaa lähelle päätietä, kun suoraan eteeni käveli mies ja kysyi englanniksi, tarvitsenko hierontaa. Olin takki päällä ja huppu syvällä päässäni, jolloin hän nosti hupun pois silmiltäni ja alkoi hieroa hartioitani väkisin. Vastasin, etten halua hierontaa ja jatkoin määrätietoisesti bussille kävelemisestä. Mies lähti perääni ja ehdotti, että hän tulisi luokseni koska hänen täytyy päästä harjoittelemaan hierontaa hänen ammattiaan varten. Sanoin jämäkästi ei, jolloin hän luovutti. Olen kertonut näistä tapauksista ystävilleni, ja kaikki ovat sitä mieltä, että olin onnekas koska olisi voinut käydä paljon pahemminkin.
Muita lievempiä tapauksia melkeinpä joka kerta viikonloppuna ja illalla yksin kävellessäni ovat ne, kun joukko nuoria miehiä huutelee perään tai lyöttäytyy seuraan väkisin. Tilanne näyttää menevän jatkuvasti pahemmaksi. Viiime tapahtumista oppineena olen itsekin alkanut harkita jonkun hälyttimen tai muun laillisen varoittimen kantamista mukana, sekä muualle muuttamista viimeisenä keinona.
Toivottavasti teitä miehiä pelottaa yhtä paljon kuin meitä naisi on pelottanut lapsesta saakka. Siinähän eläydytte tunteisiin.