Onko introvertti joku uusi muotisana?
Piti pidätellä naurua, kun tuttu kuvasi itseään sellaiseksi... Tämä ihminen on siis kauhea kälättäjä, seurassa se jolta ei saada suunvuoroa. Yleensä puhuu vielä ihan tyhjänpäiväisistä jutuista tai asioista jotka eivät kiinnosta ketään. Ostamastaan tuikkusarjasta tai vaarattomasta liukastumisestaan saattaa pölöttää vaikka kuinka kauan, vaikka ketään ei kiinnosta. Elämänhallinnassakin ja varsinkin rahan käytössä on ongelmia, aika impulsiivinen ihminen.
Ihan normaaliälyinen on varmaan ja ammattikorkean käynyt, mutta muuten aika höpsö. Ei ole hillittyä, hiljaista tai harkitsevaista nähnytkään... Eikä kaikkien tarvitse sellaisia olla, nähdäänkin niin harvoin etteivät nuo minun elämääni juuri vaikuta. Mietin vain että mistä hän tuon introvertin oikein keksi ja miksi ihmiset väittävät itseään sellaiseksi, vaikka olisivat täysiä vastakohtia, onko tuo yleisempääkin.
Kommentit (24)
Ja ekstrovertti taas ei ole? Ihmisten käyttäytymistä ympäristössä käytetään ekstroverttiä ja introverttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä sinäkään tiedä mitä se tarkoittaa kun sekoitat sen hiljaiseen ihmiseen. Introvertti voi olla pahakin kälättäjä.
Jos on paha kälättäjä, niin miten sellainen voi uupua muiden seurasta? Yleensä introvertit tarvitsevat hiljaisuutta ja rauhaa.
Introvertit yleensä tarvitsevat hiljaisuutta ja rauhaa akkujensa lataamiseen. Kun akut on ladattu, introvertit voivat olla ihan samanalaisia kälättäjiä kuin ekstrovertitkin.
Itse olen vahvasti introvertti. Tarvitsen tuntikausia omaa aikaa joka ikinen päivä, jotta jaksan olla edes puolisoni seurassa. Sitten kuitenkin kun on sosiaalinen tilanne, varsinkin kun siihen on saanut varautua etukäteen, olen sosiaalisempi kuin ekstrovertti siskoni. Työpäivä toimistolla imee kaikki mehut, mutta kyllä mä siellä ollessani osaan olla sosiaalinen ja osallistuva.
Nämä eri verttiydet ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, lataako ihminen akkujaan yksin vai seurassa.
Introvertti ja erityisherkkä ovat ikäänkuin muotia ilmaista itseään. Olen tehnyt useita testejä ja mm eriryisherkkiä löytynee pilvin pimein, koska kysymyksen asettelut testeissä laittavat ison osan vastaamaan kyllä. Tykkäätkö olla yksin jne..?
Myös tuo introverttiys on sama. Kuitenkin suurin osa introverttinä itseään pitävät ovat ambivertteja oikeasti. Sopivasti sosiaalisia silloin kun siltä tuntuu ja voivat olla hiljaa kun siltä tuntuu.
Joskus ei vaan viitsi puhua kun voi seurata keskusteluja ja voi olla hyvä kuuntelija.
Kaikkien luokittelu johonkin " karsinaan" on jotenkin typerää. Jokainen saa olla sellainen en kuin on.
sehän vasta muotia onkin nykyään