Haluaisin traktorin lumihommiin
Tänään lumet kolattu jo kahdesti, eikä vieläkään riitä!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
John Deere on hyvä hankinta ja siihen lumiaura.
John deeret on homojen koneita.
Onko omakohtaista kokemusta vai tunnistitko itsesi.
On omakohtaista kokemusta ja tunnistin myös amerikan homoJohnDeere serkkuni heti.
Hmm, tutullani on John Deere ja korvakoru oikeassa korvassa. Nyt alkoi epäilyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on oma traktori.
Sama täällä, löytyy neljä kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuffield 4 ja takalana niin hommat hoituu.
Nuffit on homotraktoreita.
Nuffit ovat ajalta jolloin tosi miehet tekivät metsä- ja peltotyöt. Nykyajan sähkövaltroilla ajelevat taikinaposkiset hippiäiset purskahtaisivat itkuun ja kusisivat housuun jos joutuisivat töihin Nuffilla.
Eihän Nuffissa ole edes koppia. Ikävä tehdä noilla töitä lumisateessa. Tietenkin kuuluu saada kuunnella radiota.
Ei se traktorikaan itse sitä lunta auraa. Kyllä se kuskin tarvitsee. Ja polttoainetta.
Me maksoimme viime talvena 300 euroa naapurille, joka kävi traktorilla auraamassa meidän pihan aina lumisateen jälkeen. Portaat piti kuitenkin itse lakaista/lapioida ja autotallin edestä kolalla ottaa, sekä auton vierestä enimmät, että sai oven auki. Viime talvenahan sitä lunta tuli keskivertoa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuffield 4 ja takalana niin hommat hoituu.
Nuffit on homotraktoreita.
Nuffit ovat ajalta jolloin tosi miehet tekivät metsä- ja peltotyöt. Nykyajan sähkövaltroilla ajelevat taikinaposkiset hippiäiset purskahtaisivat itkuun ja kusisivat housuun jos joutuisivat töihin Nuffilla.
Eihän Nuffissa ole edes koppia. Ikävä tehdä noilla töitä lumisateessa. Tietenkin kuuluu saada kuunnella radiota.
Eihän lumitöitä kannata lumisateessa tehdä. Kohta joutuu taas uudestaan auraamaan. Kun odottaa, että lumisade on lakannut, ja auraa vasta sitten,. ei tarvitse niin usein aurata.
Olen miettinyt kauko-ohjattavaa lumilinkoa. Se olisi mukavin tapa tehdä lumityöt.
Olen miettinyt kauko-ohjattavaa lumilinkoa. Se olisi mukavin tapa tehdä lumityöt.
Vierailija kirjoitti:
Talvi niin lyhyt, että kannattaa teetättää jollain lumityöt. Täällä maaseudulla lähes jokatoisessa talossa jonkinlainen traktori. Eläkeläisukko auraa pihan 100€/talvi.
Lapualla ei auraa alle 200e mitään!
80-luvulla kun olin lapsi, ukilla oli semmoinen moottorikäyttöinen itsevetävä lumilinko omakotitalon pihan lumitöihin, minäkin tein sillä lumitöitä, minusta se oli varsin kätevä peli ok-talon lumitöihin, sen verran että auton ajoväylä ja kävelyurat sai sillä tehtyä kohtuuajassa ja kevyellä rasituksella itsevetävyyden ansiosta.
Lumikolalla nykyään jo rivitalon pienet lumityöt osaa olla suht rankkoja jos kerkeää paksusti tulla lunta, erityisesti suojakelillä kun vetinen lumi on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi niin lyhyt, että kannattaa teetättää jollain lumityöt. Täällä maaseudulla lähes jokatoisessa talossa jonkinlainen traktori. Eläkeläisukko auraa pihan 100€/talvi.
Lapualla kaikilla on naapuria isompi traktori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi siisti testaa saisiko lasereista tehtyä auran, teoriassahan se pitäisi toimia, säästyisi noi tiet paljon pidempään ja meteliäkin olisi vähemmän.
Oletko ihan tyhmä vai vajaa!?!???
Valkoinen lumi heijastaa valoa niin laserin teho vain heijastuu pitkin poikin.Eihän se kerkee mitään heijastaa kun se sulaa ja höyrystyy samantien, tarvii vaan tarpeeksi tehokkaat diodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin minä
Vierailija kirjoitti:
Mönkijä ja siihen lumiaura?
Lumilinko mönkijässä parempi, ei jaksa aurata jos lumi raskasta ja satanut paljon
Minulla on avant merkkinen traktori. Hyvin saa lumet kolattua.